گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران

تعداد صفحات: 47 فرمت فایل: word کد فایل: 3689
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مخابرات
قیمت قدیم:۲۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۶,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران

    مقدمه

    در عصری که به عصر ارتباطات و اطلاعات موسوم است و مخابرات به عنوان زیربنای زیربناها شناخته شده است توانمندی کشورها با توانمندی های مخابراتی پیوندی عمیق دارد. چرا که شبکه های مخابراتی زیرساخت اقتصادی قرن بیست و یکم را تشکیل می دهند و از بعد فرهنگی نیز شبکه ها و توانمندی مخابراتی ابزاری نوین برای به خدمت گرفتن تکنولوژی آموزش از دور محسوب و تحولی را برای آموزش ایجاد کرده است و این تغییرات به حدی است که امروزه ارتباطات ابزار اساسی توسعه بوده و گاهی عدالت اجتماعی را با این معیار می سنجند که کشورها با موضوع تکنولوژی اطلاعات و آموزش چگونه برخورد می کنند.

    شرکت مخابرات ایران از سالها پیش و خصوصا از آغاز برنامه پنج ساله اول با درکی عمیق از تحولات جهانی و نقش ارتباطات به عنوان پیش شرط توسعه اقتصادی به آخرین تحولات تکنولوژی مجهز شده و گسترش وسیع ارتباطات را در هر لایه ای از اقتصاد جامعه جزو اهداف و برنامه های خویش منظور و در نیل به این اهداف موفق بوده است.

    افزایش حجم امکانات مخابراتی به بیش از 4 برابر از آغاز سال 1367 تاکنون و به خدمت گرفتن تکنولوژی نوین نظیر فیبر نوری، سوئیچهای دیجیتال و تکنولوژی هایی نظیر: SDA ،ATM وCCS7  ، این توفیق را برای شرکت مخابرات ایران فراهم نموده است که به عنوان یکی از توانمندترین شرکتهای مخابراتی منطقه مطرح باشد. 

    با توسعه سریع فناوری های ارتباطی، نقش تعیین کننده ای ابزارهای ارتباطی به ویژه تلفن همراه در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، روز به روز افزایش یافته و با توجه به تنوع خدمات آن، کاربردهای وسیع می یابد.

    سرویس های انتقال مکالمه، انتظار مکالمه، پیام کوتاه متنی(SMS)، پیام کوتاه صوتی (VMS)، پیام کوتاه چند رسانه ای (MMS)، دیتا بر روی تلفن همراه و... همه از جمله قابلیت ها و امکاناتی است که بسیاری از آنها هم اینک فعال است و برخی دیگر از این سرویس ها به زودی به مشتریان ارائه می شود.

    شناخت و آگاهی مشترکان و تلفن همراه از نحوه ی ارائه این خدمات و سایر خدمات جنبی، می تواند آنان را در بهره برداری مفید از این ابزار کارآمد ارتباطی یاری رساند.بخش اول : شرکت مخابرات

    الف:کلیات

    1- تاریخ تأسیس شرکت:

    شرکت سهامی مخابرات استان تهران همانند سایر شرکتهای مخابراتی استانها در راستای سیاست تمرکز زدایی و براساس قانون اصلاح ماده 7 قانون تأسیس شرکت مخابرات ایران مصوب 6/2/73 مجلس شورای اسلامی و مطابق با اساسنامه مصوب 1/11/74 کمیسیون مربوطه درمجلس که درتاریخ 11/11/74 توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شد  به مدت نامحدود تأسیس گردید و آغاز بکار نمود.

    2- شخصیت حقوقی شرکت:

    این شرکت دارای شخصیت حقوقی واستقلال مالی است و وابسته به شرکت مخابرات ایران می باشد.

    3- اهداف کلان شرکت:

    ایجاد ، توسعه و حفظ تفاهم با مشترکین و متقاضیان تلفن ثابت و خدمات ارتباطی استان تهران

    کمک به ارتقاء سطح آموزش و انگیزه های کاری و سازمانی کارکنان با محوریت مسئولیت پذیری و ارتقای سطح بهره وری.

    4- مأموریت:

    مأموریت شرکت مخابرات استان تهران علاوه بر تأمین و توسعه ارتباطات و خدمات تلفن ثابت شامل:

    تکمیل واجرای هرچه سریعتر شبکه ملی مرتبط با استان تهران

    توسعه شبکه های زیرساخت ارتباطی استان مبتنی بر فیبرنوری

    تسهیل ارائه خدمات به شرکتهای عرضه کننده خدمات ICT

    تسریع روند اصلاح ساختار آزادسازی و خصوصی سازی

    جذب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت گسترده

    بهبود خدمات و توسط رقابت و تقلیل قیمتها

    آموزش همگانی به منظور نهادینه ساختن فرهنگ استفاده بهینه از امکانات ارتباطی استان می باشد.

    5- سیاستها و خط مشی:

    سیاستها و خط مشی شرکت مخابرات استان تهران به شرح ذیل می باشد:

    ارتقاء شاخصهای ارتباطی

    همکاری وهماهنگی با سایر شرکتهای مخابراتی استانها

    حداکثر بهره برداری از توانمندیها و تولیدات داخلی

    ایجاد محیط اقتصادی رقابتی و پویا در بخش مخابرات

    ارتباط دهی کلیه مشترکین و سازمانها در شهرهای استان به شبکه اینترنت

    ایجاد ارتباط ساختاری بین بخشهای خدمات مخابراتی استان و مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی به منظور بهره گیری مستمر از فن آوری پیشرفته

    6- ارکان و تشکیلات کلی شرکت:

    شرکت سهامی مخابرات استان تهران دارای ارکان زیراست:

    مجمع عمومی

    هیأت مدیره ومدیرعامل

    بازرس (حسابرس)#4

    7- ترکیب مجمع عمومی:

    مجمع عمومی شرکت سهامی مخابرات استانها ازصاحبان سهام مخابرات بشرح زیرتشکیل می شود.

    وزیر پست وتلگراف وتلفن (رئیس مجمع عمومی)

    رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل شرکت مخابرات ایران (عضومجمع)

    اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران (اعضای مجمع)

    8- ترکیب هیأت مدیره و مدیر عامل:

    هیأت مدیره شرکت سهامی مخابرات استان تهران از یک نفر رئیس که سمت مدیرعامل را نیز دارد و دو عضو اصلی ویک عضو علی البدل تشکیل می گردد. اعضا و رئیس هیأت مدیره ومدیرعامل شرکت توسط رئیس مجمع عمومی (وزیر پست وتلگراف وتلفن) برای مدت 2 سال منصوب می شوند وتا اعضا و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل جدید انتخاب نشده اند درسمت خود باقی هستند و انتخاب مجدد آنان نیز بلامانع است.

    وظیفه بازرس(حسابرس)شرکت برعهده سازمان حسابرسی است که در اجرای قانون تشکیل سازمان حسابرسی و اساسنامه آن اقدام می نماید.

    ب:تاریخچه مخابرات

    تاریخچه تشکیل شرکت طرح و توسعه شبکه‌ های مخابراتی و تغییر نام آن به شرکت ارتباطات زیرساخت در سال 68  اساسنامه جدید شرکت با عنوان شرکت طرح و توسعه تلفن ایران در مجمع عمومی فوق العاده تصویب شد.

    در سال 78 با هدف متمرکز کردن فعالیت‌های مخابراتی در طراحی و اجرای شبکه‌های مخابراتی داخل و خارج از کشور و اصلاح بخشی از اساسنامه و تغییر نام شرکت سرانجام در جلسه مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 15/10/78 اساسنامه جدید مورد تصویب قرار گرفت و نام آن به شرکت طرح و توسعه شبکه‌های مخابراتی تغییر نام یافت.

    نهایتاً براساس مصوبه شماره 76016/1901 شورای عالی اداری در تاریخ 24/4/82 شرکت سهامی طرح و توسعه شبکه‌های مخابراتی به شرکت ارتباطات زیرساخت تغییر نام داده شد.

    ج:اساسنامه شرکت ارتباطات

    فصل اول : کلیات

    ماده 1- شرکت سهامی طرح و توسعه تلفن ایران با اصلاح اساسنامه و وظایف به « شرکت ارتباطات زیر ساخت» تغییر نام می یابد و در قالب شرکت تابع شرکت مخابرات ایران ( مادر تخصصی) ساماندهی شده و از این پس در این اساسنامه شرکت نامیده می شود.

    ماده 2- تعریف شبکه ارتباطات زیر ساخت: شبکه ارتباطات زیر ساخت عبارت از مجموعه سیستم های مخابراتی از قبیل مراکز مایکروویو بین شهری و بین الملل، شبکه اصلی فیبر نوری، ایستگاه های زمینی ماهواره مخابراتی مرتبط با زیر ساخت، مراکز سوئیچ راه دور (SCPC) و بین الملل (ISC) است که تأمین ظرفیت انتقال و راه یابی و ترافیک بین شهری و بین الملل مورد نیاز متقاضیان و اپراتورهای شبکه های مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی را بر عهده دارد.

    ماده 3- اهداف شرکت به شرح زیر اصلاح می گردد.

    هدف از تشکیل شرکت، مدیریت، ساماندهی، ایجاد، توسعهف تأمین، نظارت، نگهداری و بهره برداری شبکه ارتباطات زیر ساخت کشور و ارائه خدمات ارزش افزوده آن می باشد که با استفاده از فناوری های جدید ارتباطی در قالب طرح ها و برنامه های مصوب و همچنین کارگزاری شرکت مخابرات ایران (مادر تخصصی)در زمینه نظارت، تصویب طرح های جامع مخابراتی و تدوین استانداردها با تصویب مجمع عمومی شرکت تحقق می یابد.

    ماده4- مرکز شرکت تهران است.

    ماده5- شرکت دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و به صورت شرکت سهامی (خاص) اداره می شود این شرکت استقلال مالی داشته و با رعایت قوانین و مقررات مربوط تابع این اساسنامه می باشد.

    ماده6- مدت شرکت نامحدود است.

    ماده 7- سرمایه شرکت دو هزار میلیارد ریال است که به بیست میلیون سهم صد هزار ریالی با نام تقسیم شده که شامل اموال و دارایی های شرکت و از محل واگذاری توسط شرکت مخابرات ایران تأمین و تماما متعلق به شرکت اخیر الذکر است.

    تبصره- از تاریخ ابلاغ اساسنامه شرکت، حداکثر به مدت یک سال، نیروی انسانی" مستقر در حوزه ستاذی شرکت مخابرات ایران" تأسیسات، لوازم و تجهیزات، حقوق، مطالبات، دیون و تعهدات و اموال منقول و غیر منقول متعلق به شرکت مذکور در حوزه مربوط به امور ارتباطات زیر ساخت، به شرکت منتقل می شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به درخواست شرکت مخابرات ایران اسناد مالکیت اراضی و املاک مورد انتقال در دفاتر مربوط را به نام شرکت اصلاح می نماید.

    فصل دوم:موضوع فعالیت و وظایف شرکت

    ماده8- وظایف شرکت که در ماده 5 اساسنامه سابق آمده به شرح زیر اصلاح و تبیین می گردد:

    تهیه و تدوین طرح های جامع در زمینه شبکه ارتبطات زیر ساخت بر اساس الزامات، نازها، استانداردها و ضوابط.

    بازاریابی، تأسیس، توسعه، بهسازی، اجرا، نگهداری و بهره برداری و همچنین نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات زیر ساخت کشور.

    تأمین کلیه نیازهای ارتباطی زیر ساختی متقاضیان اعم از بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی ارائه دهنده خدمات مخابراتی مجاز طبق استانداردهای ملی و بین المللی.

    تهیه و تصویب دستورالعمل ها، ضوابط، معیارها و استانداردهای فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در زمینه تأسیس، توسعه، نگهداری و بهره برداری از شبکه زیر ساخت.

    همکاری با سایر اپراتورهای مخابراتی بین المللی در زمینه تبادل ارتباطات و ترانزیت ترافیک بین الملل.

    عضویت در نهادها و انجمن های تخصصی ملی و بین المللی و شرکت در کنفرانس های مربوط به منظور کسب و تبادل اطلاعات تخصصی ارتباطات زیر ساخت.

    مدیریت، برنامه ریزی، پیاده سازی آموزشهای تخصصی خاص به منظور، توسعه مهارتهای لازم.

    تهیه و اجرای طرح های مسیریابی و همزمانی در شبکه زیر ساخت مخابرات کشور.

    ایجاد امکانات و بسترهای مورد نیاز جهت اعمال سیاستهای نظارت بر شبکه زیر ساخت توسط مراجع ذیربط.

    ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان با ملحوظ کردن ملاحظات تجاری و مشتری مداری.

    اقدام در جهت حفظ امنیت شبکه و حفاظت از حقوق مشترکان.

    مبادرت به انجام هر گونه فعالیت که منطبق با هدف شرکت باشد.

    تبصره 1- شرکت، واحد استانی نخواهد داشت و کلیه فعالیت های اجرایی خود در سطح استانها را به صورت پیمانکاری در قالب قرارداد مشخص و با استفاده از حداکثر توان بخش غیر دولتی و به صورت رقابتی انجام خواهد داد.

    تبصره 2- شرکت مجاز به ایجاد شرکت و یا سرمایه گذاری در شرکتهای دیگر نمی باشد.

    فصل سوم: ارکان شرکت

    ماده9- ارکان شرکت عبارت است از:

    الف- مجمع عمومی

    ب- هیأت مدیره و مدیر عامل

    ج- بازرس( حسابرس)

    ماده10- نمایندگی سهام در مجامع عمومی شرکت با اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران(مادر تخصصی) و ریاست آن به عهده رییس هیأت مدیره شرکت می باشد.

    ماده11- مجامع عمومی شرکت عبارتند از:

    مجمع عمومی عادی

    مجمع عمومی فوق العاده

    ماده12- مجامع عمومی عادی حداقل سالی دوبار تشکیل خواهد شد، یکبار برای استماع و رسیدگی به گزارش هیأت مدیره و بازرس‌ (حسابرس) شرکت و اتخاذ تصمیم نسبت به صورتهای مالی و سایر موضوعاتی که در دستور جلسه عمومی ذکر شده است. بار دوم جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به بودجه سال آتی و برنامه ها و خط مشی آتی شرکت و سایر موضوعاتی که در دستور جلسه مجمع عمومی قید شده است.

    ماده13- مجمع عمومی عادی با حضور اکثریت اعضا و مجمع عمومی فوق العاده با حضور حداقل 4 عضو رسمیت خواهد داشت. تصمیمات در مجمع عمومی عادی همواره با 3 رأی و در مجمع عمومی فوق العاده با 4 رأی موافق معتبر خواهد بود. دعوت مجمع عمومی اعم از عادی یا فوق العاده با ذکر تاریخ و محل تشکیل و دستور جلسه حداقل 10 روز قبل از انعقاد مجمع به عمل خواهد آمد. سوابق مربوط به موضوعاتی که در دستور مجمع قراردارد. باید همراه دعوتنامه برای اعضای مجمع ارسال شود.

    ماده14- وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی به شرح زیر می باشد:

    اتخاذ تصمیم نسبت به سیاست کلی و برنامه های عملیات آتی شرکت

    رسیدگی و اظهارنظر و اتخاذ تصمیم نسبت به گزارش عملیات سالانه و صورتهای مالی و بودجه کشور

    اتخاذ تصمیم نسبت به اندوخته ها و نحوه تقسیم سود ویژه شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط

    انتخاب یا عزل اعضاء هیأت مدیره و بازرس(حسابرس) شرکت

    تعیین حقوق و مزایای اعضای هیأت مدیره با رعایت مصوبات شورای حقوق و دستمزد و تعیین پاداش اعضای یاد شده با رعایت ماده241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت

    تعیین حق الزحمه بازرس(حسابرس) شرکت

    اتخاذ تصمیم در خصوص آیین نامه های مالی و معاملاتی شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط و ارائه آنها به مراجع ذیصلاح برای تصویب نهایی

    تصویب تعرفه های خدمات مرتبط با شرکت در چارچوب قوانین و مقررات مربوط

    اتخاذ تصمیم در خصوص آیین نامه استخدامی شرکت در چارچوب قوانین و مقررات مربوط و ارائه آن به مراجع ذیصلاح برای تصویب نهایی

    اتخاذ تصمیم درباره تشکیلات شرکت و تعیین سقف پستهای مورد نیاز و برنامه های جذب و تعدیل نیروهای انسانی و پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب در چارچوب قوانین و مقررات مربوط

    اتخاذ تصمیم نسبت به پیشنهاد هیأت مدیره در مورد صلح و سازش در دعاوی و ارجاع امر به داوری و تعیین داور و همچنین استرداد دعوا با رعایت مقررات مربوط از جمله اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

    تعیین روزنامه کثیر الانتشار به منظور درج آگهی های شرکت

    اتخاذ تصمیم نسبت به سایر موضوعاتی که طبق قوانین و مقررات مفاد این اساسنامه مستلزم تصویب مجمع عمومی عادی شرکت است و مورادی که در دستور جلسه مجمع قید شده است.

    ماده15- وظایف مجمع عمومی فوق العاده به شرح زیر می باشد:

    اتخاذ تصمیم نسبت به افزایش یا کاهش سرمایه شرکت و پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب

    بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به اصلاح یا تغییر مواد اساسنامه شرکت در چارچوب قوانین و پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب

    بررسی و ارائه پیشنهاد انحلال شرکت به مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی مخابرات جهت تصویب در مراجع ذیصلاح

    ماده16- هیأت مدیره شرکت مرکب از 3 عضو موظف خواهد بود که با تصویب مجمع عمومی عادی از بین افراد با تحصیلات عالی و حداقل 5 سال سابقه مدیریت و صاحب نظر در تخصص های مرتبط با فعالیتهای شرکت با اولویت به کارکنان آن برای مدت 2 سال انتخاب و با حکم رئیس مجمع عمومی شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) منصوب می شوند و پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب به عمل نیامده است، در سمت خود باقی خواهند بود و انتخاب مجدد آنان برای دوره های بعد بلامانع است.

    تبصره- اعضای هیأت مدیره از بین خود یک نفر را به عنوان رئیس هیأت مدیره و یک نفر را به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره انتخاب می کنند و با حکم رئیس مجمع عمومی شرکت منصوب می شوند.

    ماده17- مجمع عمومی عادی می تواند یک نفر عضو علی البدل به عنوان جایگزین اعضای اصلی هیأت مدیره انتخاب کند که در صورت فوت یا استعفا یا هر دلیل دیگر که ادامه فعالیت هر یک از اعضای اصلی هیأت مدیره غیر ممکن گردد، عضو علی البدل جایگزین خواهد شد.

    تبصره- شرایط انتخاب عضو علی البدل مطابق ماده 16 می باشد.

    ماده18- جلسات هیأت مدیره با حضور کلیه اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت آرای موافق اعضای هیأت مدیره اتخاذ خواهد گردید.

    ماده19- جلسات هیأت مدیره حداقل هرماه یکبار و به طور منظم در محل شرکت تشکیل و دستور جلسه حداقل دو روز قبل از تشکیل جلسه توسط رئیس هیأت مدیره برای اعضا ارسال خواهد شد. در موارد اضطراری رعایت تشریفات مزبور با تشخیص رئیس هیأت مدیره الزامی نخواهد بود.

    ماده20- هیأت مدیره دارای دفتری خواهد بود که صورتجلسه هیأت مدیره در آن با درج نفر مخالفان ثبت و به امضای اعضای حاضر خواهد رسید.مسئولیت ابلاغ و پیگیری مصوبات هیأت مدیره با رئیس هیأت مدیره می باشد.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت سهامی مخابرات استان تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت