گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه

تعداد صفحات: 39 فرمت فایل: word کد فایل: 3859
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه

    شرکت تولیدی جامعه که فعالیت اصلی آن در زمینه تولید انواع پوشاک و واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور و صادرات  تولید به بازارهای داخلی و خارجی می باشد .

    این شرکت با عمر اندکی که دارد  در اکثر بازارهای داخلی حضوری فعال داشته وسلیقه های گروههای مختلف را ارزیابی نموده است ودرحال حاضر دارای  نمایندگی های زیادی می باشد .

    مهم ترین عامل موفقیت این شرکت شیوه تبلیغاتی  آن میباشد . به عنوان مثال  کاتولوگ ها  و لیول هایی که زمان خرید به مشتری میدهند وهمچنین تبلیغات تلویزیونی و خدمات پس از فروش و فروشای فو ق العاده ای که در سال دارد .

    اولین هدف دراین شرکت جلب رضایت مشتری است و میزان وفاداری مشتریان که بیش از 70% است برای آنها بسیار اهمیت دارد ومدیران شرکت از این امر بسیار راضی هستند و از اهداف این شرکت گسترش تولیدات وتنوع بیشتر در محصولات  می باشد وهمچنین بحث توسعه شرک واصلاح ساختار آن که کمیت  و کیفیت را در بر می گیرد و با توجه به تغییرات سریع ارزشها ودیدگاههای مشتریان ، آهنگ بسیار کند اقتصادی ، انفجار فناوری اطلاعاتی که شامل پدیده اینترنت هم میشوند وجهانی شدن بسیار سریع که شامل رقابت هم می شود. باید به مسئولیتهای اجتماعی  و اخلاقی وسرانجام مجموعه ای از چالشهای اقتصادی و سیاسی توجه زیاد کرد .

     

    تاریخچه  :

    شرکت تولیدی جامعه در سال  1370 شروع به فعالیت نمود که فعالیت اصلی آن در زمینه تولید انواع پوشاک ، واردات مواد اولیه وتجهیزات مورد لزوم شرکت از خارج کشور صادرات تولید به بازارهای داخلی و خارجی می باشد .

    قبل ازتاسیس شرکت مدیران این واحد تولیدی از سال  1366 فعالیت خود را آغاز و در سال  73 به مدت  6 ماه در کشور قزاقستان ( آلماتی ) دفتر بازرگانی وفروش دایر نمودند که از آنجا به کشورهای آسیای میانه بویژه  ترکمنستان وقرقیزستان ارسال و سلیقه ها ونیازهای این کشور با حضور مدیران در آن کشورها وارتباط تجاری آنها مشخص شده و تولیدات براساس این نیازها تولید وسپس به فروش می رسید .

    پس از تاسیس شرکت در سال  1379 در نمایشگاه بین المللی جده عربستان حضور فعال داشته و توانسته ارتباط خوبی بین مصرف کنندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برقراراند . این شرکت با عمر اندکی که دارد در اکثر نمایشگاههای داخلی حضوری فعال داشته و اکثر بازارهای داخلی را هم تجربه نموده وهم سلیقه های افراد و گروههای مختلف را ارزیابی نماید وحتی ارتباط خوبی با کشورهای اروپایی وکشورهای حاشیه خلیج فارس برقرار شده است .در حال حاضر در داخل کشور دارای نمایندگیهای مختلف میباشد که این نمایندگی تاکنون به شرح ذیل میباشد ،‌این نمایندگیها با توجه به رایزنیهای جدید قابل توسعه بوده ودرآینده نزدیک شاهد گشایش نمایندگی ها وفروشگاههای تحت پوشش درنقاط مختلف کشور میباشیم .

     

    شرکت وسابقه آن :

    شرکت تولیدی جامعه به شماره  11465 در مورخه  24/10/75 در استان خراسان ،‌شهرستان مشهد به ثبت رسیده است .

    موضوع شرکت :  مبادرت به تولید  در زمینه های انواع پوشاک (انواع کاپشن و شلوار ) و مبادرت به واردات مواد اولیه وادوات وتجهیزات مورد لزوم شرکت از خارج و صادرات تولیدات شرکت وهمچنین انعقاد عقود اسلامی با مراجع مالی وبانکی وشرکت درنمایشگاههای داخلی و خارجی و اخذ و اعطاء نمایندگی به متقاضیان داخلی و خارجی می باشد .

     

    موقعیت مکانی و زمانی :

    محل اجرای طرح کشور جمهوری اسلامی ایران ، استان خراسان ، شهرستان مشهد ،‌شهرک صنعتی توس به مساحت  2500 متر مربع میباشد .

    مواد اولیه :

    مواد  اولیه مورد نیاز طرح شامل :

    پارچه                                       آستر

    نخ                                 مارک وایتکت

    دکمه                                       لوازم بسته بندی

    مواد اولیه جهت شستشو (آنزیم سنگ ، آنزیم آهارگیری ،‌بی کربنات ،‌اسید استیک          و ….)

     

    تکنولوژی تولید :

    تکنولوژی تولید محصولات تولیدی کاملاً ماشینی و اتومات وبرخی دستگاهها براساس  آخرین مدلهای تولید دردنیا میباشد .

    سیستم حقوق و دستمزد شرکت پوشاک جامعه

    معمولا بررسی تحولات اقتصادی و اجتماعی و شناخت جامعه و روابط در هر دوره تاریخی و قوانین و مقررات جاری آن زمان از اهمیت به سزایی برخوردار است . همه می دانیم که قانون کار در هر کشوری از مهمترین قانون قانون بعد از قانون اساسی می باشد و بی تردید آگاهی و شناخت دست اندرکاران از قوانین کار و تامین اجتماعی صرف نظر از قانون اساسی که همه مرد بایستی از آن آگاه باشند هم به لحاظ اجرایی و هم به لحاظ نظری مفید و موثر خواهد بود ، زیرا بسیاری از اختلافات در محیطهای کار که سبب تضییع وقت و منابع می شود از عدم آگاهی از قوانین ومقررات است . پس لازم است افرادی که مسئولیتی را می پذیرند به قوانین و مقررات حوزه فعالیت خود شناخت کافی پیدا کنند .

     

    کارگر

    کارگر از نظر قانون کار کسی است که در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد ، حقوق , سود ، کمک عائله مندی ، هزینه مسکن ، خواروبار ، ایاب و ذهاب یا سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند  .

     

    کارفرما

    کارفرما شخصی است حقیقی یا حقوقی که کارگ به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق السعی کار می کند . کلیه کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند نماینده کارفرما محسوب می شوند و کافرما مسئول کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذکور در قبال کارگر به عهده می‌گیرند .

    کارگاه

    کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می کند از قبیل موسسات صنعتی ، کشاورزی ، معدنی ، ساختمانی ، خدماتی ، تجاری ، تولیدی و .... .

    قرارداد کار

    قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگ در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد .

    کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد ، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود قرارداد دائمی تلقی  می شود ، هرگاه قرارداد برای مدت موقت و یا برای انجام کار معین منعقد شده باشد هیچ یک از طرفین به تنهای حق فسخ آنها را ندارند .

     برای اینکه قرارداد بین کارگر و کارفرما صحیح باشد رعایت شرایط ذیل الزامی است :

    مشروعیت مورد قرارداد

    معین بودن موضوع قرارداد

    عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال و یا انجام کار مورد نظر

    بنابراین قرارداد کار علاوه بر مشخصات فوق الذکر بایستی حاوی موارد ذیل باشد :

    حقوق و مزد مبنا

    ساعات کار و مرخصی ها و تعطیلات

    محل انجام کار

    تاریخ انعقاد قرارداد

    مدت قرارداد چنانچه برای مدت معین باشد

    مواردی دیگر که عرف و عادات شغل یا محل ایجاب می کند .

     

    تعلیق قرارداد

    چنانچه تعهدات یکی از طرفین ( کارگر ، کارفرما ) موقتا متوقف شود کار به حالت تعلیق در می‌آید و پس از رفع آن قرارداد کار با احتساب سابقه خدمت ( از لحاظ بازنشستگی و افزایش مزد) به حالت اول بر می گردد . اگر چنانچه کارگری توقیف گردد و توقیف وی منتهی به حکم محکومیت نشود در مدت توقیف قرارداد به حالت تعلیق در می آید و کارگر پس از رفع توقیف به کار خود باز می گردد . اگر توقیف کارگر به سبب شکایت کارفرما باشد و این توقیف در مراجع حل اختلاف منتهی به حکم محکومیت نگردد، مدت آن جزء سابقه خدمت کارگر محسوب می شود ، و کارفرما مکلف است علاوه بر جبران ضرر و زیان وارده که مطابق حکم دادگاه به کارگر می پردازد ، مزد و مزایای وی را نیز پرداخت کند و تا زمانی که تکلیف کارگر از طرف مراجع حل اختلاف مشخص نشده باشد کارفرما بایستی برای رفع احتیاجات خانواده وی حداقل 50 درصد از حقوق ماهیانه او را به طور علی الحساب به خانواده اش پرداخت نماید .

    وی اگر کارفرما پس از رفع حالت تعلیق از پذیرفتن کارگر خودداری کند این عمل حکم اخراج غیرقانونی محسوب می شود و کارگر حق دارد مدت 30 روز به هیئت تشخیص مراجعه نماید و اگر کارفرما نتواند ثابت کند که نپذیرفتن کارگر مستدل بر دلایل موجه بوده است به تشخیص هیئت مزبور مکلف به بازگرداندن کارگر و پرداخت حقوق یا مزد وی از اریخ مراجعه به کارگاه می باشد و اگر بتواند آن را اثبات کند به ازای هر سال سابقه کار بایستی معاده 45 روز آخرین مزد به وی پرداخت نماید و اگر چنانچه کارگر بدون کارگر بدون عذر موجه حداکثر 30 روز پس از رفع حالت تعلیق آمادگی خود را برای انجام کار به کارفرما اعلام ننماید و یا پس از مراجعه و ممانعت کارفرما به هیئت تشخیص مراجعه نکند مسعفی شناخته می شود و کارگر حق اخذ سنوات به ازا هرسال یک ماه آخرین حقوق را دارد.

     

    جبران خسارت و پرداخت مزایا پایان کار

    طبق ماده 29 قانون کار در صورتی که بنا به تشخیص هیئت حل اختلاف ، کارفرما موجب تعلیق قرارداد از ناحیه کارگر شناخته شود ، کارگر استحقاق دریافت خسارت ناشی از تعلیق را خواهد داشت و کارفرما مکلف است کارگر تعلیقی از کار را به کار سابق وی بازگرداند .

    طبق ماده 31 چنانچه خاتمه قرارداد به لحاظ از کار افتادگی کلی و بازنشستگی کارگر باشد ، کارفرما باید براساس آخرین مزد کارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت ، حقوقی به میزان 30 روز مزد به وی پرداخت نماید .

    خاتمه قرار داد کار

    قرارداد کار به یکی از طرق زیر خاتمه می یابد :

    فوت کارگر

    بازنشستگی کارگر

    از کار افتادگی کارگر

    انقضا مدت قرارداد کار یا مدت موقت و عدم تجدید صریح یا ضمنی

    پایان کار در قراردادهایی که مربوط به کار معین است

    استعفای کارگر

    کارگری که استعفا می دهد موظف است یک ماه به کار خود ادامه دهد و در ابتدا استعفای خود را کتبا به کافرما اطلاع دهد و در صورتی که حداکثر ظرف مدت 15 روز انصراف خود را کتبا به کارفرما اعلام نماید استعفای وی منتفی می شود و کارگر موظف است رونوشت استعفا و انصراف آن را به شورای اسلامی کارگاه یا انجمن صنفی و یا نماینده کارگران تحویل دهد . کارفرما وظیفه دارد در پایان کار کلیه مطالباتی که ناشی از قرارداد کار و مربوط به دوره اشتغال کارگر می شود به کارگر و در صورت فوت به وراث قانونی وی پرداخت کند و چنانچه کارگر فوت کند تا تعیین تکلیف وراث قانونی و انجام مراحل کار اداری و برقراری مستمری توسط سازمان تامین اجتماعی مشخص شود کارفرما وظیفه دارد نسبت به پرداخت حقوق و میزان آخرین حقوق دریافتی به طور علی الحساب و به مدت سه ماه به عایله تحت تکلف وی اقدام کند و در صورت خاتمه قرارداد کار معین یا مدت موقت کارفرما مکلف است به کارگری که مطابق قرارداد یکسال یا بیشتر به کار اشتغال داشته است برای هر سال سابقه متوالی یا متناوب براساس آخرین حقوق مبلغی معادل یک ماه حقوق به عنوان مزایای پایان کار به وی پرداخت کد . اگر خاتمه قرار داد به نتیجه کاهش توانایی های فکری و جسمی ناشی از کار کارگر باشد . بنابراین تشخیص کمیسیون پزشکی و نمایندگان قانونی کارگر ، کارفرما مکلف است به نسبت هر سال خدمت معادل دو ماه آخرین حقوق به وی پرداخت نماید .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت پوشاک جامعه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت