گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد

تعداد صفحات: 35 فرمت فایل: word کد فایل: 3236
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد

    پیشگفتار :

    در طول دوره کارآموزی در شرکت زامیاد با اطلاعات و آموخته های فراوانی در زمینه های مختلف آشنا شدم ، فعالیت در این کارخانه بزرگ تولید کننده خودرو های سنگین و نیمه سنگین از جهات مختلف برای من مفید بود ، آشنایی با نحوه فعالیت شرکت ، آشنایی با ماشین آلات و سیستم های خودکار و نیمه خودکار شرکت ، آشنایی با انواع و اقسام ماشین آلات سنگین و سبک و ...  این گزارش خلاصه ای است از آموخته های اینجانب در طول این دوره که در چهار فصل اه استحضار شما استاد گرامی می رسانم .

    فصل اول

    معرفی شرکت زامیاد

    زامیاد ، سازمان کارآفرین:

    شرکت تولید کننده خودروهای تجاری زامیاد در سال 1342 در محل میدان آذری به عنوان اصلی ترین کارخانه گروه صنعتی رنا- تاسیس گردید و فعالیت خود را با واردات ، مونتاژ و تولید انواع خودروهای تجاری بنزین و گازوئیلی مطابق با استانداردهای روز بین المللی آغاز کرد.این شرکت در سال 1350 با توجه به گسترش فعالیتها و توسعه محصولات خود ، به محل فعلی خود واقع در کیلومتر 15 جاده قدیم کرج منتقل شد و با راه اندازی 11 خط تولیدی و بیش از 2200 نفر پرسنل فعالیت خود را ادامه داد و تا به امروز تداومی روبه رشد داشته است . به اجمال ، از مهمترین الزاماتی که زامیاد بر اساس آن تشکیل شد می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

                 

    üبکارگیری و استفاده از ظرفیتهای موجود و خالی صنعت کشور در صنعت خودروسازی بخصوص خودروهای تجاری

    üافزایش بهره وری در صنعت خودروسازی و دستیابی به تیراژ بالاتر تولید خودروهای تجاری جهت تسهیل در امر حمل ونقل

                 

     این شرکت ماموریت خود را تامین نیاز بازارهای داخل و خارج از کشور در زمینه وسائط نقلیه تجاری زمینی برای جابجایی مسافر وکالا قرارداده و در حال حاضر مدیریت  و تولید سهم بسیاری از محصولات مورد نیاز کشور در این زمینه را دارا می باشد .

                 

    مزیت های رقابتی:

    درحال حاضر پس از گذشت 44 سال از شروع فعالیت زامیاد می توان اذعان داشت که این شرکت تا حدود بسیار زیادی به چشم انداز ایجادی خویش دست یافته است .زامیاد یکی از شرکت های بزرگ گروه خودروسازی سایپا می باشد که بی شک رشد مداوم گروه خودروسازی سایپا در سالهای اخیر و عرضه خودروهای جدید توسط این شرکت ، بدون کارآفرینی ، ارتقاء مداوم ظرفیت و کیفیت سازندگان و جزبا تلاش شرکتهای مجموعه سایپا نظیر زامیاد میسر نبوده است .

                 

    پیمانکاران و قطعه سازان:

    تا کنون بیش از2000شرکت سازنده قطعه شناسایی و ارزیابی شده اند که از طریق شرکت بهنگام آفرین قراردادهای تامین قطعات منعقد شده است و دهها شرکت نیز در صنایع جنبی آن فعالیت می کنند. توانمندی قطعه سازان زامیاد اینک درحدی است که برخی از آنها برای شرکتهای معتبر داخلی و خارجی قطعه صادر می کنند و سطح تکنولوژی و توان طراحی و تولید آنها نسبت به سالهای اولیه آغاز فعالیتهایشان بسیار بالاتر رفته به گونه ایکه زنجیره تامین زامیاد بعنوان یک مزیت رقابتی پایدار برای شرکت زامیاد شده است .

    شرکت زامیاد در سالهای گذشته در فهرست شرکتهای برتر ایران از حیث فروش و سود قرار داشته است. حدود25 درصد از 2200 پرسنل زامیاد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و فعالیت این شرکت باعث اشتغال غیر مستقیم تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم در شرکت های سازنده نیز شده است .اکنون که زامیاد چهل و پنجمین سالگرد فعالیت خود را سپری می کند شاهد دستاوردها و نتایج 45 سال تلاش مستمر در صنعت خودروسازی تجاری می باشد که از مهمترین این دستاوردها می توان به این موارد اشاره کرد:

    در زمینه تولید:

    کسب 28% از سهم بازار خودروهای تجاری که در سال 85 با تولید 51157 دستگاه خودرو شامل 50339 دستگاه وانت با رشدی معادل 4/8% نسبت به سال قبل از آن و 334 دستگاه می نی بوس دیزل A80,12M با رشد 98% نسبت به سال 84، 72 دستگاه انواع ون و کامیونت دیلی.

    در زمینه تحقیقات :

    -          توسعه موتور وانت Z24NI به موتور Z24NIB

    -          توسعه کاربری وانت Z24F

    -          بکارگیری موتور EURO III و EURO IV در محصول وانت

     

    در زمینه فروش و خدمات پس از فروش :

    -          رشد 25% فروش و تحقق 100% بودجه سال 85

    -          کسب رتبه سوم از نظر وضعیت خدمات پس ازفروش در میان شرکت های خودروساز

    -          موفقیت در مناقصه های مربوط به تولید و تامین 524 دستگاه می نی بوس دیزل و 500 دستگاه اتوبوس دیزل شهری

     

    درزمینه صادرات :

    -          دریافت تقدیرنامه صادر کننده برتر سال 85

    -          رشد 400% صادرات در سال 85 نسبت به سال 84

    -          تحقق 85% برنامه صادراتی

     

    در بخش مالی :

    -          افزایش سرمایه شرکت از 300 میلیارد ریال به 600 میلیارد ریال در سال 1385

    -          کاهش تعهدات ارزی در سال 85 به میزان 6%

    -          استمهال کلیه دیون بانکی در سال 85

    -          تامین منابع لازم از طریق سیستم بانکی در جهت تامین مواد اولیه و شرکت های لیزینگ جهت فروش بخشی از محصولات شرکت

    -     فروش دارائیهای غیر مولد درجهت تامین منابع مالی جهت پیشرفت پروژه افزایش تولید در شهرستان کاشان و احداث و راه اندازی کارخانه خودروسازی زامیاد 2

     

    در بخش نظامهای کیفیت و سیستمهای مدیریت نوین:

    -          تمدید گواهینامه ایزو 2000-9001 از سوی شرکت DNV

    -          دریافت گواهینامه بین المللی ISO14001:2004 ( نظام مدیریت زیست محیطی)

    -          دریافت گواهینامه تعهد به تعالی و گواهینامه اهتمام به تعالی در جوایز ملی بهره وری کیفیت

    -          دستیابی به نمره 9/3 از مجموع 5 نمره بر اساس مدل NPMS

     

    محصولات تولید شونده:

    محصولات تولید شونده زامیاد عبارتند از وانت نیسان در مدلهای Z24NB,Z24N ،Z24F,Z24FB,Z24FI ، کامیون ، کامیونت ، می نی بوس و ون دیلی IVECO در مدلهای مختلف ، می نی بوس A8012 و اتوبوس شهری . از نظر سهم بازار ، شرکت زامیاد در مقایسه با سایر شرکتها از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده و هم اکنون ، مقام دوم را در بین شرکتهای تولید کننده خودروهای تجاری دارا می باشد.

                 

    همکاران تجاری کلیدی خارجی:

    مهمترین شرکاء کلیدی زامیاد عبارتند از شرکت ایتالیائی IVECO ، شرکت DAEWOO BUS کره جنوبی و شرکت IRISBUS

                 

    تامین کنندگان کلیدی :

    مهمترین تامین کنندگان کلیدی ،‌عبارتند از شرکتهای سازه گستر ، مگاموتور و شرکت بهنگام آفرین که این شرکت بصورت کامل در تملک زامیاد می باشد.

    سهامداران کلیدی:

    اصلی ترین سهامداران زامیاد عبارتند از: شرکت سایپا ( با 58% سهام) شرکت سرمایه گذاری سپه ( با 2/2% سهام ) شرکت سرمایه گذاری سایپا( با 95/1% سهام ) صندوق بازنشستگی و پس انداز کارکنان بانکها ( با 73/1% سهام ) شرکت سرمایه گذاری سمند(با 39/1% سهام )

    شرکت سرمایه گذاری صبا جهاد( با 32/1% سهام ) و گروه انرژی آریادانا( با 13/1% سهام) توضیح اینکه شرکت طراحی و مهندسی بهنگام آفرین فعالیتهای مربوط به برنامه ریزی و ساخت قطعات داخلی را انجام می دهد .

                 

    مشتریان اصلی :

    مشتریان اصلی ، عبارتند از مشتری های عمده و کلان مانند وزارتخانه های دولت مانند وزارت کشور ، نیروهای مسلح ( ارتش و سپاه ) نمایندگیهای زامیاد و سایپا و اشخاص حقیقی و حقوقی

                 

    ماُموریت:

    تأمین نیاز بازارهای داخل و خارج از کشور در زمینه وسائط نقلیه‌تجاری زمینی برای جابجایی کالا و مسافر.

    آرمان:

    شرکت زامیاد با بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی خلاق و مسؤولیت پذیر و سازمانی یادگیرنده،‌انگیزاننده، چابک،‌مشتری گرا، پیشتاز در تأمین خودروهای تجاری در کشور و مطرح در بازارهای بین‌المللی می‌باشد.

                 

    ارزشها:

    *        ما به کیفیت کار و محصولمان بها‌ می‌دهیم و متعهد به بهبود مستمر و تعالی سازمانمان هستیم.

    *        ما به ارتقاء روحیه‌همکاری کارکنان و توسعه قابلیتهای فردی و جمعی آنها اهتمام می‌ورزیم.

    *        ما خود را متعهد به تأمین حقوق و منافع مشتری می‌دانیم.

    فصل دوم

    فیکسچر سازی

    مقدمه :

    جیگ یک وسیله مخصوص است که قطعه کار داخل آن قرار داده شده است و  یا روی قطعه کار قرار داده می شود تا عملیات ماشین کاری روی آن انجام گیرد جیگ نه تنها قطعه کار  را در خود مهار می کند بلکه ابزار را نیز به هنگام عملیات تولیدی هدایت می کند معمو لا جیگ ها  بو شها ی هدایت کننده از جنس فولاد سخت شده دارند و برا ی عملیات سوراخ کاری و فرایندهای مشابه بکار می روند

    معمولا جیگ های کوچک روی میز دستگاه درل محکم نمی شوند ولی چنانچه قرار باشد سوراخ هایی با قطر بیش از ۲۵/۰ اینچ سوراخ کاری شوند لازم است جیگ را روی میز دستگاه محکم نمود فیکسچر یک وسیله نگه دارنده است که فقط قطعه کار روی آن محکم میشود تا عملیات ماشین کاری روی آن انجام گیرد . فیکسچر را باید روی میز دستگاه تولیدی  کاملا محکم بست . فیکسچر ها معمولا روی ماشین فرز کاری بسته می شوند ولی از آنها در ماشینهای ابزار دیگر نیز استفاده می گردد

    تعریف جیگ و فیکسچر :

    وسایل نگهدارنده ای هستند که به کمک آنها می توان قطعات مشابه هم را (سری)با دقت مورد نیاز تولید یا ماشین کاری نمود و بندها از نظر عمل کرد بسیار به هم شباهت دارد به طوری که اغلب اشتباه نامیده می شود تفاوت این دو در در نحوی هدایت ابزار برشی به طرف قطعه کار است.

    جیگ یک وسیله نگهدارنده مخصوص است که قطعه کار را داخل آن قرار می دهند تا اینکه عملیات ماشین کاری روی آن انجام گیرد جیگ نه تنها قطعه کار را در خود مهار می کند بلکه ابزار را نیز به هنگام عملیات تولیدی هدایت می کند.

    فیکسچر یک وسیله ای نگهدارنده است که فقط قطعه کار روی آن محکم می شود تا عملیات ماشین کاری روی آن انجام گردد.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی ماشین آلات و سیستم های خودکار در شرکت زامیاد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت