پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان

تعداد صفحات: 99 فرمت فایل: word کد فایل: 3044
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان

    پیشگفتار

     

    با توجه به پیشرفت روز افزون اطلاعات و ارتباطات در عصر جدید بیشتر امور در کشورهای پیشرفته از طریق اینترنت و شبکه صورت می گیرد و شبکه های کامپیوتری اهمیت بسزائی دارد.

     زمینه ی کاری این شرکت در رابطه با تأمین برنامه های نرم افزار و تهیه و پشتیبانی قطعات سخت افزار می باشد. همچنین به آموزش نرم افزارهای کامپیوتری همچون  word-  exel-  power point- access-  Info path-  out look- publisher    و ... می پردازد.

     این پروژه به  معرفی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه می پردازد.

    روش تحقیق و کسب اطلاعات در این پروژه بر اساس فعالیت شرکت فروررایان می باشد.

    کاربران این شرکت  شامل مسئولین کارمندان کارآموزان می باشند.

    کاربران شرکت باید  اطلاع مقدماتی از روش کار با  کامپیوتر، اینترنت ، نرم افزارهای رایانه ای ،آشنایی با نرم افزارو سخت افزار،آشنایی با شبکه های کامپیوتری و شبکه کردن  داشته باشند. و اما :

                خطا  آید ز دا ننده  دبیران                 گنه زاید ز کیهان دیده پیران

     دونده باره هم از سر در آید                     برنده  تیغ  هم کندی  نماید

    چه برسد به صاحب این قلم که((هیچش هنر نبود وخبر نیز هم نداشت))!

    امید است انجام این پروژه به عنوان محرکی برای سایر دانشجویان به منظور مطالعه و کار بیشتر در این زمینه قرار گیرد .

        

    چکیده:

     

    وابستگی به منابع شبکه در سالیان اخیر بطرز چشم گیری افزایش یافته است. در دنیای امروز یک سازمان با قابلیت در دسترس بودن شبکه آن گره خورده است.

    بدیهی است در چنین مواردی  توان نحمل سازمان ها در زمان بروز یک مشکل در شبکه و انجام عادی فعالیت های روزمره بطرز محسوسی  کاهش می یابد.

    همین موضوع باعث شده است اشکال زدایی  شبکه به عنوان یکی از عناصر حیاتی و تعیین کننده در اکثر سازمان ها مورد توجه جدی قرا ر بگیرد.

    علاوه بر اینکه وابستگی به منابع شبکه رشد چشم گیری را داشته است  این صنعت به سرعت به سمت محیط های پیچیده  نظیر استفاده از چندین نوع رسانه انتقال داده و چندین پروتکل و ضرورت ارتباط با شبکه های ناشناخته نیز حرکت می کند.

    این نوع شبکه های  ناشناخته ممکن است یک شبکه گذرا متعلق یه یک مرکز ارائه دهنده سرویس های اینترنت (ISP)   و یا یک شرکت مخابراتی باشند که شبکه های خصوصی را به یکدیگر متصل می نمایند.

    همگرائی صوت و تصویر درون شبکه های داده نیز پیچیدگی بیشتری را به دنبال داشته است و اهمیت  اعتماد پذیری به شبکه را بیش از هر زمان  دیگر مهم نموده است.

    وجود محیط های شبکه ای پیچیده بدین معنی است که مسائل  مربوط به ارتباطات و حفظ حداقل کارآئی  در ارتباطات بین  شبکه ای به شدت رشد و در برخی موارد یافتن منبع بروز مشکل سخت و اغفال کننده است.

     

    علائم و مسائل و راه حل ها:

     

    بروز اشکال در ارتباطات شبکه ای با آشکارشدن مجموعه ای از علائم و یا نشانه ها قابل شناسائی و تشخیص است.

    این نوع  علائم ممکن است عمومی (عدم توانائی سرویس گیرندگان جهت ارتباط  با یک سرویس دهنده خاص در شبکه) و یا خیلی خا ص (عدم وجود مسیر ها در یک جدول روتینگ) باشند.

    پس از آشکارشدن علائم اولیه با استفاده از ابزارها و روش های خاص  اشکال زدائی می توان عامل و یا عوامل تأثیر گذار در بروز مشکلات را شناسائی نمود.

    شناسایی نشانه های  اولیه بروز یک  مشکل یکی از مهم ترین مراحل در فرآیند اشکال زدائی است  چراکه با تشخیص درست می توان  راه حلی مشتمل بر مجموعه ای از عملیات را پیاده سازی نمود.(نظیر تشخیص درست بیماری توسط پزشک و ارائه یک طرح درمان مناسب)

    استفاده از یک زیر ساخت عملی مناسب احتمال موفقیت در اشکال زدائی شبکه را بطرز کاملآ محسوسی  افزایش می دهد.

     

     

     

    معرفی محل کارآموزی:

     

    شرکت فروررایان در ابتدای سال 1380 در ابتدا ی سال 1380  شروع به فعالیت نموده است.

    زمینه ی کاری این شرکت در خصوص تآمین برنامه های نرم افزار و پشتیبانی و تهیه ی قطعات سخت افزار می باشد و باتوجه به درخواست مشتری نسبت  به  تآمین  قطعه ی  سخت افزاری و  program  کردن آن اقدام می کند(که در اکثریت موارد کار مونتاژ کامپیوترهای خانگی را برعهده دارد) همچنین این شرکت در زمینه ی برنامه نویسی شرکت های حسابداری (بدون توجه به زمینه ی کاری شرکت مشتری یا درخواست کننده ) نیز فعال است.

    پس از تآمین قطعه ی سخت افزاری درخواست شده یا تآمین برنامه و همچنین حقی در صورت مونتاژ و تحویل یک  pc خانگی شرکت با توافق مشتری پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری محصول ارائه شده را بر عهده می گیرد.

    از مشکلاتی که امکان وقوع آن پس ازارئه ی محصول می باشد می توان به  این موارد اشاره کرد :

    باتوجه به وضعیت قطعات وارد شده در کشور اکثر قطعات بدون گارانتی می باشد و ممکن است هنگام استفاده دچار مشکلاتی از قبیل خرابی زودرس و سوختن بردهای داخلی و ... شود که شرکت  با دریافت مبلغی بسیار به صرفه تر برای مشتری قطعه ی خراب را تعویض  یا تعمیر می کند(منظور قطعاتی مانند مودم و IDE  ها و... ) می باشد.

    درصورتی که برای شرکت برنامه نویسی شده باشد و برنامه حتی پس از تست دچار باگ باشد شرکت باتوجه به تعهدی که دراین زمینه قبول کرده است در زمینه ی رفع خطاهای برنامه اقدام می کند.

     شرکت در زمینه ی مشکلات سخت افزاری که در اثر بی توجهی یا استفاده نادرست از دستگاه بوجود بیاید به وضوح مسئولیتی ندارد و باتوجه به این مورد برای پشتیبانی سخت افزاری اقدام می نماید و بردها یا میکروپروسسورها  (میکروکنترلرها)ی برنامه ریزی شده را تعمیر و تعویض میکند.

    همانطور که در بالا ذکر شد این شرکت از نظر تجهیزات الکترونیکی و نیروی انسانی می تواند کنترل کردن ماشین ها و دستگاه های صنعتی را بااستفاده از  program  کردن میکروها بر عهده بگیرد.

    شرکت همچنین می تواند ارتقای سیستم ها را به سیستم های روز ( update   شده ) قبول کند.

    باتوجه به مواردی که ذکر شد و توضیح مختصری که ارائه گردید واضح است فعالیت شرکت با تکیه برعلوم انفورماتیک روز بوده و بااستفاده ازمتخصصان مجرب درزمینه ی ارتقای سطح کیفی  ماشینهای الکترونیکی و نرم افزارهای روتین  مورد استفاده  گام  برمی دارد.

     

    معرفی موضوع کارآموزی

    شبکه های کامپیوتری و زیر ساخت شبکه

     

    متن اصلی

    مفاهیم اولیه شبکه

     

    وقتی دو یا چند کامپیوتر را طوری به همدیگر متصل می کنید که بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند در واقع یک شبکه داده ایجاد کرده اید. روش ارتباط این دو یا چند کامپیوتر مهم نیست و می تواند یکی از روش های استفاده از کابل ، تکنولوژی بی سیم مثل امواج رادیویی یا مادون قرمز یا حتی مودم و خط تلفن باشد.

     تکنولوژی که از آن برای متصل کردن دو کامپیوتر به همدیگر استفاده می شود را اصطلاحا رسانه شبکه  می نامند که در میان آنها کابل های مسی متداولترین رسانه شبکه می باشد.

    کامپیوتر های موجود در یک شبکه به طرق مختلفی می توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند، اما بخش بزرگی از این فرایند ربطی به ماهیت داده ای که از طریق رسانه شبکه عبور می کند ندارد. قبل از اینکه داده هایی که کامپیوتر فرستنده تولید کرده است به کابل یانوع دیگری از رسانه برسد به سیگنال هایی که متناسب با آن رسانه می باشد تجزیه می شود.

    این سیگنال ها ممکن است مثلا برای سیم های مسی ولتاژهای الکتریکی ، برای فیبرنوری پالسهای نور و در شبکه های بی سیم امواج رادیویی و مادون قرمز باشند. این سیگنال ها کدی راتشکیل می دهند که رابط شبکه هر کامپیوتر گیرنده ای آنرا به داده های باینری قابل درک با نرم افزار در حال اجرای روی آن کامپیوتر تبدیل می کند. البته در پشت پرده عملیات پیچیده زیادی انجام می شود و به همین سادگی که در بالا بیان شد، این فرایند تکمیل نمی شود در واقع برای اینکه نامه الکترونیکی که به دوست خود فرستاده اید به ولتاژهای الکتریکی تجزیه شود، از نقطه ای به نقطه دیگر در یک ناحیه جغرافیایی فرستاده شود و دوباره به حالت اول برگردانده شود تا قابل فهم باشد، کارهای زیادی انجام می شود.

    بعضی از شبکه ها متشکل از کامپیوتر های مشابهی هستند که دارای سیستم عامل و برنامه های یکسانی می باشند، در صورتیکه شبکه هایی هم وجود دارند که دارای سکوهای platform  تفاوتی هستند و نرم افزارهایی را اجرا میکنند که کاملا با همدیگر تفاوت دارند. ممکن است اینطور بنظر آید که برقراری ارتباط بین کامپیوترهای یکسان ساده تر از بین کامپیوترهای متفاوت است و البته در بعضی موارد این نتیجه گیری صحیح می باشد.

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان

    فهرست:

    فهرست کلی مطالب:

    صفحه عنوان                        2 

    پیش گفتار                            3

    سپاس نامه                            4

    فهرست کلی مطالب                5

    فهرست مطالب                 7 و6  

    فهرست شکل ها و جدول ها      8

    چکیده                                  9

    معرفی محل کارآموزی           10

    معرفی موضوع کارآموزی      10

    متن اصلی                           11

    نتیجه گیری( خلاصه بندی)      71

    پیوست                                72

    فهرست منابع                       72

     

    فهرست مطالب :

    مفاهیم اولیه شبکه

    توپولوژی ، رسانه و پروتکل

    ارتباطات یک طرفه Half-Duplex و دو طرفه Full-Duplex

    سگمنت segment و بک بون backbone

    شبکه بندی سرویس دهنده/ گیرندهclient/server

    امنیت در شبکه ها

    تنظیمات مربوط به کلمه های عبور حسابهای کاربران

    تنظیم مدت اعتبار کلمه های عبور

    مدلهای مختلف امنیتی

    مدل های شبکه ای

    چرا پروتکل TCP/IP ؟

    اجزای پروتکل TCP/IP

    برنامه های کمکی TCP/IP

    مدل آدرس دهی IP

    نحوه اختصاص DHCP  

    IP Sub netting

    سرویس دهنده DNS

    سرویس دهنده WINS

    IP Routing

    Static Routing

    Dynamic Routing

    معرفی پروتکل TCP/IP

     آدرس IP

    پورت TCP/UDP

    مفاهیم اولیه پروتکل  TCP/IP

    فرآیند Host name Resolution

    فرآیند NetBIOS Name Resolution

    Telnet

    AUX

     انواع کارت های شبکه

    راه اندازی اولیه روتر

    حافظه

    CPU

    FLASH MEMORY

    NVRAM

    وظایف کارتهای شبکه

    هاب و سوئیچ

    انواع توپولوژیها

    .

    منبع:

    - شبکه های کامپیوتری  نویسنده : اندروس تننباوم

    کتاب های الکترونیکی:

    2- تندآموز مفاهیم شبکه های کامپیوتری

    3- الگوریتم های مسیریابی شبکه

    4- سیستم شبکه های کامپیوتری

    5- کتاب آموزشی ساخت شبکه وایرلس          نویسنده : سیامک محدثی

    6- شبکه های کامپیوتری                  نویسنده : وندل اودم    ترجمه و تالیف : علی مختارپور

    7- اینترنت و کتاب های درسی 

    .

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , دانلود کارورزی پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , گزارش کارورزی پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , پروژه کارورزی پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , کارورزی در مورد پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان , گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی شبکه های کامپیوتری و زیرساخت های شبکه در شرکت فروررایان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت