گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک

تعداد صفحات: 72 فرمت فایل: word کد فایل: 3656
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۱,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک

    -پیشگفتار

    1-1- مقدمه

    با گسترش عصر ارتباطات و دنیای اینترنت سایت ها و گروه های زیادی در اینترنت مشغول به کار شده اند  که روز به روز هم به تعداد آنها افزوده می‌شود. با این وجود  شرکت ها و سازمان های مختلف اقدام به طراحی سایت برای ارگان های خود نموده اند به عنوان مثال تقریبا تمامی دانشگاه های کشور برای اطلاع رسانی به دانشجویان خود و دیگر امکانات آموزشی از جمله انتخاب واحد اینترنتی دارای سایت می‌باشند.

     با وجود این سایت های بسیاری از فعالیت ها که توسط کارمندان انجام می‌گرفت و وقت زیاد و نیروی زیادی می‌گرفت  با کمک اینترنت و سایت، در زمان کوتاه تر و با نیروی کمتر انجام می‌گیرد. و این خود دلیل مهمی برای استفاده از سایت های اینترنتی می‌باشد.

    علاوه بر خود سازمان، مراجعین و کاربران هم راحت تر و با زمان کمتر کارشان به انجام می‌رسد و راضی تر هستند و این برای شرکت نکته حایض اهمیتی است.

     علاوه بر این سازمان های می‌توانند در شبکه های کامپیوتری مخصوص به شرکت خودشان سایت خصوصی ایجاد کنند، که فقط کارمندان عضو شبکه قادر به بازدید از آن باشند .

    یکی از این موارد در شهرداری منطقه 19 ایجاد شده است و امکانات مختلفی برای کارکنان فراهم  کرده است.

    که هم در وقت صرفه جویی می‌شود و هم کارکنان راضی تر هستند.

    قبل از طراحی سایت کارکنان  اگر مشکلی در سیستم کامپیوتری خود داشتند می‌بایست به مرکز سایت  شهرداری مراجعه نموده و مشکل خود را اعلام می‌کردند تا کارشناسان  بخش مربوطه به مشکل رسیدگی کنند. البته علاوه بر این مورد موارد مختلفی مثل امکانات تفریحی و آموزشی نیز برای کارمندان در سایت وجود دارد.

    در روش قدیمی نظم  در کارها وجود نداشت  و وقت زیادی از کارمندان  گرفته می‌شد  و از کارهای روزانه خود عقب می افتادند.

    در این سایت ما تلاش کردیم تمامی فعالیت ها در قالب سایت انجام گیرد و کاربر با ورود به سایت مشکلات خود را اعلام کرده و به بقیه کارهای خود برسد.

    1-2- اهداف پروژه

    در طراحی این سایت اهداف زیر دنبال شد.

    رفت و آمد به مرکز سایت شهرداری کم تر  می‌شود .

    صرفه جویی در وقت که از چند ساعت به چند کلیک تغییر یافت.

    رضایت کارمندان  و کارشناسان

     

    که با تلاش های ما و کمک اساتید توانستیم این سایت را طراحی کنیم.

     

    2- معرفی محل کار آموزی

    2-1-1- شهرداری منطقه 19

    در منتها الیه جنوبی شهر تهران واقع گردیده است و در مجاورت مناطق 16،17،18،20می‌باشد.

    و آدرس آن: تهران ، خانی آباد نو، انتهای میعاد، پشت پارک بهشت می‌‌باشد تلفن:۵۵۰۰۴۱۹۸, ۵۵۵۱۰۳۰۰ و فکس : ۵۵۰۰۴۱۹۸.

       این منطقه از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله های متعددی می باشد که مهمترین آنها عبارتند از: خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی. از جمله اماکن شاخص منطقه نیز می توان به کوره های آجر پزی، میدان تره بار مرکزی شهر تهران و بهشت زهرا و مرقد مطهر امام راحل (ره) و مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو اشاره نمود. 

     

       2-2- تاریخچه مختصر منطقه

     بررسی فرآیند شکل گیری و رشد این منطقه گویای این موضوع است که تا سال 1343 این منطقه محدوده ای روستایی بوده که با شبکه ای از راه های روستایی منتهی به جاده ساوه و شهرری در بستری طبیعی و کشاورزی استقرار داشته است. در بین سال های 1343 تا 1358 به صورت توسعه کالبدی شهر تهران فرآیند پیوند و جذب این منطقه از طریق پادگان قلعه مرغی و کارگاه های صنعتی جوار، جاده ساوه و استقرار کوره های آجرپزی آغاز گشته و به تدریج به سایر نقاط آن گسترش می یابد. این روند در سال های 1358 و 1366 از شدت بیشتری برخوردار گشته به نحوی که این دوره زمانی را می توان به دوران تکمیل جذب در تهران و استحاله بافت های روستایی، توسعه شتابان جمعیت و رشد مراکز سکونت گاهی منطقه نام نهاد. از سال 1366 تا به امروز را نیز می توان به دوران ثبات قانونی، پیوستگی بافت های پراکنده، تامین کاربری خدمات شهری و احداث تجهیزات و تاسیسات شهری منطقه نامید.

    2-3- فعالیت های سازمان

    در این مرکز فعالیت های گوناگونی انجام می‌شود که معمولا در همه شهرداری ها وجود دارد.

    از جمله زیبا سازی مناطق شهری،  بازسازی مناطق مخروبه، احداث پارک ها و تفرجگاه هاو فضای سبز و کلیه فعالیت های مربوط به شهر و راه سازی، فعالیت های مربوط به ترافیک شهری، امور فرهنگی و اجتماعی و ورزشی و...

    2-4- چارت سازمانی محل کارآموزی

    چارت سازمانی شهرداری منطقه 19 را در شکل (2-1) می‌بینید.محل فعالیت ما در این مرکز با دایره قرمز مشخص شده است.

    شکل 2-1-چارت سازمانی شهرداری منطقه 19

     

    2-5- فعالیت های کامپیوتری سازمان

    در این مرکز نیز همانند تمامی سازمان ها بسیاری از فعالیت ها توسط کامپیوتر انجام می‌گیرد.

    از جمله این فعالیت ها می‌توان به ،شبکه کردن کامپیوتر های موجود در سازمان،  فعالیت برروی پایگاه داده کل مرکز و سازماندهی آن، رسیدگی به مشکلات سخت افزاری کارمندان، نصب برنامه های مختلف بر روی سیتم های کارمندان و کلیه فعالیت های کامپیوتری مربوط به شهرداری ها که با استفاده از نرم افزار های خاصی انجام می‌گیرد، اشاره کرد.

     

    2-6- نرم افزار ها و سخت افزار های مورد استفاده

     در این مرکز  به علت  گوناگونی فعالیت ها تقریبا از بیشتر نرم افزار های موجود استفاده می‌شد از جمله  آنتی ویروس مک آفی، برنامه های آفیس، و برنامه های دیگر که از برنامه های اختصاصی آنها می‌توان به پام و شهرسازی اشاره کرد که بر روی تمامی سیستم ها نصب بود.

    3- فعالیت های انجام شده

     از فعالیت هایی که ما در این مرکز انجام دادیم  می‌توان به طراحی  سایت برای  مرکز کامپیوتر شهرداری اشاره کرد که در ادامه به طور کامل شرح آن را خواهید دید.

    از دیگر فعالیت های ما در شهرداری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    نصب آنتی ویروس و آپدیت آن

    نصب ویندوز ،فرمت و پارتیشن بندی ویندوز

    نصب نرم افزار های مربوط به شهرداری از جمله پام و شهر سازی

    ساخت domain

    تعویض فن و هارد سیستم

    نصب آفیس و فونت

    و...

    که بر روی چندین کامپیوتر انجام شد.

     

    3-1- شرح فعالیت ها و آموخته ها

    در این قسمت به شرح تفصیلی فعالیت های خود  برای طراحی سایت می‌پردازیم.

    ابتدا  توضیحات مختصری راجع به وب و برنامه نویسی هایی که در این سایت انجام شده است می‌دهیم که در زیر خواهید دید.

    3-1-1- تاریخچه وب

    تیم برنرز لی، بنیانگذار شبکه جهانی وب، با برپایی یک سایت وب در آگوست ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین طراح وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایت خود، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

    در آغاز، سایت های وب با کُدهای ساده «اچ‌ تی‌ام‌ال» نوشته می‌شدند، گونه ای از زبان کُدنویسی که ساختار ساده‌ای به وب سایت ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به صفحه های وب دیگر، با اَبَرمتن. در مقایسه با روش های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه های پیوند خورده را باز کنند.

    با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اَبَرمتن یا اچ‌تی‌ام‌ال، پیچیده تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده ای بودند، به زودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان های پنهان در صفحه های وب قرار گرفتند. با پیدایش صفحه های الگوی وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول های پنهان در صفحه، از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از صفحه های الگوی وب یا «CSS»، جایگزین شد.

    فن آوری های یکپارچه سازی داده‌گاه ها (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند PHP, ASP.NET, ASP, JSP استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار سایت های وب را باز هم تغییر داده و آن را پیشرفته تر کرده اند.

    همچنین، با آمدن نگاره های جان دار و فن آوری های پویانمایی به صفحه ها، مانند فِلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی های تازه به سازندگان رسانه و طراح های وب داده شد، و توانایی های بیشتر و کارایی های تازه مرورگرها برای اچ‌تی‌ام‌ال.

     

    3-1-2-معرفی شبکه پهناور جهانی(Word Wide Web)

    قبل از به وجود آمدن اینترنت و وب رویای زاندا مطرح بود. در این زمان تمامی علوم، مستندات، تصاویر، صوت، ویدئو و ... توسط هر فرد که دارای یک دستگاه کامپیوتر بود در هر زمان و مکان دلخواه قابل دستیابی بود. زاندا, رویای"تندلسون" از یک کامپیوتر خیالی بود. وی دنیایی را که در آن اطلاعات از طریق ابر متن ها وابر رسانه ها بصورت یک شبکه تار عنکبوتی به هم متصل و مرتبط می‌گردیدند پیش بینی کرده بود. در این دنیا اطلاعات بصورت یک کتابخانه جهانی در نظر گرفته می‌شوند. دستیابی به این کتابخانه جهانی واستفاده از آن تاثیر شگرفی در جوامع متفاوت بشری را به دنبال داشته و منشا بروز تحولات عظیم در حیات بشری خواهد بود.

     

    3-1-3- اینترنت

    اینترنت شبکه ای از شبکه های مرتبط به یکدیگر بوده که بر روی آن سرویس های متعددی به منظور ارائه خدمات فعال می‌باشند. بدون شک سرویس وب یکی از مهمترین سرویس های موجود بر روی اینترنت است که بیشترین تاثیر را در عمومیت یافتن اینترنت در سطح جوامع بشری بر عهده داشته است. وب در نگاه اول مانند یک سیستم اطلاعاتی توزیع شده است. در سیستم فوق اطلاعات براساس استاندارد های مربوطه و با یک ساختار مشخص قرار گرفته و با استفاده از ارتباطات تعریف شده بین اطلاعات می توان به سرعت و به سادگی از اطلاعات موجود استفاده کرد. ارایه دهندگان اطلاعات با پیروی از اصول موجود اطلاعات خود را در سیستم فوق قرار داده وجستجو کنندگان اطلاعات، با استفاده از ابزارهایی خاص قادر به جستجو و دستیابی به این اطلاعات خواهند شد.

        یک وب سایت سیستمی بر روی اینترنت است که شامل سرویس دهنده وب (Web Server) است. این سرویس دهنده نرم افزاری بر روی سایت است که امکان دستیابی مرورگرهای وب را به مستندات موجود فراهم می‌کند. مستندات وب می‌بایست با یک قالب خاص نوشته شوند به گونه ای که ابر متن ها بتوانند با یکدیگر کار نمایند.

     این قالب خاصHTML(Hypertext  Markup Language)نامیده شد. این زبان به عنوان زیر مجموعه زبان SGML  (Standard Generalized Markup Language ) محسوب می‌گردد.SGML استانداری جهت تعریف فورمت در مستندات متنی است. از استاندارد فوق در گذشته اغلب جهت عملیات مربوط به نشر رومیزی استفاده می‌شد.

    3-1-4-محدودیت های صفحات وب

    Html دارای هیچگونه امنیتی نبوده وکدهای آن را همه می‌توانند مشاهده وحتی تکثیر کنند . شاید تنها مزیت این نوع از صفحات طراحی آسان و به کارگیری سریع آن ها در یک شبکه باشد. این نوع از صفحات دارای امکانات لازم به منظور آفرینش صفحات پویا نیستند چون نمی توان کدهای مورد نظر خود را بعد از درخواست یک صفحه به آن اضافه کرد. می بایست به دنبال روشی بود که به کمک آن بتوان صفحات وب پویا را ایجاد کرد.به منظور نیل به هدف فوق از دو روش عمده استفاده می‌شود.

     

    1-Client -side dynamic page  

    بهره گیری از تکنولوژی هایی که پویایی یک صفحه را از جایگاه سرویس گیرنده تحقق خواهند داد.

    2-Side dynamic-server page

    بهره گیری از تکنولوژی هایی که پویایی یک صفحه را از جایگاه سرویس دهنده تحقق نمایند.

     

    Client Side Dynamic Page

    در مدل فوق ماژول هایی(Plug-in ) که به مرورگر ملحق شده اند تمامی عملیات لازم جهت ایجاد صفحات پویا را انجام خواهند داد. کدهای Html از طریق فایل مربوطه که شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها است برای مرورگر ارسال خواهد شد. مرورگر ها دستورات فوق را جهت تولید کدهای Html و در زمان درخواست یک صفحه توسط کاربر استفاده خواهند کرد. بنابراین محتویات یک صفحه بر اساس درخواست کاربران وبه صورت پویا ایجاد خواهد شد.

     

    مراحل آماده شدن یک صفحه وب پویا با تاکید بر روش client-side 

     

    1-یک مولف صفحه وب مجموعه ای از دستورالعمل را برای ایجاد کدهای Html نوشته وآن ها را در فایلی با انشعاب Html ذخیره می نماید.

    2-کاربران درخواست یک صفحه را از طریق مرورگر خود برای سرویس دهنده وب ارسال خواهد کرد.

    3-سرویس دهنده فایل درخواستی (در صورت نیاز فایل دیگری که شامل دستورالعمل ها باشد)را پیدا خواهد کرد.

    4-سرویس دهنده وب فایل حاوی کدهای Html و در صورت نیاز دستورالعمل های مربوطه را برای متقاضی ارسال خواهد کرد.

    5-یک ماژول همراه مرورگر دستورا لعمل ها را پردازش وکدهای Html را درهمان صفحه Html بر

    می‌گرداند.

    6-در نهایت کدهای html توسط مرورگر نمایش داده می‌شوند.

    سرویس دهنده

    سرویس گیرنده

    مرحله اول:

    صفحات وب آماده میگردند.از تگ های html ودستورالعمل های مربوطه استفاده می گردد.

     

    مرحله دوم:

    سرویس گیرنده گان درخواست یک صفحه را می نمایند.

    مرحله ششم:

    مرورگر سرویس گیرنده تگ های html را تفسیر ومتناسب با آنها اطلاعات را نمایش خواهد داد.

    مرحله پنجم:

    یک ماژول در مرورگر دستورالعمل ها را پردازش ودر ادامه آنها را به html تبدیل خواهد کرد.

    مرحله چهارم:

    محتویات صفحه مورد نظر شامل مجموعه ای از تگ های html ودستورالعمل برای سرویس گیرنده ارسال می گردد.

    مرحله سوم:

    سرویس دهنده وب محل صفحه وب(شامل تگ ها و دستورالعمل ها)درخواست شده را پیدا خواهد کرد.

    شکل 3-1- مراحل آماده شدن یک صفحه وب پویا با تاکید بر روش client-side 

    Server Side Dynamic Page

     

    در این مدل کدهای Html به همراه مجموعه ای از دستورالعمل ها برای سرویس دهنده ارسال ومجددا از دستورالعمل های فوق برای تولید کدهای Html برای صفحه ای که کاربر درخواست کرده استفاده شده ودر نهایت صفحه به صورت پویا بر اساس درخواست کاربر ایجاد خواهد شد.

     

    مراحل آماده شدن یک صفحه پویا با تاکید بر روش هایserver-side  

     

    1-یک مولف صفحه وب، مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای ایجاد کدهای Html نوشته، ودستورالعمل ها را در یک فایل ذخیره می‌کند.

    2-کاربران از طریق مرورگر خود درخواست یک صفحه وب را نموده واین درخواست برای سرویس دهنده وب ارسال خواهد شد.

    3-سرویس دهنده وب محل فایل حاوی دستورا لعمل را پیدا خواهد کرد.

    4-سرویس دهنده وب دستورات موجود در فایل را به منظور تولید کد Html اجرا خواهد کرد.

    5-سرویس دهنده وب کدهای تولید شده جدید را ار طریق شبکه برای مرورگر ارسال می‌نماید.

    6-مرورگر کدهای Html را پردازش ودر نهایت صفحه وب نمایش داده خواهد شد.

    سرویس دهنده

    سرویس گیرنده

    مرحله اول:

    صفحات وب آماده می گردند.

    از تگ های html ودستورالعمل های مربوطه استفاده می گردد.

    مرحله دوم:

    سرویس گیرندگان درخواست یک صفحه را می نمایند.

    مرحله چهارم:

    سرویس دهنده وب دستورالعمل ها را پردازش ونتایج مربوطه را به صورت مجموعه ای از تگ هایhtml  برای سرویس گیرنده ارسال می نماید.

    مرحله پنجم:

    تگ های html برای مرورگر سرویس گیرنده ارسال خواهد شد.

    مرحله ششم:

    مرورگر سرویس گیرنده تگ های html را تفسیر ومتناسب با آنها اطلاعات را نمایش خواهد داد.

    مرحله سوم:

    سرویس دهنده وب محل صفحه وب(شامل تگ ها ودستورالعمل ها)درخواست شده را پیدا خواهد کرد.

     

    شکل 3-2- مراحل آماده شدن یک صفحه پویا با تاکید بر روش هایserver-side  

    3-2- زبان برنامه نویسی

     

    برای طراحی  این صفحات وب از کد های Html و Css و Asp وJava Script  و VB Script استفاده شده است که به توضیح مختصری راجع به هر یک می‌پردازیم.

     

    3-2-1-کد های html چیست ؟

    HTML سرواژه‌ Hyper Text Markup Language و به معنای «زبان نشانه‌گذاری اَبَرمتن» است (که البته برخی آن را «زبان علامت‌گذاری فرامتن» ترجمه کرده‌اند).

    اچ‌تی‌ام‌ال، سنگِ‌بنای وب است. یک زبان برای نشانه گذاری ابر متن که برای تدوین قالب و طراحی صفحه‌های وب به کار برده می‌شود. دستورالعمل های این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحه وب، به وسیله آن ها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوه نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وِب، توصیف می‌شود.

    هر یک از برچسب های اچ‌تی‌ام‌ال، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند، مثلاً برچسب هایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت و ضخیم کردن یک کلمه یا برقراری پیوند (Link) به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌اند.

    یک سند اچ‌تی‌ام‌ال، یک پرونده مبتنی بر متن (Text–based) است که معمولاً با پسوند .htm یا .html نامگذاری شده و محتویات آن از برچسب های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود. مرورگرهای وب، که قادر به درک و تفسیر برچسب های اچ‌تی‌ام‌ال هستند، تک‌تک آنها را از داخل سند اچ‌تی‌ام‌ال خوانده و سپس محتوای آن صفحه را نمایان‌سازی (Render) می‌کنند.

    اچ‌تی‌ام‌ال یک زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه‌گذاری ابرمتن است و اساساً برای ساختمندکردن اطلاعات و تفکیک اجزای منطقی یک نوشتار، نظیر عناوین، تصاویر، فهرست ها، بند‌ ها و جداول، به کار می‌رود.

    3-2-2- css چیست؟

    CSS مخفف کلمه Cascading Style Sheets می‌باشند. اولین ورژن استایل ها در سال ۱۹۹۶ ساخته شد. که اولین ورژن آن CSS۱ بود.  دیگر وژن آن CSS۲ می باشد که در سال ۱۹۹۸ساخته شد که بیشتر برای ویرایش صفحات، نحوه نمایش ها تگ ها و ... کاربرد دارد.

     

     
     انواع استایل ها
    استایل ها بر سه نوع می‌باشند:
    ۱. Inline Style: این نوع استایل در داخل تگهای HTML به کار گرفته می‌شوند، و فقط برروی همان تگ به خصوص تاثیر خواهد گذاشت.
     
    ۲. Embedded or Global Style: در این نوع استایل نوشته شده، در تمامی صفحه تاثیر خواهد گذاشت.
    در این حالت برروی تمامی تگ های پاراگراف اعمال خواهد شد توجه داشته باشید

    اگر بخواهید این حالت نوشته شده را برای چند تگ دیگر اعمال کنید می توانید تگ ها را با استفاده از کاما (,) از هم جدا کنید برای مثال:

     

     
    { color: gold; font-family: sans-serif }h1,h2,h3,h4

     

     
    ۳. Linked or External style sheet: نوع آخر هم معروف به استایل های خارجی هستند که به صورت لینک فایل استایل را به صفحات خود لینک می‌دهید. فایل های استایل با فرمت CSS ذخیره می‌شوند .

     

     
    در این نوع از استایل ها بعد از اینکه فایل استایل خود را آماده کردید آنرا با فرمت CSS ذخیره کرده و آن را به قالب لینک می‌کنیم.

    یکی از مزیت های این نوع استایل این می‌باشد که می‌توانید با داشتن یک فایل استایل برای چندین صفحه استفاده کنید و از دیگر مزیت های آن با این کار کد های قالب را به چند فایل تقسیم کرده و قالب را منظم تر می‌شود.

     

    3-2-3-  asp چیست؟

    با به کارگیری اسکریپت های روی سرویس دهنده ASP، می‌توان صفحات وبی با اجزای پویا ساخت . اسکریپت های ASP می تواند توسط جاوا اسکریپت و VB اسکریپت ایجاد شود.

    ASP یک فایل استاندارد HTML است که با گروهی از ترکیبات افزوده دیگر گسترش یافته است

    همانند فایل استاندارد HTML ، یک ASP می‌تواند شامل برچسب های HTML که توسط مرورگر وب نمایش داده می شود باشد .

    هر چیزی مثل اپلت ها جاوا، متن چشمک زن، اسکریپت ها وکنترل های اکتیواکس روی سرویس گیرنده ،که بتواند در یک فایل HTML جای دهید ، در یک ASP نیز جای می‌گیرد .

     

    ASP چند ویژگی دارد که برخی از آنها را بر می شماریم :

    < >ASP می تواند اسکریپت های سمت سرویس دهنده را در بر داشته باشد . با به کارگیری اسکریپت های روی سرویس دهنده ASP ، می توان صفحات وبی با اجزای پویا ساخت.اسکریپت های ASP می تواند توسط جاوا اسکریپت و VB اسکریپت ایجاد شود.  

     

    یک ASP می تواند اطلاعاتی را با پایگاه داده هایی مانند AQL Sarver یا Ms Access تبادل کند.

    با استفاده از مجموعه ویژه ای از اشیا که اشیا داده ای اکتیواکس نامیده می شوند ، می‌توان بسیاری از پایگاه داده ها را در ASP به کار گرفت .

    به کارگیری اکتیوایکس ها شکل توانمندی از ASP ها است . با ASP هایی که می‌توانند با یک پایگاه داده ای داد و ستد کنند ، سایت های وب بسیار پیشرفته ای ایجاد خواهند شد .پس به طور کلی ، ASP یک صفحه استاندارد HTML است که با اسکریپت های روی سرویس دهنده اشیا و اجزای گسترش داده شده باشد و توسط ASP می توان سایت های وبی را با اجزای پویا و اثرپذیر ساخت .

    به طور کلی ASP توانایی های زیر را ایجاد می کند :

    < >اطلاعات را از فرم ها دریافت و در یک پایگاه داده ذخیره کند . ساخت یک صفحه وب شخصی از مشخصات متناوب کاربران را در بر داشته باشد . ساخت یک شمارنده صفحه وب . با توجه به ویژگی های مرورگرهای گوناگون ، صفحات وب گوناگون را نمایش دهد . صفحات گوناگون را به هم پیوند دهد . 

    3-2-4- java script چیست؟

     در اولین روز های تاسیس مجمع جهانی وب (World Wide Web) دستورات HTML بسیار ساده و آسان بود, بطوری که فراگیری فرامین مورد نیاز بیشتر از چند روز طول نمی‌کشید ولی هنگامی که وب شروع به پیشرفت نمود, طراحان خواستار کنترل بیشتری شده و در نتیجه مجموعه دستورات مورد نیاز تهیه گردید. سپس، از آنجایی که صفحات وب, بهتر است به صورت دینامیک و متحرک باشند، طراحان نیز خواستار ارتباط بین بینندگان سایت و صاحبان آن شدند. در نتیجه استفاده از دستورات HTML به تنهایی نیاز آن ها را برطرف نکرد و سپس، شرکت Netscape برای ایجاد و کنترل ارتباط بین صاحبان سایت و بینندگان آن در صفحات Web از JavaScript کمک گرفت.

    ماکروسافت نیز نسخه اختصاصی خود از جاوا اسکریپت را با نام Jscript وهمزمان با معرفی مرورگر IE3.0 در اختیار علاقه مندان قرار داد.

     

     
    زبان های اسکریپت به عنوان حد میانه بین کد های Html وزبان های معمولی برنامه نویسی قرار گرفته وبه صورت مفسر عمل می‌نمایند.جاوا اسکریپت را نباید با زبان برنامه نویسی جاوا اشتبا ه گرفت.جاوا اسکریپت دارای امکانات متعدد وقدرتمندی جهت کنترل ومدیریت رفتار ومحتویات یک مرورگر است.زبان فوق توانائی انجام عملیاتی نظیر: عملیات روی فایل را دارا نمی‌باشد(شاید یکی از دلایل مسائل امنیتی باشد).
  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک

    فهرست:

    1-پیشگفتار. 3

    1-1- مقدمه. 4

    1-2- اهداف پروژه 4

    2- معرفی محل کار آموزی. 6

    2-1- شهرداری منطقه 19 تهران. 6

    2-2- تاریخچه مختصر منطقه. 6

    2-3- فعالیت های سازمان. 6

    2-4- چارت سازمانی محل کارآموزی.. 6

    2-5- فعالیت های کامپیوتری سازمان. 7

    2-6- نرم افزار ها و سخت افزار های مورد استفاده 8

    3- فعالیت های انجام شده 9

    3-1- شرح فعالیت ها و آموخته ها 9

    3-1-1- تاریخچه وب.. 10

    3-1-2-معرفی شبکه پهناور جهانی(Word Wide Web) 11

    3-1-3- اینترنت.. 11

    3-1-4-محدودیت های صفحات وب.. 12

    3-2- زبان برنامه نویسی. 16

    3-2-1-کد های html چیست ؟. 16

    3-2-2- css چیست؟. 17

    3-2-3-  asp چیست؟. 18

    3-2-4- java script چیست؟. 19

    3-2-5- vb script چیست؟. 19

    4- تجزیه و تحلیل سیستم 20

    4-1- نمودار سطح صفر. 21

    4-2- نمودار سطح یک. 22

    5-پایگاه داده 23

    5-1- sqlچیست؟. 23

    5-2- مراحل ساخت DATA BASE. 24

    5-3- جداول. 26

    6- نرم افزار های مورد استفاده 27

    6-1- Dream waver. 27

    6-2- Photoshop. 30

    7- طراحی وب سایت. 31

    7-1-طرح وب سایت.. 32

    7-2- مراحل طراحی سایت.. 33

    8-صفحات سایت. 39

    8-1-صفحه نخست.. 39

    8-2-صفحه آموزش... 40

    8-3- صفحه دانلود 41

    8-3-1-دانلود عکس... 41

    8-3-2- دانلود موزیک. 43

    8-3-3- دانلود کتاب.. 43

    8-4- نقشه منطقه. 45

    8-5- اعلام مشکلات.. 47

    8-5-1-کد فرم با html 47

    8-5-2-کد asp. 48

    8-5-3-اتصال asp به sql 49

    8-5-4-کد باز کردن رکورد در بانک... 49

    8-5-5- ریختن  اطلاعات از صفحه اعلام مشکلات به درون یک متغیر. 50

    8-5-6-اضافه کردن اطلاعات به بانک(insert) 50

    8-5-7-بستن رکود وارتباط با بانک اطلاعاتی. 50

    8-6- حل مشکل. 51

    8-6-1- کد خواندن اطلاعات از پایگاه داده (select) 51

    8-7- ثبت حل مشکل توسط کارشناس... 53

    8-8- ورود مدیر. 55

    8-8-1- عملکرد کارشناس... 56

    8-8-2- بررسی مشکلات حل نشده 57

    8-8-3-ثبت کارشناس جدید 58

    کد insert 58

    9-آموخته ها 59

    10- نتیجه گیری و پیشنهاد 60

    11- منابع. 61

    12-پیوست ها 62

    12-1-پیوست 1(کد جاوا اسکریپت نمایش ساعت و مدت زمان حضور ) 62

    12-2- پیوست 2(کد جاوا اسکریپت نمایش  تاریخ ) 64

    منبع:

     

    (1)www.wikipwdia.com

    (2) www.w3school.com

     (3) روش های ساخت یافته تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های اطلاعاتی، تالیف و ترجمه :بتول ذاکری

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت داده پردازی ایران - مرکز آموزش عالی انفورماتیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت