گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر

تعداد صفحات: 232 فرمت فایل: word کد فایل: 3335
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۲۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر

    مجتمع صنعتی نورین در سال 1371  در زمینی به مساحت 54 هکتار بنا نهاده شد . از لحاظ موقعیت جغرافیایی از طرف شمال به آزاد راه زنجان – قزوین و از طرف جنوب به جاده ترانزیت تهران – ترکیه منتهی است . امکان استفاده از شبکه راه آهن سراسری زمینه توسعه هر چه بیشتر این مجتمع را فراهم ساخته است .

    سیاست گروه مبتنی بر تمرکز کلیه فعالیت ها در مجتمع صنعتی نورین می باشد . جهت نیل به این اهداف امکانات زیر بنایی به شرح زیر در مجتمع دایر گردیده است تا بتواند درحا ل حاضر و در آینده در خدمت واحدهای مجتمع قرار گیرد .

    نیروگاه 9 مگاواتی و شبکه توزیع فشار متوسط 20 کیلو وات

    تاسیسات تصفیه آب ،فاضلاب ، منابع ذ خیره و شبکه های توزیع آب نرم صنعتی ، آب آتش نشانی و آب بهداشتی

    تاسیسات تامین و توزیع گاز طبیعی به ظرفیت پنج هزار متر مکعب در ساعت و فشار 60 پوند

    طراحی تسهیلات اقامتی ، ورزشی و آموزشی مناسب برای توسعه های آینده مجتمع از جمله امکانات در دست اقدام است .

    شرکت های فعا ل در مجتمع در حا ل حاضر شامل سیم و کابل ابهر ،ماشین سازی مجتمع صنعتی نورین ، تولیدات ساختمانی ابهر و صنایع غذایی ابهر می باشند و شرکت تولیدی گرانول قزوین در آینده نزدیک از محل فعلی آن در شهر صنعتی البرز به محل مجتمع منتقل خواهد گردید .

    در برنامه تولیدی تا پایان دهه حاضر تولید نمک های پایه سرب (شرکت اکسیدان ) و تولید مفتول آلومینیمی را می توان نام برد که فضای لازم از ظرفیت های استفاده نشده مجتمع استفاده خواهد شد .

    شرکت سیم و کابل ابهر در چارچوب مجتمع صنعتی نورین با بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری های کابل سازی در جهان بنیاد گذاشته شد و کارخانه تولیدی آن بدست توانای مهندسان ایرانی احداث گردید .

    هماهنگی برجسته ترین کارشناسان ملی این صنعت ، با مدرن ترین ماشین آلات کابل سازی ، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و نیز به خدمت گرفتن خطوط قابل انعطاف تولیدی ، این شرکت را قادر می سازد تا علاوه بر ساخت انواع پر مصرف سیم و کابل ، نسبت به تولید اقلام تخصصی مورد استفاده در معادن ، هواپیمایی ، صنایع ذوب فلز و ...اقدام نماید .

    تولیدات سیم و کابل ابهر علاوه بر مطابقت با استاندارد ملی 607  isiriاز استانداردهای معتبر همچون iec  ،bs و ....هم تبعیت می نماید .

    فهرست تولیدات شرکت سیم و کابل ابهر شامل طیف وسیعی از کابل های نیرو و کنترل است که اساسی ترین آنها به شرح زیر طبقه بندی می شود .

    انواع سیم و کابل های افشان و زمینی فشار ضعیف

    انواع کابل های فشار ضعیف با عا یق       xl pEجهت شبکه های توزیع

    انواع کابل های قابل انعطاف با عایق و روکش   EPDM / EPR   وآمیزه های لاستیک و پلاستیک

    انواع کابل های فرکانس بالا و کابل های حفاظت شده با عایق پلی اتیلن فوم دار

    انواع کابل های نسوز و دیرسوز ، مقاوم در دماهای مختلف تا C 1000 شامل کابل های عایق شده با میکا ، تفلون ، لاستیک سیلیکن و EPR

    انواع کابل های فشار متوسط و فشار قوی با عایق XLPE

    انواع کابل های کنترل و کنترل حفاظت شده تا 61 رشته

    همگام با سیست های صنعتی – اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به نیازهای تکنولوژیک کارخانجات و تامین ماشین های مورد نیاز طرح های مجتمع صنعتی نورین ، شرکت ماشین سازی این مجتمع در سال 1372 تاسیس گردید .

    علیرغم مدت کوتاهی که از تاسیس ماشین سازی مجتمع می گذرد ، شرکت توانسته است با بهره گیری از پتانسیل های دفتر طراحی – مهندسی خود و استفاده از امکانات سخت افزاری (ماشین کاری سبک و سنگین ) کارخانه ، علاوه بر ساخت ماشین آلات کامل خطوط تولید سیم وکابل بسیاری از ماشین های مورد نیاز صنعت پلاستیک و صنایع غذایی را با کیفیت مطلوب و قابل رقابت تولید نماید .

    ماشین افزارهای موجود کارخانه امکان پیشانی تراشی تا قطر 5000 میلی متر ، تراشکاری طولی تا 4000 میلی متر هم چنین فرز کاری و بورینگ قطعات سنگین را فراهم ساخته اند و در این راستا افق های تازه ای را نوید می دهند .

     آمار و ارقام در یک نگاه :

    شروع پروژه : نیمه دوم سال 1371

    مساحت زمینی :000 / 540 متر مربع

    بناهای احداث شده تا پایان سال   1374 :  000/  50  متر مربع

    بناهای برنامه ریزی شده تا تکمیل :  000 / 150   متر مربع

     

     

    تاسیسات زیر بنایی :

    توان تولید برق 9 مگاوات

    گاز مصرفی 5000 متر مکعب در ساعت

    تولید آب 20 لیتر در ثانیه

    تولید بخار 60 تن در ساعت

    تولید هوای فشرده  1200 لیتر در ثانیه

    سرمایه گذاری ها :

    جمع سرمایه گذاری ها : 100 میلیاردریال

    سرمایه گذاری تا تکمیل پروژه های فعلی : 200 میلیارد ریال

    نیروی انسانی :

    -تعداد شاغلین کل 435 نفر

    شاغلین دارای تحصیلات دانشگاهی (مهندسین ) 33 نفر

    شاغلین دارای تحصیلات دانشگاهی (غیرفنی ) 22 نفر

    تولیدات کل :

    قیمت تولیدات در حا ل حاضر 60 میلیون دلار

    پروژه های برنامه ریزی شده برای سال 76 و 77

    تولید کابل فشار قوی شرکت سیم و کابل ابهر

    تولید OPGWشرکت سیم وکابل ابهر

    تولید اکسید سرب و نوارهای سرب شرکت اکسیدان

    تولید کامپاوندهای مهندسی و تقویت شده شرکت تولیدی گرانول قزوین

    تولید پارافین کلره شرکت تولیدی گرانول قزوین

    تولید مفتول فملادی توانمند (در حال تاسیس )

    تولید مفتول آلومینیمی (در حال تاسیس )

    (2)نیروگاه

    تولید برق روش های مختلف استفاده اقتصادی و صحیح از منابع اولیه انرژی را به ما می آموزد و چون تولید برق بدون ایجاد مصرف برای این تولید بی مفهوم است ، لذا مقدار برق تولید شده نسبت مستقیم با پیشرفت صنعتی و رشد اقتصادی و اجتماعی یک ملت دارد . طی پیشرفت تمدن و بالا بودن سطح زندگی هر قومی با کمیت و کیفیت انرژی الکتریکی تولید شده برای آن قوم در یک راستا قرار می گیرد . از این جهت است که تولید انرژی الکتریکی ارزان قیمت و بدون و قفه و آماده داشتن آن به قدر کافی لازمه صنعتی شدن کشور است .

    هر ملتی که از ثروت طبیعی موجود در کشورش به صورت خام کمتر استفاده می کند باید بیشتر کار کند و در این صورت بیشتر احتیاج به انرژی الکتریکی ارزان قیمت و بدون وقفه دارد .

     

     

    (1-2 ) نیروگاه اضطراری :

    طرز کار بعضی از مصرف کننده های بزرگ نیروی برق طوری است که قطع برق دارای مدت کوتاهی نیز باعث زیان های مالی و جانی می شود و چون قطع برق قسمتی از شبکه به علت ایجاد اتصال کوتاه ، برخورد صاعقه و کشیدن بار زیاد امری طبیعی و غیر قابل پیش بینی و جلوگیری است . لذا در موسساتی که قطع برق و حتی چشمک زدن آن باعث زیانهای جانی و مالی می شود .مثل بیمارستانها ، فرودگاهها و کارخانجات و ... باید نیروگاه اضطراری نصب گردد.

    نیروگاه اضطراری بایستی اتوماتیک بکار افتد و سریع مقادیر نامی و نرمال خود را بازیابد و بی درنگ یا با تاخیر جزیی و بسیار کوتاهی جانشین برق از بین رفته شود . با در نظر گرفتن شرایط فوق بهترین وسیله برای تامین برق اضطراری دیزل ژنراتور می باشد .

    زمان راه اندازی و آمادگی برای بارگیری از نیروگاه اضطراری بستگی به نوع نیروگاه و اهمیت مصرف کننده دارد . مثلا" در بعضی از تاسیسات ( سینما ، فروشگاه و استادیوم ورزشی ) می تواند زمان راه اندازی نیروگاه اضطراری تا چند ثانیه به طول انجامد ولی قطع شدن برق اتاق عمل و یا قسمتی از فرودگاه حتی برای یک لحظه نیز شاید مجاز نباشد . همانطور که گفته شد امروزه تنها وسیله تولید برق اضطراری مطمئن و ارزان دیزل ژنراتور میباشد که بر حسب مدت زمان تاریکی به سه دسته زیر تقسیم می شود :

    نیروگاه اضطراری با راه اندازی خودکار

    نیروگاه اضطراری با راه اندازی سریع

    نیروگاه اضطراری با راه اندازی بدون تاخیر

    شکل زیر نیروگاه اضطراری عادی را نشان می دهد . در موقع قطع برق شبکه کلید مغناطیسی خودکار 5 قطع می شود و موتور دیزل 4 مثل هر موتور دیزل دیگری با استارت راه می افتد و به محض اینکه ژنراتور تا حدودی مشخصات نامی خود را پیدا کرد کلید مغناطیسی خودکار 6 بسته می شود و قسمتی از مصرف کننده ها که برق آنها نباید قطع شود ، مثل روشنایی ، کوره الکتریکی ، ذوب مواد عایقی و غیره توسط شین 2 تغذیه می شوند . زمان بی برقی این نوع نیروگاه اضطراری در صورتی که کلیدهای 5 و6 دستی عمل کنند در حدود چند دقیقه و در صورتی که خودکار باشند چندین ثانیه طول خواهد کشید .

    برای اینکه این نیروگاه در موقع قطع برق شبکه مطمئنا" به راه افتد و بتواند جانشین قسمتی از برق شبکه شود ، باید سوخت و آب و روغن و درجه حررات و باطری آن دائما"تحت مراقبت و کنترل قرار داشته باشد .

     

    در درس تولید و نیروگاه آموختیم که نیروگاه دیزلی نیروگاهی است که در آن از سوخت گازوِِِییل جهت راه اندازی موتور دیزلی استفاده کرده و انرژی مکانیکی حاصله توسط ژنراتور کوپله شده با آن به انرزی الکتریکی تبدیل می شود و اکثرا"به عنوان نیروگاه اضطراری وارد مدار می شود . مشکل آن در مورد سوخت آن است که در صورت عدم کنترل ممکن است آسیب ببیند .

    در درس ماشین های الکتریکی آموختیم که انرزی الکتریکی در نیروگاه ها به وسیله آلترناتورهای سه فاز تولید می شود . این آلترناتورها از دو قسمت اصلی زیر تشکیل شده اند :

    الف ) استاتور : از یک هسته آهنی شیاردار به صورت ثابت ساخته می شود . داخل شیارها سه گروه کلاف به صورتی قرار می گیرند که با هم   120 درجه اختلاف فاز داشته باشند . انرژی الکتریکی تولیدی به صورت سه فاز از طریق استاتور به مدارهای خارج منتقل می گردد.

    ب) رتور : قسمت گردنده مولد از هسته آهنی شیاردار ساخته می شود و داخل این شیارها سیم های مسی برای تولید فوران مغناطیسی قرار می گیرد . این فوران به وسیله ولتاژ جریان مستقیم تولید می شود 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر

    فهرست:

    ) مجتمع صنعتی نورین                                                                              1     

    (2) نیرو گاه                                                                                                       7                                                                             

     (1-2)نیروگاه اضطراری                                                                          8                                                                 

    (2-2) نیروگاه شرکت سیم و کابل ابهر                                                      13                                                (3-2)سنکرو نسیم                                                                                            20                                                                            

    (4-2) نقشه شبکه توزیع 20 کیلو ولت                                                         27                                                

    (5-2) اتاق فرمان نیرو گاه                                                                        29                                                                 

    (6-2 ) بانک خازنی                                                                                  31                                                                    

    (3) تابلو سازی                                                                                        35                                                                               

    (1-3 ) مقدمه                                                                                           38                                                                              

    (2-3) تعاریف اولیه تابلو                                                                          39                                                                    انواع تابلو ها                                                                                            42                                                                           

    (4-3 ) خصوصیات تابلو ها                                                                      43                                     

    (5-3) طریقه ساخت                                                                                  47                                                                         

    (6-3 )نقشه کشی تابلوها                                                                          48

    (7-3 ) ساخت تابلوها                                                                              49                                                

    (8-3 ) انواع مدارات فرمان                                                                        50                                                   

    ( 9-3 ) حفاظت تجهیزات و نفرات                                                              51                                                  

    (10-3 )فیوزها                                                                                       52                                                                          

    (11-3 ) کنتاکتور                                                                                    61                                                                          

    (12-3 ) بی متال                                                                                     69                                                                          

    (13-3 ) کلید محافظ                                                                                70                                                                       

    (14-3 )شستی                                                                                       73                                                                              

    (15-3 ) میکروسوئیچ                                                                              73                                                                   

    (16-3 )تایمرها                                                                                         74                                                                             

    (17-3 ) لامپ سیگنال                                                                               79                                                                       

    (18-3 )کلیدهای تابع فشار                                                                                  80                                                                  

    (19-3 )کلیدهای شناور                                                                             80                                                                     

    (20-3 )سنسورها                                                                                     82                                                                         

    (21-3 )کلیدهای تابع دور                                                                          82                                                           

    (22-3 )کلیدهای تابع درجه حررات                                                             83                                                       

    (23-3 )نقشه های مدار کنترل                                                                     84                                                           

    (24-3 )حروف شناسایی                                                                            85                                                               

    (25-3 )شمای فنی یا نقشه تک خطی                                                            89                                                   

     (26-3 )اصول کلی طراحی مدارهای فرمان                                                 97                                           

    (27-3 ) تحلیل انواع مدارات فرمان                                                             102                                                     

    (28-3 ) راهنمای انتخاب درجات حفاظتی                                                    103                                           

    (29-3 )شینه های بکار رفته در تابلو                                                         106                                             

    (30-3 ) اجزای اصلی سیستم بانک خازنی                                                 112                                      

    (4) سالن تولید فشار قوی                                                                         115                                                                   

    (1-4 )کابل                                                                                              116                                                                            

    (2-4 )کابل های بسپاری                                                                        120                                                                  

    (3-4 )تاریخچه کابل سازی در ایران                                                       126                                            

    (4-4 ) مراحل کابل سازی                                                                     136

    (5-4 )مراحل تولید کابل  70 * 12 *3 سکتوری خاص                            139

    (6-4 )مراحل ساخت کابل     kv 230                                                         139

    (7-4 ) مراحل تولید کابل        140                        1600  mm2  :  230   kv

    (8-4)مراحل کابل فشار متوسط  : 70-120 *3                         141

    (9-4 )                   ccv                                                         141

    (10- 4 ) استرندر 91 رشته                                                    145

    (11-4 )اسکرین                                                                     149

    (5) آزمایشگاه فشار قوی                                                      154

    (1-5 )آزمون کابل                                                                 157

    (2-5 ) آزمون های جاری کابل های توزیع                               169

    (3-5 ) آزمون نوعی برروی کابلهای خشک                               172

    (4-5 ) آزمون های کابلهای فشار ضعیف                                173

    (5-5 ) آزمون های جایگاهی                                                 174

    (6-5 )روکش                                                                       177

    (7-5 )شرایط آزمون ها                                                       178

    (8-5 )آزمون های نمونه ای                                                  181 

    (9-5 )آزمون های تکراری                                                   183  

    (10-5 ) آزمون های نوعی (برقی )                                           187

     (12-5 )استاندارد IEC  شماره 60840                                     197

    ( 17-5 ) آزمون ولتاژ                                                             199

    (18-5 ) آزمون های نمونه ای                                                 204

     (20-5 ) ژنراتور ضربه                                                         209

    (21-5 )ترانسفور ماتور آزمایشگاهی چند پله                           213

    (22-5 )مگااهم متر (مگر )                                                      219 

    (23-5 ) آزمایشگاه فشار قوی                                             221

     

     

    منبع:

    {1}کتاب کابل (دانشنامه صنعت کابل )،گرد آوری محمد اسماعیل بانکیان ،ناشر شرکت سیم وکابل ابهر (سهامی خاص ). چاپ دوم 1384

    {2}تولید الکتریسیته و بهره برداری ،تالیف مسعود سلطانی ،ناشر دانشگاه تهران ،تیر 1368

    {3} مبانی ماشین های الکتریکی چاپمن ،ترجمه دیانی ،سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،زمستان 83 

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت سیم و کابل ابهر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت