گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا

تعداد صفحات: 41 فرمت فایل: word کد فایل: 3653
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا

    پیشگفتار

    اینجانب                پروژه کارآموزی خود را در سازمان بهزیستی کوی زهرا   گذرانده ام .

    این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در سازمان بهزیستی کوی زهرا   به مدت 240 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پایان از زحمات مسئولین سازمان بهزیستی کوی زهرا   کمال تشکر رادارم .

     

    مقدمه:

    دانشجویان در پایان هر دوره تحصیلی احتیاج به گذراندن یک دوره کارآموزی جهت آشنایی بیشتر با نحوه کار وهمچنین آموزش آموخته های تئوری خود دارند.کارآموزی در نحوه یادگیری تاثیر بسیاری دارد به طوریکه بسیاری از دانشجویان در دوره کارآموزی نکاتی را می آموزند که در طول دوره تحصیلی حتی با آن برخورد نکرده اند.

    اگر دانشجو دوره کارآموزی خود را در مکانی مناسب و با امکانات فراوان بگذارند به طوریکه آن مکان طوری باشد که بتوان از تجربه های افراد متخصص و فنی در زمینه آن شغل استفاده بهینه را کرد خیلی سریعتر وبهتر درباره آینده کاری خود می تواند تصمیم بگیرد و همچنین مواردی را آموزش دیده وتجربه هایی کسب میکند که بعدا در زمینه شغلی که انتخاب می کند برای او مفید می باشد پس باید در زمینه انتخاب مکان کارآموزی و استفاده درست و بهینه از تجربه افراد متخصص در آن مکان دقت داشت.

    میزان رضایت دانشجو از این دوره

    این دوره بسیار مفید و برای دانشجوحاعز اهمیت می باشد وهدف آشنایی با محیط کارگاهی ، کسب تجربه ، ایجاد و درک روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و کاربردهای عملی و اجرایی ، ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده است.

     

    فصل اول

    ( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

    مشخصات کلی با مکان  کارآموزی

    سازمان بهزیستی کوی زهرا واقع درشیراز , کوی زهرا کنار ثبت احوال شیراز با تعداد کارکنان 200 نفر می باشد .

     

     

    فصل دوم

      ( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی )

    تشریح کلی از نحوه کار، وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو:

    از جمله وظایف انجام شده در سازمان بهزیستی به شرح زیر می باشد.

    1- آشنایی با فعالیت و خدمات های که در سازمان انجام می دهند .

    2- آشنایی کلی با سیستم حسابداری و امور دفتری سازمان

     

     

    فصل سوم

    ( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات )

    بخش اول : تاریخچه سازمان بهزیستی کشور

    سازمان بهزیستی از مهمترین نهاد های حمایتی محسوب می شود که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می نماید. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بهزیستی توسط سازمانهای دولتی و غیر دولتی متعددی صورت می گرفت، پس از پیروزی انقلاب توجه به بهزیستی جامع افزایش یافت و کلیه سازمانهایی که در این بخش فعالیت می کردند در وزارت بهداری و بهزیستی ادغام شدند این سازمانها عبارت بودند از سازمان رفاه خانواده، جمعیت بهزیستی و آموزش کودکان و نوجوانان جمعیت حمایت کودکان بی سرپرست سازمان ملی رفاه نابینایان و نوجوانان جمعیت حمایت کودکان بی سرپرست سازمان ملی رفاه نابینایان , انجمن حمایت کودکان , انجمن توانبخشی و... تا اینکه شهید گرانقدر دکتر محمدعلی فیاض بخش از ماههای مطالعه و برنامه ریزیهای دقیق به این نتیجه رسید که براساس قانون اسلامی ایران رسیدگی و حمایت بیش از 4 ملیون تن از افراد معلول و محروم در آن زمان جامعه ایران , امر عادی نیست که دولت بتنهایی و به صورت پراکنده و بدون برنامه مدوّن و سازماندهی منسجم قادر به انجام آن باشد بنابراین سازمان بهزیسستی کشور با ادغام بیش از 14 مؤسسه حمایتی وتوانبخشی در سال 1359 جهت تحقق مفاد اصول 31و29 قانون اساسی جمهوری اسلامی و به منظور تامین موجبات برنامه ریزی و هماهنگی استانداردهای خدماتی به همت ایشان و با تصویب شورای انقلاب در مورخه 24/3/1359 تشکیل گردید .این سازمان در سال 1359 با تلاش‌های شهید دکتر فیاض‌بخش و تصویب شورای انقلاب، تشکیل گردید و افتخار خدمت به نیازمندان، خانواده های بی‌سرپرست، ایتام، توانخواهان، سالمندان، معلولین و سایر اقشار آسیب‌پذیر کشور را دارد. قبل از تأسیس سازمان بهزیستی، انجمن‌ها و سازمان‌های مختلفی در حوزه رفاه و حمایت از معلولین، سالمندان و افراد بی‌سرپرست یا بدسرپرست، فعالیت می‌نمودند امّا به دلیل عدم هماهنگی در انجام امور و موازی‌بودن برخی فعالیت‌ها که حتی در بعضی اوقات در تضاد با یکدیگر بودند، در 24 خرداد 1359 این سازمان تأسیس گردید.

    لایحه قانون راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور

    «در جهت تحقق مفاد اصول 21 و 22 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور تأمین موجبات برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت و ارزشیابی و تهیه هنجارها و استانداردهای خدماتی و توسعه دامنه اجرای برنامه های بهزیستی در زمینه حمایت از خانواده های بی‌سرپرست و نیازمند و ارائه خدمات مختلف به کودکان و تدارک امکانات پیشگیری و توانبخشی حرفه ای و اجتماعی معلولین جسمی و روانی و تجدید تربیت منحرفین اجتماعی و حمایت و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و معلولین غیرقابل توانبخشی و سالمندان و آموزش نیروی انسانی خدمات بهزیستی و توانبخشی و تأمین موجبات تشویق، جلب مشارکت و فعالیت‌های گروه های داوطلب و مؤسسات غیردولتی، سازمان بهزیستی کشور تشکیل می‌شود.»پس از تصویب این لایحه، وظایف سازمان‌های زیر به همراه کلیه کارکنان، به سازمان بهزیستی کشور منتقل گردید.

    1 سازمان ملی رفاه خانواده ایران

    2 سازمان بهزیستی و آموزش کودکان و نوجوانان

    3 انجمن ملّی حمایت از کودکان

    4 جمعیت حمایت از اطفال بی‌سرپرست

    5 انجمن حمایت از معلولین

    6 سازمان ملّی رفاه ناشنوایان ایران

    7 سازمان ملی بهزیستی ناشنوایان ایران

    8 واحد حمایت از خانواده های بی‌سرپرست سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی سابق

    9 سازمان ملّی رفاه نابینایان

    10 کلّیه خانه های فرهنگ روستایی که قبلا تحت نظر وزارت کشاورزی، اداره می‌شد

    11 واحدهای تربیتی شهرداری‌های سراسر کشوردر ابتدا کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید انقلاب اسلامی نیز در سازمان بهزیستی کشور ادغام گردیدند امّا بعدها با تصویب مجلس شورای اسلامی از سازمان بهزیستی جدا شدند.

    بخش دوم : معاونت‌های تخصصی و خدمات های سازمان بهزیستی

    معاونت‌های تخصصی سازمان بهزیستی شیراز

    1 معاونت امور فرهنگی و پیشگیری

    2 معاونت امور اجتماعی

    3 معاونت امور توانبخشی

     معاونت امور فرهنگی و پیشگیری از معلولیت‌ها

    این معاونت طراحی، نظارت و اجرای فعالیت‌های پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی جهت دستیابی به جامعه سالم (سلامت فرد، خانواده و جامعه) و اهداف زیر را دنبال می‌کند:

    1-  شناسایی علل بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی

    2-  کاهش مداوم بروز، توسعه و شدت معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی

    3-  اصلاح یا تغییر عوامل محیطی که بطور غیرمستقیم در بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، تأثیر دارند، از طریق اقدام برای سلامت و پیشرفت فرهنگی و اقدام برای گسترش مهارت‌های زیستی (اعم از زیست شناختی، روانشناختی و جامعه شناختی )

    4-   تقویت و یا ایجاد منابع موثر در پیشگیری.

     استراتژی‌ها

    1- توجه و تأکید بر ابعاد زیستی، روانی و جامعه شناختی انسان

    2- هدف گیری 100% جامعه مورد نظر

    3- سازگاری  برنامه ها با شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی

    4-  استفاده از مشارکت جامعه

    5- ارتباط، هماهنگی و همکاری با همه بخش‌های مرتبط

     راهکارها

    1- ایجاد شبکه پیشگیری از طریق اِعمال  مدیریت هماهنگ و عدم تمرکز در برنامه ریزی و اجرا

    2- تأمین نیروی انسانی متخصص

    3- تأمین اطلاعات از طریق شناسایی و برقراری ارتباط با منابع اطلاعاتی، پژوهش خصوصاً پژوهش‌های همه‌گیرشناختی و سبب شناختی، و شناسایی و تعیین گروه هدف در هر عملیات پیشگیری

    4- شناسایی و بکارگیری ابزار مناسب پیشگیری و ایجاد ابزار جدید پیشگیری

    5- طراحی برنامه های پیشگیری با رعایت انعطاف، تنوع و تعدد لازم

     6- نظارت بر حُسن اجرای برنامه های پیشگیری از طریق ارزشیابی حسن اجرا و بررسی تأثیرات برنامه و مقایسه آن با  اهداف پیش بینی شده

    7- تدارک و اجرای برنامه های ارائه بازخورد به جامعه، بخش‌های مرتبط و شبکه پیشگیری.

    فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی

     

    با استناد به اهداف، استراتژی‌ها و راهکارهای فوق، فعالیت‌های معاونت امور فرهنگی و پیشگیری در4 بخش پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره و پیشگیری و امور اعتیاد ارائه می‌شود :

    1 پیشگیری از معلولیت‌ها

    افزایش سطح آگاهی گروه مخاطب و همچنین طراحی و اجرای برنامه های غربالگری از اهم فعالیت‌های این قسمت می‌باشد. طرح‌های پیشگیری از آمبلیوپی در کودکان 3 تا 6 ساله، پیشگیری از ناشنوایی نوزادان و شیرخواران، کم‌کاری تیروئید و نقش آن در عقب‌ماندگی ذهنی در کشور، طرح آموزش به منظور کاهش بروز معلولیت‌ها و مرگ در اثر انفجار مین در مناطق جنگی کشور، پیشگیری از اختلالات ژنتیک، آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی برای مناطق روستایی و شهری، آموزش پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سوادآموزان نهضت سوادآموزی از جمله فعالیت‌های این حوزه می‌باشد. تأسیس مراکز مشاوره ژنتیک از دیگر اقدامات معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی می‌باشد. هم‌اکنون در تمامی استان‌های کشور، این مراکز مشغول به ارائه خدمت می‌باشند. برگزاری دوره های آموزشی مشاوره ژنتیک برای پزشکان و دیگر متخصصین گروه پزشکی از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در سازمان بهزیستی کوی زهرا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت