گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی

تعداد صفحات: 37 فرمت فایل: word کد فایل: 3296
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی

    پیشگفتار :

    در طول دوره کارآموزی در معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی باتجارب بسیاری آشنا شدم ، فعالیت در این سازمان بزرگ هرچند که در دوره ای کوتاه مدت انجام گرفت ولی بسیار پربار و ارزنده بود ، همانگونه که اطلاع دارید دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های بسیار پر مخاطب در کشور است و تعداد زیاد دانشجویان این دانشگاه و همچنین سرمایه گذاری ها و بودجه بندی ها و هزینه های بسیار این سازمان و همچنین حساسیت بخش مالی و اداری این سازمان باعث شد تا تجربه فعالیت در حسابداری در این سازمان را کاملا احساس کنم ، آشنایی با روش های حسابداری و سیستم های حقوق و دستمزد و سیستم های حسابداری و انبارداری و نرم افزار های موجود از دیگر مباحث آموخته شده در طول این دوره بود که در این گزارش به اختصار به استحضار می رسانم .

    فصل اول

    معرفی معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد

    وظایف معاونت مالی :

    الف) انجام فعالیت های مربوط به دریافت و پرداخت های دانشگاه در زمینه های جاری و عمرانی

    ب) ثبت و طبقه بندی اطلاعات های وتهیه تراز،صورت های مالی و یاد داشتهای آن

    پ) تهیه لیست های حق الزحمه پرسنل ، اعضاء هیئت علمی و حق التدریس و پرداخت آن

    ت) پرداخت کسورات قانونی،سهم مراجع ذیصلاح قانونی

    ث) نظارت و کنترل دریافت ها و پرداختهای حساب های بانکی و مطابقت با موارد ثبت شده در دفاتر قانونی

    چ) ارائه خدمات مالی به دانشجویان عزیز در خصوص شهریه و هزینه های جانبی تحصیلی

    ح) تهیه گزارشات آماری درآمد و هزینه و دقت در تحقق صحیح آیتم های نربور

    خ) ارائه خدمات و فعالیتهای دریافتی و پرداخت طرح های پژوهشی و تحقیقاتی

    د) ارائه وام و تسهیلات مالی دانشجویان

    ذ) نظارت بر بودجه شورای فرهنگی و پرداخت بر اساس مصوبات شورا در زمینه فرهنگی

    ر) کنترل قراردادهای پیمانکاری و پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران بر اساس پیشرفت فیزیکی و تائید دفتر فنی

    فعالیتهای فوق که به طور خلاصه آورده شده است مربوط به تمام حوزه ها می باشد وسهم دانشجو قسمتی ازاین فعالیتها می باشد. متقابلا" تعیین روزهای خدمات دهی به روزهای زوج به منظور انجام امورات.بررسی وکنترل ثبت و طبقه بندی و گزارش گیری در روزهای فرد بوده که نظرات دانشجویان عزیز را به این مطلب جلب مینمائیم که انجام فعالیتهای درون سازمانی به منظور طی مسیری برای تکامل و پیشرفت نیاز ضروری است.

    صندوق رفاه دانشجویی :

    خدمات آن به شرح زیراست:

    1 ارائه تسهیلات اعتباری در زمینه های مختلف بر اساس بخشنامه

    2 دادن مهلت برای پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی طبق مقررات مربوط

    3 ارائه خدمات به دانشجویان به همکاری که قادر به دریافت مدارک مورد نیازخود نیستند براساس اختیارات

    4- مشاور مالی به دانشجو در زمینه های مشکلات مالی

    در صورت عدم توانایی پرداخت شهریه دانشجویان می بایست حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از انتخاب واحد بایستی به صندوق رفاه دانشجویی مراجعه و تقاضای اخذ مهلت ،دادن تعهد یا اخذ اعتبار یا تقسیط یا دریافت وامهای متعدد شده تا پس از آن بتوانند از خدمت کلاس های آموزشی ،دریافت فرم تثبیت انتخاب واحد (فرم تاییدیه کلاسی)،گواهی اشتغال،...بهره مند شوند.این صندوق در سال تحصیلی گذشته بالغ بر 8/996/079/548 ریال وام در قالب تسهیلات دانشجویی،اجاره مسکن،ازدواج و ضروری به دانشجویان پرداخت نموده است تسهیلات اعتباری در سال تحصیلی 86-87 تا کنون 2/663/576/000 ریال می باشد .

     

     نواع وام های پرداختی صندوق رفاه و شرایط دریافت و باز پرداخت آن :

    1 - قرض الحسنه شهریه برای مقاطع کاردانی وکارشناسی 50% کل شهریه و برای مقاطع کارشناسی ارشد حداکثر 60%کل شهریه می باشد و باز پرداخت آن طی حداکثر 12 ماه است .

    2 - قرض الحسنه کمک هزینه تحصیلی از 1/800/000 ریال تا سقف 2/700/00 ریال برای 9 ماه

    3 - قرض الحسنه اجاره مسکن از 2/400/000 ریال تا سقف 3/600/000 رال برای 12 ماه

    4 - قرض الحسنه ازدواج 7/500/000 ریال برای 18 ماه

    5 - قرض الحسنه ضروری از 3/000/000 ریال تا سقف 5/000/000 ریال برای 18 ماه

     

    شرایط دریافت وام  

    جهت دریافت وام شهریه چک یا سفته به میزان 12%مبلغ وام مورد نیاز می باشدجهت دریافت وام های کمک هزینه،اجاره مسکن ،ازدواج وضروری علاوه بر چک به میزان 12%مبلغ وام ،کپی شناسنامه ضامن و همچنین کپی آخرین فیش حقوقی ضامن مورد نیاز می باشد کارمزد همه وام ها 2/5% می باشد که باز پرداخت آنها طی 4 ماه است شامل کارمزد نمی شود .

     

    معاونت امور اداری :

    اداره کار گزینی و رفاه

    اعمال و اجرای آیین نامه و مقررات ادراری واستخدامی دانشگاه همکاری و تنظیم مقررات مربوط به امر اداری و استخدامی و ارائه پیشنهاد آن ،صدور احکام کارگزینی و پیگیری پرداخت مطالبات کارکنان ،نظارت در انجام ترفیعات و مقررات حضور و غیاب و پگیری امور رفاهی کارکنان بخشی از وظایف اداره کارگزینی و رفاه می باشد که زیر نظر سرکار خانم مژگان غلامی بعنوان رئیس اداره کارگزینی و رفاه صورت میگیرد .

    اداره خدمات و نقلیه

    امور مربوط به نظافت امکان دانشگاه ،همکاری در امور اجریی مراسمات ،ارائه سرویس ایاب وذهاب به اساتید پروزی ،انجام امور مربوط به اسکان اساتید و میهمانان دانشگاه در مهمانسرا،انجام امور مربوط به ایاب و ذهاب دانشجویان از خوابگاهها به دانشگاه و بلعکس،همکاری در برگزاری اردوهای علمی دانشجویان از اموری هستند که توسط اداره خدمات و نقلیه به مسئولیت آقای جلیل برازجانی و با همکاری 26 نفر خدمتکار و 11 نفر راننده زحمتکش انجام می پذیرد. نکته حائز اهمیت اینکه تمام هم و غم این عزیزان آماده کردن فضای دلنشین و انجام خدمات صادقانه می باشد بنابراین همکاری دانشجویان عزیز خصوصا در رعایت نظافت کلاسها ،سرویس های بهداشتی و فضای سبز ،کمک قابل توجهی برای این بخش خواهد بود .

     

    فضای سبز و باغبانی

    بی تردیددانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس یکی از زیباترین سایتهای دانشگاهی کشور می باشد که بخشی از این زیبای مرهون تلاش باغبانانی صبور است که بصورت شبانه روزی در کشت آبیاری و نگهداری فضای سبز این مجموعه خدمت می نمایند . ضمنا استخر ها و آب نماهای موجود نیز زیر نظر فضای سبز و باغبانی نگهداری می گردد.این مجموعه توسط عزیزان باغبان و زیر نظر آقای عبدالرحمن یوسفی با فضای سبز وشاداب جهت رفاه حال عزیزان دانشجو اداره می گردد .

     

    اداره تاسیسات و نگهداری

    این بخش از مدیریت امور ادرای نیز مانند بخش خدمات در تمامی نکات دانشگاه از تاسیسات برق،آب و خطوط تلفن و تعمیرات وسایل مرتبط با آنها که شامل تاسیسات روشنای ساختمانها و محوطه ،آب سرد کن ها ،سیستم صوتی ،سیستم خنک کننده و رنگ آمیزی و نجاری عهده ار می باشد .این بخش نیازمند همکاری دانشجویان گرامی با رعایت نظم و عدم آسیب رسانی با اموال و تاسیسات می باشد چرا که این اموال متعلق به آنان و جهت رفاه حال دانشجویان تهیه ونصب گردیده است لازم بذکر است این بخش زیر نظرآقای محمد بامری بصورت شبانه روزی ارائه خدمات می نماید .

    اداره امور عمومی شامل :

    دبیرخانه

    این قسمت بعنوان یکی از زیر مجموعه های مدیری اداری می باشد که وظایف دریافت و ثبت نامه های وارده و صادره ،تفکیک و توزیع نامه ها ،دستوالعمل ها و بخش نامه ها ،پیگیری و نظارت بر گردش  مکاتبات را بر عهده دارد .

     

    مخابرات و ارتباط بی سیم

    همکاران ما در این قسمت آقایان عالیزاده و صادقی می باشند که پاسخگوی تماس های تلفنی و در صورت نیاز ارتباط تماس ها را به مسئولین ارجاع می دهند لازم به ذکر است دانشگاه مجهز به ارتباط بی سیم می باشد که از آن در امور تدارکات و پشتیبانی و انتظامات بهره برداری می گردد .

     

    اداره تدارکات و پشتیبانی

    بعنوان یکی از ادارات یر مجموعه معاونت اداری و مالی عهده دار پیش بینی و تهیه ملزمات مورد نیاز قسمت های مختلف دانشگاه می باشد . تهیه این ملزمات می بایست با رعایت سقف ریالی تعیین شده در آیین نامه  معاملات و در قالب معاملات جزئی ،متوسط و عمده صورت میپذیرد .به هر صورت اداره تدارکات و پشتیبانی مسئولیت رعایت صرفه جویی و اصلاح دانشگاه در امور مربوط به خرید وفروش را بعهده دارد .

     

     

    مرکز آموزش نیروی انسانی

    این مرکز که زیر نظر مستقیم معاون اداری مالی دانشگاه فعالیت می نماید مسئولیت پیش بینی و اجرای دوره های موزشی ضمن خدمت مورد نیاز کارکنان دانشگاه را بعهده دارد .شایان ذکر است این مرکز در سال 85 درمجموع سی ویک دوره ضمن خدمت به منظور آموزش کارمندان و اعضا هئیت علمی برگزار نموده است که با این عملکرد این مرکز در منطقه هفت دانشگاه حائز رتبه نخست  گردیده است .

     

    مرکز تشکیلات و روش ها

    این مرکز نیز بصورت مستقیم زیر نظر معاون اداری و مالی یفای نقش می نماید. عمده فعالیت تشکیلات و روش ها نیاز  سنجی در خصوص جذب نیروی انسانی و انعکاس آن به مراجع ذیربط به منظور ایجاد پست سازمانی و اخذ مجوز به استخدام پرسنل میباشد 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت