پروژه کارآموزی اداره دارایی

تعداد صفحات: 47 فرمت فایل: word کد فایل: 3352
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۱۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی اداره دارایی

    تاریخچه اداره دارایی

    در اغاز پیدایش اجتماعات و زندگی اجتماعی نیاز مردم به تشکیلاتی بوده است که خرج و دخل ان اجتماع را اداره نماید که این هسته اصلی وابتدایی دارایی را تشکیل میدهد .

    پس اغاز تاریخ دارایی را میتوان به نخستین تجمع انسانی دانست .

    وجود لوح های گلین در کاخ پارسه (تخت جمشید ) که نشاندهنده میزان پرداخت حقوق و دستمزد به کارگران و هنرمندان سنگ تراش نشانه ان است که از گذشته های دور حساب و کتاب در کار بوده و پرداخت دستمزد و برداشت از خزانه با حساب و کتاب صورت می گرفته و سند هزینه های موجود (لوحهای گلین ) نشاندهنده این واقعیت میشود مگر میشود دولتی که از پنجاب هند تا مصر کشیده شده بود ه است بدون یک اداره مالیاتی منظم اداره شود و دریافت خراج ماهانه وسرانه بدون داشتن تشکیلات منظم که جواب گوی امار سالانه وصولی ومیزان پرداخت در ان قید شده باشد وجود داشته باشد .

    اگر به مسئله حسن صباغ و خواجه نظام الملک طوسی در دربار ملک شاه سلجوقی بنگریم مشاهده خواهیم کرد که اختلاف بوجود امده بین این دو نفر در مورد تایین امار و تنظیم جدولی در باب وصول خراج ملک ایران بوده است .

    اما مالیات بصورت امروز از عصر قاجار و انقلاب مشروطیت بصورت منظمی در امد و وزیر دارایی جزء بلند مرتبه ترین وزرا را تشکیل میداده و حتی برای منظم تر کردن نظام مالیاتی وامور مالی از کار شناسان خارجی مانند مستر شوستر امریکایی استفاده شده است .  .

    از سال 1289 خورشیدی که ادارات هفتگانه وزارت مالیه تصویب و تشکیل گردید , اداره وصول و عایدات و سپس تحت عنوان پیشکار دارائی استان هفتم (زنجان ) نیز تاسیس گردید . اولین پیشکار دارائیزنجان آقای حبیب اله علی آبادی بوده و سپس مستشاران بلژیکی آنرا اداره کرده اند. در سال 1303 اداره دارائی برازجان , سال 1309 خورمج , سال 1292 بوشهر سال 1326 جهرم , سال 1308 لار و داراب , سال 1323 بوانات , سال 1292 کازرون , سال 1305 فسا و سال 1293 نیریز صاحب اداره دارائی شدند .

           در سال 1353 پیشکاری دارائیزنجان به اداره کل امور اقتصادی و دارائیزنجان تغییر یافت . در سال 1383 اداره امور مالیاتی از اداره

    کل امور اقتصادی و دارائی منفک و سازمان امور اقتصادی و دارائیزنجان با سه معاونت هزینه , اقتصادی و پشتیبانی مصوب گردید ،که در حال حاظر با همان سیستم اداره میشود و اماده خدمتگزاری به مردم عزیز میباشد.

    اهداف و وظایفهای سازمان دارایی

    سازمان امور اقتصادی و دارائی زنجان انجام دهنده قسمتی از وظایف متبوع خود , شامل شرکت در امور مربوط به تنظیم سیاست های اقتصادی و مالی کشور , ایجاد هماهنگی و نظارت در امور مالی و اجرای سیاست های کلی مالیاتی و بودجه در سطح استان انجام می دهد . این وظایف از طریق دو معاونت هزینه و اقتصادی و با هماهنگی یک معاونت پشتیبانی به انجام می رساند .

    1- معاونت هزینه ( و خزانه معین استان )

         معاونت هزینه و قسمت خزانه معین استان کلیه امور مربوط به عملیات دریافت و پرداخت و نظارت امور پولی و مالی استان را انجام می دهد . عملیات مربوط به افتتاح حسابهای دولتی , جمع آوری و ساماندهی درآمد های عمومی و اختصاصی , نگه داری سپرده های مردمی و عملیات استرداد آن , عملیات مربوط به تامین اعتبارات کلی جاری و عمرانی استان , عملیات مربوط به ابلاغ تخصیص و تنظیم حساب ها همچنین در قسمت خزانه انجام می گیرد .

         در قسمت تمرکز و تلفیق حسابها , کلیه امور مربوط به دریافت , حساب ها , رسیدگی و اصلاح , پیگیری حساب های عمرانی و جاری و تلفیق حساب ها و ارسال به مرکز تا مرحله دریافت تائید انجام می گیرد .

         در بخش اداره اموال و اوراق بهاء دار , ممیزین مستقر در این بخش به همه امور اموال دولتی در سازمان و شرکت های دولتی , پیگیری و رسیدگی حساب ها انجام می گیرد . بازرسین این اداره بطور مستمر به همه دستگاههای محلی استان مراجعه و نسبت به اموال رسیده وفرستاده رسیدگی و گزارش می نمایند . ضمناً این اداره نیازهای اوراق بهادار استان را نیز بررسی و انجام می دهد .

           در بخش گروه نظارت , تعدادی از کارشناسان خبره حساب حضور دارند که بطور مستمر به دستگاههای دولتی تابع بودجه عمومی مراجعه و حسب عملیات و ثبت درست حساب , انتقال به موقع درآمد ها و از این قبیل پیگیری می نمایند . این امور جدا از وظایفی است که ذیحسابان سازمان در دستگاه عملیات دریافت و پرداخت دستگاه ها را حسابرسی می نمایند .

    2- معاونت اقتصادی

           حوزه معاونت اقتصادی استان در اجرای بخشی از وظایف وزارت متبوع و زیر نظر معاونت مرتبط وزارتی در مورد امور تولیدی , پولی و مالی , ارزی و سایر امور مربوط به اوضاع اقتصادی استان و سایر امور محوله تحقیق و بررسی و نتایج را به شاخه معاونت امور اقتصادی و سایر معاونت های وزارت متبوع حسب مورد , و سایر مسئولین استانی و کشوری گزارش می دهد . در این راستا پیشنهادهائی لازم نیز ارائه می گردد . این معاونت همچنان در قالب طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی مورد اولویت وزارت متبوع فعالیت هائی انجام می دهد .

          سایر امور محوله که از جانب وزارت متبوع , ریاست سازمان و مسئولین استان که به این معاونت نیز ارجاع می شود بررسی و انجام می گیرد . از جمله این ماموریت ها , بررسی و تجزیه و تحلیل و تهیه گزارش درآمد استان بویژه در ارتباط با ستاد درآمد و تجهیز منابع استان انجام می گیرد .

    3- معاونت پشتیبانی :

    حوزه معاونت پشتیبانی وظیفه نظارت بر تهیه و تدوین برنامه های لازم در زمینه موضوعات مرتبط با برنامه های تحول اداری از قبیل اصلاح ساختار سازمانی و نیرو انسانی , بهره وری کیفیت کار نیروی انسانی , توسعه منابع انسانی , آموزش های عمومی و آموزش ضمن خدمت , امور استخدامی و بازنشستگان , انتصابات , امور مرخصی و غیر انجام وظیفه می نماید .

    4- سایر امور محوله

          سازمان امور اقتصادی و دارائی علاوه بر امور محوله برابر شرح وظایف سازمانی بسیاری امور دیگر از قبیل پاسخ به برخی نیازهای اطلاعاتی وزارت متبوع , استانداری و سایر دستگاههای دولتی را نیز انجام می دهد . از جمله این امور مانند عملیات واگذاری سهام عدالت , پیگیری شکایات مردمی به ریاست جمهوری و از این قبیل .

    دارنده گواهینامه iso 9001:2000 

     سازمان امور اقتصادی و داراییزنجان با هدف افزایش رضایت ارباب رجوع از خدمات سازمان ، ساده سازی روشهای انجام کار، بهبود سطح کیفی خدمات و تسریع و تسهیل در امر پاسخگویی و اجرای اثر بخش الزامات قانونی تصمیم به استقرار سیستم مدیریت کیفیت گرفت و در تاریخ 4/12/87 با ممیزی شرکت مرزبان کیفیت ( نماینده شرکت IMQ  ایتالیا در ایران) موفق به اخذ گواهینامه بین المللی ISO 9001: 2000  شد. این موفقیت نتیجه پیگیریها و تلاشهای مدیران و کارمندان سازمان بوده و بر توانائیهای این سازمان در ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت صحه گذاشت.

    قابلیتهای یک اداره دارایی

           وسعت قابل توجه اراضی , تنوع آب و هوائی

           پوشش مناسب گیاهی , جنگلی و مرتعی

           وجود چشم انداز های منحصر به فرد طبیعی

           وجود آثار تاریخی , باستانی , مذهبی و ادبی و فرهنگی بی نظیر .

           وجود منابع عمده و متعدد معدنی

           مرکزیت شهر شیراز به عنوان قطب صنایع الکترونیک کشور

           بالا بودن نرخ با سوادی و وجود نیروهای انسانی متخصص و مجرب

           وجود مراکز متعدد دانشگاهی , آموزشی و فرهنگی

        وجود زمینه های مناسب برای گسترش و رونق اقتصادی , صادراتی, مالی و سرمایه گذاری به سبب همجواری با کشور های حاشیه خلیجزنجان  

           بالا بودن نسبی حجم سپرده های مردمی در شبکه بانکی و مالی استان

           بالا بودن حجم مبادلات تجاری و گستردگی روابط تجاری با سایر استانها و با کشورهای خارجی

        وجود میادین گاز طبیعی ، وجود صنایع گاز ،  پتروشیمی و شیمیائی , صنایع فرآوری مواد معدنی , سنگهای نمائی و تزئینی , صنایع تبدیلی وتکمیلی کشاورزی و دامداری و باغداری .

           قابلیت تولیدات محصولات کشاورزی ، زراعی و باغی و دامی بارویکرد صادراتی

           همجواری با مناطق گاز پارس جنوبی , و بندر عسلویه

           وجود گرایشهای وسیع در جهت توسعه ورزشی و آموزشی

           قابلیت قابل ملاحظه در بخش صنعت جهانگردی و گردشگری در مقیاس جهانی

           قابلیت های تولیدی صنایع دستی و روستائی

    تنگناهای اقتصادی

           محدودیت ها و تنگناهای استان زنجان بشرح زیر شناخته شده است .

        برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی , گسترش شوری خاک و تخریب مداوم و بی رویه آب و خاک و ناچیز بودن نزولات آسمانی و بارندگی .

           فرسودگی و کهنگی ماشین آلات در واحدهای صنعتی .

           کمبود صنایع بزرگ و مادر و زیربنائی .

           دگرگونی بافت فرهنگ , فیزیکی شهر شیراز به دلیل مهاجرت های بی رویه .

           کم توجهی مسئولین کشور به اهمیت جهانی , اقتصادی و گردشگری استان زنجان .

           پراکندگی مراکز زیست محیطی و فعالیت ها و عدم توازن و تعادل در فرایند برنامه ریزی و توسعه استان .

           ضعف شدید شبکه های مراصلاتی و ارتباطی درون استانی و برون استانی

           ضعف شبکه های توزیع و انتقال سوخت و انرژی .

           وجود مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی مانند سیل , خشکسالی و زلزله .

           غالب بودن وجه سنتی در تولید کشاورزی و دامداری و باغداری.

           ضعف بخش خصوصی , مشارکت کم و وابستگی شدید به بخش دولتی

           گسترش شدید بروکراسی و نظام اداری و صنعتی و تولیدی .

           محدودیت ها و تنگناهای استان زنجان بشرح زیر شناخته شده است .

        برداشت بی رویه از منابع آب های زیر زمینی , گسترش شوری خاک و تخریب مداوم و بی رویه آب و خاک و ناچیز بودن نزولات آسمانی و بارندگی .

           فرسودگی و کهنگی ماشین آلات در واحدهای صنعتی .

           کمبود صنایع بزرگ و مادر و زیربنائی .

           دگرگونی بافت فرهنگ , فیزیکی شهر شیراز به دلیل مهاجرت های بی رویه .

           کم توجهی مسئولین کشور به اهمیت جهانی , اقتصادی و گردشگری استان زنجان .

           پراکندگی مراکز زیست محیطی و فعالیت ها و عدم توازن و تعادل در فرایند برنامه ریزی و توسعه استان .

           ضعف شدید شبکه های مراصلاتی و ارتباطی درون استانی و برون استانی .

           ضعف شبکه های توزیع و انتقال سوخت و انرژی .

           وجود مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی مانند سیل , خشکسالی و زلزله .

           غالب بودن وجه سنتی در تولید کشاورزی و دامداری و باغداری.

           ضعف بخش خصوصی , مشارکت کم و وابستگی شدید به بخش دولتی .

    گسترش شدید بروکراسی و نظام اداری و صنعتی و تولیدی 

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی اداره دارایی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    www.portaldaraii.ir

    www.aftab.com

    ماهنامه اقتصاد و دارایی، چاپ24،سال 1384.

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی اداره دارایی, گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی اداره دارایی, پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی اداره دارایی, دانلود کارورزی پروژه کارآموزی اداره دارایی, گزارش کارورزی پروژه کارآموزی اداره دارایی, پروژه کارورزی پروژه کارآموزی اداره دارایی, کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی اداره دارایی, کارورزی در مورد پروژه کارآموزی اداره دارایی, نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی اداره دارایی, گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی اداره دارایی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت