گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین

تعداد صفحات: 99 فرمت فایل: word کد فایل: 3032
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین

    مقدمه

    شرکت همراه نرم افزار نوین به عنوان اولین شرکت تولید کننده نرم‌افزار تلفن‌ همراه  نزدیک به 3 سال است در این زمینه فعالیت خود را آغاز نموده که نتیجه آن فارسی‌ساز رابط کاربر تلفن‌های سری 60 نوکیا و همچنین تولید برنامه‌ای جهت مدیریت های شخصی بر اساس تاریخ شمسی بوده است.

    با توجه به امکانات قابل توجه تلفن های همراه جدید به موازات موارد فوق این شرکت اقدام به تولید نرم افزار‌های دیگری نظیر قرآن،مفاتیح الجنان اذان،مناسک حج،بانک اطلاعات مشاغل و... نموده است به دلیل پیشرو بودن در این زمینه این شرکت بخش قابل توجهی از منابع خود را به امور تحقیقات و ارائه راهکارهای جدید برای استفاده بهتر از تلفن‌های همراه اختصاص داده است.

     

     

     

     

    من به مدت 240 ساعت در شرکت همراه نرم افزار نوین مشغول به کار شدم. هدف از این کار :

    بمنظور آشنایی با محیط کاری و اینکه آنچه راکه  در مدت کاردانی به صورت تئوری وتاحدودی عملی آموخته ام در جامعه کاری به صورت کاربردی از آن استفاده کنم و بکار گیرم.

     این شرکت مجموعاً به چند بخش عمده تقسیم بندی شده است که شامل:

    بخش تولید

    بخش اداری- پرسنلی

    بخش تبلیغات

    بخش فروش

    بخش خدمات پس از فروش

    من در ابتدا مدتی در بخش فروش مشغول به کار شدم. نفرات متعددی در این بخش کار میکردند از جمله: مدیر بازاریابی و فروش – سرپرست فروش- سوپروایزر تهران و سوپروایزر شهرستانها. باشند

    در این واحد نرم افزارهایی که توسط بخش تولید،تهیه و تأیید شده و بارکد خورده باشند به فروش می رسد. این شرکت کاملاً به صورت مکانیزه عمل می کند.

    هر نرم افزار در سایت این شرکت به صورت رایگان دانلود میشود اما برای اجرای آن باید مبلغی را به حساب شرکت مذکور واریز  کنند، بعد از تایید واریز وجه کد فعال سازی به تعداد نرم افزار هایی که مشتری یا مشتریان خریداری می کنند در اختیار آنها قرار می گیرد و هر مشتری برای فعال سازی آن برنامه به صورت خودکار هنگامی که برنامه ها را فعال میکند اطلاعات او در سرور های شرکت ثبت و نگهداری می شود که البته قابل ذکر است که بخش(اتاق) سرور ها کاملاً ایزوله شده و هیچکس جز مسئول مربوطه اجازه دسترسی به آنها را ندارد.

    سوپروایزر شهرستانها هم به امور نماینده ها در سراسر ایران نظارت میکند و به مشتری های شهرستانی شرکت خدمات می رساند.

    بعد از آن مدتی در قسمت خدمات پس از فروش مشغول به کار شدم،این قسمت بسیار جالب بود چون تمام کاربران از اقسا نقات ایران و حتی خارج از ایران تماس گرفته و مشکلاتی که برای آنها از نسب برنامه گرفته تا مشکلاتی که هنگام نسب یا بعد از نسب نرم افزار پیش می آمد صحبت می کردند.

    می توان گفت این قسمت یعنی همان بخش خدمات پس از فروش به نوعی قلب این شرکت میباشد و محبوبیت این شرکت در بین کاربران و حتی نمایندگان خود به دلیل خدمات نامحدود آن است و بدون اینکه وجهی دریافت کند تا مادامی که از آن نرم‌افزار استفاده می شود خدمات رایگان در اختیار آن کاربر گذاشته می شود.کاربران اغلب بصورت تماس تلفنی مشکلاتشان را مطرح کرده و مسئولین فنی و اپراتورها به آنها پاسخ میدهند تا مشکلات آنها را برطرف کنند و اگر مشکل آنها خیلی حاد بود به شرکت مراجعه میکنند ولی اکثراً با یک تماس مشکل برطرف میشود.در این بخش تمام خدمات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد.

    خدماتی که این بخش در اختیار یوزرهای خود میگذارد شامل :

    نسب نرم‌افزار در کوتاهترین مدت ممکن

    نکته:البته قابل ذکر است که تمام نرم افزارها به صورت پکیج به بازار عرضه شده که هرکدام از پکیج ها شامل: دفترچه راهنمای نسب و کد فعال سازی میباشد که با خواندن آن دفترچه به راحتی مراحل نسب انجام میشود. در این صورت حتی اگر کاربر نتواند این کار را انجام دهد مسئولین این بخش باکمال رضایت این خدمات را در اختیار کاربران

    می گذارند.

    چک کردن سرورها که حتی برای یک ثانیه هم متوقف نشوند.چون اگر چنین مسئله ای پیش بیاید در سراسر ایران فروشندگان و نمایندگان وعاملین فروش و موبایل فروشی ها کارشان مختل میگردد.

    پاسخ گویی به مشتریانی که تماس تلفنی گرفته و میخواهند به صورت شنیداری و به کمک راهنمایی های اپراتور مشکلات خود را در زمینه ی نصب کردن برطرف نمایند.

    حفاظت از سرورها کار کاملاً خطیری است که به این بخش محول شده و باید از نظر Security کاملاً واقب باشند که به هیچ یک از کدهای داخل سرور کوچکترین خدشه ای وارد نشود و تغییر و جابجایی در آنها صورت نگیرد.

    نمایندگان  استانها و شهرستانها که تماس میگیرند تا ببینند چه تعداد از کدهای آنها مصرف شده و چه تعداد از کدها باقی مانده است.مثلاً اگر کسی از مقررات سرپیچی کرده باشد(یعنی قانون کپی رایت را نادیده گرفته باشد)سریعاً باگزارشی که به این بخش میشود جلوی آن کد را گرفته و کد مذبور بلاک میشود تا فرد متخلف نتواند از آن برنامه استفاده کند بدین صورت که کد آنرا میسوزانند و اگر کاربر خطا کار بخواهد از آن استفاده کند پیغام :

    " این کد فاقد اعتبار است" را نشان میدهد که این کار یکی از شاخص های شرکت است که هیچ یک از شرکتهای ایرانی تولید کننده نرم‌افزار به این مسئله توجه نکردند و بعد از مدت کوتاهی تمام نرم‌افزارهایی که آنها زحمات فراوانی برای تولید آن می کشند سریعاً هک میشود ولی تاکنون با گذشت پنج سال از تولیدات نرم‌افزارهای این شرکت هنوز هیچکس نتوانسته حتی یک نسخه را هم هک کند.  

    بخش بعدی مربوط به بخش تولید است که در آنجا دوگروه مشغول به فعالیت میباشند:

    گروه اولProgramer ها هستند که استراکچرها و برنامه ها را مینویسند وبا برنامه های متعددی کار میکنند از جمله: C++ و java که در قسمت های بعدی به توضیح جامع و کاملتری از نرم‌افزار جاوا میپردازم.

    گروه دوم Data intry ها هستند یعنی،افرادی که با نرم‌افزارها و ابزارهایی که توسط برنامه نویسان طراحی و ساخته شده است کار میکنند

    که اطلاعات را وارد کرده و ایراد یابی میکنند تا در نهایت تایید شده و به مرحله بهره برداری برسد باید در نظر داشت که حتی کوچکترین خطا و اشتباه منجر به مشکلات بزرگی خواهد شد. این بخش نقش کلیدی و حیاتی را در تهیه برنامه ایفا میکند.

    در قسمت ضمائم نیز چند نمونه از نرم‌افزارهای تولید شده توسط این شرکت و قابلیت های آنها را توضیح داده ام .

    توضیحات ذکر شده مختصری از شرح کارآموزی من در این شرکت بود و من در طی این مدت با چگونگی عملکرد نرم‌افزار جاوا که یکی از نرم افزار های مورد استفاده در این شرکت بود تا حدودی آشنا شدم که در زیر به شرح قسمت هایی از آن پرداخته ام:

     

     

     

     

     

     

    جاوا

    جاوا یک زبان برنامه نویسی است که در اوایل دهه 90 توسط جاوا سافت، بخش نرم افزاری شرکت سان، توسعه داده شد. هدف آن بود که جاوا زبانی ساده، فوی و همه منظوره باشد. جاواتمام جنبه‌های مثبت C و C++را در خوددارد، و آن چیزهایی که برنامه نویسان  از‌آن نفرت داشته اند ( مانند وراثت چند گانه، تحریف اپراتورها و اشاره گرها) را به کناری گذاشته است.

    مهمترین ویژگی جاوا این است که اساساً شییء گر است. اولین ادعای oppتوانایی استفاده مجدد از کد است؛ چیزی که C++ با تمام ادعاهایش هرگز نتوانست بدان دست بابد، اما در اولین قدم خواهید دید که ادعای جاوا در این زمینه تا چه اندازه صحت دارد. تصورش را بکنید که با صرف کمی وقت بتوانید برنامه‌ای بنویسید که در سیستم‌های ویندوز، یونیکس و مکینتاش براحتی اجرا شود! همین که یک شرکت نرم افزاری بتواند برای تمام پلاتفرم‌‌های موجود در آن واحد پروژه‌ای را تولید کند (  و مقادیر عظیمی پول صرفه جویی کند) خود می‌تواند بهترین دلیل اقبال جاوا باشد . و امروزه دیگر همه ( و نه فقط شرکتهای نرم افزاری) به سمت جاوا کشیده شده‌اند.

    با این ویژگی ( استقلال از پلاتفرم) یک برنامه نویس می‌تواند برای سیستمی برنامه بنویسید که هرگز با آن کار نکرده است. این ویژگی اصلی ترین علت توفیق جاوا در اینترنت است. اینترنت شبکه پچیده‌ای است از میلیونها کامپیوتر مختلف در سراسر دنیا، و مقاومت در مقابل این وسوسه که بتوانید برنامه‌ای بنویسید که روی تمام این سیستم‌های متفاوت و نامتجانس اجرا شود چندان ساده نیست.

    جاوا یک زبان بسیار ساده است چون شما را وادار نمی‌کند تا در محیط جدید ( و ناآشنایی) کار کنید و این برای کسانی که اطلاعات فنی ناچیزی درباره کامپیوتر دارند بسیار مهم است . ساختار زبان جاوا در نگاه اول بسیار شبیه C  و C++ است و این به هیچ وجه تصادفی نیست . C زببانی است ساخت یافته و C++ زبانیست شیی‌‌ء گرا ، و مهمتر از همه قسمت اعظم برنامه نویسان دنیا از آنها استفاده می‌کنند. از سوی دیگر این شباهت حرکت به طرف جاوا از برای این قبیل افراد ساده خواهد کرد بنابراین طراحان جاوا برای اجتناب از دوباره کاری از زبانهای C وC++  بعنوان مدل استفاده کردند. ( و آیا این خود به تنهایی نشانه نبوغ طراحان جاوا نیست؟) .

    جاوا با دور انداختن اشاره گرها و بر دوش کشیدن بار مدیریت حافظه، برنامه نویسانC++ /C را برای همیشه از این کابوس‌ها رهایی بخشیده است. علاوه برآن، چون جاوا زبانی برای اینترنت است، از ایمنی و حفاظت ذاتی بالایی برخودار است. طراحان حاوا از ابتدا یک محیط برنامه نویسی امن را مد نظر داشته‌اند. مسئله حفاظت سیستم‌ها رابطه تنگاتنگی با اشاره گرها دارد؛ اکثر مهاجمان برای ورودی غیر قانونی به جاوا مکانیزم‌های حفاظتی دیگری هم دارد که در جای خود به آنها اشاره خواهیم کرد.

    برای آشنایی بیشتر با جاوا بهتر است نگاه مختصری به تاریخچه آن بیندازیم. اما چون جاوا رابطه تنگاتنگی با اینترنت دارد، آوردن تاریخچه‌ای از اینترنت و وب خالی از فایده نیست.

     

    تاریخچه مختصر اینترنت وب

    اینترنت به عنوان یک پروژه دولتی ایالات متحده امریکا در سال 1969 بدنیا آمد. این پروژه ، که درابتدا آرپانت (arpanet) نام داشت. فقط چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف ایالات متحده به هم متصل می‌کرد. آرپانت بتدریج رشد کردو در سال 1972 پنجاه دانشگاه و مرکز تحقیقاتی نظامی در آن فعال بودند. در اواخر دهه 1980 متجاوز از هشتاد هزار کامپیوتر در این شبکه عظیم به هم متصل شده‌ بودند. این کامپیوترها خود به دستجات ( شبکه‌های) کوچکتری تقسیم شده بوددند و شبکه شبکه‌ها ( یا اینترنت) آنها را به یکدیگر متصل می‌کرد. در تمام این مدت اینترنت ملک اختصاصی محققان و دانشگاهیان بود و با آن که شرکتهای خصوصی هم می‌توانستند به آن دسترسی داشته باشند ولی سیاست حاکم بر آن مانع استفاده تجاری از اینترنت شده بود. در سال 1991 با حذف ممنوعیت تجارت در اینترنت اوضاع دگرگون شد؛ ولی کماکان محدوده تجارت و تحقیق از هم جدا بود. از همین نقطه بود که رشد انفجاری اینترنت شروع شد به طوری که هم اکنون نزدیک به 100 میلیون کاربر در این شبکه عضویت دارند و اینترنت به تمام زاویای زندگی رسوخ کرده است. 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    کتاب آموزش جاوا در 21 روز

    اینترنت

    کاتالوگ های تبلیغاتی شرکت همراه نرم افزار نوین

    برخی از مجلات تخصصی نرم افزار های کامپیوتر

    .

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر در شرکت همراه نرم افزار نوین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت