گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 4021
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه

    چکیده:

    سخت افزار بخش مادی و ابزاری هر مجموعه یا سیستم است. معمولا به قطعات یراق آلات فلزی و پلاستیکی گفته می شود. در دانش رایانه به قطعات و دستگاههای قابل لمس مربوط به کار با رایانه سخت افزار و به بخش غیرقابل لمس یعنی برنامه های رایانه ای نرم افزار اطلاق می شود.

    BIOS یک نرم افزار خاص است که به عنوان اینترفیس بین عناصر اصلی سخت افزارهای نصب شده بر روی سیستم و سیستم عامل ایفای وظیفه می نماید. نرم افزار بایوس دارای وظایف متعددی است ولی بدون شک مهمترین وظیفه ای او استقرار سیستم عامل در حافظه است. یک کارت گرافیک پیشرفته یک برد مدار چاپی به همراه حافظه و یک پردازنده اختصاصی است.

    کارت گرافیک در کامپیوتر شخصی دارای جایگاهی خاص است. کارتهای فوق اطلاعات دیجیتال تولید شده توسط کامپیوتر را اخذ و آنها به گونه ای تبدیل می نماید که برای انسان قابل مشاهده باشند. در اغلب کامپیوترها کارتهای گرافیکی اطلاعات دیجیتال را برای نمایش توسط نمایشگر به اطلاعات آنالوگ تبدیل می نمایند.

    مودم از سال 1960 در کامپیوتر و به منظور ارسال و دریافت اطلاعات توسط ترمینال ها و اتصال به سیستم های مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.

    کارت صدا یکی از عناصر سخت افزاری استفاده شده در کامپیوتر است و باعث ضبط و پخش صدا می گردد.

    آشنایی با مکان کارآموزی:

    1- تاریخچه سازمان

    شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه یک شرکت خصوصی با مدیریت آقای اسدی در سال 1380 واقع در شهرستان خمین، خیابان آزادی شروع به فعالیت نمود.

    فعالیت های این شرکت در زمینه اسمبل و فروش کامپیوترهای شخصی، خانگی، اداری و آموزشی و غیره و قطعات آن و همچنین نصب شبکه های کوچک و بزرگ محلی در مراکز مختلف و مکان هایی همچون ادارات، شرکت ها و کافی نت ها و غیره می باشد.

    این شرکت تمام کامپیوترهای مورد درخواست مشتری های خود را در اختیار آن ها قرار می دهد و در قبال عرضه سیستم های خود به آنان، خدمات گوناگونی مانند گارانتی تمامی قطعات کامپیوتری در مدت های مختلف ارائه می دهد.

    لازم به ذکر است که شرکت نمایندگی شرکت های Sumsung، کیس MEC را دارا می باشد.

    2- نوع محصولات تولیدی یا خدماتی

    شامل اسمبل سیستم، فروش و گارانتی سیستم می باشد و خدماتی همچون نصب ویندوز و رفع عیوب آن و برنامه های جانبی از جمله اتوکد و فتوشاپ و office و غیره را ارائه می دهد.

    3- شرح مختصری از فرآیند تولید و خدمات

    آشنایی با قطعات سخت افزاری و شروع مختصری از کارکرد آن در سیستم:

    Main board:

    این قطعه در واقع برد اصلی اصلی سیستم است که تمام قطعات از جمله CPU به طور مستقیم و همچنین RAM و کارتهای شبکه، مودم و غیره به Main board متصل می شوند و همچنین قطعات هارد FDD(فلاپی) و CDROM و رایتر به وسیله ی کابل های DATA نیز به Main اتصال دارند.

    یک Main ایده آل که عرف بازار میشود 3 الی 4 گیگا بایت Support , Ram میکشذ ئ CPU آنها با FSB های 800,533,400 وجود دارد که CPUهای Celeron دارای FSBهای 533 , 400 می باشد. Cache آنها 128(kB) و 256(kB) است که هر چه CACHE و FSB بالا باشد سرعت CPU و در کل سرعت سیستم بالاتر می رود.

    MAIN BOARDهای ساخت تایوان همگی دارای کیفیت و عملکرد قابل قبولی هستند. البته باید دقت کنید که برای اینکه واقعا مارک تایوان خریده باشید فقط به نوشته ی روی جعبه ی مادر بورد بسنده نکنید بلکه حتما عبارت Made in Taiwan بر روی بدنه ی مادر برد آن حک شده باشد.

    مورد دیگر این است که در هنگام خرید یا انتخاب مادر برد حتما به این نکته دقت کنید که چیپست های آن از مارک های شناخته شده باشند. منظور از چیپست(Chipse) ها چند تراشه اصلی بر روی مادربرد که وظایف کنترل و عملکرد کلی مادربرد را بر عهده دارد می باشد.

    RAM:

    قطعه کوچکی است نسبت به بقیه قطعات کامپیوتر که بیشتر کارت صدای تولیدی سرعت ویندوز را انجام می دهد و برنامه ها را با سرعت بیشتری پیش می برد اصلی که دارای دو نوع می باشد:

    1- SDRAM

    2- DDRAM

    RAMهای SD نسبت به DD قدیمی تر می باشد. RAMها مدل های مختلفی دارد. یکی از وجه تمایز آنها BUS های آنها می باشد و دیگری که در سرعت تاثیر دارد. مارک هایی همچون LG، Panasonic و... که تفاوت قیمت چندانی با هم ندارند.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت فنی و مهندسی شکوه رایانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت