گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه

تعداد صفحات: 26 فرمت فایل: word کد فایل: 3384
سال: 1385 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه

    زمان شروع و پایان دوره

    پس از اطلاع دانشکده شریعتی از محل کارآموزی اینجانب در تاریخ 7/5/85 شروع به فعالیت نمودم و تا تاریخ 12/6/85 به مدت 30 روز از ساعت 8 صبح لغایت 4 بعد از ظهر در مجموع به مدت 240 ساعت در آن محل به کارآموزی و فرا گرفتن اطلاعات و تجربیات مفید جدید مشغول بودم.

    لازم به ذکر است که در ایام تعطیل رسمی و جمعه‌ها با کسب اجازه از مهندس جاوید در محل کارآموزی خود حضور نداشتم. و با گذراندن چند روز اضافه به جبران روزهای که تعطیل رسمی و جمعه بود پرداختم.

    لازم به ذکر است اینجانب حتی پس از گذراندن 240 ساعت کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید چند روز دیگر در آنجا برای فراگیری بیشتر کار حضور داشتم.

     

    گزارش فعالیت‌های انجام شده

    در تاریخی 7/5/85 در اولین روز کارآموزی با مراجعه دفتر فنی مهندس جاوید سازه محلی که در آنجا باید فعالیت‌های دوره کارآموزی خود را به انجام می‌رساندم حضور یافتم. در اولین روز کارآموزی به دلیل آشنا نبودن با افراد و محیط کار مشغول به آشنایی با مسئولان و کارکنان دفتر مهندس شدم.

    در تاریخ 8/5/85 در دومین روز کارآموزی پس از مراجعه به دفتر فنی سعی به آموختن روابط بین کارکنان با مراجعین و نوع آمد و شد مهندسین و پیمانکاران پرداختم. در آن روز چند پیمانکار و یک صاحب زمین که برای ساخت آپارتمان زمین یک طبقه خود را در اختیار مهندس جاوید قرار داده بود به صحبت‌های آنها پیرامون ساخت و ساز توجه کردم.

    در تاریخ 9/5/85 در سومین روز کار آموزی پس از مراجعه به دفتر فنی به دلیل آشنا نبودم کامل و صحیح با مهندس جاوید و دیگر کارکنان به مانند روزهای قبل بیشتر سعی کردم تا با روابط بین مهندس و کارکنان و مراجعین و صحبت با یکی از همکاران مهندس جاوید به پیرامون درس معماری در دانشکده خود در اصفهان و نوع آموزش درس‌ها و سطح آموزش صحبت کردیم.

    در تاریخ 10/5/85 در چهارمین روز کارآموزی خود با حضور دفتر مهندسی پس از گذشتن چند ساعت از روز که من مشغول صحبت با همکار مهندس جاوید در مورد دفتر مهندس که در آن مشغول کارآموزی بودم یکی از پیمانکاران با مراجعه به دفتر فنی مهندس جاوید خواستار تغییر طراحی نقشه‌ای که مهندس جاوید ترسیم کرده بود نمود و دلیل خود را زیبا نمودم طرح از نظر مالک زمین عنوان نمود و من نیز با کسب اجازه از مهندس جاوید با نظرات بر نحوه ارائه طرح جدید و رفع اشکال در آن نقشه توسط مهندس جاوید چند نکته در مورد طرح و بهتر نمودن طرح آموختم.

    در تاریخ 11/5/85 در پنجمین روز کارآموزی خود پس از حضور در محل و با کسب اجازه از مهندس جاوید به بررسی چند نقشه معماری که مهندس جاوید ترسیم نموده بود و جواز ساخت داشتند پرداختم و با بررسی نقشه‌ها با هم از جمله متراژ زمین، متنوع بودن طرح‌ها، شمالی و جنوبی بودن زمین‌ها، قرارگیری آنها در کوچه‌ها یا گذر خیابان‌ها، قرار گیری فضاهای خانه‌ها با توجه به شمالی و جنوبی بودن آنها، نوع عوارض، محدودیت‌های هر یک از آنها خانه‌ها به نکات جدیدی در مورد طراحی یک خانه دست یافتم که شاید در هیچ کتاب و جزوه‌ای این نکات وجود نداشت و من برای اولین بار بود که یک نقشه تایید شده از ظرف شمرداری را با مهر و امضا می‌دیدم برایم بسیار جالب و قابل توجه بود.

    در تاریخ 12/5/85 پس از حضور در محل کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید شروع به مطالعه آئین نامه ضوابط شهرداری تهران در مورد مواظین و مقررات اجرائی ساخت ساختمان در تهران و محدودیت‌ها و عوارض و جریمه‌های تعدی از مقررات اجرائی را تا حدودی مطالعه نمودم پس به صحبت‌ها و همفکری‌های مهندس جاوید با یکی از همکارانش را که پیرامون یک طرح در حال گفتگو بودند توجه کردم تا نکات بیشتری را فرا بگیرم. هر طرح و نقشه برای خود از اهمیت خاصی برخوردار است که طراح باید با توجه به موقعیت‌های آن منطقه که خانه در آنجا ساخته می‌شود طرح نهایی خود را ارائه نماید.

    در تاریخ 14/5/85 پس از حضور در محل به دلیل علاقه‌مند شدن من به قوانین و ضوابط شهرداری تهران شروع به ادامه مطالعه در مورد قوانین ساخت و ساز پرداختم زیرا چند سال قبل در هنگام کارآموزی دوره متوسطه برای کسب دیپلم در شهرداری منطقه 17 تهران مقداری درباره آن مطالعه و اطلاع داشتم ولی همان طور که می‌دانیم هر سال ضوابط و قوانین شهرداری تهران تغییر می‌کند به عنوان مثال در آن سال که من کارآموزی دیپلم خود را می‌گذراندم ساختمانها اجازه ساخت تا چهار طبقه به همراه یک طبقه پیلوت را داشتند اما در آئین نامه جدید ساختمانها حق ساخت سه طبقه همراه با یک طبقه پیلوت را دارا بودند و در صورتی که ساختمانها دارای پارکینگ باشد حق ساخت چهار طبقه را داشتند به خاطر همین مطلب سعی به یادگیری بیشتر در مورد قوانین جدید کردم.

    در تاریخ 15/5/85 پس از حضور در محل کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید شروع به مقایسه چند نقشه اجرایی که توسط مهندس جاوید طراحی و ترسیم شده بود با قوانین و مقررات شهرداری تهران برای ساخت خانه‌ها شدم و متوجه اجرای صحیح قوانین اجرایی شهرداری تهران در نقشه‌هایی که مهندس جاوید طراحی کرده بودند شدم و از قانون‌مند بودن و توجه مهندس به قوانین بسیار لذت بردم. زیرا در بعضی از دفتر مهندسی‌ها با تعدی قانون موجب زشت شدن فضای شهری و تجاوز به حریم خانه‌های همسایه‌های کناری ساختمان‌ خود می‌شوند.

    در تاریخ 16/5/85 پس از حضور در محل کارآموزی خود با یکی از کارکنان دفتر مهندس شروع به گفتگو در مورد مراحل پروژه از زمان شروع به پروژه تا پایان پروژه از جمله مراحل اداری، مراحل شهرداری، مراحل خرید و تهیه مصالح ساخت، دفاتر مصالح ساختمانی طرح قرارداد با دفتر مهندسی جاوید سازه، چگونگی اطلاع از میزان قیمت‌ها از بازار، روند شکل‌گیری مشارکت در ساخت بین مالک زمین و دفتر مهندسی جاوید سازه به گفتگو پرداختم.

    در تاریخ 18/5/85 پس از حضور در محل کارآموزی با مراجعه مالک خانه قدیمی به دفتر مهندس جاوید برای ساخت آپارتمان مشغول توجه کردن گفتگوها و توافق‌ها بین طرفین معامله پرداختم سپس مهندس جاوید به همراه مالک خانه برای دیدن زمین ساخت به راه افتادن من نیز با کسب اجازه از مهندس با آنها همراه شدم. سپس مهندس جاوید با بررسی خانه و کوچه‌ای که خانه در آنجا قرار داشت و صحبت‌هایی با مالک زمین به دفتر فنی برگشتیم. پس از آن من مغشول تماشای نقشه‌های اجرایی نمودم.

    در تاریخ 19/5/85 پس از مراجعه به محل کارآموزی به دلیل کاهش تعداد مراجعه کنندگان و خلوت بودن محل کارآموزی شروع به بررسی نقشه‌های اجرایی و جزئیات آنها پرداختم در بین نقشه‌ها به نقشه‌هایی برخورد کردم که از طرف شهرداری با مشکل مواجه شده بود پس از آمدن همکار مهندس از محل احداث ساختمان با وی در مورد این نقشه و راهکارهای برطرف نمودن این اشکالات بحث و گفتگو کردیم.

    همکار مهندس با دلسوزی تمام به سئوالات من جواب داد و تا آنجایی که می‌توانست مرا راهنمایی نمود.

    در تاریخ 21/5/85 در دوازدهمین روز کارآموزی پس از مراجعه به آن محل همکار مهندس جاوید مشغول طراحی یک نقشه ساختمانی با نرم افزار Auto cad بود با کسب اجازه از او در کنارش نشسته و نحوه ترسیم نقشه و همچنین به کار بردن میانبرها در سریع تر شدن ترسیم نقشه را از همکار مهندس جاوید آموختم. همکار مهندس از من پرسید که آیا به این نرم افزار تسلط دارم من نیز در جواب گفتم که بله تا حدودی به این نرم افزار تسلط دارم.

    همکار مهندس جاوید پس از آگاهی از این مطلب به من اجازه داد تا مقداری از ترسیمات نقشه را زیر نظر او انجام دهم.

    برای من تجربه کاملاً جدیدی بود زیرا تا آن زمان نقشه اجرایی ترسیم نکرده بودم و تا حدودی روابط خود را با همکار مهندس جاوید و خود مهندس جاوید بهتر کردم و به محیط کار بیشتر تسلط پیدا نمودم.

    در تاریخ 22/5/85 در سیزدهمین روز کارآموزی خود به دلیل اینکه در طول تحصیل درس‌ها را به صورت تئوری آموخته بودم می‌خواستم پروژه ساختمانی را در حال احداث مشاهده کنم تا به آموخته‌هایم به طور عمل نیز افزوده شود به همین دلیل از مهندس جاوید تقاضا نمودم تا به همراه وی به مشاهده یکی از ساختمان‌های در حال ساخت که توسط مهندس طراحی و در حال ساخت بود همراه شوم.

    پس به همراه مهندس و یکی از همکارانش در محل احداث ساختمان حاضر شدیم و مهندس به من اجازه داد در ساختمان که پیلوت آن و سقف آن ساخته شده بود رفت و آمد کنم و هر سئوال داشتم از مسئولان و کارگرها بپرسم. ساختمان بتنی بوده ستون‌ها هیچ گونه کرم خوردگی نداشت که منظورم این است که بتن به طور صحیح و کامل تمام سطح را فرا گرفته بود ساختمان جنوبی بود و در یک کوچه 8 متری قرار داشت به بررسی داخل پیلوت پرداختم کارگران در کوچه مشغول خم کردن و بریدن میلگرد بودند. پس به همراه مهندس به دفتر فنی برگشتیم و من مشغول گوش دادن به صحبت‌های مهندس جاوید با مالک ساختمان شدم.

    در تاریخ 23/5/85 در چهاردهمین روز کارآموزی پس از حضور در دفتر مهندس با کسب اجازه از مهندس برای نظارت بر ساختمان به محل احداث آن مراجعت کردم در آن روز کارگران آرماتور بند شمغول بستن آرماتورهای طبقه بعدی به آرماتورهای انتظار طبقه قبل بودند و کارگر دیگری مشغول آب پاشی روی ستون‌های طبقه قبل بودند در آن روز من با نحوه عمل بستن آرماتور به ریشه انتظار از نزدیک آشنا تر شدم و سئوالاتی را در این مورد از آرماتور بند پرسیدم. پس به دفتر فنی برگشتم و گزارش کارزا به مهندس جاوید دادم.

    در تاریخ 24/5/85 در پانزدهمین روز کارآموزی خود پس از حضور در دفتر فنی و کسب اجازه از همکار مهندس جاوید برای کسب تجربه بیشتر به محل احداث ساختمان رفتم. پس از حضور در آن محل متوجه شدم که کار ساختمان سازی به علتی که برای من معلوم نشد تعطیل است به همین دلیل به دفتر فنی برگشتم در آن زمان همکار مهندس مشغول طراحی با Autocad بود و من نیز در کنار او نشسته و به فعالیت‌های او توجه کردم پس با اجازه همکار مهندس زیر نظر او مقداری از ترسیمات را من انجام دادم در ادامه روز به بررسی نقشه‌ های اجرایی پرداختم.

    در تاریخ 25/5/85 در شانزدهمین روز کارآموزی از مهندس جاوید تقاضا کردم پروژه ساختمانی که در حال اجرا باشد و در ساخت آن از تیر آهن استفاده شده باشد در اختیار من بگذارد. پس با کسب اجازه از مهندس برای بازدید به آن محل مراجعت کردم. جوشکاران در حال جوش دادن ستون‌های طبقات به یکدیگر به روی زمین با استفاده از پلیت و جوش و نصب نبشی بر روی آنها بودند. مرحله پی سازی تمام شده و پلیت‌های اتصال ستون به فنداسیون به روی پی‌ها نصب شده بودند. من در آن روز نحوه اتصال جزئیات را به یکدیگر مشاهده کردم. سپس به دفتر مهندسی برگشتم و گزارش کار را به مهندس جاوید دادم.

    در تاریخ 26/5/85 در هفدهمین روز کارآموزی به دلیل کاهش مراجعه کنندگان به دفتر مهندس و خلوت بودن آن با کسب اجازه از مهندس جاوید به بررسی نقشه‌های اجرایی پرداختم. با استفاده از کامپیوتر دفتر مهندس مشغول پیدا کردن نقشه‌های اجرایی پلت گرفته شده در بین فایل‌های ترسیم شده Autocad مشغول شدم.

    در بین آنها طرح‌های متنوع دیگری دیدم و مشغول نکته برداری از انواع طرح‌ها شدم.

    سپس با همکار مهندس به گفتگو پیرامون این نقشه‌ها پرداختیم و همکار مهندس اظهار کرد که بیشتر این نقشه‌ها را مهندس جاوید ترسیم نموده است.

    در تاریخ 28/5/85 در هجدهمین روز کار آموزی با کسب اجازه از مهندس تصمیم گرفتم با استفاده از تجربیاتی که کسب کرده بودم نقشه ساختمان را برای خود طراحی کنم. پس از انجام مقداری از ترسیم طرح به همراه مهندس جاوید به شهرداری منطقه 18 که در نزدیکی محل کارآموزی خود بود مراجعت کردیم. مهندس جاوید در آنجا به چند اتاق مراجعه کرد و پس از کسب نتیجه به دفتر کارآموزی خود بازگشتیم و من مشغول ادامه ترسیم نقشه خود شدم.

    در تاریخ 29/5/85 با کسب اجازه از مهندس جاوید برای بازدید از ساختمان در حال اجرا که توسط بتن آرمه ساخته می‌شد مراجعت کردم. کار به مرحله بتن ریزی ستون‌ها که من اتصالات میلگردهای آن را در چند روز قبل ملاحظه کرده بودم رسیده بود بتن‌ها در حال شکل گیری در قالب ستون‌ها بودند. پس از بازدید به دفتر مهندس بازگشتم و پس از ارائه کردن روند کار به مهندس جاوید مشغول همکاری با یکی از همکاران مهندس جاوید در کشیدن نقشه معماری نمودم.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه

    فهرست:

    عنوان پروژه :.................................................................................................. 2

    زمان شروع و پایان دوره.............................................................................. 3

    گزارش فعالیت‌های انجام شده...................................................................... 4

    تاریخچه دفتر مهندسی................................................................................. 17

    نتیجه گیری و ارزشیابی.............................................................................. 18

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی معماری در دفتر فنی مهندس جاوید سازه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت