پروژه کارآموزی عمران

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: word کد فایل: 3984
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی عمران

    مقدمه:

    دانشجویان رشته عمران در دوره کاردانی که دوسال به طول می انجامد با درسهای تئوری آشنا میشوند وتا حدودی با مسائل مختلف ساختمان سازی آشنا میشوند ولی باز نیاز به کسب تجربه دارند وکسب این تجربه میسرنیست مگر انکه دانشجویان درسر کارمطالبی راکه در کتابها خوانده اند لمس کرده  وبا چشم خود طریقه انجام کارها راببینند وبه همین دلیل چهار واحد رابه  همین امر اختصاص داده اند که این واحدها جزو مهمترین واحدهای این دوره می باشد.

     

     

    بررسی بخشهای مرتبط بابخش علمی کارآموزی:

    اولین نیازطبیعی انسان غذا می باشد زیرا انسان بدون خوراک قادربه ادامه  حیات نیست .دومین نیازانسان مسکن می باشد ومکانی که در ان زندگی میکند وفرزندانش را بزگ میکند ودر ان به زندگی ادامه می دهد.

    مسکن تنها به ساختمان مسکونی ختم نمیشود بلکه شامل ساختمان های اموزشی ودرمانی واداری نیز میباشد.به همین دلیل تمام ارگانها ونهادها نیازمبرم به ساختمان دارند.

    در تاسیس یک ساختمان نیازبه همکاری مهندس عمران ومعماروتکنسین

    ساختمان وحتی مهندس برق وتاسیسات نیز میباشد به همین دلیل رشته عمران مرتبط با تمام رشته هامیباشد.

     

     

    برسسی آموخته ها وپیشنهادات:

    اصولا کارهایی راکه برای احداث یک ساختمان صورت میگیرد بسیار گسترده میباشد وبه علت محدود بودن زمان کارآموزی نمیتوان تمام کارهای انجام شده رادید و از نزدیک لمس کرد.در این مجموعه سعی شده است تاحدودی به بیان مراحل مختلف اجراازقبیل تخریب وآماده سازی زمین وتجهیزکارگاه وساخت و اجرای بتن وقالب بندیوآرماتوربندی و اجرای سقف تیرچه بلوک پرداخته  شود.

     

     

    انبارکردن سیمان:

    درموقع انبار کردن سیمان باید دقت شود که رطوبت هوا وزمین باعث فاسد شدن سیمان نشود.در این پروژه برای انبار کردن پاکتهای سیمان ابتدا تمامی  پاکتها برروی قطعات تخته که بازمین حدود ده سانتیمتر فاصله داشت قرار داده  شد وکیسه ها در ردیفهای ده تایی روی هم چیده شد.

    علت این کار این است که اگربیش ازده کیسه را روی هم قرار دهیم کیسه های زیرین دراثر فشار زیاد سخت شده ودرصورت نگهداری دراز مدت غیر قابل مصرف خواهند شد واستفاده ازانها منوط به آزمایش سیمان خواهد بود.

    چنانچه سیمان های سخت شده به راحتی با دست پودرشوند قابل مصرف در قطعات بتنی میباشند درغیر اینصورت سیمان فاسد شده وبرای اطمینان بیشترازفاسد شدن ان از آزمایشهایی استفاده میکنند.

    بتنی که باسیمان فاسد شده ساخته میشود باربر نبوده و نمیتوان از ان در قطعات اصلی ساختمان مانند تیرهاو ستونها وسقف استفاده کرد.

    چنانچه این سیمانها کاملا فاسد نشده باشند میتوان ازانها به عنوان ملات برای فرش موزاییک ویا اجرای بتن مگر استفاده نمود.

    اگر بخواهیم سیمان را برای مدت طولانی انبار کنیم باید تا انجا که امکان دارد با دیوارهای خارجی انبارفاصله داشته باشد.

    البته چون در این پروژه از سیمان پاکتی استفاده شد  برای نگهداری پاکتها در فضای بازپس از اینکه انها را بر روی چوبهای تراورس قرار دادند روی انها را با ورقه های پلاستیکی پوشانیدند تا از نفوظ رطوبت به انها جلوگیری شود.

    اگرسیمان به طرزصحیح انبارشود حتی تا یک سال بعد نیزقابل استفاده خواهد بود البته فقط ممکن است زمان گیرش آن قدری به تاخیر بیافتد ولی درمقاومت 28 روزه ان تاثیری نخواهد داشت.

     

    قالب بندی:

    قالب یک سازه موقت است و مانند ظرفی میتواند بتن تازه وخمیری راتا زمان گیرش وکسب مقاومت کافی بصورت کاملا متراکم در برگیرد وبه ان فرم دهد. تهیه وساخت قالب را قالب بندی میگویند که از اصول وضوابطی از نظر طراحی وساخت پیروی میکند.

    قالب بایدبه اندازه کافی محکم باشد تا بتواند دربرابرفشارهای وارده از بتن خمیری در زمان بتن ریزی و فشار ناشی از وسایل بتن ریزی و کارگران مقاومت کند وبیش از حد مجاز تغییر شکل ندهند.

    همیشه باید توجه کرد که ابعاد قالب بندی دقیق باشد واتصالات قالب بندی باید  محکم ومتناسب با جنس قالب باشد.

    برای جلوگیری از خروج شیره بتن در زمان بتن ریزی  مصالح مورد استفاده  باید قالب بندی به گونه ای انتخاب شوند که قالب درزپیدا نکند.

    قالب بندی باید طوری طراحی واجرا شود که پس از گرفتن بتن باز کردن قالبها به راحتی امکان پذیر باشد.

    تخته و چوبی که برای قالب بندی مصرف میشود باید کاملا خشک بوده ودر برابر رطوبت تغییر شکل ندهد زیرا تغییر شکل قالب موجب تغییر شکل بتن گشته ودرشکل تیرها وستونها و همچنین ممانهای وارده برانها موثر میباشد.

    این تخته ها باید به اندازه کافی نرم باشند تا در موقع نجاری دچار اشکال نشویم.

    از طرفی باید انچنان محکم باشد که بتواند وزن بتن و ارماتورها و کارگران بتن ریزی ووسایل بتن ریزی از قبیل چرخ دستی و ویبراتور را بخوبی تحمل  کند.

     

    انواع قالب از لحاظ جنس:

    انواع قالب از لحاظ جنس عبارتند از قالب چوبی - قالب فلزی-قالب فایبرگلاس-قالب آجری –قطعات پیش ساخته و قالب لغزان.

    در این پروژه از قالب بندی چوبی استفاده شد.

    قالب چوبی:

    معمولا در ایران از تخته ای که به روسی معروف است برای قالب بندی

    استفاده میشود.ضخامت این تخته ها از 2تا3سانتیمتر وحداقل بعد ان 8  سانتیمتر است. درقالب بندی چوبی تمام قسمتهای ان از چوب استفاده میشود قبل از کار گذاشتن قالب چوبی رویه قالب را روغن مالی میکنند که علت ان این است که شیره بتن توسط تخته خشک مکیده نشود ودر موقع باز کردن  قالبها به راحتی از سطح بتن جدا شود.

    قبل از قرار دادن قالبها در جای خود باید انها را روغن مالی کردتا روغن آرماتورها را آلوده نکند زیرادر صورت الوده شدن آرماتورها باعث نچسبیدن  بتن به آرماتورمیگردد.

    مهمترین دلایل استفاده از قالب چوبی عبارتند از:

    1- دارا بودن مقاومت کششی وفشاری وبرشی مناسب برای تحمل بارهای وارد شده

    2- سبک بودن نسبی ان برای حمل ونقل

    3- ساده بودن اتصال و طویل کردن تخته ها به یکدیگر که با میخ به سرعت انجام میشود.

    4- چوب به علت داشتن ضریب حرارتی کم نسبت به فلز در فصل سرما و یخ بندان ودر نقاط سردسیربا بتن ریزی در مناطق گرم برای قالب بندی بسیار مناسب است.

    5- نسبت به قالب فلزی به جز مواردخواص هزینه ای کمتر دارد.

     

    آرماتوربندی:

    برای ایجاد مقاومت در مقابل نیروهای کششی دربتن داخل شناژبتنی چند ردیف در بالاوپایین میلگردهای طولی قرار میدهند واین میلگردهای طولی  را بوسیله میلگردهای عرضی که به آن خاموت میگویند به همدیگر متصل  میکنند.

    میلگردهای طولی وعرضی را از قبل در گارگاه آرماتوربندی میبافند وبعد در داخل قالب بندی شناژ قرار میدهند.

    باید توجه داشت که پهنای این قفسه بافته شده  باید در حدود 5 سانتیمتر کوچکتر از پهنای قالب شناژ باشد یعنی از هر طرف 5/2 سانتیمتر بطوریکه این میلگردها کاملا دربتن غرق شده وآنرا از خورندگی در مقابل عوامل جوی محفوظ نگه دارد. این 5/2 سانتیمتر در مناطق مختلف اب و هوایی وهمچنین محل قرار گرفتن قطعه بتن وهمچنین میزان سولفاته بودن ابهای مجاور ان

    متفاوت است که میزان ان بوسیله موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران  تعیین شده است.

     

    هدف از بکار بردن فولاد در قطعات بتنی:

    بتن جسمی شکننده است که در مقابل نیروهای فشاری  مقاومتی قابل توجه دارد اما مقاومت ان در برابر نیروهای کششی ناچیز است.

    به همین دلیل در محاسبات بتن آرمه این مقاومت در نظر گرفته نمیشود.

    مقاومت بتن در برابر نیروهای کششی تقریبا 10/1مقاومت فشاری آن در نظرگرفته میشود.

    با توجه به اینکه قطعات بتنی مدام تحت تاثیر انواع نیروهای فشاری و برشی وکششی قرار میگیرند لازم است  قطعات بتن برای مقاومت کافی در مقابل این   نیروها با عنصر مناسبی مسلح گردند. که بهترین عناصر فلزاتی هستند که بنام آرماتور معروف هستند.

     

    انواع ارماتور استفاده شده در شناژ عبارتند از ارماتور طولی و عرضی.

    وظایف ارماتور طولی عبارتنداز تقویت ستون در مقابل بارهای فشاری و خمشی است.

    اما ارماتورهای عرضی وظیفه نگه داشتن ارماتورهای طولی در جای خود و جلوگیری از کمانه کردن ارماتورهای طولی در هنگام وارد شدن نیروهای  فشاری را برعهده دارند.

    تقویت ستون در جهت عرض ودر مقابل بارهای جانبی از وظایف دیگر

    ارماتورهای عرضی میباشد. ارماتور عرضی را خاموت میگویند.

    بسته به نوع شکل هندسی ستون از خاموتهای مختلف الشکلی استفاده میشود.

    اگر ستونها استوانه ای یا دایره ای شکل باشند ویا برای ساخت شمعها از

    خاموتهایی دایره ای شکل به نام دورپیچ یا اسپیرال استفاده میکنند .

    دورپیچها علاوه بر داشتن عملکرد تنگها باعث محصور شدن هسته داخلی ستون وافزایش مقاومت آن میشوند و همچنین در حین زلزله رفتار شکل پذیر

    تری- دارند یعنی بدون ترک خوردن تغییر شکلهای خوبی نشان میدهند.

     

    بستن میلگردها به یکدیگر:

    میلگردهای فولادی باید قبل از بتن ریزی براساس طرح ومحاسبه به

    یکدیگربسته ویکپارچه شوند تا از جابجا شدن آنها طی عملیات بتن ریزی  تا گیرش بتن جلوگیری شود.

    بستن میلگردها به یکدیگراز نظر زمان ومکان بستگی به وضعیت کارگاه و نوع قطعه دارد که تصمیم گیری در مورد چگونگی آن به عهده تکنسین  ساختمان میباشد تا حداکثر کارایی حاصل شود.

    گاهی تمام یا قسمتی ازمیلگردها را خارج از قالب میبندند و یک شبکه را تشکیل  میدهند وسپس انرا در قالب میگذارند مانند شبکه کف فونداسیون تکی وگاهی نیزمیلگردها را در روی قالب به یکدیگر میبندند مانند میلگردهای سقف بتنی.

    برای بستن دو میلگرد به یکدیگراز مفتول فلزی نرم با قطر 5/1تا2میلیمتر استفاده میکنند که اصطلاحا به این عمل گره زدن میگویند.

     

    نحوه خم کردن میلگردها:

    با توجه به سنگینی نسبی کار میلگرد خم کنی و فشارهای نسبی زیادی که در  هنگام خم کردن میلگرد بر دستها وکمر وبعضا تمامی اعضای بدن وارد  میشود بهتر است برای کاهش این فشارها ازمیز میلگرد خم کنی استفاده میشود.

    ارتفاع این میز معمولا 80 سانتیمترو عرض ان یک متر است وطول ان با توجه به طول میلگردها و امکانات کارگاه میتواند بین 3تا9متر درنظر گرفته شود. بر روی این میز صفحه خم کن میلگرد قرار دارد.

    این صفحه عبارت است از صفحه فولادی مربع یا مستطیلی که برروی آن تعدادی خار فولادی تعبیه شده است واین خارها از حرکت میلگرد در بعضی از جهات جلوگیری میکند.

    صفحه خم کن میلگرد را از طریق پیچهایی بر روی میز ثابت کرده وبا

    استفاده از اچار F یا اچار گوساله میلگردها را را به شکلهای مورد نظر خم میکنند.

    برای ایجاد قلابها و خمهای استاندارد قطر خار که میلگرد به دور ان میچرخد وخم مورد نظر را بوجود میاورد باید متناسب با قطر میلگرد مورد خم باشد.

    با توجه به اینکه وظیفه اصلی میلگردها در بتن تحمل نیروهای کششی است باید میلگردهای مصرفی در بتن صاف باشد .

    با وارد شدن نیرو به میلگرد مقطع ان باید در مقابل نیروی وارده مقاومت کند.

    در میلگردهای ناصاف قبل از اینکه مقطع میلگرد مقاومتی بروز دهد به دلیل طول اضافی ناشی ازناصافی میلگرد فاصله بین دونقطه ای که بر انها نیروهای عمل وعکس العمل وارد میشوند میتواند زیاد شود  که این امر در قطعات  بتنی جایز نیست بنابراین میلگردهای مصرفی در بتن باید حتما صاف وعاری

    از خمیدگی باشند.

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی عمران

    فهرست:

    مقدمه

    *************************************

    بررسی بخشهای مرتبط بابخش کار آموزی

    بررسی آموخته ها و پیشنهادات                                        ***************************

    انبار کردن سیمان

    **********************************************

    قالب بندی

    انواع قالب از لحاظ جنس

    قالب چوبی

    **********************************************

    آرماتوربندی

    هدف از بکار بردن فولاد در قطعات بتنی

    بستن میلگردها به همدیگر

    نحوه خم کردن میلگردها

    برش میلگردها

    آچار خم کن یا آچار F

    نحوه ساخت شناژهای افقی وعمودی

    قالب بندی شناژهای افقی و عمودی

    فاصله نگهدار یا لقمه

    قلاب انتهای میلگرد و اندازه استاندارد آن

    **********************************************

    بتن سازی

    حمل بتن

    نسبت های اختلاط

    بتن ریزی

    بتن ریزی در هوای گرم

    بعضی از مسائلی که ممکن است در بتن تازه بوجود اید

    مشخصات نا مطلوب بتن اب انداخته

    تراکم بتن

    نگه داری از بتن

    هم سطح کردن کف اتاقها با شناژ افقی

    دیوار چینی

    قالب بندی شناژ های عمودی

    نحوه پر کردن شنا ژهای عمودی

    هم سطح کردن دیوار

    قالب بندی سقف

    حمل ونقل وانبار کردن تیرچه ها

    بلوک

    میلگرد های ممان منفی

    میلگردهای حرارتی

    کلاف عرضی

    قلاب اتصال

    بتون ریزی سقف

    افت بتن (انقباض)

    عوامل موثر در افت

    راههای مقابله با افت

    خزش یا وارفتگی

    **********************************************

    عوامل موثر بر خزش

    راههای مقابله با خزش

    خستگی در بتن

    روشهای مراقبت از بتن سقف

    شمشه گیری

    کف سازی

    سفید کاری یا کف مال گچ

    کشته کشی یا نازک کاری

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی عمران , گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی عمران , پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی عمران , دانلود کارورزی پروژه کارآموزی عمران , گزارش کارورزی پروژه کارآموزی عمران , پروژه کارورزی پروژه کارآموزی عمران , کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی عمران , کارورزی در مورد پروژه کارآموزی عمران , نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی عمران , گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی عمران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت