گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر

تعداد صفحات: 53 فرمت فایل: word کد فایل: 3230
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر

    پیشگفتار :

    در طول دوره کارآموزی در جمعیت حلال احمر ، با سیستم های حقوق و دستمزد در ادارات دولتی و سیستم حسابداری دولتی در یک ارگان با تعداد کارکنان بالا و پر مخاطب آشنا شدم که مشروح آموخته هایم را در این دوره که شامل مواردی از قبیل محاسبه حقوق کارکنان ، فوق العاده ها ، کسورات  و ... بود و همچنین نرم افزار حقوق و دستمزد مورد استفاده را در ذیل به استحضار می رسانم .

     

    مقدمه :

    جذابیت بهره‌جویی از نرم‌افزارهای مالی زمانی نمود پیدا می کند که لازم باشد محاسبات پیچیده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پرهیز از هرگونه خطایی صورت گیرد.  محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان در سازمان‌ها و موسسات اقتصادی مثال بارزی از همین محاسبات زمان‌بر است که مسئولین مالی همیشه درگیر آن هستند. حال آن که به دلیل تنوع شیوه‌های محاسبه و تعدد عوامل تاثیرگذار، طراحی نرم‌افزاری که پاسخگوی نیاز کاربران گوناگونی باشد، از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است. سیستم «حقوق و دستمزد»، وظیفه محاسبه حقوق و مزایای کارکنان سازمان را با توجه به اطلاعات دریافتی از سایر سیستم‌های حوزه «اداری- مالی» بر عهده دارد. این سیستم از یک سو ارتباط تنگاتنگی را با سیستم «مدیریت منابع انسانی» جهت دریافت اطلاعات استخدامی پرسنل برقرار و از سوی دیگر اطلاعات عملکرد پرسنل را از سیستم «حضور و غیاب» دریافت می‌نماید. اطلاعات مالی ایجاد شده در محاسبات این سیستم نیز به‌طور مکانیزه به سیستم «حسابداری مالی» ارسال می‌گردند. امکانات گسترده این سیستم در تعریف پارامترهای محاسبه حقوق به‌صورت کاملا پویا و با توجه به نیازهای موجود، سازمان را قادر می‌سازد که بدون وابستگی به لایه‌های نرم‌افزاری، اطلاعات خود را در سیستم تعریف نموده و آن را بسته به نیازهای خود بومی نماید.

    فصل اول

     معرفی جمعیت حلال احمر  

    معرفی :

    جمعیت حلال احمر جمهوری اسلامی ایران از چندین سازمان و معاونت تشکیل شده است که هر یک دارای وظایف و حدود اختیارات مشخصی میباشند  که عبارتند از :

    سازمان امداد و نجات

    سازمان داوطلبان

    سازمان جوانان

    سازمان تدارکات پزشکی

    معاونت درمان و توانبخشی

    معاونت آموزش و پژوهش

    معاونت توسعه نیروی انسانی

     

    آشنایی با سوابق و فعالیتهای سازمان امداد و نجات

    در خرداد ماه 1302 با وقوع زلزله ای در شرق خراسان و زلزله ای دیگر به فاصله 3 ماه بعد در سیرجان و کرمان و همچنین جاری شدن سیلاب های گسترده در همان سال در استانهای گیلان , مازندران , آذربایجان شرقی و اصفهان زندگی بسیاری از هموطنان به مخاطره افتاد وباعث تلفات و خسارات بسیاری گردید . در این سوانح برای اولین بار نیروهای ارتش بعنوان عوامل حکومتی و با استفاده از نیرو و امکانات موجود به کمک آسیب دیدگان شتافتند و اولین استمداد ملی برای کمک به آسیب دیدگان در سطح کشور انجام گردید . این استمداد جرقه ای برای سازماندهی تشکیلاتی جمعیت شیر و خورشید سرخ بود. اولین جلسه این جمعیت تحت عنوان جمعیت شیرو خورشید سرخ در ششم مرداد مصادف با عید غدیر سال 1302 در عمارت گلستان تشکیل شد . در ابتدا فعالیتهای امدادی بعنوان یک فعالیت جنبی و در سایه خدمات درمانی که بیشتر مورد نیاز جامعه بود ، قرار گرفت . در آن هنگام بیشترین عوامل امدادی جمعیت نیروهای داوطلب یا دانش آموزان عضو سازمان جوانان بودند . اولین آئین نامه خدمات امدادی در سال 1347 به تصویب هیئت مرکزی جمعیت رسید . بموجب این آئین نامه مسئولیت ارائه خدمات امدادی درمانی به آسیب دیدگان جنگ و همچنین ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان سوانح و سوانح طبیعی در زمان صلح بعهده جمعیت محول گردیده بود . اولین تشکیلات رسمی امداد بصورت منظم با استخدام نیروهای تمام وقت جهت ادارات سازمان مرکزی امداد کل و زیر نظر هیئت کمک به آسیب دیدگان که در واقع نقش سازمان امدادی ملی کشور را ایفا میکرد در سال 1350 آغاز بکار کرد .

    با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 و استقرار نظام جمهوری اسلامی همراه با دگرگون شدن ساختار کلی جمعیت و جدا شدن بخش درمان از فعالیت های آن ، عمده وظایف جمعیت به خدمات امدادی سوانح ، جوانان و خدمات حمایتی معطوف گردید . در سال 1360 بنا به ضرورت یکبار دیگر ساختار تشکیلاتی امداد بر حسب وضعیت جدید و شرایط جنگ تحمیلی مورد تجدید نظر قرار گرفت . تربیت و تامین نیروهای انسانی در زمینه های درمان , فنی و خدماتی ، پشتیبانی و حمایت و ارائه خدمات امدادی به آوارگان مناطق جنگی و مناطق بمباران شده نیز جزء خدمات جمعیت قرار گرفت . خدمات ارزنده جمعیت در عملیاتهای گسترده ملی و بین المللی ، زلزله سال 69 گیلان و زنجان و بحران آوارگان عراقی در سال 1370 موجب گردید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای را در بین جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر کسب نماید و بعنوان یکی از 10 جمعیت قدرتمند جهان در پاسخگوئی به سوانح مطرح گردد .

     

     

    آشنایی با سازمان داوطلبان

    یکی از اصول اساسی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر اصل خدمات داوطلبانه است . براین اساس و درجهت تحقق این اصل اساسی ، هم اکنون در بیش از 180 کشور دنیا ، سازمان ها و یا موسسات داوطلبان وابسته به جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت می نمایند .

    سازمان های مذکور وظیفه دارند در راستای اصول و اهداف بین المللی نهضت صلیب سرخ و هلال احمر ،با بسیج توان انسانیت نسبت به بهبود زندگی مردم آسیب پذیر اقدام نمایند .

    در ایران نیز سازمان داوطلبان با هدف حمایت از نیازمندان آسیب پذیر از طریق سازماندهی و بهره مندی از توان اقشار و افرادی که داوطلبانه به عضویت افتخاری جمعیت درآمده اند ، تاسیس گردیده و تاکنون سه دوره را پشت سر گذاشته است . براین اساس ، پیشینه و عملکرد این سازمان در سه دوره ارائه می گردد .

     

    سازمان جوانان :

    اولین اساسنامه سازمان جوانان جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران در 14 آبان ماه سال 1326، به تصویب رسید. در این زمان وزارت فرهنگ و هنر با همکاری جمعیت شیر و خورشید سرخ تشکیلاتی را ایجاد نمود تا بر اساس آن فعالیت جوانان در جمعیت با توجه به اهداف خدمت به همنوع، بالا بردن سطح بهداشت فردی و اجتماعی، ایجاد و توسعه دوستی و تفاهم بین‎المللی،‌سازماندهی یابد. محوریت فعالیت‎های این تشکیلات را بخش دانش‎آموزی تشکیل می‎داد. اعضاء سازمان در این زمان در بدو ورود با کمکهای‎اولیه آشنایی پیدا گرده و اصول امدادگری را فرا می‎گرفتند. اساسنامه اولیه سازمان جوانان در سالهای 45، 46 و 47 مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت. یک سال بعد (1348)، خانه‎های جوانان شیر و خورشید سرخ، با تصویب آئین‎نامه‎ای تشکیل شد. هدف از تشکیل این خانه‎ها، گسترش فعالیتهای جوانان و شکوفایی استعدادهای آنها در زمینه‎های فرهنگی و هنری بود. کاخ جوانان نیز با هدف توجه به فعالیتهای دانشجویی در سال 1353 راه‎اندازی شد. فعالیتهای اعضای سازمان جوانان در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، شامل موارد متعددی بود. تشکیل گردهمایی‎های مختلف بهداشتی و آموزشی و برگزاری مسابقات هنری-ورزشی، بخشی از این برنامه‎ها بود. هدف اصلی از این برنامه‎ها بهینه‎سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش ارتباطات بین‎المللی جوانان ایران و سایر کشورها بود. همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر نام جمعیت شیر و خورشید سرخ به جمعیت هلال‎احمر، فعالیتهای سازمان جوانان هلال‎احمر در ایران با رویکرد جدیدی، آغاز گردید. در سال 1360، اصلاحاتی در اساسنامه به عمل آمد و فعالیتهای سازمان در قالب فعالیتهای دانش‎آموزی، ادامه یافت. در سال 1361، جمعیت هلال‎احمر، مراکزی را تحت عنوان مراکز پرورش اسلامی، ایجاد کرد. این مراکز همراه با آموزش‎های امدادی، بیشتر فعالیتهای مربوط به حرفه‎آموزی و فعالیتهای هنری-ورزشی با توجه به مسائل اعتقادی را در دستور کار خود قرار داده بود. این رویکرد تا اوایل دهه 70، ادامه داشت، در اوایل دهه 70، مراکز پرورش اسلامی به معاونت فرهنگی جمعیت هلال‎احمر، ارتقاء پیدا کردند. از این زمان،‌ فعالیتها، رونق بیشتری پیدا کرد و شاهد فعالیتهای گسترده‎تر جوانان در زمینه آموزش‎های حرفه‎آموزی و تربیتی بودیم. در همین سالها یک اردوی بین‎المللی با حضور اعضای 10 کشور منطقه نیز برگزار شد. در اواخر سال 1378، با ادغام دو حوزه فعالیت یعنی مراکز پرورش اسلامی و فعالیتهای دانش‎آموزی، سازمان مستقلی با عنوان سازمان جوانان جمعیت هلال‎احمر، تشکیل شد. از این زمان اعضاء سازمان جوانان در سه شاخه مراکز امور جوانان (جامعه بشردوستان جوان)، کانونهای دانشجویی و بخش دانش‎آموزی به فعالیت پرداختند.
    فعالیتهای سازمان جوانان بر اساس ساختار تشکیلاتی مصوبه هیئت اجرایی در سه حوزه (معاونت) جذب و سازماندهی، آموزشی-پژوهشی و فرهنگی و امور اجتماعی متمرکز شده است. علاوه بر این سازمان جوانان از یک اداره کل امور عمومی و خزانه‎دار (عامل ذیحساب) تشکیل شده است.

     

    سازمان تدارکات پزشکی :

     سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سال 1376 بعد از ادغام سازمان تدارکات درمانی هلال احمر با سابقه فعالیت بیش از 30 سال در امر تهیه داور وتجهیزات بیمارستانی و مرکز فوریتهای دارویی و پزشکی هلال احمر شخصیت حقوقی پیدا کرد. سازمان تدارکات پزشکی یک واحد اقتصادی ( NGO) تلقی می گردد که نحوه اداره آن با اصول و روش بازرگانی منطبق با ماده 6 اساسنامه تعیین گردیده است . در حال حاضر سازمان تدارکات پزشکی بهره مند از مجموه ای تولید و خدماتی به بشرح ذیل می باشد ؛ 

     

    1)  ستاد مرکزی

    ستاد مرکزی سازمان مشتمل بر حوزه مدیریت عامل و معاونین و مشاورین بوده  عملیات ستادی و هماهنگی را به عنوان (holding) هلدینگ عهده دار می باشد . وظیفه تامین وتدارک داروهای مورد نیاز کشور براساس دستور العمل های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و درمان در حوزه معاونت بازرگانی سازمان، مستقر در ستاد مرکزی انجام می پذیرد. کلیه فعالیت های مالی و اداری مجموعه های وابسته به سازمان نیز هنوز در محل ستاد مرکزی هدایت و کنترل می گردد در نظر است که عملیات بازرگانی – فروش مالی و اداری هر یک از زیر مجموعه های به صورت غیر متمرکز و در داخل خود آن مجموعه ها پیگیری و انجام پذیرد .

     

     

    2)  شرکت سرنگ هلال ایران ( سها1)‌

    این کارخانه در سال 1371 در زمینی به مساحت 28 هکتار و در زیر بنایی بالغ بر 30 هزار مترمربع به بهره برداری رسید . محصولات تولید آن کارخانه عبارتند از : سرنگ های 2، 5و 10 میلی ، سرسوزن ، سر سزون های دندانپزشکی ، فیلترهای دیالیز ، ست دیالیز ،‌فیلتر تالاسمی ، ست سرم ، سوزن فیستولا، میکروست ، سرنگ انسلوین و آنژیوکت .

    این کارخانه علاوه بر بهره مندی از استانداردهای ایزو 9001 ، 14001 و 18001 اخیرا موفق به اخذ گواهینامه استاندارد بین المللی اروپا CE نیز برای محصولات خود گشته است .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی سیستم حسابداری دولتی در جمعیت حلال احمر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت