گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 3253
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۱۱,۷۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران

    «فصل اول»

    آشنایی با داده پردازی ایران (DPI)

    1-1 تاریخچه سازمان

    شرکت داده پردازی ایران، ابتدا در سال 1335 تحت عنوان شرکت آی بی ام ایران تأسیس شد. تأسیس این شرکت همگام با سیاست کلی شرکت آی بی ام جهانی برای فروش خدمات مربوط به ماشین های اداری در کشورهای خارجی بود.

    بنابراین همان سیاست، این شرکت شعب خارجی خود را توسط کارکنان محلی اداره می نمود، که پس از دیدن آموزش های لازم، بکارگیری شدند. به همین دلیل، در سال 1357 شرکت آی بی ام ایران بیش از یکصد و هفتاد تن کارمند داشت که همگی بجز یکنفر ایرانی بودند.

    شرکت آی بی ام رفته رفته گسترش یافت، تا جائیکه بنا بر آمار موجود در سال 1357 بیش از نود درصد از کامپیوترهای موجود در ایران و بخش مهمی از ماشین های اداری، نظیر دستگاههای فتوکپی و ماشین هیا تحریر از محل این شرکت تأمین شده بود.

    پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، شرکتهای خارجی کار خود را تعطیل و از کشور خارج گردیدند. و شورای عالی انفورماتیک زیر نظر سازمان برنامه و بودجه تشکیل گردید تا وضعیت شرکتهای کامپیوتری را سر و سامان بخشد و پیرو مصوبه شماره 100236 21/8/60 و مذاکراتی که با مسئولین IBM داشتند در بهمن 1360 شرکت IBM شعبه ایران رسماً فعالیت خود را در ایران تعطیل و کلیه دارائیها و دستگاههای خود را طبق قراردادی به مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار نمود. قرارداد واگذاری شرکت IBM به دولت جمهوری اسلامی در زمان وزارت آقای دکتر بانکی و در زمان تصدی آقای مهدی صمدانی آخرین مدیر عامل شرکت IBM ایران صورت گرفت.

    از بهمن 1360 هیئت مدیره جدید از طرف آقای دکتر بانکی تعیین و شرکت بنام 0مدیریت موقت IBM سابق) به مدیریت آقای ابوالفضل زندی بیدگلی اولین مدیر عامل شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول به کار شد. گروهی از پرسنل قدیمی توسط هیئت مدیره جدید انتخاب گردید و مجموعاً با حدود یکصد نفر نیروی انسانی شرکت اداره گردید. شرکت داده پردازی ایران در تاریخ 3/4/63 تحت شماره 52667 در اداره ثبت شرکتها در زمان تصدی آقای فصیحی مدیر عامل وقت به ثبت رسید و زیر نظر سازمان برنامه و بودجه فعالیت خود را ادامه و گسترش داد.

    در تاریخ 1/4/1363 شرکتی با نام شرکت داده پردازی ایران 0سهامی خاص) به ثبت رسید تا کلیه اموال و درائیهای شرکت «آی بی ام» را به تملک خود برآورد و عهده دار وظایف و مسئولیتهای آن گردد. در تاریخ 11/11/78 بموجب تصمیم نمایندگان ویژه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مالکیت دولت به تمامی 70% سهام و دارائیهای شرکت به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار گردید.

    1-2- بخشهای سازمانی و تشکیلات

    در حال حاضر شرکت با تشکیل 6 اداره کل و نیروی انسانی کاملاً مشخص یکی از بزرگنرین شرکتهای صنعت انفورماتیک کشور کسب نموده و در زمینه خدمات کامپیوتری، شبکه ارتباطی و اطلاع رسانی، تولید نرم افزارهای کاربردای و تولید ریزکامپیوتری و یا سایر خدمات کامپیوتری فعالیت می نماید.

    ادارات زیرمجموعه شرکت معظم داده پردازی ایران شامل 6 اداره زیر هستند:

    اداره کل ریزکامپیوتر و ماشینهای اداری

    اداره کل عملیات

    اداره کل  شبکه های ارتباطی و اطلاع رسانی

    اداره توسعه ریزکامپیوتر

    اداره کل آموزش

    اداره کل نرم افزار

    -3- فعالیتها و خدمات شرکت

    1-3-1- اهداف شرکت

    شرکت داده پردازی ایران به عنوان بزرگترین و مجرب ترین شرکا کامپیوتری ایران با احراز مقام اول از نظر تخصصی در ارزیابی شورایعالی انفورماتیک کشور حدمات خود را در بالاترین سطح کیفی و استانداردهای بین المللی به مشتریان گرامی ارایه می دارد. در این راستا طی سالها فعالیت همراه با مراکز بزرگ صنعتی و دانشگاهی و پژوهشی و اقتصادی و بازرگانی و مؤسسات و دستگاههای بزرگ دولتی در ایجاد و تدارک مراکز رایانه ای و تهیه امکانات اقتصادی و بازرگانی و مؤسسات و دستگاههای بزرگ دولتی در ایجاد و تدارک مراکز رایانه ای و تهیه امکانات نرم افزاری و خدمات پشتیبانی تلاش نموده و اینک با اندوخته عظیمی از تجربیات کاری گسترده و نیروی انسانی مجرب و بهره گیری از امکانات لسیار در جهت ارتقاء کیفی و کمی اهداف مذکور گام برمی دارد.

    شرکت داده پردازی ایران دارای گواهینامه ایزو 1001 برای طراحی نرم افزارهای کاربردی، ارایه خدمات اطلاع رسانی، فروش و خدمات پس از فروش کامپیوتر در رده های Enterprise Server و Mid-Raye Server فروش و خدمات پس از فروش ریزکامپیوترها و ساخت و تولید تجهیزات جانبی، و پشتیبانی و ارائه خدمات تعمیر ونگهداری آنها است. همچنین دارای گواهینامه ایزو 1001 برای تولید، توزیع، فروش، تعمیر و نگهداری کامپیوترهیا شخصی، صفحه نمایش، صفحه کلید و موشواره است.

    اهداف شرکت را به طور کلی می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

    توسعه و ترویج انفورماتیک کشور

    انتقال فن آوری روز انفورماتیک کشور و تطبیق آن با ویژگیهای میهن اسلامی

    تأمین و تجهیز مراکز انفورماتیک

    توسعه کاربردها و پشتیبانی مشتریان

    بهره گیری از تکنولوژی در حداکثر سطح مطلوب

    1-3-2- فعالیتهای عمده

    فعالیتهای عمده کار برروی سرورها و تأمین آنها برای شرکتها و سازمانهای مختلف و پشتیبانی از آنها و تأمین برنامه های سرور ها و برنامه های سیستم بانکها و سیستم های شبکه ای بزرگ و تولید ریزکامپیوترها و PC  و پشتیبانی آنها و همچنین تربیت نیروهای کارآمد از طریق دانشکده کامپیوتر شرکت وابسته به وزارت آموزش عالی است. در حال حاضر DPI مشغول کار برروی سیستمهای سیبا و دیگر سیستمهای شبکه ای گسترده و سریع بانتکها است. همچنین بخش توسعه ریزکامپیوتر که بخشی مستقل و از توابع DPI است در حال گسترش دامنه فعالیتهای خود در زمینه سخت افزار و قطعات کامپیوتری از طریق گرفتن نمایندگی انحصاری مارکهای GENX و Emachine است . لازم به ذکر است شرکت داده پردازی در حال حاضر، نمایندگی انحصاری شرکت آرمور فرانسه و مانیتور فیلیپس و آی بی ام است. شرکت داده پردازی در راستای برنامه تکفام (توسعه و کاربری فناوری و ارتباطات و اطلاعات ایران) خدمات مشاوره ای به کلیه وزارتخانه ها و مؤسسات و سازمانهای دولتی ارائه می دهد.

    1-3-3- موفقیت ها

    تأمین، نصب و راه اندازی و نگهداری بیش از 90% از کامپیوترهای بزرگ (main frame) در سطح کشور شامل بانکها، سازمانهای دولتی، دانشگاهها و …

    اجرای دوره های آموزشی عمومی و اختصاصی در زمینه های مختلف Main، PC، Internet.

    اجرای دوره های آموزش عالی از طریق آزمون سراسری در سطح کاردانی و کارشناسی مورد تذئید وزارت فرهنگ و آموزش عالی و سازمان امور استخدامی کشور

    اجرای پروژه سران کشورهای اسلامی در سال 76

    تأمین تجهیزات کامپیوتری، برقرار ارتباط شبکه ای بخشهای مختلف اجلاس و تأمین خطوط اینترنت مورد نیاز جهت استفاده میهمانان و مدعوین حاضر در اجلاس.

    پشتیبانی تجهیزاتی شعب بان سپه، تجارت و صادرات در نقاط مختلف کشور

    اجرای عملیات ارتباط شبکه ای مشتریان مختلف در سراسر شکور ازجمله نیروی انتظامی، نیشکر، هفت تپه، تراکتورسازی تبریز و …

    اجرای سیستم ناب (نظام نوین اطلاعات بانکی) برای بانک رفاه کارگران

    طراحی، پیاده سازی و نصب و نگهداری سیستم خودپرداز (ATM) بانک تجارت در تهارن و کیش

    شرکت داده پردازی موفق به راه اندازی سیستم حساب جاری الکترونیکی بانک رفاه گردید. با استفاده از این حساب جاری همراه شما می توانید در یک شعبه اقدام به افتتاح حساب نموده و از خدماتی از قبیل: نقد کردن چک، وصول واریز فوری چک، دریافت صورتحساب در هر لحظه و … استفاده نمائید.

    1-3-4- فعالتهای ادارات کلی DPI

    1-3-4-1- اداره کل ریزکامپیوتر و ماشینهای اداری

    تولید تجهیزات ریز کامپیوتر شامل:

    سیستم یونیت صفحه نمایش، صفحه کلید، موشواره، بر گرافیک، برد مادر، منبع تغذیه و پااینه

    عرضه و فروش انواع ریزکامپیوتر و تجهیزات جانبی

    ارایه خدمات پس از فروش و انعقاد قراردادهای تعمیر و نگهداری جهت پشتیبانی فنی از تجهیزات مشتریان در سراسر کشور و ارایه کلیه دوره های آموزش ریز کامپیوتر

    1-3-4-2- اداره کل عملیات

    فعالیتهای این بخش شامل:

    ارایه طرحهای جامع (Total Solutuin)

    امکان سنجی و طراحی و ایجاد و راه اندازی سیستمهای کاربردی نرم افزاری

    عرضه انواع کامپیوتر در رده های: Mid-range Server و Enterprise Server و پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری آنها.

    برگذاری دوره های آموزشی کامپیوتری متنوع برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف

     

    1-3-4-3- اداره کل شبکه های ارتباطی و اطلاع رسانی

    اینترنت پرسرعت ماهواره ای

    اینترنت پرسرعت متقارنه L.L

     ایجاد و نگهداری IPS

    اینترنت تلفنی

    طراحی صفحات وب

    میزبانی صفحات وب

    طراحی و اجرای شبکه های SOHO-WAN-LAN

    پست الکترونیکی

    کابل کشی ساخت یافته

    نصب و راه اندازی صندوق پستی

    اینترنت برروی تلفن همراه WAP

    تبت نامه دامنه

    سیستم قوانین و مقررات کشور

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت