گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 3142
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد

    مقدمه:

    دانشجوی سال آخر رشته فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دوره یک ماهه کارآموزی خود را در شرکت سروش به مدیریت جناب  واقع در خیابان احمد آباد- خیابان رضا – رضا 23- پلاک 46 گذرانده ام. این شرکت در زمینه های شبکه، سخت افزار، مشاوره و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری ارائه خدمت می کند.سابقه عالی این شرکت,  پرسنل فعال, پروژه های بزرگ,  و امکانات قوی شرکت در رابطه با رشته فناوری اطلاعات سبب شد تا اینجانب این شرکت را به عنوان محل کار آموزی خود انتخاب کنم که درخواست اینجانب هم با موافقت مدیر شرکت مواجه شد. مدت کارآموزی بنده در بخش شبکه و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری گذشت بطوریکه موارد قابل توجهی را دراین مدت فرا گرفتم. لازم به ذکر است که این شرکت درکار خود سعی در استفاده از بهترین تجهیزات و تکنولوژی های روز در پیاده سازی و نگهداری از سیستم ها و شبکه های کامپیوتری به عمل می آورد و آینده روشنی نسبت به دیگر رقبا در سطح مشهد دارد.

    برای سهولت در بیان گزارش کارآموزی اینجانب مدت کارآموزی خود را به ده دوره سه روزه که تخمینی از انجام دقیق کارها در هر یک از دوره هاست تقسیم می کنم

    دوره اول :

    در ابتدای ورود اینجانب به شرکت بنده را با سایر بخش ها و کارکنان شرکت آشنا کردند .بخش تجهیزات ,بخش مدیریت, بخش فروش, بخش حسابداری و بخش مشاوره از مهمترین و کاربردی ترین قسمت های این شرکت به شمار می رفت. در این دوره با کمک مسئولین شرکت سروش اینجانب توانستم ذهنیتی مناسب از برپاسازی یک شرکت، طریقه شرکت در مناقصه ها و نیز قبول یک پروژه و تقسیم آن بین نیروهای کاری را فراگیرم. با توجه به اینکه شرکت مذکور یکی از بزرگترین شرکت ها در این زمینه می باشد لذا اینجانب در این مدت کوتاه توانستم تجربه ای مورد قبول کسب کنم.

    دوره دوم:

    بعد از آشنایی با ساختار کلی شرکت و موارد مربوطه در این مدت اینجانب از مسئولین شرکت درخواست کردم تا بنده را با تجهیزات شبکه موجود در شرکت و بخصوص تجهیزاتی که کاربرد بیشتری دارند آشنا کنند. (تجهیزاتی از قبیل مودم، روتر، هاب، سوئیچ، تکرار کننده و تجهیزات دیگر که در شبکه های محلی و گسترده کاربرد دارند).

    خوشبختانه مسئولین نسبت به پیشنهاد اینجانب روی خوش نشان دادند و بنده مدتی را در قسمت تجهیزات به سر بردم. با توجه به این که از لحاظ علمی اینجانب مطالعاتی در مورد این تجهیزات داشتم لذا درک کارایی آنها برایم به مراتب راحت تر بود، و در چندین موردکارهایی همچون سوکت زنی برای کابلهای شبکه و اتصال سیستم ها به هاب و سوئیچ را فرا گرفتم.(البته موارد دیگری همچون شرکت های سازنده, مدل های مختلفی که در مکان های مناسب کاربرد دارند و... از دیگر موارد بود که بنده فرا گرفتم.)

    دوره سوم:

    به دلیل گستردگی و مدت زمان زیاد مورد نیاز برای فراگیری کار با تجهیزات، این دوره هم صرف فراگیری مواردی برای طریقه کار با تجهیزات شبکه صورت گرفت بطوریکه حدودیک هفته کاری از دوره کارآموزی اینجانب به فراگیری طریقه کار عملی با تجهیزات شبکه اختصاص یافت که از دید اینجانب بسیار رضایت بخش بود.

    دوره چهارم:

    در این دوره هماهنگی مدیریت شرکت سروش به همراه گروه پیاده سازی اینجانب راهی شهر نیشابور برای برپاسازی شبکه های کامپیوتری بخش اداری مجتمع فولاد شدیم. این مجتمع دارای یک بخش مدیریت، بخش مالی یا حسابداری و بخش کنترل بود. شیوه راه اندازی این سیستم ها به صورت مدیریت متمرکز بود که یک سرور domain controller کل سیستم را اداره می کرد.

    مهمترین مساله ای که در این مدت ذهن مهندسین شرکت و اینجانب را درگیر کرده بود شناخت نیازمندی ها و طراحی یک نقشه شبکه بهینه بود. بدین منظور مدتی را در مجتمع برای جمع آوری اطلاعات رفتیم. خوشبختانه با همکاری مدیریت و پرسنل مجتمع فولاد گروه گرد آورنده اطلاعات شرکت سروش توانست به خوبی نیاز ها را شناسایی کند و با حداقل هزینه بتواند یک ایده خوب در اختیار مسئولین قرار دهد.

    دوره پنجم و ششم:

    به دلیل عظیم بودن پروژه مجتمع فولاد این دو دوره هم تخصیص به همین موضوع یافت. بطوریکه نرم افزارهای مورد نیاز برای هر بخش فراهم گردید تا بتوانند از طریق شبکه کنترل و بازبینی شوند. سیستم های بخش اداری بصورت مجزا (منظور از لحاظ فیزیکی) و سیستم های بخش حسابداری هم بطور مجزا شبکه شدند یعنی برای هر کدام یک سوئیچ مجزا به کار برده شده بود و تمام شبکه های کوچک توسط یک سیستم به عنوان درگاه خروجی به سیستم اصلی وصل می شدند. در بعضی موارد کوچکتر و جزئی تر سوکت زنی کابلها بر عهده کارآموزان قرار گرفت. نکته قابل توجه برای بنده نقشه کشی دقیق این پروژه بودکه نشان می داد یک نقشه دقیق از وضعیت و شناخت نیازهای اصلی تا چه حد می تواند هم هزینه ها را کاهش دهد و هم سرعت کار را بالا ببرد.

    دوره هفتم:

    به دلیل اهمیت موضوع نقشه کشی و شبیه سازی اینجانب به همراه کارآموز از دانشگاه های دیگر در طی چند جلسه توانستیم که نقشه کشی صحیح از شبکه های  کامپیوتری را توسط نرم افزارهای مربوطه به خصوص نرم افزار visio را فرا گیریم. همچنین به دلیل اوقات فراغت بیشتری که در این مدت داشتیم توانستیم یکسری از اطلاعات کامپیوتری در زمینه شبکه را بین یکدیگر share کنیم که به جرأت می توانم بگویم این مدت کوتاه از هر کلاس و دوره ای برای من مفیدتر بود. تحقیقات هدفمند نسبتاً گسترده در اینترنت در مورد مباحثی چون VOIP و Routing از دیگر کارهای مرتبط در این دوره که یک دوره نسبتاً سبک از لحاظ کاری بود به شمار می رفت.

    دوره هشتم:

    در این دوره علاوه بر تحقیقاتی که در دوره قبل صورت گرفت به منظور پشتیبانی از سیستم های یک شرکت گرافیکی واقع در خیابان احمد آباد عازم آنجا شدم. کارهای زیاد ولی ساده از مواردی است که در این مدت صورت گرفت از جمله نصب ویندوز، فرمت درایو C، نصب درایورها، نصب آنتی ویروس و ویروس کشی و در نهایت نصب نرم افزارهای گرافیکی مورد نیاز آنهاو گرفتن Image از وضعیت موجود.

    سیستم های این شرکت بصورت workgroup به یکدیگر شبکه شده بودند که از نظر امنیتی درسطح پائینی قرار داشتند لذا اینجانب برای سیستمی که اینترنت را برای دیگر سیستم ها share می کرد چندین راه کار امنیتی از جمله نصب نرم افزار Internet Zone Alarm، و آنتی ویروسAvast و بستن پورت های اضافی و فعال کردن دیواره آتش ارائه کردم که با موافقت مدیریت روبرو شد. البته راه کار بهتر استفاده از سرویس NAT بود که به دلیل دربرداشتن هزینه کارت شبکه و نصب سرویس مدیریت با این پیشنهاد موافقت نکرد. 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد

    فهرست:

    مقدمه ...................................................................   4 

    دوره اول ................................................................   5

    دوره دوم ................................................................   5

    دوره سوم ................................................................  6

    دوره چهارم ..............................................................  6

    دوره پنجم وششم ........................................................  7

    دوره هفتم ...............................................................  7

    دوره هشتم .............................................................   8

    دوره نهم ................................................................. 8

    دوره دهم ................................................................ 9

    انتقادها و پیشنهاد ها ................................................... 01

    تشکر و قدر دانی ....................................................... 11

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی فناوری اطلاعات شرکت سروش در مشهد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت