گزارش کارآموزی شرکت برق

تعداد صفحات: 128 فرمت فایل: word کد فایل: 3260
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۲۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت برق

    مقدمه

    حال که با استعانت از ذات حق  این توفیق حاصل آمده که بتوانیم رشد و شکوفائی میهن اسلامیان گام برداریم و در را ه تعالی ارزشهای والای انسانی بکوشیم، کمال مسرت را دارم که توانسته‌ام در این راه توفیق خدمتگزاری به آحاد افراد جامعه‌ام را داشته باشم. بدین وسیله قبلاً‌ از مساعدت و همکاری مدیریت محترم امور مالی و کلیه همکاران ارجمندم که در جهت ارتقاء سطح معلومات وافزایش قابلیتها و توانائیهایم صبورانه کوشیده‌اند، کمال امتنان را داشته و مراتب سپاسگذاری خویش را معروض می‌دارم.

    گزارش پایانی طرح رشد و ارتقاء که هم اکنون ملاحظه فرمائید در ارتباط یا اطلاعات موجود از طرح و چگونگی عملکرد سیستم حسابداری اعمال شده در اداره مالی شرکت توزیع  نیروی برق شهرستان هادی شهر. شرکت توزیع نیروی برق شهرستان هادی شهر یکی از چند شرکت اقماری شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان غربی بوده که بصورت شرکت سهامی خاص درتاریخ اول اسفند ماه سال 1372 تأسیس یافته است. جهت آگاهی بیشتر در این بخش از مقدمه به ارائه تعریفی که از شرکتهای سهامی در قانون  تجارت آمده است می‌پردازیم:

    شرکت سهامی شرکتی است که با رعایت مقررات مدنی راجع به شرائط صحت قرار دادها و قواعد اختصاصی قانون تجارت و ثبت شرکتها و شرائط مورد توافق بین شرکاء برای امور انتظامی اعم از تجارتی و غیر تجارتی تشکیل و سرمایه آن به سهام تساوی القیمت تقسیم و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها و سود حاصله است.

    با توجه به تعریف فوق شرکتهای سهامی خاص به شرکتهای اطلاق می‌گردد که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراً‌ توسط موسسین تأمین و یا تعهد گردیده باشد.

    فصل اول 

    تعاریف و اصطلاحات

    هدف تهیه  گزارش:

     با توجه به اهداف عالمه وزارت نیروی در جهت رشد ارتقاء پرسنل و گذراندن دوزهای گرایش کمک کارشناسی مالی (fnc ) جهت دریافت مدرک فوق دیپلم و همچنی به علت اینکه در شرکت توزیع نیروی هادی شهر کتابچه یا جزوه‌ای در رابطه با نحوه عملکرد حسابداری درآمد و مشترکین این جزوه را بنویسیم.

     

    استفاده کنندگان از این گزارش:

    جهت کاربران درون سازمانی و ادارات خدمات مشترکین و حسابداران درآمد و کارآموزان این رشته می‌باشد.

    در حاضر اعضاء هیئت مدیره این شرکت متشکل از 3 نفر بشرح نامبردگان ذیل می‌باشد:

    - آقای مهندس سید علی بربند: رئیس هیأت مدیره

    - آقای مهندس محمد آهوی آتشین: عضو اصلی هیأت مدیره

    - آقای محمد قهرمانی: عضو اصلی هیأت مدیره

    - این شرکت از لحاظ سازماندهی واحدهای اجرائی و تعین حیطه،‌نظارت هر یک برابر نمودارهای سازمانی،‌ آنچنان که در شرح وظائف و مسئولیتهای واحدهای مختلف مشهود می‌باشد،‌براساس ماهیت عملکرد زیر مجمو عه‌های خود را سازماندهی نموده است. که به نظر این حقیر دارای برخی مزایا و معایت بشرح ذیل می‌باشد:

    محاسن:

    1- توجه اصلی این نوع تقسیم بندی به مهارتهای شغلی و تخصصی می‌باشد و در این راستا مدیران از نظر وظائف محوله متخصص و کارآمد می‌باشند.

    2- تسهیل درامر آموزش و تربیت افراد متخصص از طریق تخصصی کردن وظائف و مسئولیتها.

    3- مدیران واحدها تنها در محدوده وظائف مسئولیتهای محوله ذینفع بوده و این امر سبب می‌شود تا مدیریت عالی بتواند بر فعالیتهای مدیران واحدها نظارت دقیق داشته باشد و این امر باعث سهولت در امر نظارت و کنترل سازمانی می‌گردد.

     

    معایب:

    1- مسئولیت‌ کل عملکرد فقط بر عهده مدیریت ارشد هر واحد می‌باشد.

    2- با توجه به ساختار این نوع تقسیم بندی که همانا،‌پرورش مدیران متخصص و کارشناسان و نتیجاً‌ افزایش راندمان و بهره‌وری می‌باشد. مشکل می‌توان مدیرانی یا تجارت وسیع (مدیران عمومی و لازم برای ارتقاء بر رده‌های اجرایی بالاتر پر ورش داد. در پایان متذکر می‌گدرم که گزارش پایانی طرح رشد و ارتقاء این حقیر خالی از نواقص و اشتباهات نبوده، لذا متواضعانه خواستار دقت نظر مسئولین و خوانندگان محترم می‌باشم تا در جهت رفع نواقص گزارش مذکور و افزایش اطلاعات خود بکوشم.

    تعاریف و اصطلاحات

    متقاضی:

    متقاضی عبارتست از شخص حقیقی یا  حقوقی که برقراری انشعاب یا انشعابلات برق و یا تغییر در قدرت را در خواست نموده ولی هنوز درخواست وی انجام نشده باشد.

    مشترک:

    مشترک عبارتست از شخصی حقیقی یا حقوقی که برقراری انشعاب یا انشعابات مورد تقاضایش طبق مقررات برقرار شده باشد.

    شرکت :

    شرکت عبارتست از شرکت سهامی برق که بموجب مقررات قانونی بکار تولید،‌انتقال و توزیع نیرو و یا بخشی از این امور اشتغال داشته و برق متقاضی را تأمین می‌نماید.

    تبصره:

    شرکتهای برق که در مناطق آزاد تجاری و صنعتی فعالیت می‌نمایند دارای تعرفه‌ها و آئین نامه‌های خاص خود هستند.

    شبکه فشار ضعیف عمومی:

    شبکه فشار ضعیف عمومی عبارتست از کلیه خطوط هوایی یا زمینی که جهت توزیع نیرو از پستهای عمومی توزیع در معابر و گذرگاههای عمومی دایره شده و معمولاً‌ از طریق جعبه انشعاب یا جعبه مستقیم و یا بطور مستقیم به خطوط سرویس مربوط می‌شوند و کلاً‌ متعلق به شرکت می‌باشند.

    شبکه فشار قوی عمومی:

    شبکه‌های فشار قوی عمومی عبارتست از کلیه خطوط هوایی یا زمینی و پستهای فشار قوی با ولتاژ‌های HKV و بیشتر که برحسب مورد جهت انتقال یا توزیع نیروی برق دائر می‌گیرند و کلاً‌متعلق به شرکت می‌باشند همچنین خطوط و پستهای هوائی و زمینی با ولتاژ KV130.63 را شامل می‌شود.

    خطوط و پستهای هوائی یا زمینی با ولتاژ‌های KV/33.20.11 بطور اخذ شبکه فشار متوسط نامیده می‌شوند.خطوط هوائی یا زمینی و پستهای با ولتاژ‌های KV/400.230  بطور اخص شبکه انتقال نامیده می‌شوند.

    خطوط نیرورسانی اختصاصی:

    خطوط انتقال و فوق توزیع که شبکه عمومی موجود را به نقطه تحویل متصل می‌کند خطوط نیرو رسانی اختصاصی نامیده می‌شوند.

    وسایل اندازه‌گیری:

    وسایل اندازه‌گیری عبارتند از: کنتوریا کنتورها،‌ فیوزها و سایر محلقات و کلیه وسایل و دستگاههای مربوطه که به منظور محدود کردن یا سنجش مقدار توان و انرژی برق (اکتیو و راکتیو) طبق قرار داد در نقطه تحویل نصب می‌گردند و کلاً‌ متعلق به شرکت یا در اختیار آن می‌باشند. محل نصب این وسایل در تمامی موارد توسط  شرکت تعیین می‌گرد.

    نقطه تحویل:

    عبارتست از: نقطه‌ای که تأسیسات برقی مشترک اتصال داده می‌شود و در آن محل وسایل اندازه‌گیری نصب می‌شود.

    قرار داد برقراری انشعاب برق:

    عبارتست از: قرار داد منعقده بین شرکت و متقاضی که طبق مفاد آن انشعاب برق دائر می‌گردد.

    انشعاب برق:

    عبارتست از : فراهم بودن امکانات استفاده از انرژی الکتریکی توسط خطوط سرویس و وسایل اندازه‌گیری که طبق مقررات دایر شده است.

    انشعاب برق فشار ضعیف و فشار قوی:

    عبارتست از: انشعاب برق تک فاز با ولتاژ 220V و سه فاز با ولتاژ 380v و انشعاب برق فشار قوی عبارتست از انشعاب برق با ولتاژ 11KV و بیشتر.

    تأمین برق:

    تأمین برق عبارتست از: دسترس قرار دادن توان و انرژی در نقطه تحویل با ولتاژ و فرکانس مقرر موجود در شبکه،‌ اعم از اینکه توان و انرژی موجود استفاده بشود یا نشود.

    انواع انشعابات برق:

    الف: انشعاب برق مصارف خانگی:

    به انشعاباتی اطلاق می‌شود که صرفاً‌ به  منظور بکار انداختن و استفاده کردن و تجهیزات متعارف خانگی در واحدهای مسکنوی دائر می‌گردد.

    واحد مسکونی در مناطق شهری عبارتست از مکانی برای زندگی که به تشخیص شرکت حداقل دارای یک اطاق و یک آشپزخانه و یک سرویس بوده و وردی آن (اعم از اینکه درب داشته باشد و یا نداشته باشد) مستقل و یا مرتبط به راهروی اشتراکی و سیم کشی آن مجزا باشد. تشخیص واحد مسکونی در روستاها بعهده شرکت می‌باشد.

    ب: انشعاب برق مصارف اشتراکی:

    این انشعاب بکار انداختن تأسیسات مانند آسانسور، ‌شوفاژ،‌ تهویه مطبوع یا روشنایی عمومی و امثال آن در بلوکها و مجموعه‌های ساختمانی مسکونی و شهرکهای مسکونی صنعتی و عمومی بطور جدا از سایر انشعابات دائر می‌گیردد.

    ج: انشعاب برق مصارف عمومی

    انشعاب برق مصارف عمومی به انشعاباتی اطلاق می‌گردد که  جهت خدمات عمومی غیر انتفاعی به کار می‌رود.

     

    د: انشعابات برق مصارف تجاری:

    انشعاباتی که عموماً‌ برای محل کسب و تجارت دائر می‌گردند مشمول این تعرفه‌ می‌باشند. ضمناً‌ مصارف انشعاباتی که با هیچ یک از بندهای این ماده مطابق نداشته باشد مشمول تعرفه تجاری است.

    بهاری برق مصارف اشتراکی انشعابات تجارتی نیز با تعرفه تجاری محاسبه و دریافت  می‌شوند.

    ذ: انشعاب برق تولید کشاورزی:

    به انشعاباتی اطلاق می‌شود که از نیروی برق جهت پمپاژ آبهای سطحی،‌ زیرزمینی و یا پمپاژ مجدد آب برای تولید فرآورده‌های کشاورزی استفاده می‌شود و دارای پروانه معتبر بهر‌ه‌برداری از سازمانهای آب منطقه‌ای نیز هستند.

    ر:  انشعاب برق تولید (صنعت و معدن):

    به انشعاباتی اطلاق می‌شود که برای بکار انداختن و بهره‌برداری از صنایع،‌کارخانه‌ها،  استخراج معادن،‌صنایع کشاورزی برای تولید فرآورده‌های  کشاورزی و دامی در کارگاهها (مانند تولید قارچ،‌ پرورش کرم ابریشم،‌شیلات، ‌تکثیر و پرورش آّبزیان در آبهای داخلی،‌مرغداریها و دامداریها) و صنایع کوچک و صنوف تولیدی استفاده می‌شود

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت برق

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    حسابداری مالیاتی غلامحسین دوانی          

    حسابداری شرکتها در ایران عبدالمحمد سمیعی              

    اصول حسابداری دولتی دکتر عزیز نبوی

    اصول و کاربرد حسابداری در سازمانهای دولتی و غیر انتفاعی داود اقوامی جعفر باباجانی

    اصول حسابداری جلد اول و دوم دکترعزیز نبوی

    حسابداری دولتی حمید رضا موسی رمضانی جعفر باباجانی

    اصول دفتر داری و حسابداری بازرگانی استاد حسن سجادی نژاد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت برق, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت برق, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت برق, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت برق, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت برق, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت برق, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت برق, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت برق, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت برق, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت برق
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت