گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران

تعداد صفحات: 34 فرمت فایل: word کد فایل: 3172
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: آمادگی - آموزش - بازی - مهد - مهدکودک - نقاشی
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران

    مشخصات کلی مهد: ساختمان دو طبقه ای است دارای درب ورودی سفید رنگ باحاشیه سبز و روی در نیز پر از گل و ستاره های رنگی در بالای درب ورودی نام مهدکودک و زمان تاسیس آن نوشته شده است. وقتی وارد مهد می شویم نمای زیبای درختان مهد نظر همه را به خود جلب می کند در قسمت رو به روی درب ترکیب سایبان وجود دارد که آنجا گالری نقاشی کودکان است در ساعاتی که هوا گرم می شود مربیان برای بازی یا صرف صبحانه کودکان را به زیر سایبان می برند روی سایبان پوشیهد است از گل های یاس و پرچم های اطراف آن آویزان است کنار باغچه یک آهو وجود دارد و در طرف دیگر آن نیز گوزنی است که باعث شده زیبایی مهد بیشتر جلوه کند.

    در سمت چپ نیز یک چرخ فلک به زیر سایه درختان قرار دارد که در موقع بازی به کودکان شور خاصی می بخشد و در کنار آن نیز یک تاب وجود دارد که در درون آن سه صندلی موجود است در پشت باغچه ها نیز یک الاکلنگ قرار دارد باغچه های مهد پوشیده در گل های رنگارنگ است در سمت راست حیاط 2 عدد سرسره وجود دارد که رنگ آن ها نیز آبی – سفید می باشد. در کنار آن ها نیز استر شن کودکان وجود دارد که آنجا را با بتادین ضد عفونیکرده اند.

    و یک متن که پشت استخر شن نوشته شده است (در بهاران برای مدرسه آماده شویم) که تصاویری از ماهی ها اطراف آن کشیده شده است در حیاط نیز یک دستشویی وجود دارد که مخصوص مربیان می باشد. برای ورود به ساختمان از پله باید بگذریم و کنار آن پله یک سرسره وجود دارد که وقتی کودکان می خواهند به منزل بروند از روی آن سرسره به پایین سر می خورند و کنار سرسره نیز مجسمه یک طوطی وجود دارد.

    وقتیوارد سالن می شویم میز کار سرکار خانم بهارلو مدیر مهد دیده می شود و رو به روی آن نیز چند مبل کنار مبل ها نیز یک درخت کاج کریسمس وجود دارد. در رو به روی آن دستشویی های مهد که مخصوص کودکان است وجود دارد که دیوارهای آن ها نیز با نقش هایی از دریا تزئین شده است. کودکان بعد از دستشویی رفتن با مایع دست های خود را می شویند و با دستمال خشک می کنند. در قسمت کناری آن نیز آشپزخانه مهد است که در آنجا فقط مربیان حق رفت و آمد را دارند و درون آنجا لوحه های آموزشی نگه داشته می شود. 5 کلاس در مهد وجود دارد به نام های گل نرگس – گل نیلوفر – گل یاسمن – گل مریم – که گل نرگس و گل مینا کودکان 5-4 ساله هستند و بقیه نیز گروه سنی 6-5 سال.

    کنار میز خانم بهارلو کلاس گل مریم و کلاس بعد از میز مدیر گل مینا و بعد سالن که شکل L مانند می شود و سالن پر است از شرشره های رنگی و بالای آن نیز رنگین کمان زیبا سپس کلاس گل نیلوفر – گل نرگس و گل یاسمن.

    و در داخل سالن چراغ راهنمایی و مقدار زیادی نیز تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی و یک کمد که به صورت یک خرس است و روی آن پر از عروسک های انگشتی وجود دارد و بالای آن یک کمد وجود دارد که پر است از کاردستی های کودکان.

    کلاس گل یاسمن – کلاس تولد کودکان است یعنی وقتی کودکی تولد داشته باشد همه بچه ها را به آن مکان می برند چون از همه کلاس ها بزرگتر است. کلاس گل نرگس گروه سنی 5-4 سال هستند و درون این کلاس نیز بسیار زیبا تزئین شده  تصاویر فصل ها در قطاری وجود دارد. کمدی وجود دارد که لباس های کودکان را در آن قرار می دهند و یک کمد نیز برای گذاشتن کیف ها و ظرف چاشت -  کلاس گل نیلوفر کلاسی است که بیشتر از کار کودکان برای تزئین استفاده شده یعنی با نقاشی کودکان کلاس تزئین شده و یک کتابخانه نیز در هر کلاس دیده می شود. در درون سالن پر است از تابلوهای تقدیر و تشکر که از طرف آموزش و پرورش و والدین کودکان برای تقدیر از مربیان مهد و خانم بهارلو ارائه شده است. در طبقه پایین که از کلاس گل نرگس به آنجا نیز راه دارد 6 پله دارد و به طرف حیاط راه دارد بعد از آن چهارپله به پایین می خورد که به طرف اتاق فیلم می رویم و در سر در آن نیز کلمه نمایش و فیلم نوشته شده است در درون اتاق فیلم یک تلویزیون و دستگاه CD و ویدئو وجود دارد و برای کودکان بالشت می گذارند تا راحت تر فیلم ببینند یک در سفید رنگ در اتاق فیلم وجود دارد که انبار مهد است. دیوارهای اتاق فیلم پر است از نقاشی های جذاب و قشنگ.

    کادر آموزش که در مهد مشفول به کار هستند شامل:

    مدیر: سرکار خانم بهارلو

    معاون: سرکار خانم داقستانی

    تعداد کل کودکان مهد:

    سرمربی: سرکار خانم حسنی

    2 نفر مربی 5-4 ساله ها و 3 نفر مربی 6-5 ساله ها به نام های: سرکار خانم دهنوی – سرکار خانم مهرآبادی – سرکار خانم خزایی – سرکار خانم زهدی راد – سرکار خانم قناعت و 5 کمک مربی

    3 مربی زبان و قرآن و سفالگری

    1 نفر مسئول امور مالی

    1 نفر مشاور کودکان: جناب آقای استاد آهویی

    اینجانب زهرا گنجعلی دوره کارآموزی خود را از روز چهارشنبه تاریخ 11/11/85 شروع کردم و در روز پنج شنبه به تاریخ 6/2/86 به پایان رسانیدم که برابر 40 روز و معادل 240 ساعت می باشد.

    درصد پیشرفت:

    در طی روزهای اول که از ورود من به مهد بهاران می گذشت شاهد آن بودم که بعضی از مربیان فعالیت های زیادی را در رابطه با کودکان انجام می دهند و بعضی دیگر خیر چون من با آمادگی قبلی وارد مهد شده بودم تقریباً هم از تسلط و هم از اطلاعات کافی برخوردار بودم چون من مراحل اجرای تدریس را در طی دوره 2 ساله تحصیل توسط خودم و دیگر دانشجویان اجرا شده بود در کلاس سرکار خانم صحت نیز ما اجراهایی از قبیل طرح درس قصه گویی، نمایش خلاق و ... داشتیم و ایشان تا جایی که می توانستند اشکالات ما را برطرف کرده بودند در طول دوره کارآموزی نواقص بسیار اندکی داشتم که با انجام فعالیت های که از خود نشان دادم نواقص ها ار بین رفت و پبشرفت و موفقیت درکارم بیشتر شد تا جایی که خود فردی را آماده برای ورود به مهد کودک و مربی شدن دانستم که این تجربه ها را مدیون اساتید محترم مربی کودک هستم.

    مشاهدات و نتایج حاصل از گفتگو ها:

    در طول دوره کارآموزی سعی کردم که بیشتر بتوانم با پرسنل مهد بهاران مشارکت داشته باشم و چون با سرمربی مهد در مورد کاردستی ها و جشن های کودکان ایده های نو و خلاق می دادم نمایش های خلاق که به صورت مستقل در داخل صف اجرا می کردم توانستم ارتباط خوبی با سرمربی داشته باشم و در بعضی موارد به خانم بهارلو و خانم داقستانی در کارهای دفتری نیز یاری می رسانیدم و مربی های کلاس ها نیز چون جوان بودند و دارای شور و نشاط جوانی با آن ها نیز راحت توانستم رابطه خوبی برقرار سازم. در ساخت انواع کاردستی ها به آن ها کمک می کردم.

    تدریس، کلاس داری، قصه گویی و پیشرفت های بسیار زیادی داشتم. چون رشته تحصیلی 2 نفر از مربیان مهد بهاران مربی کودک بود مدیر مهد کار آنها را بیشتر مورد تأیید قرار می داد. اگر مربیان غیر متخصص به مشکلی برخورد می کردند مدیر از من درخواست می کرد تا مشکل آن ها را حل کنم. مثلا زمانی که مربی قرآن مهد نمی توانست خوب تدریس کند و کودکان به حرفهای او گوش نمی دادند مدیر مهد از من نظر خواهی کردند که من گفتم اگر با نمایش خلاق و بازی و شعر و فعالیت های هنری و ... قرآن آموزش دهند کودکان خیلی بیشتر استقبال می کنند و مدیر مهد از من خواستند که خودم در مورد بهتر شدن تدریس با مربی قرآن مهد صحبت کن که من چند نمونه از روش های تدریس را که قبلا خودم در کلاس فنون آموخته بودم و از آن ها نتیجه خوبی گرفته بودم را به ایشان گفتم و مربی قرآن نیز حرف های مرا پذیرفتند. من از ایشان خواستم تا به جای قصه گویی خشک و بدون کتاب یا حرکات بدن آن را با نوار، آهنگ، موسیقی و غیره ... به یک کلاس شاد و با نشاط برای کودکان تبدیل کنند که در آینده کودکان از معنویان دور نشوند. که بعد از یک هفته خانم بهارلو از من تشکر کردند و چون مربی قرآن توانسته بودند با کودکان بهتر ارتباط برقرار کند و باعث شد رابطه صمیمی با آنها داشته باشد من از این بابت خیلی خرسندم زیرا توانسته بودم گوشه ای از تجربیان خودم را برای تکمیل کردن کار فردی دیگر به کار گیرم.

    مدرس اینجانب در طی کارآموزی مهد بهاران سرکار خانم صحت بودند که 3 دفعه نیز بازدید از محل کارآموزی داشتند در مدت 240 ساعت کارآموزی و هر موقعی که تشریف می آوردند مشکلات من را می پرسیدند و تاجایی که از دست ایشان کاری بر می آمد در حل مشکلات مرا یاری می نمودند. با تشکر از زحمات شما استاد گرانقدر.

    نتیجه گیری:

    بیشتر چیزهایی را که واقعا درباره چگونه زیستن، چه کردن و چگونه بودن، می دانم در مهد کودک آموختن عقل و دانایی در نوک قله تحصیلات عالیه نبود، بلکه آن را در جعبه شن بازی کودکستان یافتم.

    نتیجه گرفتم که:

    واحد کار یکی از شیوه های کار با کودکان در خانه و مهدکودک است این شیوه به کودکان کمک می کند تا بر یک موضوع متمرکز شوند و درک عمیقی از آن به دست آورند.

    به این ترتیب بازی، قصه، شعر، گفتگوهای علمی و اجتماعی و فعالیت های هنری و ... همگی بر محور یک موضوع انجام می شود.

    آنچه که در طول دوره کار آموزی آموختم به این اطلاعات بسیار ارزشمند و گرانبها هستند.

    چون از تک تک درسهایم در طی این 2 سال استفاده بردم و الان به صورت یک کتابچه ارزشمند در ذهنم گنجانده ام دوره کارآموزی بهترین دوره بوده زیرا وقتی من به صورت تئوری این دوره را آموزش دیده بودم مثل آموزش انواع بازی ها در درس بازی های موزون و یا انواع روش تدریس را در کتاب فنون تدریس یا از درس مفاهیم 2-1 با مفاهیم ریاضی و اجتماعی و آشنا شدن و ... که در دوره کارآموزی به صورت عملی با کودکان کار کردم چون از قبل یک تجربه مهد نیز داشتم در کار عملی (1) خیلی راحت تر می توانستم انواع بازی ها و تدریس ها را با کودکان اجرا کنم و چون هر روز این مهارت ها با تنوع خاصی تکرار می شد و احساس می کنم می توانم به عنوان یک مربی خوب بتوانم مسئولیت کودکان را بر عهده بگریم در جامعه خود مشغول به کار شدم و خود را به عنوان یک مربی برتر در آینده برگزینم.

    مشکلات و نارسایی ها:

    مشکلاتی که در مهد بهاران به چشم می خورد شامل موارد ذیل است:

    از نظر آموزشی

    آموزش که توسط مربی داده می شد خیلی پیش پا افتاده بود و بعضی از مربیان حتی یک وسیله کمک آموزشی نیز به کلاس نمی آوردند زمان خاصی برای تدریس نداشتند مربیان برای تدریس کردن اصلا دوره خاصی را ندیده بودند بعضی مواقع مربیان در مورد مفهومی اطلاعاتی نداشتند و برای این که به بچه ها جوابی داده باشند توضیح غلط و اشتباه ارائه می دادند در کلاس ها بعضی از مربیان با لهجه نیشابوری صحبت می کردند. رشته تحصیلی بعضی از مربیان ربطی به مربی کودک نداشت مثلا (رشته ریاضی، معماری و ...) به همین دلیل کودکان را در موقعیت های مختلف درک نمی کردند – بعضی از مربیان بین کودکان تمایز قایل می شدند مثلا کودکی که شیطان باشد همیشه توسط مربی دعوا می شود. حتی اگر کاری نکرده باشد کودکانی که فرزند دکتر یا مهندس هستند یا معاون و ... بیشتر مورد توجه کودکستان قرار می گیرند.

    مدیر مهد در مورد مشکلات کودکان با والدین آنها صحبت نمی کند و همیشه مشکل آن ها را کتمان می کنند مثلا کودکیدر مهد همیشه گریه می کرد و مدیر به مادر ایشان می گفتند که او اصلا گریه نمی کند و... فیلم هایی که در اتاق فیلم، کودکان می بینند اصلا آموزنده نیست و در سطح فهم آنان نیز وجود ندارد. اگر کودکی نمی تواند نقاشی بکشد مربی جای او نقاشی می کشد.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی در آمادگی و مهدکودک بهاران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت