پروژه کارآموزی سیستم حسابداری

تعداد صفحات: 90 فرمت فایل: word کد فایل: 3150
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۳۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی سیستم حسابداری

    کامپیوتر- نرم افزار

    چکیده

     

    این پروژه  شامل مراحل ساخت یک سیستم نرم افزاری محاسبه حقوق یک شرکت است که در آن از زبان های SQL  و Delphi استفاده شده است که در حال حاضر از زبان های رایج برای ایجاد پایگاه داده است. که ما با استفاده از زبان SQL پایگاه داده مردنظر را ایجاد کرده و تمام مراحل برنامه نویسی آن و کارهای را که سیستم باید انجام دهد را با استفاده از  Delphi شبیه سازی می کنیم. در این پروژه سعی شده است حدالامکان از حجم کار حسابداری بصورت دستی که بخش عمده ای از کارها در این بخش انجام می شود کاهیده و بتوان بصورت الکترونیکی و با امنیت بالا این بخش را اداره کرد.

    مقدمه

     

    چند سالی است که از دیجیتالی شدن و اینترنتی شدن زندگی صحبت می‌کنیم به طوری که می‌توان گفت دنیای ما در حال عوض شدن و تغییر به دنیایی دیجیتالی است در تمام اعمال و کردار روزانه ما نشانه‌هایی از میل به این دنیای جدید دیده می‌شود.  هر روزه از بهداشت و پزشکی الکترونیکی و دیجیتالی گرفته تا آموزش و شهر و دولت الکترونیک و کارت‌های هوشمند و پول الکترونیک و ... صحبت می‌شود. البته در بعضی از موارد هم کار از صحبت کردن می‌گذرد و برخی از این نشانه‌های دیجیتالی و اینترنتی شدن را به عینه در زندگی روزمره‌مان  مشاهده می‌کنیم. باپیشرفت صنعت الکترونیک و مدرن شدن ابزارها و وسایل باعث شده است که دنیای امروزی از فناوری الکترونیکی بیشتر استفاده کند و تا بتواند حدالامکان کار کردن را آسان کنند و دنیای کامپیوتر و ارتباطات الکترونیکی از این امر مستثنا نیستند.

    امروزه بیشتر شرکت ها و ادارات دولتی و کارخانجات از سیستم های الکترونیکی برای سریعتر و بادقت انجام گرفتن کارای روزانه خود استفاده می کنند که باعث بهینه شدن زمان ,کاهش خطاهای انسانی , افزایش کارایی ,افزایش کارآوری و.... می شود و  منجر  شده است که بیشتر کشورهای در حال توسعه از سیستم الکترونیکی استفاده کنند. دراین پروژه ما سعی کرده ایم که سیستم حسابداری یک شرکت را به صورت الکترونیکی انجام دهیم که بتوانیم کمی از مشکلاتی که در زمینه حسابداری وجود دارد را حل کنیم .

    فصل اول

    تاریخچه نرم افزارهای پروژه

    تاریخچه زبان دلفی

    گسترش روش دلفی به‌دنبال رواج فعالیت های مرتبط با پیش بینی آیندهٔ فناوری ها که از سال 1944 میلادی آغاز شد، صورت گرفت. در این تاریخ و بنا به سفارش نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا، پروژه‌ای بنام [1]راند در شرکت هواپیما سازی دوگلاس و با هدف پیش بینی فناوریهای آینده با کاربرد نظامی تعریف شد. این پروژه به مطالعه در زمینه سلاح های بین قاره‌ای فراسطحی پرداخت. در سال 1959 میلادی هلمر[2]  و رشر[3] ، دو تن از محققان پروژهٔ رند طی مقاله‌ای تحت عنوان « نظریه فلسفی دانش در علوم نادقیق »، این ایده را مطرح کردند که در زمینهٔ هایی از علم که در آن هنوز قوانین علمی توسعه نیافته است،اتکاء به آراء خبرگان مجاز می‌باشد. حال مساله این است که چگونه آرای این خبرگان مورد استفاده قرار گیرد و علی الخصوص چگونه با ترکیب نظرات یک تعداد از خبرگان ، بیانیه‌ای سودمند تدوین شود. از دیدگاه روش دلفی، قضاوت های انسانی بمثابه ورودی هایی مشروع و سودمند برای انجام پیشبینی ها می‌باشند. بعضا خبرگان و متخصصان منفرد می‌توانند در معرض خطر یکجانبه نگری قرار گیرند ضمن اینکه گروه‌های خبره نیز می‌توانند تحت تأثیر تمایلات رهبر گروه، از تجدید نظر بر روی ایده‌های قبلی اکراه داشته باشند. بمنظور غلبه بر چنین نارسایی هایی، روش دلفی با مبانی نظری و دستورالعمل های روش مند در طول دهه‌های پنجاه و شصت میلادی در موسسهٔ رند  توسعه یافت. عبارت دلفی کنایه از مکانی مقدس در یونان باستان است که در آنجا با واسطه گری پیشگویان بلند پایه، پیش بینی هاو سخنان خدایان یونانی اعلام می‌شده است. به‌نظر می‌رسد استفاده از این نام مورد تایید بنیان گذاران این روش یعنی هلمر  و دالکی[4]  نبوده است. بنا بر اظهارات دالکی در سال 1968، کلمه دلفی به نوعی القاء کننده وابستگی روش آنان به غیبگویی بوده و جنبه‌ای اسرار آمیز دارد. حال آنکه آنچه توسط این دو ارایه شده است، روشی است برای بهبود دادن به پیش بینی ها به کمک استفاده کامل از اطلاعات ناکافی که در اختیار می‌باشد. دلفی در واقع یک کامپایلر پاسکال است. دلفی 6 نسل جدید کامپایلر های پاسکال است که شرکت برلند[5] از زمان ایجاد اولین نسخه پاسکال توسط آندرس حجلسبقگ[6] در 15 سال پیش به بازار عرضه کرد                                                
    برنامه نویسی به زبان پاسکال در سالیان سال از استواری و ثبات، زیبایی و ظرافت و البته سرعت بالای کامپایل سود برده است. دلفی هم از این قاعده مستثنی نیست. کامپایلر دلفی ترکیبی از بیش از یک دهه تجربه طراحی کامپایلر پاسکال و معماری بهبود یافته کامپایلر های 32 بیتی است. اگرچه قابلیت های کامپایلرها با گذشت زمان پیشرفت قابل توجهی داشته است ولی سرعت آن چندان کاهش نیافته و همچنان از سرعت بالایی برخوردار است. به علاوه استحکام و قدرت کامپایلر دلفی معیاری برای سنجش دیگر کامپایلرهاست.                
    در زمان استفاده از سیستم عامل داس برنامه نویسان مجبور بودند از بین زبان پر قدرت ولی کم سرعت بیسیک و زبان کارآمد ولی پیچیده و نامفهوم اسمبلی یکی را انتخاب کنند. پاسکال با ارائه یک زبان ساخت یافته و یک کامپایلر سریع و کم نقص این شکاف را پرکرد. برنامه نویسان ویندوز 3.1 هم با تصمیم گیری مشابهی رو برو شدند. یکی زبان قدرتمند و سنگین سی و یکی زبان ساده و محدود کننده ویژوال بیسیک ارائه دلفی1 در این مورد هم راه حل خوبی برای برنامه نویسان بود. دلفی مجموعه متفاوتی برای برنامه نویسی بود . طراحی و توسعه برنامه های کاربردی، ایجاد  پایگاههای داده و ... که یک محیط ویژوال وسیع را تشکیل می داد. دلفی1 اولین ابزار برنامه نویسی ویندوز بود که محیط طراحی ویژوال، کامپایلر بهینه کد برنامه و دسترسی قوی به پایگاههای داده را در یک جا جمع کرد که آن را به یکی از بهترین ابزارهای روش نوین توسعه سریع نرم افزار[7] تبدیل کرد. این مجموعه قدرتمند باعث شد که در همان زمان بسیاری از برنامه نویسان زبانهای دیگر به دلفی روی بیاورند و این موفقیت بزرگی برای برلند به حساب می آمد.       

    همچنین بسیاری از برنامه نویسان پاسکال دلفی را ابزاری یافتند که توسط آن هم از توانایی و تجربه خود در برنامه نویسی پاسکال استفاده می کردند و هم توانایی کار در ویندوز را به دست آوردند. همچنین زبانی که در آن زمان با نام پاسکال شیئی [8]در دانشگاهها ایجاد شده بود یک زبان بسیار خشک و محدود کننده بود که اصلاٌحالت کاربردی پیدا نکرد.                                                      .????: RelaxihA Forums http://relaxiha.com/forums/showthread.php?t=14368
    ویژگیهای دلفی مثل طراحی ظاهری حساب شده و کاربر پسند آن باعث شد که زبان پاسکال شیئی عملاٌ از رده خارج شود. تیم طراحی وب در میکروسافت قبل از حضور دلفی هیچ رقیب مهمی برای خود نمی دید. ویژوال بیسیک در آن زمان زبانی نا کارآ ، کم سرعت و کند ذهن بود. ویژوال بیسیک 3 در عمل اصلا توانایی رقابت با دلفی 1را نداشت. در این سال شرکت برلند گرفتار یک سری مشکلات قضائی با شرکت لوتیوس[9] بود که در نهایت هم متخلف شناخته شد. همچنین درگیری مشابهی هم با میکروسافت بر سر تلاش در تغییر دادن فضای نرم افزار های میکروسافت پیدا کرد. همچنین برلند مشغول طراحی و فروش طرح کیواتور[10] به شرکت نوول [11]و طراحی پایگاه های داده دیتابیس[12] و پارادوکس[13] بود که با استقبال قابل توجهی مواجه نشد                                                              .
    در این زمان که برلند مشغول فعالیتهای قضایی و تجاری بود میکروسافت توانست گوی سبقت را از برلند برباید و قسمت اعظم بازار ابزار های برنامه نویسی تحت ویندوز را در اختیار بگیرد و سعی می کرد تا این طرز فکر را اشاعه دهد که چون ویندوز را طراحی کرده صلاحیت و توانایی تهیه بهترین ابزار های برنامه نویسی تحت آن را نیز در دست دارد. در این شرایط برلند با عرضه دلفی و نسخه جدید برلند سی پلاس سعی کرد خدشه ای در فرمانروایی میکروسافت وارد کند و سهمی در بازار   بزرگ این محصولات داشته باشد                                       . 

    دلفی2(سال1996)              
    یک سال بعد دلفی2 تمام مزایای نسخه قبلی را تحت سیستم های جدید 32 بیتی ارائه داد. همچنین دلفی2 با ارائه خصوصیات اضافه و کارکرد های قویتری نسبت به دلفی1 توانایی های خود را افزایش داد. (ازجمله ارائه کامپایلر 32 بیتی که سرعت بالایی به نرم افزار ها می بخشید، کتابخانه بزرگ و کاملی از اشیای مختلف، شیوه جدید و تکامل یافته ای برای اتصال به پایگاه های داده مختلف، ادیتور پیشرفته، پشتیبانی از الی[14] ، توانایی وراثت در فرمهای ویژوال و سازگاری با پروژه های 16 بیتی دلفی2) دلفی2 به معیاری برای سنجش و مقایسه همه ابزارهای توسعه نرم افزار در آن زمان تبدیل شد.
    در آن زمان با ارائه سیستم 32 بیتی ویندوز97جهش بزرگی در سیستم عامل ویندوز رخ داد و برلند بسیار مشتاق بود که دلفی را به بهترین ابزار برنامه نویسی سیستم جدید تبدیل کند. نکته این که در آن زمان به منظور تاثیر در افکار عمومی و تاکید بر قدرت دلفی در سیستم عامل 32 بیتی قرار بود که نرم افزار با نام جدید دلفی32 به بازار عرضه شود ولی در آخرین مراحل به خاطر اینکه نشان دهند این زبان زبانی رشد یافته و تکامل یافته نسخه قبلی یعنی دلفی1 است نام دلفی2 را برای آن انتخاب کردند.
    میکروسافت تلاش کرد که با یژوال بیسیک4با دلفی مقابله کند ولی از ابتدا کیفیت پایین آن و ضعف آن در انتقال برنامه های 16 بیتی به سیستم 32 بیتی و بروز اشکالات ساختاری در طراحی آن موجب شکست زودهنگام ویژوال بیسیک شد. در این زمان هنوز تعداد زیادی از برنامه نویسان به ویژوال بیسیک وفادار بودند. برلند همچنین روشها و ابزارهای قدرتمندی همچون پویر بیلدر[15] برای طراحی نرم افزار های کلاینت وسرور[16] ارائه داد ولی دلفی هنوز آن قدر قدرتمند نشده بود که بتواند نرم افزارهایی که جایی در بین توسعه گران پیدا کرده اند را براندازد

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی سیستم حسابداری

    فهرست:

    فصل اول : تاریخچه نرم افزارهای پروژه

    مقدمه. 11

    تاریخچه زبان دلفی.. 13

    تاریخچه. 20

    چارت سازمانی.. 23

    حوزه های عملکرد شرکت نوآوران مبانی پرداز:......................................................................................................................................................................................................

    فصل دوم: مراحل ساخت پروژه

    مراحل ساخت پروژه. 24

    مشکلات موجود قبل از ایجاد پروژه. 34

    مزایای ایجاد پروژه. 35

    عوامل موجود در پروژه. 35

    چگونگی ایجاد پروژه. 36

    ایجاد و راهبری پایگاه داده و فایل های داده ای.. 37

    فصل سوم:تشریح پروژه

    تشریح پروژه. 41

    ثبت پرسنل.. 45

    ثبت سمت... 49

    ثبت سمت پرسنل.. 52

    ثبت مزایا 55

    ثبت کسورات.. 58

    ثبت بیمه. 61

    تقویم کاری.. 62

    تعطیلات رسمی.. 65

    تعریف کاربر. 66

    سطح دسترسی.. 69

    بخش ساعت ورود و خروج. 70

    ماموریت... 74

    مساعده 77

    غیبت... 79

    تاخیر‏های مجاز 82

    پرداخت حقوق.. 85

    جستجو. 89

    نتیجه گیری.. 90

    پیشنهادات... 91

    منابع.. 92

     

    منبع:

    کتاب آموزش  SQL سرور نویسنده:  وی مایر- ساوتل  مترجم : پریسا گوهری

    WWW. VIKIPEDIA.COM

    WWW.RelaxihA Forums.com

    SQLSERVER.COM  WWW.

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , دانلود کارورزی پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , گزارش کارورزی پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , پروژه کارورزی پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , کارورزی در مورد پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی سیستم حسابداری , گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی سیستم حسابداری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت