گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان

تعداد صفحات: 68 فرمت فایل: word کد فایل: 3143
سال: 1385 مقطع: کاردانی دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان

    مقدمه :

    بی تردید اعتبار و ارزش هر جامعه ای بستگی به میزان معرفت و دانش و رشد علمی وفرهنگی آحاد آن جامعه داشته و در این میان آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم فرابخش که حیاتی ترین عامل توسعه یعنی « انسان » در آن رشد یافته و به بار و بر می نشیند بیش از دیگر سازمانها  و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد . امانباید فراموش کرد که رسالت عظیم انسان سازی که وظیفه اصلی انبیاء نیز بوده نیاز به همت مضاعف تمامی رسولان فرزانه تعلیم و تربیت داشته و تا خود نخواهیم و تا متولیان اصلی دانش و معرفت خود به حرکت در نیامده و اثر بخشی آموزش و پرورش را به اثبات نرسانند یقینا انتظار توجه و حمایت مادی و معنوی ازدیگران ، آب در هاون کوفتن است .

    خوشبختانه استان گلستان از روزگاران دور با نام جرجان و استراباد به لحاظ علمی و فرهنگی همواره بر سر زبانها بوده و از آن روز تا به امروز سیر صعودی خود را با شتاب طی نموده است و انشاء ا... حرکت رو به رشد در سایه عزم و اراده بلند و با استحکام پیوند خانه و مدرسه ونیز به همت تمامی کارکنان و فرهنگیان و دانش آموزان و پشتیبانی مسوولین استانی همچنان به سیر خود به سوی کمال ادامه خواهد داد .

    تاریخچه آموزش و پرورش استان گلستان

    پایه های نخستین نظام آموزشی در دوره اسلامی از مساجد آغاز گردید . در قرون اولیه در جوار مساجد حجره هایی بنا گردید تا آموزش قرآن کریم ، صرف ونحو و سایر علوم ممکن گردد . بنابراین در طول هزار و سیصد سال شهرهای قدیمی استان گلستان از مکتب خانه ها و مدارس پیشرفته دینی برخوردار بود.

    نظام آموزشی جدید با نفی بنیادهای نظام آموزشی کهن اصول جدیدی در برنامه ریزی آموزشی و ارزشیابی پدید آورد که پایه های نظام آموزشی جدید ما را تشکیل می دهد . در دوره قاجاریه امیرکبیر به دایر نمودن مدرسه دارالفنون مطابق رویه آموزشی اروپایی ها نمود . از آن پس در سایر مناطق ایران مانند استرآباد (گرگان ) ، علی آباد کتول و بندر گز نیز چنین مدارسی پایه گذاری گردید . این مدارس از ابتدا با تشویق و حمایت نماینده حکومت درمراکز استانها پدید آمد .

    در حال حاضر این استان با داشتن 15 اداره آموزش و پرورش و با جمعیت دانش اموزی بالغ بر 400.075 نفر در 3402  آموزشگاه و 15.913 کلاس درس و با تلاش بی وقفه 26.099 نفر همکاران محترم فرهنگی به  فعالیتهای آموزشی و پرورشی و تعلیم وتربیت اهتمام دارد .

    آموزش وپرورش شهرستان کردکوی در سال 1353 تاسیس شد و در سال 1354 رسما مستقل شد. این سازمان 1425 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 98% رسمی و بقیه پیمانی و حق التدریسی هستند .

    «شرح وظایف پست سازمانی »

    عنوان پست : مدیر / رییس اداره

    شاغل این پست با رعایت دقیق موازین شرعی تحت نظارت رییس سازمان آموزش وپرورش استان عهده دار درانجام وظایف زیر خواهد بود .

     

    سعی درتزکیه و الگوسازی خویش واسوه شدن برای کارکنان امور اداری و آموزشی ودانش آموزان بر اساس موازین شرع مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی .

    اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملا اسلامی و تقویت روح وحدت اسلامی از طریق حرکت در مطابق اهداف آموزش وپرورش ونظام جمهوری اسلامی در بین کارکنان آموزشی و اداری و جلوگیری از هر گونه تفرقه و گروه گرایی .

    اهتمام دربوجود آوردن محیطی کاملا پرورش دهنده و آموزنده منطبق با موازین اسلامی در زمینه شکوفا شدن استعدادهای فکری کارکنان آموزشی و اداری .

    نظارت دقیق بر نحوه رفتار و کردار کارکنان آموزشی و پرورشی واداری و خصوصا درمورد پوشش  اسلامی خواهران متعلم و کارمند بر طبق موازین شرع مقدس اسلامی .

    سعی در ایجاد ارتباط اسلامی بین کارکنان برای پیشبرد اخلاق و رفتار اسلامی آن ها

    کوشش در اجرای صحیح و دقیق قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعملهای اداری و آموزشی طبق مصوبات کمیته مستند سازی استان و شهرستان .

    تماس و هم کاری با مقامات دولتی در سطح شهرستان جهت ایجاد تسهیلات لازم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش .

    تشویق وترغیب مردم به منظور همکاری و تعاون با آموزش و پرورش ( تعاونوا علی البر و التقوی )

    اقدام به تشکیل شورای آموزش وپرورش منطقه ای با توجه به مصوبات شورای استان معاونت مشارکت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی و اقدام به انجام و بررسی آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط ووظایف دیگری که به عهده دبیر شورا واگذار گردیده است .

    نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی آموزشگاهها در قالب برنامه های مصوب .

    نظارت بر اجرای صحیح کار دوایر اداره و کوشش در ایجاد هماهنگی آنان .

    امضاء نامه ها ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ، و احکام صادره از اداره .

    امضاء کارنامه ها و گواهی نامه ها ، تاییدیه ها و کارت شناسایی کارکنان اداری و آموزشی و غیره .

    بازدید از آموزشگاهها و صدور دستورالعمل های لازم درمورد حسن اجرای برنامه ها و کارهای اداری و آموزشی آن ها .

    کوشش در ایجاد توسعه و تجهیزات آموزشگاههای ابتدایی ، دوره راهنمایی تحصیلی و متوسطه ، مدارس شاهد ، مدارس غیر انتفاعی و مدارس عشایری ، بزرگسالان و همچنین موسسات تربیتی دیگر نظیر مهد کودک درسطح شهر باتوجه به نیازهای حال و آتی منطقه .

    مراقبت درتنظیم بودجه سالانه اداره و حسن انجام امور مالی .

    مراقبت در حسن اجرای برنامه های امتحانات داخلی ، نهایی و متفرقه آموزشگاه ها در سطح شهر ونمایندگی ها و تهیه گزارش مربوط برای مقامات ذیربط .

    کوشش در فراهم کردن وسایل رفاهی کارکنان اداری و آموزشی .

    اجرای دقیق اصل تشویق و توبیخ در مورد کارکنان اداری و آموزشی در صورت لزوم و طبق مقررات مربوط.

    نظارت مسنقیم بر کار معاونین ، مسوولان ، متصدیان ، نمایندگی های اموزش و پرورش وسایر کارکنان.

    عنوان پست : مسوول دفتر

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف مشروحه زیر را تحت نظارت مستقیم مدیر / رییس اداره انجام میدهد .

    یادداشت تاریخ و ساعت تشکیل کمیسیون ها و ملاقات ها و جلسات و اعلام آن به مدیر مربوط یا جانشین وی .

    ماشین کردن نامه هایی که از طرف مدیر یا جانشین وی ارجاع می شود .

    تعیین وقت برای مراجعه کنندگان جهت ملاقات با مدیر .

    پاسخ گویی به مراجعان تلفنی و یادداشت اسامی و خلاصه درخواست ها.

    نگهداری و بایگانی نامه و مکاتبات طبق دستور مدیر یا جانشین وی در بایگانی مخصوص.

    بایگانی پرونده های مورد نیاز .

    انجام سایر امور ارجاعی عند اللزوم .

    2-1 عنوان پست : کارشناس روابط عمومی و اسناد .

    شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت مقام مسوول مربوطه وظایف زیر را انجام می دهد.

    بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در چهار چوب وظایف و ارایه نتایج حاصل به مسوولان ذیربط به منظور طرح ها و برنامه ها و اتخاذ روش هایی برای اجرای مطلوب .

    تحلیل محتوای مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی در خصوص برنامه های آموزش و پرورش و انعکاس آن به مسوولان ذیربط .

    همکاری با مراکز و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی کشور در جهارچوب فعالیت های آموزش و پرورش در سطح شهرستان / منطقه .

    اطلاع رسانی به منظور دستیابی سریع مسوولان شهرستان و منطقه به سیاست ها و خطی مشی های دولت درخصوص برنامه های اموزش و پرورش .

    برقراری ارتباط مستقیم ودو سویه با مردم و رسانه های خبری .

    برگزاری ملاقات عمومی برای مسوولان اداره .

    تهیه و تدوین اخبار ، بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، آگهی ها وپیام های مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان و منطقه و انعکاس آن در رسانه های جمعی .

    اجرای بخشنامه ها و دستورالعملهای صادره در زمینه های شغلی مربوط به روابط عمومی و انتشارات و اسناد .

    تهیه گزارش های کلی از فعالیت های مدیریت / اداره و جمع بندی آن ها .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعان و نامه های مردمی و مکاتبات سازمان و اداره در موعد مقرر.

    انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم.

    3-1 عنوان پست : کارشناس مسوول ارزیابی عمل کرده و پاسخ گویی به شکایت

    شاغل این پست بارعایت دقیق موازین شرعی وبر طبق مقررات تحت نظارت مدیر/ رییس وظایف زیر را انجام میدهد :

    فراهم نمودن زمینه اجرایی مناسب جهت اجرای دستورالعمل و بخشنامه های صادره در مورد فعالیت های ارزیابی ، عملکرد و پاسخگویی به شکایات .

    همکاری با کارکنان مدیریت / اداره در جهت فراهم نمودن زمینه های مطلوب انجام وظایف مربوط و اجرای صحیح قوانین و مقررات .

    نظارت بر انجام برنامه های مربوط به ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات از نحوه فعالیتهای کارکنان از طریق ارسال به موقع فرمهای ارزیابی کارکنان به کارشناسی های آموزش و پرورش اعمال کنترل های لازم در جهت تنظیم انها وانجام راهنمایی های لازم در این زمینه .

    همکاری و نظارت بر فعالیتهایی که درمورد برقررای امتیازات شغلی کارکنان واحدهای  اداری و آموزشی از طریق نتایج ارزش یابی های به عمل آمده صورت می گیرد.

    نظارت بر نحوه  انتصاب و عزل مدیران ومعاونین واحدهای اموزشی و ارسال فرم های آماری مربوط در پایان هر یک از فصول 4 گانه به سازمان .

    ارسال فرمهای اماری بازرسی های انجام شده وشکواییه های مورد رسیدگی به سازمان در موعد مقرر.

    همکاری با مامورین اعزامی از سوی بازرسی کل کشور وانجام اقدامات لازم درمورد گزارش های واصله در صورت صدور دستور از طریق مدیر / رییس .

    بررسی گزارش ها و شکایت واصله از سوی ارگان ها وافراد از نحوه کار کارکنان اداری و آموزشی وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .

    بررسی نحوه عملکرد مدیران مدارس و کارکنان اداری و آموزشی با مراجعان وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .

    بررسی ریشه ها و علل نارضایتی های احتمالی مردم از کارشناسی ها و واحدهای آموزش تابعه و تهیه گزارشهای مستند دراین زمینه جهت استحضار مدیر /رییس .

    پیگیری بخشنامه و دستورالعمل های صادره از طرف واحد ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات .

    شرکت در جلسات شورای معاونین مدیریت / اداره و انجان وظایف مربوط به دبیری شورای مذکور.

    راهنمایی کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات شهرستانها و منطقه تابعه درانجام وظایف شغلی مربوط .

    تجزیه وتحلیل عمکرد و احد ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده .

    تهیه پیشنویس گزارشات و مکاتبات مربوط .

    4-1 عنوان پست : کارشناس امور زنان و مشاور مدیریت

    شاغل این پست با رعایت ضوابط شرعی وبر اساس آیین نامه اجرایی امور زنان سازمان و وزارت متبوع وظایف مشروح زیر را تحت نظارت مدیر / رییس اداره انجام می دهد .

    بررسی و ارایه راهکارهای مناسب جهت رشد همه جانبه دختران و رفع محرومیت از آنان درعرصه های مختلف آموزش وپرورش با توجه به بافت فرهنگی واجتماعی شهرستان / منطقه .

    ارایه دیدگاههای مشاوره ای به مدیر / رییس اداره در زمینه مسائل مربوط به زنان .

    بازدید از آموزشگاه های دخترانه به منظور شناخت مسائل زنان .

    ارایه گزارش مستمر از فعالیت های انجام شده به امور زنان سازمان .

    پیگیری و نظارت دقیق بر اجرای طرح های استثنایی و ملی بر اساس شیوه نامه ارسالی .

    شرکت فعالانه درگردهمایی ها و نشست های امور زنان سازمان .

    شرکت فعال در جلسات فرمانداری و تشکل های مرتبط با مسائل زنان .

    ارسال طرح ها و برنامه های پیشنهادی با توجه به نیازهای منطقه به منظور جذب اعتبار 30228 استانی .

    انجام سایر امور وارجاعی در صورت لزوم .

    5-1 عنوان پست : کارشناس امور حقوقی ، املاک و حمایت قضایی کارکنان .

     

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت

    مدیر / رییس اداره عهده دار وظایف مشروحه ذیل می باشد .

    تعقیب دعاوی شهرستان و آموزشگاههای تابعه در مراجع قضایی با نظر مدیریت شهرستان و کارشناسی حقوقی استان .

    اظهار نظر درباره انعقاد قراردادهای شهرستان و آموزشگاههای تابعه با موسسات و افراد به لحاظ رعایت موارد حقوقی و قضایی .

    اظهارنظر مشورتی نسبت به استعلامیه های واحدهای شهرستان درموارد حقوقی و قضایی .

    تعقیب دعاوی واحدهای تابعه شهرستان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی با نظر مدیریت شهرستان و کارشناسی حقوقی استان .

    شرکت در جلسات رسیدگی و دادرسی دردادگاه های مربوطه و دفاع از حقوق آموزش وپرورش درمورد ادعای اشخاص حقیقی و حقوقی با هماهنگی کارشناس حقوقی استان .

    اقدام نسبت به وصول هرینه تحصیلی اشخاص متعهد به خدمت که به تعهد خود عمل نکرده اند .

    انجام مشاوره و ارشاد قضایی متقاضیان حمایت کارکنان .

    تهیه پیشنویس مکاتبات مربوط .

    تهیه و تنظیم گزارشات و مکاتبات لازم .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعان مربوط.

    انجام سایر امور و ارجاعی در صورت لزوم.

    6-1 عنوان پست : کارشناس حراست

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف زیر را عهده دار می باشد .

    همکاری با مدیر / رییس اداره درانجام وظایف محوله

    بررسی گزارش های واصله از سوی منابع ذیصلاح

    بررسی وضع حراستی دستگاه متبوع و تهیه گزارشات لازم جهت مقامات مسوول

    دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله و حراست از آن ها بر اساس مقررات مربوط.

    بازدید از واحدهای تابعه مدیریت / اداره بر اساس گزارش های واصله

    شرکت در جلسات ، سمینار ها ، و گردهمایی مربوطه .

    ارایه نظرات وپیشنهادات اصلاحی در جهت رفع نقایص  و بهبود روشهای حراستی به مقامات مافوق مربوطه .

    بررسی های  مستمر در جهت حصول اطمینان از رعایت اصول حراستی درامور مکاتباتی و مخابراتی و همچنین تهیه گزارشات لازم دراین زمینه .

    نظارت و مراقبت بر کلیه امور مربوط به حراست و انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از حوادث غیر مترقبه .

    تهیه پیش نویس مکاتبات و گزارش های مربوط .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعین مربوطه .

    انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم .

    7-1 عنوان پست : کارشناس مسوول/ کارشناس گزینش

    شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف مشروحه زیر را عهده دار است .

    رعایت قسط و عدل اسلامی در انجام وظایف محوله با توجه به دستورالعمل ها وضوابط مصوب .

    مطالعه و رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه .

    مطالعه مستمر بخشنامه ها و دستورالعمل های تحقیق .

    مسوولیت حسن اجرای بخشنامه های گزینش در منطقه مربوطه .

    همکاری و هماهنگی با رییس و معاونین / مدیریت / اداره آموزش و پرورش مربوطه .

    ارایه برنامه انجام کار برای عوامل تحت نظر و پیگیری و نظارت بر عملکرد ایشان .

    شناسایی منابع موثق جهت انجام تحقیقات ویژه و ارزیابی مستمر منابع .

    انجام تحقیقات ویژه که از سوی مسوول مافوق ارجاع می گردد .

    رعایت ضوابط و دستورالعمل ها و روشهای ابلاغی درانجام تحقیقات ویژه .

    تنظیم سوایق منابع ویژه جهت انجام تحقیقات ویژه و ارایه به مسوول تحقیقات جهت نگهداری در بانک منابع .

    تنظیم برنامه زمانی ملاقاتها وایجاد ارتباط مناسب با منابع و مراکز اطلاعاتی.

    برقراری ارتباط با مراکز و تدارک لازم جهت انجام ماموریت های محوله و پیگیری جهت فراهم آوردن آن ها از طریق مسوولین مربوطه .

    انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم .

    8-1 عنوان پست : کارشناس مسوول انجمن اولیاء و مربیان

    شاغل دراین پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر /رییس اداره وظایف ذیل را عهده دار است .

    برنامه ریزی و تمهید مقدمات در زمینه بزرگ داشت هفته پیوند و نظارت بر انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس . 

    ارتباط با شخصیت های مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سازمان ها ، ارگان ها ، ادارات ، موسسات خیریه ، خیرین ورسانه های گروهی به منظور تحقق اهداف انجمن اولیاء و مربیان.

    شرکت در جلسات مجمع عمومی اولیاء و مربیان و تشکیل جلسات با اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس به منظور تشریح و تبیین اهداف انجمن اولیاء و مربیان

    برنامه ریزی به منظور سازمان دهی و نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان

    تلاش در جهت اشتراک مجلات و انتشارات انجمن اولیاء و مربیان توسط اولیاء ومربیان .

    برنامه ریزی به منظور توزیع مناسب هدایای مردمی جشن عاطفه ها بین دانش آموزان نیازمند .

    همکاری و ارتباط مستمر با کارشناسی انجمن اولیا ء و مربیان استان و شرکت در برنامه ها و جلسات توجیهی .

    همکاری با معاونین اداره وسایر کارشناسان درانجام وظایف مربوطه.

    تهیه گزارش ها و پیش نویس ها ی لازم جهت مقامات مافوق .

    پاسخ گویی به سوالات مراجعان

    سایر امور عنداللزوم و 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی واحد رایانه سیستم آموزش و پرورش استان گلستان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت