گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه

تعداد صفحات: 37 فرمت فایل: word کد فایل: 4033
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه

    چکیده:

    این درس در واحد آموزش جهت معرفی از طرف دانشگاه به محل کار آموزی (شبکه بهداشت شهرستان ایذه) دفتر پژوهشی دانشگاه نامه ای به محل کار آموزی فرستاده و پس از ارائه نامه به شبکه بهداشت به طور عملی شروع به کار کردیم که در طی این دوره بنده هر هفته 3 جلسه از ساعت 8 صبح لغایت 12 به این محل رفته و یادگیری های لازم توسط حسابداری و دیگر اعضای حسابداری شبکه بهداشت به سرپرستی آقای ظهراب آذر پیکان به بنده ارائه می شود.

    که بنده در طی این دوره با جزئیات حقوق دستمزد و همچنین چگونگی نگهداری دفاتر حسابداری آشنا شده که حقوق دستمزد کار بسیار منظمی است چرا که اگر اشتباهی رخ دهد حسابداری باید جوابگو باشد. و در نهایت از استاد گرامی و گرانقدر جناب آقای مسعود کیانی لازم به جا آوردن کمال تشکر و قدر دانی است.

    مقدمه:

    حسابداری سیستمی است برای نگاهداری اثرات رویدادهای مالی در حیاط هر فرد یا سازمان به روشی که آن فرد  یا سازمان امکان داشته باشد موقعیت مالی هر فعالیت های مالی خود را برای عامه مردم گزارش نماید . حسابداری همانطوریکه در این تعریف آمده است : فقط به حوادث مالی مربوط می شود و کاری به سایر حوادث در داخل سازمان ندارد اطلاعاتی که جنبه مالی ندارد در سیستم حسابداری فراموش می شوند سیستم حسابداری نه فقط در تجارت و بازرگانی بلکه برای اشخاص و سازمانها که جنبه انتفاعی ندارند مانند کمیته امداد امام خمینی کاربرد دارد .

    و در دوران حیات هر شرکت یا موسسه بسیاری از افراد و موسسات دیگری مانند بانکها با سهام داران بستانکاران و مدیران داخلی به اطلاعات زیادی در باره موفقیت و فعالیتهای آن احتیاج دارند که سیستم حسابداری باید این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد و بیشتر از حسابداری واحد دیگری نمی تواند چنین اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهد . و یا عبارت است از خدمتی که با فراهم کردن اطلاعات مالی مورد نیاز مدیران پرداخت کنندگان مالیات ، اداره کنندگان و سایرین جهت تصمیم گیری آگاهانه انجام می پذیرد .و در کل اینکه حسابداری عبارت از مجموعه قواعد و روشهایی است که با بکارگیری آنها ، اطلاعات مالی و اقتصادی یک موسسه جمع آوری تجزیه و تحلیل ، اندازه گیری، ثبت و طبقه بندی و به شکل گزارشهای حسابداری خلاصه می شود و برای تصمیم گیری در اختیار اشخاص ذینفع و ذی علاقه قرار می گیرد 

     

    فصل اول

    آشنایی با محل کار آموزی

    آشنایی با محل کار آموزی

    شبکه بهداشت شهر ایذه از نظر جغرافیایی قسمت جنوب شهرستان ایذه قرار داشته و زیر نظر سازمان بهداشت و آموزش کل کشور مشغول به بررسی سیستم بهداشتی کل شهرستان می باشد. و تمام مراکز بهداشتی زیر نظر این شبکه به فعالیت می پردازد.

     

    فصل دوم

    هدف از تاسیس

     

    تعریف حسابداری :

     فنی است که عملیات مالی ثبت ، طبقه بندی تلخیص و تفسیر و با اعداد و ارقام قابل سنجش به پول و زمان بیان می نماید.

    همان طوریکه از تعریف فوق بر می آید حسابداری یک فن و تکنیک و روش است وقتی صحبت از ثبت رویدادها یا فعالیتها می شود منظور آن دسته از عملیات مالی است که قابل ذکر در سند حسابداری می باشد.

    منظور از ثبت – ثبت فعالیتهای مالی در دفتر روزنامه است که دفتر روزنامه یکی از دفاتر مورد عمل در حسابداری است که اسناد به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت می شود .

    طبقه بندی در این مرحله فعالیتهای ثبت شده یا اسناد ثبت نشده در دفتر روزنامه دسته بندی شده و به دفتر کل تحت همان دسته و طبقه ثبت می گردد. دفتر کل دفتری است بنام دفتر حسابها که کلیه سرفصلهای حسابداری در این دفتر هر کدام در صفحه ای خاص نوشته می شود . تلخیص به معنای خلاصه کردن : اطلاعات مالی طبقه بندی شده از دفتر کل استخراج و بصورت گزارش و صورتهای مالی تهیه می گردد مثل ترازنامه سود زیان – صورتحساب سرمایه و در شرکتهای تجاری و عملکرد .

    تفسیر : در این مرحله اطلاعات منعکس شده در صورتهای مالی مورد تجزیه و و تحلیل قرار می گیرد وضعیت شرکت یا موسسه در آن دور تجزیه و تحلیل می گردد.

    زمان : لحظه وقوع رویداد شرکت یا موسسه است .

    واحد پول : رویدادهای مالی قابل تقویم به پول رایج کشور است مثلاً واحد پول ایران ریال است .

    1-مفروضات حسابداری :

    الف) فرض تفکیک شخصیت : در حسابداری هر واحد اقتصادی به عنوان یک واحد جدا و مجزا از مالک ( مالکان ) آن و سایر موسسات در نظر گرفته میشود .

    ب)فرض واحد اندازه گیری: به این معنا است که نتایج معاملات و عملیات مالی یک موسسه میتواند بر حسب واحد پول اندازه گیری و گزارشی شود یعنی در حسابداری تنها معاملات و رویدادهای ثبت می شده که قابل بیان به پول باشد .

    ج) فرض تداوم فعالیت : به این معنا است که فعالیت موسسه در آینده قابل پیش بینی استمرار می یابد و قصد انحلال موسسه یا تعطیلی آن وجود ندارد .

    و این فرض به مفهوم دوام و بقاء دائمی موسسه نیست بلکه پیش فرضی حاکی از تداوم یک دوره زمانی کافی برای اجری عملیات ، انجام قراردادهای و ایفای تعهدات موسسه است . 

    د) فرض دوره مالی : اگر چه نتایج واقعی عملیات یک واحد اقتصادی مشخص را نمی توان بطور دقیق قبل از انحلال تعیین کرد ، اما استفاده کنندگان از گزارشهای مالی نمی توانند برای دریافت اطلاعات تا زمان انحلال صبر کنند . از این جهت تهیه گزارشهای مالی در دوره های زمان معین ضروری است . به این منظور عمر یک واحد اقتصادی به یکسری دوره های زمانی مساوی تقسیم می شود . که هر دوره را اصطلاحاً دوره حسابداری می گویند و هر دوره که 12 ماه طول می کشد ، اصطلاحاً سال مالی می گویند .

    2) اصول حسابداری

    الف) اصل بهای تمام شده : یعنی کلیه اقلام با ارزش زمان تملک در دفاتر ثبت و در صورتهای مالی منعکس می گردد .

    ب ) اصل وضع هزینه های یک دوره از درآمدهای همان دوره ( اصل تطابق ) : یعنی در هر دوره مالی هزینه هایی که در تحقیق درآمد همان دوره صرف گردیده است باید از همان درآمد کسر گردد .

    ج ) اصل افشای حقایق : یعنی اینکه کلیه حقوق با اهمیت و مربوط به وضعیت مالی و نیز نتایج فعالیتهای مالی باید افشا گردد و در اختیار استفاده کنندگان از صورتهای مالی قرار گیرد.

    د ) اصل قابلیت مقایسه : یعنی اینکه اطلاعات حسابداری باید به همان اندازه که قابلیت مقایسه با یکدیگر در پی دوره های مالی مختلف را دارند ، قابلیت مقایسه با اطلاعات موسسات مشابه را نیز داشته باشند.

    ح) اصل ثبات رویه : رعایت اصل قابلیت مقایسه داشتن اطلاعات حسابداری مستلزم رعایت این اصل می باشد . یعنی اینکه در دوره های مختلف مالی یک رویه ثابت حسابداری مورد استفاده قرار گیرد .

    حسابداری دولتی : نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به وزارت خانه ها و موسسات دولتی را به منظور تصمیم گیری صحیح مالی و کنترل برنامه های مصوب بودجه سالانه و منابع مالی مورد استفاده دولت را جمع آوری ، طبقه بندی ، تلخیص و نهایتاً گزارش می کند.

    در حسابداری دولتی حسابهایی به نام حساب دریافت و پرداخت داریم و از ترازنامه نیز به جای حقوق صاحبان سهام ، حسابی بنام حساب مازاد وجود دارد .

     

     

     

     

     

    فصل سوم

    تشریح روندکار

    روش تحقیق :

     استفاده از کتابهای اصول حسابداری ، مقدماتی ، شرکتها و سایت های اینترنت و استفاده از جزوه ها و کپی برداری های حسابدار شبکه  بهداشت.

    بررسی سیستم حقوق و دستمزد:

    در موسسات مختلف پرداخت حقوق و دستمزد به هر یک از کارکنان می تواند بر اساس ساعات کار به صورت دستمزد روزانه، هفتگی و یا حقوق ماهانه باشد. هنگام پرداخت حقوق و دستمزد اطلاعات مربوط به دریافتی هر یک از کارکنان بایستی همراه با ریز پرداخت محاسبات و مبتنی بر مدارک کارکرد وی پردازش و ارائه شود که به صورت کلی عبارت است از مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته در داخل یک موسسه است که داده های مربوط به سهم نیروی کار در تولید محصولات و یا ارائه خدمات را به صورت ها و اطلاعات حقوق و دستمزد تبدیل می کند.

     آشنایی با کنترل داخلی سیستم حقوق و دستمزد:

    کنترل داخلی مناسب برای سیستم حقوق و دستمزد مانند سایر روشها کنترل داخلی شامل تقسیم دقیق وظایف و مسئولیت ها در سیستم حقوق و دستمزد است در اکثر موسسات وظایف و مسئولیت های حقوق و دستمزد در دوایر زیر تقسیم شده است.

    دایره کار گزینی

    دایره ثبت اوقات کار

    دایره حقوق و دستمزد

    دایره پرداخت

    دایره کارگزینی:

    وظیفه عمده این دایره از سیستم حقوق و دستمزد تامین نیروی کار لازم برای قسمت های مختلف موسسه است. دایره ی کارگزینی علاوه بر انجام وظیفه بالا آئین نامه های استخدامی را تهیه و برنامه های آموزشی و ارزیابی مشاغل و شرح وظایف را انجام می دهد.

    2-دایره ثبت اوقات کار:

    نگهداری مدارکی که نشان دهنده اوقات کار هر یک از کارکنان در دوره های مشخص هفتگی یا ماهانه باشد مهمترین و اولین مرحله از مراحل جمع آوری داده های مربوط به سیستم حقوق و دستمزد است.

    3- دایره حقوق و دستمزد:

    محاسبه و تعیین حقوق و دستمزد نا خالص کسورات، خالص دریافتی هر یک از کارکنان تهیه و تنظیم است حقوق و دستمزد بر اساس کارت های ساعات ارسال شده از دایره ثبت اوقات کار در دایره حقوق و دستمزد انجام می شود وظایف و عملیات این دایره به وسعت و حجم عملیات موسسه بستگی دارد.

    4- دایره پرداخت حقوق و دستمزد :

    در موسسات کوچک که تعداد کارکنان آنها زیاد نیست پرداخت حقوق و دستمزد معمولاً در یک روز انجام می شود و تناوب پرداخت ممکن است هفتگی ، دو هفته یک بار و یا ماهانه باشد ولی بهترین روش پرداخت حقوق و دستمزد پرداخت توسط یک از حساب جاری موسسه است. در صورتی که به دلایل مختلف پرداخت حقوق توسط چک امکان پذیر نبوده به شکل نقدی انجام می شود اما در صورتی که تعداد کارکنان موسسه زیاد باشد استفاده از یک حساب بانکی خاص برای پرداخت حقوق و دستمزد روش مناسبی است. 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه

    فهرست:

    تقدیر و تشکر

    چکیده

    مقدمه

    فصل اول

    آشنایی با محل کار آموزی                                                                                              2

    فصل دوم - هدف از تاسیس                                                                                          3

    تعریف حسابداری                                                                                                           4

    مفروضات حسابداری                                                                                                      5

    اصول حسابداری                                                                                                                         6

    حسابداری دولتی                                                                                                            6

    فصل سوم-تشریح روندکار                                                                                           7

    روش تحقیق                                                                                                                   8

    بررسی سیستم حقوق و دستمزد                                                                                         8

    آشنایی با کنترل داخلی سیستم حقوق و دستمزد                                                                  8

    دایره کارگزینی                                                                                                              9

    دفتر روزنامه                                                                                                                   10

    دفتر روزنامه بانک                                                                                                           11

    دفتر کل                                                                                                                         13

    موازنه ی حسابهای دفتر کل                                                                                              15

    تراز عملیات دفتر کل                                                                                                       16

    مراحل حسابداری                                                                                                            17

    حسابداری مالیاتی                                                                                                           19

    حسابرسی                                                                                                                      19

    خرید کالا و فروش کالا                                                                                                  20

    حسابداری خرید کالا                                                                                                      20

    برگشت از خرید                                                                                                             21

    حسابداری فروش کالا                                                                                                     21

    برگشت از فروش                                                                                                            22

    سیستم حقوق و دستمزد                                                                                                   22

    در آمد کارکنان                                                                                                             23

    کسورات مربوط به در آمد کارکنان                                                                                  23

    حق بیمه سهم کارکنان                                                                                                    23

    مالیات حقوق و دستمزد                                                                                                   24

    سایر کسور                                                                                                                     25

    مدارک سیستم حقوق و دستمزد                                                                                       25

    لیست حقوق و دستمزد                                                                                                    25

    صورتحساب سرمایه                                                                                                        26

    آشنایی با صورت سود و زیان                                                                                          27

    محاسبه سود و زیان یک دوره                                                                                          27

    چرخه حسابداری                                                                                                            27

    فصل چهارم-جمع بندی و نتیجه گیری                                                                           29

    نتیجه گیری                                                                                                                    30

     

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت در شبکه بهداشت شهرستان ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت