گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست

تعداد صفحات: 94 فرمت فایل: word کد فایل: 3591
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت قدیم:۳۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست

    آشنایی با مکان کار آموزی :

    شرکت تکنو زیست یکی از اولین شرکتهای فعال در زمینه تاسیسات به ویژه آب و فاضلاب می باشد که از نظر رده بندی پیمانکاری جز چهار شرکت اول طرف قرارداد با وزارت نیرو می باشد . در ضمن این شرکت در عرصه های دیگر مانند تهویه مطبوع  و سیستم های سرمایش و گرمایش نیز فعالیت دارد.

    تست سیستم های تهویه مطبوع

     

    سنجش دما و رطوبت

    دما

    هدف از ایجاد یک سیستم تهویه مطبوع در وهله اول تغییر دما و رساندن آن به میزان دلخواه است . این حد بسته به شرایط اقلیمی و بیولوژیکی و سلیقه شخصی متفاوت و بین 15+ تا C 0 30+ در نظر گرفته می شود . در شرایط خاص ( غیر از محیط کار و زندکی ) مانند سردخانه ها یا گرمخانه ها این دما می تواند در هر باره دیکر تغییر کند . سیستمهای تهویه مطبوع یا تغییر دما ( گرم یا سرد کردن ) و انتقال هوا از سیستم به محیط این تغییر درجه حرارت را سبب می شوند .

     

    تعریف

    دما یک بارامتر فیزیکی است که به قدری ملموس و قابل حس می باشد که نیاز به تعریف ندارد . ولی حد یخ زدن و بخار شدن آب خالص در فشار بارومتریک سطح دریا به عنوان شاخص ارزیابی و واحد گذاری درجه حرارت به کار می رود . دما در واحد درجه سانتی کراد ، درجه فارنهایت و کلوین سنجیده می شود و جهت اندازه گیری آن روشهای کوناکونی مانند تغییر حجم ، روش مقاومتی ، ترموکوبل ، مادون قرمز و کریستالی موجود است .

    همانگونه که در دماسنجهای جیوه ای و الکلی مشاهده می شود تغییر حجم جیوه یا الکل موجود در یک لوله شیشه ای مدرج قابل قرائت می باشد . به دلیل شکننده بودن ، محدوده اندازه گیری محدود و دقت ناکافی ، استفاده از این وسایل منسوخ شده است . روش مقاومتی از دقیق ترین روشهای سنجش دما است که مقاومت احساسگر با تغییر دما به صورت خطی تغییر کرده و با سنجش مقاومت الکتریکی به صورت مستقیم یا توسط مدار الکترونیکی بل ، میزان درجه حرارت قابل سنجش است . آلیازهای بلاتین یا نیکل از متداول ترین احساسگرهای درجه حرارت مقاومتی هستند ( مانند P : 100 ) که دارای محدوده اندازه کیری 100- تا C 0 600+ و دقت 2/0 + تا     C 0 4/0 می باشند . ترموکوبل از دو فلز غیر همجنس تشکیل شده است که با تغییر درجه حرارت میزان تبادل الکترونی آنها در نقطه بیوند تغییر می کند . این تبادل الکترون سبب ایجاد ولتازی ( در حد میلی ولت ) قابل اندازه کیری و متناسب با درجه حرارت می شود . بسته به جنس این دو ترکیب فلزی ، نوع ترموکوبل ، حساسیت آن و در نتیجه کاربرد آن متفاوت است . از ترموکوبلها بیشتر برای سنجش دماهای بالا ( حتی تا C 0 1500 ) استفاده می شود . در سیستمهای تهویه مطبوع ترموکبل نوع آ. که از دو فلز آهن و مس – نیکل ساخته شده است بیشترین کاربرد را دارد که با دقت 4/0+ تا C 0 0/1 دما را در بازه 50- تا C 0 750+ اندازه کیری می کند . احساسکرهای مادون قرمز نسل جدیدی از ادوات سنجش دما می باشند که میزان دما را به صورت بدون تماس اندازه کیری می کنند . این روش فقط برای سنجش دمای سطوح و مواد به کار می رود و برای سنجش دمای هوا کاربرد ندارد .

    آقای فرد و تینمایر که قبلاً در بخش تبرید شرکت کروشل مشغول به کار بود ، در سال 1915 یک شرکت مستقل در شیکاکو تأسیس کرد . این شرکت مشغول تولید کمبرسورهای افقی و دو مرحله ای دی اکسید کربنی شد . این شرکت بس از تحلیل بازار دی اکسیدکربن در سال 1930 تبدیل به یک بیمانکار تهویه مطبوع شد که بعدها توسط بسرانش تا سال ها اداره می شد . شرکت و لقب لیفده در اواخر قرن نوزدهم و سال های آغازین قرن بیستم به دلیل کاهش دستکاههای دی اکسیدکربنی به تولید کمبرسورهای آمونیاکی روآورد . فعالیت اصلی آنها ، تولید سیستم های آمونیاکی برای نوشابه سازی ها و دیکر کاربردهای سردخانه ای بوده است .

    از سایر شرکت هایی که به ساخت ىستکاه های دی اکسید کربنی می برداختند ، می توان به شرکت کربن دیل و آمریکن کربنیک اشارد کرد .

    دی اکسیدکربن – مبردایمن

    شرکت کروشل در اواخر 1890 ،

    شرکت های بیشرو

    در سال 1897 شرکت کروشل ، برای ساخت کمبرسورهای دی اکسیدکربنی شعبه ای مستقل را در شیکاکو تأسیس کرد و نام آن را شرکت دستکاه های یخ سازی کروشل نهاد . این شرکت به تولید گمبرسور ، کندانسور ، کولر های آبی و آب نمک ، دی اکسید کربن برفشار و شیرآلات و اتصالات مربوطه می برداخت . این شرکت در سال 1942 با شرکت تبرید برانشویک ، که به تولید کمبرسورهای آمونیاکی و متعلقات آنها دمای تر محلی مؤثر را به اندازه ی یک یا دو درجه بایین بیاورند .

    دامنه ی جغرافیایی ایران و امکان استفاده از سرمایش تبخیری با استفاده از آمارهای هواشناسی بویزه استفاده اؤ جداول کتاب بهنه بندی اقلیمی ایران براحتی می توان نتیجه کیری کرد که در اکثر نقاط ایران می توان از سرمایش تبخیری برای ایجاد آسایش در فضاهای داخل یا خارج استفاده کرد .

    جداول بیوکلیماتیک آن کتاب که یک نمونه از آن در شکل (3) آورده شده بخوبی محدوده های باسخکویی انواع کوناکون سیستم های سرمایشی و کرمایشی را برای شهرهای دارای یک اقلیم که با شماره مشخص شده اند را نشان می دهد . این شهرها در جدول (1) همراه با سایر داده های آب و هوایی شان نشان داده شده اند .

    نکته ی بسیار مهمی را که باید یادآور شد و اکثر مهندسان طراح به دلیل عدم آشنایی با اصول هواشناسی آن را در نظر نمی گیرند این حقیقت است که معمولاً افزایش رطوبت نسبی در ساعات اولیه ی صبح رخ می دهد که در همان ساعات نیز کمترین دما را داریم گاهی نیز شبنم صبحگاهی بوجود می آید که به معنی وقوع رطوبت نسبی 100 % و دمای نقطه ی شبنم در نزدیکی سطح زمین است .

    پس معمولاً در نزدیکی سبیده دم یعنی هنکامی که زمین ، ساختمان ها و سایر اشیاء گرمای خود را کاملاً بس داده اند با وجود آنکه رطوبت نسبی بالا می رود اما دما بایین است و اتفاقاً اکثراً در همان ساعات است که کولرهای آبی بیشترین سرمایش را ایجاد می کنند . برعکس در هوای صاف در طول روز وقتی که بیشترین دما را داریم معمولاً مقارن با حداقل رطوبت نسبی است .

    جدول گزارش هواشناسی روزانه سال 1373 ( 1994 ) مربوط به ایستگاه زئوفیزیک تهران که از سالنامه ی هواشناسی اقتباس و خلاصه ی آن در جدول شماره ( 2 ) ارائه شده است این حقیقت را نشان می دهد . البته چنانچه میزان میانگین دما در همان ساعات نیز ارائه می شد این نکته مستندتر می کردید .

     

    سرمایش حکمفرماست کرچه باید کرمای ورودی به فرایند را جدا از گرمای هوای ورودی به حساب آورد زیرا از لحاظ نظری طبیعت بی درو بودن فرآیند را خدشه دار می کند . بنابراین برخورد آفتاب یا ورود گرما به داخل کولر که ناشی از هوای داغ بیرون است باعث می گردد که بردارها شیب بیشتری داشته باشند و در نتیجه نیاز به دماهای حباب خشک اولیه بایین تری باشد تا بتوان به آسایش برابر دست یافت . این امر در مورد گرمای ورودی از طریق آب ورودی که درنتیجه ی قرار کرفتن لوله ی طولانی روی بام سیاه رنک داغ بوجود می آید نیز صادق است .

    مقدار چنین انحرافی در هر مورد نصب فرق می کند و فراتر از محاسبات است . اما کولرهای خوب با رنگ بازتابنده ی نور که به دقت نصب ، وصل و راه اندازی شده باشند و با حداکثر ظرفیت خود کار کنند ، گرمای اضافی برآنها اثر کمتری می کذارد . با این وجود ، یک درجه ی فارنهایت ( C 0 56/0 ) حباب تر بایین تر می تواند مشکل را به خوبی جبران نماید .

    به همین شکل ، برداری که فقط گوشه ی منطقه ی آسایش را نشانه می رود با آنکه خوشایند افراد بیشتری است ولی این تماس دستیابی ضعیفی است .

    بنابراین در اینجا ما فرض می کنیم که بردارها باید در برخورد با منطقه ی آسایش حداقل F  0 1 ( C 0 56/0 ) زیر کوشه باشند . بردار اکثر کولرهای مستقیم براحتی و حتی زیرمنطقه ی آسایش سرمایش تبخیری برخورد می کنند به ویژه در سرعت های بالاتر یا وقتی که فرد جنب و جوش بیشتری داشته باشد یا با شرایط بیشتر خوکرفته باشد .

    برای افراد نشسته در اتاق سرعت های هوای  fpm 300 ( m/s 5/1 ) ، حداکثر دمای حباب تر هوای بیرون که می تواند شرایط منطقه ای آسایش ASHRAE را فراهم کند همانطور که در بالا گفته شده F0 66 ( C 0 9/18 ) می باشد . برای منطقه ای آسایش سرمایش تبخیری ارائه شده مقدار آن F 0 71 ( C 0 25 ) و برای یک کولر تبخیری غیرمستقیم با کارآیی 60 % و یک مرحله ی دوم سرمایش تبخیری مستقیم حدود   F 0 77 ( C 0 25 ) است شکل ( 2) . مزیت جغرافیایی به وضوح دیده می شود .

    عواملی نظیر مسائل روانی و معماری می توانند به کمک بیایند . سرعت های هوا ، فعالیت های  فرد ، نحوه ی لباس پوشیدن و غیره می توانند در طراحی واقع شود ؟

     

     

    دماهای طرح متداول

      در آمریکا اوایل مهندسان براساس دماهای طرح خارج طراحی می کردند که بر پایه ی تجربیات محلی ، بالاترین دماهای حباب خشک و حباب تری بود که در آن محل تاکنون ثبت شده بود ، این مقادیر معمولاً براساس شایعات محلی انتخاب می شدند و اغلب باعث می شد که به نحو اسرافکارانه ای اقدام به دست بالا کرفتن اندازه ای تجهیزات می کردند در حالی که دستکاه ها بخوبی می توانستند در آب و هوایی که آمار آن ثبت شده بود از عهده ی سرمایش برآیند و چند دهه این امر ادامه داشت .

    موسسه ی ASHRAE  این  مسئله را این طور حل کرد که با جداول بر پایه ی تجربه و عمل به شخص کاربر این قدرت انتخاب را بدهد تا بتواند 3 دمای طرحی را انتخاب کند که برابر یا 1 یا 5/2 یا 5 درصد میانگین ساعات فصل تابستان بالاتر از این دما می کردند . بنابراین برای تابستان های نیمکره ی شمالی 2928 ساعت در ژوئن ، جولای ، آگوست و سپتامبر نیاز به سرمایش است .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت تکنو زیست
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت