گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 3772
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۱۱,۷۰۰ تومان
قیمت: ۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران

    معرفی پروژه :

    این پروژه به عنوان پروژه درس اختیاری کاربرد کامپیوتر در عمران در اسفند ماه 1382 زیر نظر استاد محترم آقای دکتر مردشتی و توسط خودم انجام گردیده است . و در آن یک ساختمان چهار طبقه فولادی دارای کاربری تجاری توسط برنامه کامپیوتری  ETABS ver 8.03 تحلیل می شود ، مشخصات هندسی پلان ساختمان ( بجز طبقه چهارم) ، در شکل (1) نشان داده شده است. محل واقع شدن ساختمان شهر تبریز می باشد .

    ساختمان دارای چهار طبقه بوده که ، ارتفاع طبقات به ترتیب از کف 5/4 ،5/3 ، 2/3 و 2/3 می باشد .

    (نمودار و جداول و تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    سیستم های باربر:

    برای انتقال بار ثقلی از کفها به تیرها از سیستم دال بتنی استفاده شده است با توجه به دهانه های موجود در سازه از دال بتنی دوطرفه استفاده شده است .

    سیستم باربر جانبی این سازه در اطراف آن قاب مهار بندی همگرا ( نوع x و 8  شکل) می باشد. تمام تیرها بصورت مفصلی به ستونها وصل شده اند و تنها بار ثقلی را منتقل می کنند اتصال تمام اعضاء ( تیروبادبند) به ستونها به صورت مفصلی در نظر گرفته می شود .

     

    مصالح مصرفی :

    با توجه به اینکه اسکلت سازه ی پروژه ی حاضر فلزی می باشد به مشخصات مصالح فولادی اسکلت نیاز داریم . اما سقف این سازه ، بتنی است بنابراین جهت انجام محاسبات وزن و سختی سقفها به مشخصات مصالح بتنی نیز نیاز داریم . به این نکته توجه کنید که نیازی به مشخصات طراحی مصالح بتنی وجود ندارد .

     

           
    جدول(1): مشخصات مصالح پروژه 
    خصوصیت فولاد خصوصیت بتن
    795 kg/m^3 جرم واحد حجم،M 245 kg/m^3 جرم واحد حجم،M
    7800 kgf/m^3 وزن واحد حجم، W 2400 kgf/m^3 وزن واحد حجم، W
    2.06E6 kgf/cm^2 مدول الا ستیسیته، Es 2.18E5 kgf/cm^2 مدول الا ستیسیته، Ec
    0.3 ضریب پواسون،υ 0.2 ضریب پواسون،υ
    2400 kgf/cm^2 تنش تسلیم فولادو fy 210 kgf/cm^2 مقاومت فشاری بتن،fc
    3600 kgf/cm^2 مقاومت نهائی فولادی ، fu 3000 kgf/cm^2 مقاومت تسلیم میلگرد طولی و fy
        3000 kgf/cm^2 مقاومت تسلیم خاموت و fys

     

    آیین نامه های مورد استفاده :

    در این پروژه جهت بارگذاری ثقلی و جانبی از آیین نامه های زیر استفاده خواهیم کرد :

    -        بارگذاری ثقلی : آیین نامه ی 519 ایران

    -        بارگذاری جانبی شامل :

                        بارزلزله طبق آیین نامه ی 2800 ایران می باشد

                        بارباد طبق آیین نامه ی 519 ایران می باشد

    تذکر : البته ضوابط لرزه ای آیین نامه ی UBC  را در طراحی فولادی لحاظ خواهیم کرد . ضوابط لرزه ای آیین نامه ی 2800 مشابه ضوابط لرزه ای آیین نامه ی UBC  می باشند .

     

    مقاطع تیر، ستون و باد بند :

    در طراحی اعضای فولادی می توان یک لیست از مقاطع برای تیرها ، ستونها و بادبندها تهیه کرد .

    برنامه ی ETABS قادر است از این لیستها بهترین مقطع را برای هر عضو انتخاب کند . در واقع در سازه های فولادی ETABS مستقیما" قادر است اعضا را طراحی کند و برای هر عضو بهترین مقطع را انتخاب کند . بنابراین کافی است تنها لیستی از مقاطع را برای تیرها ، ستونها و باد بندها ایجاد کنیم . در این پروژه مقاطع اولیه ی ستو نها از نوع دوبل wx  و مقاطع تیرها از مقاطع wx در نظر گرفته می شوند . که همگی مقاطع از لیست پروفیلهای برنامه انتخاب خواهند شد .

     

     

     

    توجه : قبل از اینکه وارد جزئیات پروژه شویم لازم است فایل اجرایی آن را که در برنامه ETABS VER 8.03 قابل اجرا می باشد را دریافت نمائید ، لازم بذکر است تمامی مراحل و جزئیات پروژه در این فایل به اجرا در آمده است .

     

    بارگذاری :

    بارگذاری را در دو بخش ثقلی و جانبی انجام می دهیم . بار گذاری ثقلی بر مبنای آیین نامه 519 انجام می شود و بار گذاری جانبی بر مبنای آیین نامه های 2800 و 519 انجام خواهد شد .

     

    بارگذاری ثقلی :

    جزییات سقف دال بتنی طبقات و بام در شکل (3) نشان داده شده است . و مشخصات دیوارهای داخلی پارتیشنها و دیوارهای جانبی نیز در ادامی بیان خواهد شد . به جای استفاده از وزن دیوار های داخلی ، از سربار معادل تیغه ها که برابر170 کیلوگرم بر متر مربع است استفاده می شود .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    -  اشرف حبیب الله – برخورداری محمد علی و... ، " تحلیل و طراحی سازه ها ی ساختمانی مرجع جامع نرم افزار 2000  ( ویرایش دوم ) " ، دانشگاه هرمزگان ، 1382

    2-  دفتر تدوین و ترویج مقررات ملی ساختمان ، " مبحث ششم : بارهای وارد بر ساختمان " ، محک ، 1380

    3-  طاحونی شاپور ، " طراحی سازه های فولادی " ، انتشارات دهخدا ، 1379 

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی کاربرد کامپیوتر در عمران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت