گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا

تعداد صفحات: 34 فرمت فایل: word کد فایل: 3126
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا

    معرفی مکان کارآموزی:

    شرکت سهند رایانه صبا یک شرکت تجاری و خدماتی می باشد. ازجمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت میتوان به تهیه و فروش کامپیوتر و ل‍وازم جان‍بی آن ،  همچنین تعمیر و عیب یابی قطعات سخت افزاری و نمایندگی فروش و تعمیر محصولات LG اشاره کرد.

    مدیر عامل شرکت سهند رایانه جناب آقای مهندس فرج قره خانی می باشدو کارمندان دیگر شرکت نیز سهام دار شرکت می باشند .

    ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز:

    با توجه به اینکه شرکت سهند رایانه در زمینه سخت افزار و نرم افزار فعالیت می کند، به این ترتیب کارآموزان معرفی شده به شرکت  میتوانند در زمینه نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر فعالیت نماید. اینجانب شخصا در زمینه اسمبل کردن کامپیوتر و نصب سیستم های عامل ویندوز  ، همچنین نصب برنامه های کاربردی  فعالیت می کردم.

    برنامه های آینده شرکت:شرکت دارای برنامه هایی برای آینده است . از جمله برنامه های آینده شرکت ، برگذاری کلاسهای  کامپیوتر و همچنین شبکه و نرم افزارهای شبکه را می توان نام برد.  

    معرفی قطعات سخت افزاری یک سیستم و گزارش مونتاژ آن

    سخت افزار کامپیوتر

    سیستم چیست؟

    اجزای اصلی سخت افزار کامپیوتر

    قطعات مورد نیاز برای تهیه یک سیستم کامپیوتری

    1 سخت افزار کامپیوتر چیست؟

    سخت افزار مجموعه ای از عناصر و مدارها و بردها ی الکترونیکی است .به عبارت دیگر می توان گفت اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر سخت افزار نامیده می شود.

    2 سیستم چیست؟

    سیستم مجموعه ای از عناصر مرتبط به هم است. بدین معنی که اطلاعاتی را به عنوان ورودی می پذیرد و با انجام عملکرد معینی روی انها یک سری خروجی به عنوان نتیجه ناشی از عملکرد مجموعه بر روی ورودیها ارائه می دهد.

    * با توجه به تعریف فوق کامپیوتر نیز نوعی سیستم است.

    3- اجزای اصلی سخت افزار کامپیوتر:

    کامپیوتر به عنوان یک سیستم دارای پنج قسمت اصلی می با شد که عبارتند از:

    حافضه اصلی

    واحد حساب و منطق

    واحد کنترل

    واحد ورودی

    واحد خروجی

    4- قطعات  مورد نیاز برای تهیه یک سیستم کامپیوتری و نحوه مونتاژ آنها:

    قبل از شروع به مونتاژ ابتدا باید قطعات زیر را برای شروع تهیه کنیم:

    کیس  مادر بورد مانیتور صفحه کلید CPUیا ریز پردازنده دیسک سخت یا HARD DISK حافظه اصلی یا RAM کارت گرافیکی - کارت مودم کارت صدا CDROM فلاپی درایو

     

    الف:قطعات اصلی که نیاز به مونتاژ ندارند:

    کیس :

    که در بر گیرنده همه قطعات داخلی یک سیستم کامپیوتری می باشد.کیس می تواند به دو شکل رومیزی و یا برج باشد.                       (شکل یک کیس به حالت برج)

    مادر بورد :

    که قطعات سخت افزاری مختلف برروی جایگاههای موجود بر روی آن نصب خواهند شد و انتخاب نوع آن عمدتا بستگی زیادی به نوع پردازنده دارد.در زیر یک نمونه از مدل های مادر بورد دیده می شود     ( نمونه یک مادر برد)

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    نصب MAIN BOARD  بر روی کیس:

    برای نصب مادر بورد روی کیس ابتدا محافظ های آن را بر روی کیس می بندیم،سپس مادر برد را به آرامی روی آنها قرار داده و قسمتهایی که در پشت کیس، محل قرارگیری درگاهها می باشند را، باز میکنیم. و با قرار دادن کامل آن در محل مخصوص ، مادر بورد را با پیچهای مخصوص آن می بندیم.پس از نصب مادربورد سیم های منبع تغذیه موسوم به ATX  را به آن متصل می کنیم.

    (یک مادر بورد نصب شده روی کیس)

    با نصب مادر بورد میتوان دیگر اجزاء سخت افزاری مانند کارت گرافیکی و مودم را روی آن نصب کرد که در زیر به آنها نیز خواهیم پرداخت.نمونه یک مادر بورد نصب شده در شکل فوق دیده می شود.

    مانیتور :

    که بسته به نوع کارت گرافیکی به کار رفته در سیستم نوع آن می تواند VGA,SVGA,8514/A باشد.مانیتورهای امروزی به دو دسته مانیتورهای CRT و مانیتورهای LCD تقسیم می شوند.که هر یک از آنها مزیت خاصی دارد.مانیتور نمایش دهنده خروجی کامپیوتر است.

    صفحه کلید:

     که باید نوع استاندارد ان را که 101 کلید دارد انتخاب کرد.سه نوع صفحه کلید در  بازار موجود است که عبارتند از :

    1- صفحه کلید پد پلاستیکی

     2- صفحه کلید میکروسوئیچ

    3- صفحه کلید خازنی

    پرینتر:که می تواند از نوع جوهر افشان یا لیزری یا سوزنی باشد.که معمولا از پرینترهای لیزری به علت بالا بودن کیفیت چاپ و سرعت خوب آن و کم هزینه تر و کم صداتر بودن استفاده می شود.

    موشواره یاmouse : که به وسیله آن در محیط های گرافیکی نظیر ویندوز به راحتی کارها انجام می شود.موشها نیز دو نوع OPTICAL و ساده دارند.

    ب:قطعاتی که باید روی قطعات اصلی(مادر بورد) نصب شوند:

    CPU یا ریز پردازنده :

    واحد پردازنده مرکزی یا CPU یک تراشه چند سانتیمتری است که از دو قسمت اصلی واحد کنترل واحد حساب و منطق ، همچنین تعدادی ثبات که نقش حافظه موقتی را ایفا می کنند ، تشکیل می شود.برای محافظت از این قطعه بسیار مهم در کامپیوتر آن را در داخل یک حفاظ تعبیه کرده اند و یک فن، حرارت آن را کنترل می کند تا از صدمات احتمالی جلوگیری کند.این قطعه بر روی مادر بورد بر روی پینهای مشخص موجود قرار میگیرد که بعد از قرار گرفتن البته بسیار با احتیاط  ضامن آن نیز باید به آرامی جا انداخته شود. برای نصب آن روی سوکت مربوطه ابتدا بیت اندیکاتور(مشخص کننده)را با محل سوراخها چک کرده و آنرا به آرامی در محل قرار داده و با اندکی فشار جای می اندازیم

    در زیر نیز یک نمونه ریز پردازنده پنتوم تری(III) همراه فن و اسلات آن دیده می شود:

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    دیسک سخت یا HARD DISK :

    از مهمترین قطعات یک سیستم کامپیوتری می باشد که در واقع به عنوان حافظه کمکی یک کامپیوتر کلیه اطلاعات و برنامه های مورد احتیاج کاربر را ذخیره می کند.از مهمترین پارامترهای یک دیسک سخت ظرفیت آن یا به عبارتی میزان حجم ذخیره اطلاعات در آن است.این قطعه نیز پس از شناسایی محل نصب در اولین موقعیت از قسمت جلوی مادر بورد نصب می شود.برای نصب مادر بورد بر روی کیس ابتدا آن را در محل مخصوص هارد گرفته و با 4 عدد پیچ مخصوص هارد دیسک انرا در محلش ثابت می کنیم سپس کابل های دیتا و پاور را به آن وصل می کنیم.

    (هارد ، نحوه نصب ، محل نصب)

    حافظه اصلی یا RAM:

    این نوع حافظه از جنس نیمه هادی بوده و به صورت مجموعه ای متشکل از چندین IC واقع در یک برد الکترونیکی در کامپیوتر قرار می گیرد.این حافظه را می توان به صورت مجموعه ای از چند خانه در نظر گرفت که هر یک نشانی منحصر به فردی دارد . وقتی که پردازنده مرکزی به اطلاعات موجود در خانه ای از حافظه نیاز دارد نشانی آن محل را گرفته و جهت خواندن داده های مورد نظر مستقیما به سراغ آن می رود.

    این نوع حافظه که در همه کامپیوتر ها از نوع دینامیک هست در کامپیوترهای قدیمی تر بصورت ای سی هایی بر روی مادر بورد و معمولا بر روی سوکت نصب بود اما امروزه بر روی کارتهایی که به آن ماژول حافظه گفته می شود قرار داشته و براحتی برروی مادر بورد قابل نصب می باشد. این قطعه بصورت یک کارت می باشد که بر روی یکی از اسلاتها یا شکافهای توسعه  برروی مادر بورد قرار می گیرد که با کمی فشار در جای خود می افتد و نگهدارنده هایی آن را محکم می کنند.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر در شرکت سهند رایانه صبا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت