پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی

تعداد صفحات: 41 فرمت فایل: word کد فایل: 3001
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۶,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: تلفن - سیم کشی - مخابرات - کامپیوتر
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی

    1 اهمیت و نقش ارتباطات و مخابرات در جامعه

    واکنش هر موجود زنده در برابر محیط و اجتماع خود بر اساس یک سلسله اطلاعات صورت می گیرد و این اطلاعات فراهم نمی گردد جز با برقراری ارتباط با محیط و همنوع خویش . بدین ترتیب هرچه امکانات ارتباطی وسیع تر و پیشرفته تر باشد دستیابی به منابع اطلاعاتی افزونتر خواهد بود و به تبع داشتن اطلاعات غنی ، فرد یا جامعه را دارای پویایی و تحرک سریعتر و معقول تری می نماید .

    دستیابی به اطلاعات صحیح ، مطمئن و سریع در اتخاذ تصمیم گیری ها از اعتبار بالایی برخوردار است که در نتیجه ، ارتباط سالمی را طالب است . غالباً برقراری ارتباط و کسب اطلاعات خارج از قلمرو مشاهده مستقیم و تماس شخصی نیاز به امکانات ویژه ای دارد . از میان طیف وسیع امکانات ارتباطی می توان از مخابرات به مفهوم متعارف در جامعه کنونی نام برد .

    صور ابتدائی ارسال خبر ، افروختن آتش و ایجاد دود برفراز کوهها ، نواختن طبل و قاصدان پیاده یا سواره بوده است . اما از سال 1840 که الفبای مورسی تلگراف مورد استفاده قرار گرفت پیشرفت تکنولوژی مخابرات سرعت زاید الوصفی داشته است بطوریکه امروزه مخابرات بعنوان سریعترین روش شناخته شده انتقال اطلاعات مهم و بنا بر تعبیری متضمن غنای فکری جوامع سیاسی و تسریع کننده آهنگ پیشرفت در عرصه های گوناگون اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی نقش ارزشمند و والائی را نصیب خود ساخته ، بنحویکه توسعه و گسترش تکنولوژی مخابرات از جمله عوامل مهم پیشرفت و ترقی آنها قلمداد می گردد . بعبارت دیگر تا کشوری به تکنولوژی پیشرفته مخابراتی و سیستمهای نوین این صنعت قرن ، دست نیابد و تجهیز نگردد به مفهوم واقعی و حقیقی به توسعه و ترقی دست نخواهد یافت و به راهیابی در قافله پرشتاب کشورهای مترقی نائل نخواهد شد .

    جدا از مطلب بالا و در واقع مهمتر از این مسائل ، رسالت ارزشمندی است که در جوامع بشری بر دوش مخابرات قرار گرفته و الحق مخابرات هم بخوبی از عهده آن برآمده است و آن بیدار ساختن و آگاهی دادن به ملتهای ستمدیده و عقب نگه داشته شده در راه مبارزه و مقابله با قدرتهای زورگو و استکباری جهانی برای بدست آوردن آمال آزادیخواهی و اعمال قدرتهای مردمی خویش است که تجلی بارز و زنده آن در جمهوری اسلامی طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظاهر گردیده است .

    بنابر علل بالا و بسیاری از دلائل دیگر امروزه ملتها بسیج شده اند تا در زمینه تولید و استفاده از تکنیکهای پیشرفته مخابراتی ، طرحهای گسترده و نوینی را اجرا نمایند و در این راستا شرکت مخابرات استان مرکزی با توجه به موقعیت حساس استان به لحاظ داشتن مجمتمع ها و مراکز عظیم صنعتی و تجاری در جهت تسهیل و تحقق موارد فوق و توسعه مخابرات ، نقش مهم و بسزایی را ایفاء نموده است .

     

     

     

    2 تاریخچه ی مخابرات اراک

    تلفن شهری اراک در سال 1304 در اتاق کوچکی در طبقه فوقانی ساختمانی واقع در دروازه حاج علینقی با هشت شماره تلفن مغناطیسی تاسیس گردید . بعد از مدتی اداره به خیابان امیرکبیر انتقال داده شد و در سال 1306 با داشتن 125 شماره تلفن مغناطیسی به طبقه ی فوقانی ساختمان واقع در خیابان خوانساریها تغییر مکان نمود و پی در پی به شماره های تلفن مغناطیسی افزوده شده تا این که در سال 1340 جمعاً دارای 925 شماره تلفن مغناطیسی گردید و در سال 1341 با نصب دوهزار شماره جدید به خودکار مبدل گردید و در سال 1351 چهار هزار شماره به دو هزار شماره قبلی اضافه شد. در سال 1354 سه هزار شماره جدید در مرکز شهر صنعتی اراک تاسیس گردید . پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جهش بی سابقه شبکه های مخابراتی آغاز شد بطوریکه در حال حاضر شهر اراک با پنج مرکز پرظرفیت دارای یکصد هزار شماره تلفن مشغول بکارمی باشد. و این درحالی است که تعداد شماره منصوب استان نیز تا این تاریخ(تیرماه 1382 ) 277221 شماره می باشد .

    3 تأسیس شرکت مخابرات استان مرکزی

    در سال 1374 با توجه به فعالیتهای مخابراتی و توسعه روز افزون صنعت مخابرات در پهنه کشور جمهوری اسلامی ایران و پیروی از سیاست تمرکز زدایی، در اجرای ماده 7 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران ، تشکیل شرکتهای مخابرات استانی پیشنهاد شد و در تاریخ 1/11/1374 با تصویب اساسنامه شرکتهای استانی در کمیسیون مشترک امور اداری و استخدامی و امور پست و تلگراف و تلفن و نیرو در مجلس شورای اسلامی این هدف محقق و در تاریخ 1/11/1374 توسط مقام ریاست جمهوری وقت جهت اجراء ابلاغ شد.

    در این راستا درتاریخ 1/1/1375 شرکت سهامی مخابرات استان مرکزی، با مرکزیت اراک و ادارات مخابرات شهرستانهای ساوه ، خمین، دلیجان، محلات، تفرش، آشتیان و شازند تاسیس گردید. این شرکت دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و وابسته به شرکت مخابرات ایران است ومدت شرکت از تاریخ تاسیس نامحدود است.

    هیات مدیره شرکت از یک نفر رئیس که سمت مدیر عامل را نیز خواهد داشت و دو عضو اصلی و یک عضو علی البدل تشکیل می شود. اعضاء و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت توسط رئیس مجمع ( وزیر پست و تلگراف و تلفن) برای مدت دو سال منصوب می شوند و تا اعضاء و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل جدید انتخاب نشده اند در سمت خود باقی هستند و انتخاب مجدد آنان نیز بلامانع خواهد بود. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره از بین اشخاص متعهد که دارای تحصیلات عالی بوده و در یکی از سازمانهای اداری کشوری یا بنگاههای صنعتی سابقه خدمت مدیریت داشته باشند منصوب خواهد شد.

    موضوع و هدف شرکت، عبارت است از تاسیس و توسعه شبکه و تاسیسات مخابراتی در حوزه عملیاتی شرکت و نگهداری و بهره برداری از آن در قالب تحقق اهداف و برنامه های وزارت پست و تلگراف و تلفن و شرکت مخابرات ایران و انجام وظایف و اختیارات مقرر در قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران در حوزه استان مرکزی و اجرای تکالیف شرکت مخابرات در مواردی که تفویض اختیار می شود.آن قسمت از فعالیت شرکت مخابرات ایران در بخش ارتباطات بین شهری و بین المللی اعم از تاسیس، توسعه، نگهداری و بهره برداری مراکز بین شهری    (اس .تی. دی) ایستگاههای ماهواره ای و مایکروویو و غیره و نیز متعلقات آن همچنان تحت مسئوولیت و کنترل شرکت مخابرات ایران است.

     

    4 تشکیلات کلی شرکت مخابرات

    معاونت توسعه و مهندسی

    این معاونت تحت سرپرستی مدیریت شرکت مسئولیت اجرای برنامه ها و طرحهای ابلاغ شده پروژه ها ،توسعه و تأسیس شبکه ها و تأسیسات ارتباطی استان را با رعایت صرفه و صلاح شرکت مخابرات و استاندارد ها ،و همچنین مراقبتهای لازم را در اجرای بموقع طرحها ودستور العمل و نقشه های فنی و جمع آوری اطلاعات و ارائه پیشنهاد در زمینه توسعه مورد نیاز آتی ارتباطات استان را عهده دار می باشد .

    مدیریت مخابرات مرکز استان

    این مدیریت مسئولیت کنترل و نظارت برحسن علمیات اجرایی نگهداری مراکز تلفنی، تلفن راه دور ،اطلاعات تلفنی ، امورمشترکین و متقاضیان ، واگذاری خطوط ، نظارت بر واحدهای مخابرات پیمانکاری و توابع مرکز استان و اجرای سیاستهای جاری در واحد نگهداری سیستم های مخابراتی را عهده دار می باشد .

    مدیریت اداری و تدارکاتی 

    این مدیریت مسئولیت انجام صحیح امور مربوط به عملیات اداری و تدارکاتی را مطابق با ا صول و موازین قانونی ، نظارت درتهیه اجرای صحیح و دقیق مقررات و آیین نامه های استخدامی و پرسنلی و کنترل قراردادها را عهده دار بوده و بر گردش صحیح و پیشرفت انجام امور تحت مسئولیت و کارمندان مربوطه ، سرپرستی و نظارت می نماید .

    معاونت نگهداری و بهره برداری

    این معاونت مسئولیت کنترل ونظارت برحسن انجام عملیات و پیشبرد امور مربوطه درکلیه زمینه های نگهداری و پشتیبانی فنی عملیات ارتباطات شهری و راه دور ماهواره ، نگهداری و نوسازی شبکه های مخابراتی ، کابلهای ارتباطی واختصاصی ، فیبر نوری و پی . سی . ام و تعمیرات تجهیزات مخابراتی در سطح استان را با هماهنگی مقام مافوق عهده دار می باشد .

     

    مدیریت مالی و اقتصادی

    این مدیریت مسئولیت گردش صحیح عملیات مالی شرکت را مطابق با اصول علمی و موازین قانونی و حصول اطمینان از صحت عملیات انجام شده ، بررسی حسابهای نهایی ترازنامه و سود و زیان استان ، کنترل موجودی نقدی و تامین پرداختهای قانونی و هدایت ستادی مسئولین واحدهای مختلف را به عهده دارد .

    واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات (تلفن 2244441 )

    بررسی و رسیدگی به شکایات واصله از اشخاص حقیقی و حقوقی و پیگیری مراتب صحت و سقم موارد شکایات تا اخذ نتیجه نهایی و پاسخگویی لازم به عهده واحد بازرسی می باشد همچنین مشترکین جهت پیگیری و کشف مزاحمت تلفنی می بایست به این واحد مراجعه فرمائید .

    واحد روابط عمومی

    این واحد از طریق شماره تلفن 2244411 و135 آماده دریافت نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات مردمی در رابطه به مسائل مختلف مربوط به شرکت مخابرات استان مرکزی می باشد .

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    6 خدمات قابل ارائه در مراکز تلفن

     

     

    1- پاسخگوئی به مشترکین در هر مرکزبر اساس پیش شماره(سه رقم سمت چپ)تلفن ثابت       می باشد.

     

    2- کلیه درخواست های متقاضیان بشرح زیر در مراکز مخابراتی انجام می شود:

    ثبت نام تلفن،انسداد صفر دوم تلفن،تغییر مکان و تغییر نام تلفن،اصلاح نام و نشانی مندرج در قبوض،صدور ریز مکالمات تلفن بین شهری وخارجه،رسیدگی به شکایات کارکرد غیر متعارف تلفن،قبول درخواست تلفن همگانی استیجاری،نحوه استفاده از سرویسهای ویژه،تسویه بدهی و...

     

    7 سیم کشی

     

    سیم کشی به دو صورت انجام میشود:

    سیم کشی خارجی:

     

    1- این نوع سیم کشی از وظایف شرکت مخابرات بوده و تا درب ورودی ساختمان مشترک کشیده میشود.

     

    2- مخابرات به منظور توسعه تلفنی ناچار به سیم کشی روی ساختمانها بوده وحسب اجازه قانونی دارای این اختیار است،حتی اگر تلفن مورد درخواست متعلق به ساختمان متقاضی نباشد سیم کشی انجام می شود.لذا ضروری است در این زمینه با پیمانکاران شرکت مخابرات همکاری شود.

     

    3-بمنظور مراقبت از روبنای ساختمان احداثی خود و نیز حفظ زیبایی آن و نصب نشدن کابلهای مخابراتی که با کوبیدن پیچ وبست انجام میشود،می توانید هنگام ساختمان سازی نسبت به تعبیه لوله داخلی بشرح مشخصات فنی ذیل اقدام فرمایید.

    - لوله پلیکا به قطر 3سانتی متر انتخاب شود.

    - جعبه تقسیم در محل ورودی ساختمان نصب شود.

    - محل نصب لوله در منازل جنوبی 5/2 الی 3 متر از سطح زمین فاصله داشته باشد.

     

    4- در صورتیکه قصد تخریب ساختمان خود را دارید،به منظور جابجایی منصوبات وپیشگیری از خسارات احتمالی به مرکز مربوطه مراجعه ومراتب را کتبا"اعلام کنید.

     

    سیم کشی داخلی:

     

    به منظور استفاده بهینه از خدمات مخابراتی و پیشگیری از خرابی های احتمالی ،رعایت موارد ذیل در سیم کشی داخل ساختمان ضروری است:

     

    1- از کابلهای استاندارد با روکش مقاوم استفاده شود.

     

    2- از کابلهای یک تکه ،سالم و بدون آسیب دیدگی استفاده شود.

     

    3-مسیر سیم کشی تلفن،حتما"بایستی از برق مجزا باشد،زیرا اجرای این کار باعث بروز مشکلات زیر می شود:

    الف) بر کیفیت مکالمه شما تأثیر نامطلوب دارد.

    ب) در صورت اتصال خطوط برق و تلفن،دستگاه تلفن و تجهیزات ارتباطی شما در مخابرات دچار آسیب دیدگی می شود و خسارت مالی برای صاحب تلفن بوجود می آورد.

     

    4- در ابتدای کابل ورودی شرکت مخابرات به ساختمان،پریز تلفن(در ساختمانهای تک واحدی)و ترمینال مناسب در محفظه دارای قفل(در مجتمعها)را در مکانی خشک و فاقد رطوبت نصب کنید.

     

    5- بهتر است از نصب پریز تلفن در محل هایی که رطوبت دارد،خودداری کنید.

     

     

     

    8 تلفن همگانی

    درخصوص تلفنهای همگانی به موارد ذیل توجه فرمائید:

    1-کیوسک وتلفن همگانی متعلق به خودشماست،ازواردآوردن خسارت به آن اکیدا"خودداری کنید.

    2- نصب هرگونه پوستر یا اطلاعیه برروی کیوسک و تجهیزات مخابراتی اکیدا" ممنوع می باشد.

    تلفن همگانی استیجاری :

    این نوع تلفن در صورت تقاضا و وجود امکانات به کلیه مغازه ها، مجتمع ها، کارخانه ها، مدارس و...... مطابق شرایط زیر توسط مرکز تلفن مربوطه واگذار می شود.

    مدارک لازم :

    1- تکمیل فرم درخواست.

    2- همراه داشتن مدارک شناسائی معتبر( شناسنامه یا گذرنامه یا گواهینامه).

    3- تایید نیاز تقاضا کننده از طرف مخابرات.

    4- تنظیم قرارداد تلفن همگانی استیجاری.

    5- ارائه سفته یک میلیون ریالی بعنوان تضمین پرداخت کارکرد.

    ضمنا" تهیه دستگاه تلفن به عهده خود متقاضی بوده و سهم" مخابرات" و متقاضی از در آمد حاصله ، در قرارداد تعیین می شود.

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, دانلود کارورزی پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, گزارش کارورزی پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, پروژه کارورزی پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, کارورزی در مورد پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی, گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی کامپیوتر در شرکت مخابرات استا ن مرکزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت