گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی

تعداد صفحات: 81 فرمت فایل: word کد فایل: 4015
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۶,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی

    فصل اول :

    آشنایی با مکان کارآموزی

    شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی

     

    مدیر عامل :
    جناب آقای مهندس سید کورش هاشمی
    اعضای هیئت مدیره :
    1- آقای میر اسلام تیموری 2- آقای سید کورش هاشمی 3- آقای مسعود کاشیها 4- آقای محمد تقی زاده فضلی 5- آقای فضل ا... کلهر
    سال تاسیس:
    1368به شماره ثبت 1246 به شماره بهره برداری 7652 - 121
    تولیدات :
    انواع شیر ( استریلیزه - پاستوریزه ) -انواع ماست در بسته بندی مختلف - انواع خامه -انواع کشک - انواع دوغ - انواع پنیر .
    تعداد افراد شاغل:
    در این شرکت 230 نفر در حال حاضر مشغول بکار می باشند
    استاندارد ها -گواهینامه ها :
    الف) استاندارد مدیریت کیفیت ISO9001-2000 از موسسه لویدز انگلستان
    ب) استاندارد ایمنی و بهداشت مواد غذایی HACCPاز موسسه لویدز انگلستان
    ج) استانداردهای کیفیت محصول جهت کلیه محصولات ISIRIاز موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران
    د) پروانه واحد تحقیق و توسعه R&Dاز وزارت صنایع ایران .

     

     
    صادرات این شرکت:
    به کشورهای عراق-کانادا-امارت می باشد .
    آدرس :
    شهرکرد -شهرک صنعتی شهرکرد-میدان صنعت -بلوار کارآفرینان - گلستان 3
    تلفن :
    ( 3332003)(0381)
    ( 3333667)(0381)
    فاکس :
    ( 3332482)(0381)

     

    فصل دوم :

     

    بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

    بازاریابی

    در متون مدیریتی، بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده است، که فرایندهای مبادله را بین تولید کنندگان و مشتریان سازمانی تسهیل می‌کند. ماهیت بازاریابی صنعتی را می‌توان، خلق ارزش برای مشتریان به وسیله ارائه کالاها و خدماتی دانست که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق می‌بخشد.

    این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد که اینگونه می‌توان بدان اشاره کرد. اول اینکه گرچه در بازاریابی صنعتی همانند بازاریابی کالاهای مصرفی، نیاز به شناخت بازارهای هدف و تشخیص نیاز این بازارها و طراحی محصولات و خدمات مناسب برای تامین خواسته‌های بازار وجود دارد، ولی باید توجه کرد که در مقایسه با بازاریابی مصرفی، بازاریابی صنعتی در حوزه مدیریت عالی قرار دارد.

    در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم و حیاتی است و عرضه کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد انتخاب قرار نخواهند گرفت. در مقایسه با بازاریابی مصرفی، قیمت در بازاریابی صنعتی نقش جداگانه‌ای دارد. در بعضی موارد مشتریان صنعتی حاضرند قیمت بیشتری دهند ولی در عوض از تحویل به موقع و کیفیت محصولات خدمات اطمینان حاصل کنند و حتی در موارد دیگری مثل مناقصه‌های خرید نقش قیمت پراهمیت‌تر می‌شود. در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته واقف باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می‌شود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولات دیگر دارد. گاهی بازاریاب صنعتی سعی می‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا تقاضا برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهد.

     

    مقدمه:
    بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند.بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد.خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری ازفناوری روز از الزامات اساسی است.
    بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر وضروری سرمایه داری است.البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود ، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.
    بازار یابی :
    بازاریابی اثر بخش به عنوان ساختن چیزی که بتواند بفروشد و نه فروش آنچه که می توانید بسازید تعبیر می شود.
    سازمانهایی که آنجه را که تولید می کنند می فروشند محصول مدار هستند یعنی ابتدا محصول را تولید می کنند و سپس برای محصولات خود به دنبال مشتری هستند و به بازار یابی بعنوان وسیله ای برای ترغیب مشتریان به خرید می نگرند. موفق ترین سازمانها آنهایی هستند که آنجه را که می توانند بفروشند تولید می کنند ، آنها مشتری مدار هستند یعنی در پاسخ به نیازهای مشتری محصولات و خدمات خود را عرضه می کنند.
    در نتیجه بازاریابی را می توان ، به عنوان فعالیتی لازم برای تطبیق کالاها با نیازها و خواسته های بازار تعریف کرد و بازاریابی فعالیت هایی چون برنامه ریزی و قیمت گذاری و توزیع تبلیغات و معرفی محصولات را شامل می شود.
    شر کتها در زمینه بازار یابی سه دسته اند :
    1) شرکت های پیشرو
    2) شرکت های پیرو
    3) شرکت های ایستا
    شرکت های پیشرو:
    شر کتی فعال است ودرک درستی از بازار یابی دارد.در تحقیقات و رشد محصولات سرمایه گذاری می کند و راهکارهای بد یهی ارائه می دهد.
    شرکت های پیرو:
    خالی از هرگونه روحیه جسورانه است ممکن است موفق شود اما امکان موفقیت خیلی کم است چون تمایلی به خطرپذیری ندارد و ترجیح می دهد خود را به خطر نیاندازد و برای انتخاب راه منتظر بازار می ماند.
    شرکت های ایستا:
    همواره به یک شکل کار خود را ادامه می دهدو دلیلی برای تغیر ندارد و منزوی و بی تفاوت است.
    ابزار اصلی تشکیل دهنده ی بازار یابی به چهار P معروفند :
    1) محصولات product
    2) قیمت price
    3) مکان place
    4) تبلیغات promation
    یعنی بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد. عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند).تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است.اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.
    برای مثال در جایی که قیمت برای مشتریان اهمیت زیادی دارد این قیمت است که بر آمیزه تسلط دارد.
    قیمت پایین در اغلب موارد نشانگر کیفیت پایین محصول است ومشتریان یک محصول را به دلیل ارزانی آن نمی خرند آنها به خاطر نیاز خود خرید می کنند. توجه خود را به فروش مبتنی بر ارزش معمطوف کنید نه فروش بر مبنای قیمت.
    پنمین P آمیزۀ بازاریابی روابط عمومی Poblic Reations :
    برای موفقیت در امر بازاریابی ارائه یک تصویر خوب یک پیش نیاز تلقی می شود مثلا با حمایت از یک مرکز خیریه یا یک رویداد ارزشمند مشابه و معرفی آن به عموم جایگاه قوی تری برای خود فراهم کنید.
    استفاده از اطلاعات در زمینه بازاریابی :
    به عنوان مثال اگر شرکت تولید کننده پوشاک آقایان به این نتیجه برسد که 75% مشتریان بانوان هستند پس معلوم می شود که مردان خرید پوشاک خود را به مادران،همسران، و نامزد خود محول می کنند، در چنین حالتی بهتر است به جای آقایان ، بانوان هدف آگهی های تبلیغاتی قرار بگیرند.
     

     

    نیازها و انتظارات :
    مشتریان نیازها و انتظاراتی دارند که لازم است از جانب سازمانها در نظر گرفته شوند.
    نیاز یعنی آنچه که مشتری به برآورده شدن آن احتیاج دارد.
    انتظار یعنی آنچه که مشتری به طور حتم به آن نیاز ندارد ولی توقع دارد که آن را داشته باشد.
    مدیریت تجربه مشتری یا CEM :
    فرآیندی که همه تجربیات مشتری از یک محصول یا یک شرکت را زیر نظر دارد و آن را بصورت استراتژیک مدیریت می کند. بدین منظور از رویکردهای متفاوت همچون نام و نشان تجاری ، تنوع محصول ، بخش بندی بازار و روابط عمومی بازاریابی ، شامل مدیریت روابط عمومی مشتری ورضایت مندی مشتری استفاده می شود.
    هدف نهایی CEM غلبه بر موانع و شکاف بین حرف و عمل است که از طریق بازنویسی فرمول های اصول اولیه بازار یابی انجام می شود و در نهایت می توان گفت که CEM به چهار جنبه از مدیریت بازاریابی تاکید می کند.
    تمرکز بر تمام جنبه های مرتبط با مشتری.
    ترکیب موشکافی و خلاقیت.
    توجه همزمان به برنامه ریزی و اجرای برنامه های داخلی و خارجی.
    مراحل اساسی برای یک تبلیغات موفق عبارتند از :
    1) جلب توجه
    2) تحریک خواسته ها
    3) ایجاد علاقه
    4) جلب اعتماد
    5) حرکت زایی
    جلب توجه :
    از یک طرح بدیع ، رنگ ثابت و حروف بزرگ وتصویر اثر گذار برای برای جلب توجه استفاده کنید.
    تحریک خواسته ها :
    با طرح یک موضوع جذاب کاری کنید که مشتریان تحریک شوند و به طرف موضوع جلب شوند و محصول را به وی گوشزد کنید.
    ایجاد علاقه:
    به محصول رنگ و لعاب بدهید و مزایای چنین خریدی را بشمارید و امتیازات ارزش محصول را به وی گوشزد کنید.
    جلب اعتماد:
    با ارایه دلیل محکم و قانع کننده ، مشتری را متقاعد کنید به آنچه می فروشید احتیاج دارند.
    حرکت زایی:
    با عباراتی نظیر عرضه کوتاه مدت مشتری را وادار به اقدام کنید ، می توان تلفن رایگان ، پرداخت از طریق کارت اعتباری و ... مشتری را راحت تر به حرکت در آورید.
    انگیزه :
    برای جلب مشتری و بازاریابی موفق باید عامل انگیزه را در نظر گرفت برای مثال دو نفر مشتری یک کافی شاپ هستند اما انگیزه های متفاوت دارند مثلا یکی به خاطر این از این مکان استفاده می کند که مکان دنج و راحتی است و چند لحظه ازمحل کار وی فاصله دارد و دیگری مسافت زیادی را طی می کند زیرا در این محل سیگار کشیدن ممنوع است .
    مورد دیگر رسیدگی به شکایات است این مورد را جدی تلقی کنید مشتریانی که شکایتی دارند و نسبت به شکایت آنها رسیدگی شده وفادارتر هستند.
    مورد دیگر برای بازاریابی پرورش وفاداری است:
    مشتریان باید دلیلی برای وفادار ماندن داشته باشند . ارایه محصولات و خدمات عالی کافی نیست از افراد به خاطر اینکه مشتری شما هستند تشکر کنید تا آنها احساس احترام وارزش کنند. معاشرت بت افراد نگرش آنها را نسبت به شما تغییر می دهد.
    رقیبان :
    در مورد رقیبان خود به بررسی و مطالعه بپردازید شاید با این کار برخی از ایده های آنها را نسخه برداری کنید و با تلفیق ایده های خود و آنها روشهای مناسبی را برای بازاریابی بیابید . ایده های برتر شرکت های دیگر را اقتباس کرده و با انجام این ایده ها توان خود را بالا ببرید.
    نام مناسب :
    نام مناسب کمک قابل توجهی به فروش محصولات و خدمات می کند . نامی انتخاب کنید که دیگران نتوانند از آن استفاده کنند و در سایر زبانها قابل تلفظ باشند و ترجمه آنها بار منفی نداشته باشد و املای ساده داشته باشد.
    چرخه محصول پنج مرحله دارد :
    1) تولید محصول
    2) معرفی محصول
    3) رشد
    4) اشباع
    5) سیر قهقرایی
    تولید محصول:
    از زمانی آغاز می شود که شرکت پیشنهاد یا فکر محصول را به دست می آورد . در این دوره هم فروش و هم سود صفر است .
    معرفی محصول :
    در این زمان فروش اندک است و برای عرضه محصول به بازار هزینه بسیار زیادی صرف می شود و در نتیجه چیزی به نام سود وجود ندارد.
    رشد :
    دوره ای که بازار محصول را می پذیرد و سود افزایش می یابد.
    اشباع :
    دوره ای که فروش کاهش می یابد و میزان فروش ثابت کاهش می یابد زیرا شرکت در برابر رقبا هزینه های زیادی را از بابت تبلیغات صرف می کند.
    سیر قهقرایی :
    در این دوره سود و فروش رو به کاهش می رود.
    به ده دلیل قانع کننده، اینترنت باید در استراتژی بازاریابی گنجانده شود :
    ممکن است در نگاه اول حیرت‌انگیز به نظر برسد ولی بسیاری از شرکت‌ها، چه کوچک و چه بزرگ، باید به فکر توسعه‌ی یک راهکار منطقی در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشند. با توجه به این ‌که از سال 1994 تا کنون صنعت بازاریابی به شکل موثری از اینترنت بهره گرفته است، می‌توان این طور نتیجه گرفت که سازمان‌هایی که در فعالیت بازاریابی خود راهکاری برای استفاده از اینترنت درنظر نگرفته‌اند اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوند.
  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک پی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت