گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور

تعداد صفحات: 63 فرمت فایل: word کد فایل: 4094
سال: 1385 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور

    مقدمه و آشنایی بامحل کار آموزی

    اینجانب سید رضا حسینی دانشجوی رشته عمران کارهای عمومی ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور کارآموزی خود را در واحد عمران شهرداری نیشابور زیر نظر مهندس صدیقی و مهندس سرچاهی و چند مهندس دیگر شهردرای شروع کردم و طول دوره کارآموزی من شامل  چند قسمت زیر می باشد :

    کارخانه آسفالت به مدت 6 روز - آسفات جاده ها به مدت 3 روز – انبار مرکزی شهرداری نیشابور به مدت 5 روز –بازدید از مراحل اجرای ساختمان به مدت 6 روز و مدت 14 روز دیگر از کار آموزی خود را در دفتر عمران شهرداری بودم که در آنجا که اکثر مهندسین تا ساعت 12 برای نظارت به بیرون از شهرداری می رفتند و من و کار آموز دیگر به ارباب رجوع ها و تلفن ها جواب می دادیم و همچنین انجام کار های اداری که مهندسین داشتند به ما می دادند تا انجام دهیم. و همچنین در طی این مدت متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری آبهای سطحی نیشابور را که آقای مهندس صدیقی به ما داده بود با کار آموز دیگر با هم انجام می دادیم. و همچنین متره مجتمع 20 واحدی شهرداری نیشابور که آن را نتوانستیم  تمام کنیم و به کارآموز های دیگر سپردیم.

     همچنین از همکاری آقایان مهندس صدیق و مهندس سرچاهی و مهندسان شهردرای وکارکنان کارخانه آسفالت نیشابور و انبار مرکزی شهرداری نیشابور برای تهیه این گزارش تقدیر و تشکر می کنم.

    و برای این درس و واحد کارآموزی این گزارش را تهیه و تنظیم کرده و تقدیم استاد محترم می کنم.

                                                    

    کارخانه آسفالت نیشابور

     

    من حدود 6 روز از کارآموزی خود را در کارخانه آسفالت نیشابور بودم که به صورت پراکنده بود و مراحل تهیه آسفالت را در زیر توضیح داده ام.

     

    تولید آسفالت :

    آسفالت از اختلاط قیر و مصالح سنگی بدست می آید آسفالت انواع مختلف دارد و از آن برای ساختن لایه های رویه، اساس و زیراساس روسازی راه ها و فرودگاه ها استفاده می شود.

    تصویر مراحل تهیه آسفالت

    مصالح سنگی :

    مصالح سنگی آسفالت شامل مصالح سنگی درشت دانه وریزدانه و گرد سنگ یا فیلر می باشد. وفیلر به مصالحی گفته می شود که از الک شماره 200 عبور کند و باید عاری از مواد رسی و آلی باشد.

    مهمترین نقش فیلر در آسفالت افزایش عمر روسازی و ازدیاد مقاومت آن در برابر تاثیر آب است. و اما مصرف بیش از اندازه فیلر سبب کاهش تخلل، افزایش مقاومت در برابر تراکم و کاهش استقامت مصالح می شود.

    قیر :

    مقدار قیر آسفالت تابع خصوصیات و دانه بندی مصالح سنگی انتخاب می شود. مصرف قیر بیش از حد علاوه بر کاستن از استقامت آسفالت باعث کاهش مقاومت برشی آن می شود و این سبب می شود سطح روی جاده در اثر نیروی رانش چرخ های وسایل نقلیه سنگین تغییر شکل داده و موج بر  دارد. 

    تهیه آسفالت :

    در این کارخانه تهیه آسفالت بصورت متناوب است. در این کارخانه مقدار معینی از مصالح سنگی پس از توزین وارد مخلوط کن شده و پس از آنکه به آن مقدار لازم قیر اضافه شد مصالح سنگی با قیر اندود شده و سپس آسفالت بدست می آید و آسفالت بدست آمده را در کامیون های حمل آسفالت به طور پیوسته ریخته می شود.

    کارخانه آسفالت از چند قسمت اصلی تشکیل شده که ، که عبارتند از : سیلو های مصالح سنگی سرد، سیستم تسمه نقاله یا نوار مادر، کوره خشک کننده، سیستم گردگیر، سرند های لرزنده، سیلوهای مصالح سنگی سرد، مخازن قیر، مخزن فیلر تکمیلی و مخلوط کن.

    مصالح سنگی لازم برای پختن آسفالت بصورت اندازه های مجزا در سیلوهای هرمی شکل انبار شده ونگهداری می شوند . این سیلوها که به سیلو های مصالح سنگی سرد موسم هستند دارای دریچه های مخصوصی می باشند که با تنظیم آنها می توان مقدار ودانه بندی مصالح سنگی خارج شده از آنها را کنترل کرد . مصالح سنگی خارج شده ازاین سیلوها توسط تسمه نقاله و بالا برنده ها به داخل خشک کن هدایت می شوند. خشک کن دو عمل مهم یعنی خشک کردن مصالح سنگی و گرم کردن آنها را انجام می دهد. هر اندازه رطوبت مصالح بیشتر و درجه حرارت محیط پایین تر باشد مدت زمان بیشتری طول می کشد تا مصالح سنگی کاملا خشک و گرم شود و دمای آن به 130 تا 170 درجه سانتی گراد برسد

    کارخانه آسفالت نیشابور

     

    عمل اختلاط مصالح سنگی فیلر و قیر در مخلوط کن صورت می گیرد. در کارخانه آسفالت پس از آنکه مصالح سنگی ریز و درشت و فیلر به نسبت درصد های لازم به مقادیر مشخصی توزین شد  بداخل مخلوط کن ریخته شده و معمولا به مدت 15 تا 20 ثانیه بخوبی مخلوط می شوند تا محصول حالت یکنواختی پیدا کند. سپس قیر که در مخازن مخصوص حدود 115 تا 170 درجه سانتی گراد گرم می شود به مقدار لازم توزین شده وبه مصالح سنگی اضافه می شود. مصالح سنگی وقیر به مدت حداقل 45 ثانیه در مخلوط کن بخوبی مخلوط می شوند تا قیر سطح تمام دانه ها را به طور یکنواخت اندود کند. پس از آنکه مصالح سنگی با قیر اندود شد آسفالت به دست آمده از دریچه هایی که در زیر مخلوط کن تعبیه شده است خارج شده و به داخل اطاقک کامیون مخصوص حمل آسفالت که در زیر مخلوط کن قرار می گیرد ریخته می شود تا به محل مصرف حمل شود. 

    تصویر شماتیک از کارخانه آسفالت

    آسفالت راه و جاده

    مدت 3 روز از کار آموزی خود را در محل آسفات راه و جاده بودم . که مراحل آسفالت راه و جاده  را در زیر توزیح داده ام:

    اجرای لایه های آسفالت :

    آسفالت ساخته شده در کارخانه که هنوز گرم است حمل آن به محل مصرف با استفاده از کامیون های کمپرسی که اتاقک آنها دارای کف و دیواره های فلزی صاف و مسطح است انجام می شود.(برای جلوگیری از چسبیدن بتن آسفالتی به کف دیواره های اتاقک کامیون ها آنها را با محلول آب آهک آغشته می کنند.) و در محل مصرف آن را در سطح راه پخش می کنند. وآسفالت پخش شده را قبل از آنکه درجه حرارتش از حدود 120 درجه سانتی گراد کمتر شود غلتک می زنند تا کاملا متراکم شود.

     

    غلتک زدن سطح راه قبل از آسفالت کردن

    اجرای یک لایه آسفالت شامل آماده کردن سطح راه، پخش مصالح و متراکم کردن آن می باشد.

    لایه آسفالتی ممکن است برروی یک لایه آسفالتی دیگر ویک لایه غیر آسفالتی ساخته شود. در هر صورت سطح راه باید قبل ازاجرای لایه آسفالت از هر گونه مواد خارجی و دانه های شل و کنده شده پاک شود. وچاله ها و ناهمواری ها موجود در سطح آن با مصالح مناسب پر شده و متراکم شود تا سطحی صاف و یکنواخت و با تراکم کافی به دست آید. در مواردی که یک لایه آسفالت بر روی یک لایه غیر آسفالتی  مانند شن و ماسه ای ساخته شود باید سطح غیر آسفالتی موجود قبل از اجرای لایه آسفالت قیر پاشی شود. ای قشر نازک قیر بخاطر آب بندی کردن سطح غیر آسفالتی بوده و سبب می شود که لایه آسفالت بهتر به لایه زیرین بچسبد. قیری که برای این کار استفاده می شود از نوع قیر محلول می باشد.

    این قیر باید دارای روانی کمی باشد تا به راحتی در سطح قیرپاشی نفوذ کند. بری این کارقیر را به کمک ماشین های قیر پاش مجهز به گرمکن گرم می کنندتا کاملا آبکی شود و سپس آن را با فشار بر روی سطح جاده آماده شده می پاشند. سطحی که قیر پاشی شده نباید زیر رفت و آمد وسایل نقلیه قرار گیرد.

    رویه های آسفالت گرم درمواردی که دارای ضخامتی بیش از 5 سانتی متر است در دو لایه ساخته می شود. لایه رویه که لایه توپکا هم به آن می گویند معمولا دارای ضخامتی کمتر از لایه زیرین که لایه آستر هم نامیده می شود است. لایه رویه دانه بندی توپرتر، درصد قیر بیشتر و لایه آستر ریزدانه تر است. همچنین بین لایه های رویه و آستر آسفالت یک اندود نازک از قیر تندگیر می ریزند.

     

    غلتک چرخ لاستیکی سبک

    پخش آسفالت :

    برای پخش آسفالت گرم بر روی سطح آماده شده راه از ماشین مخصوص پخش آسفالت که فینیشر می باشد استفاده می شود. فنیشراز دوقسمت پخش کن آسفالت و تراکتور تشکیل شده است. وظیفه پخش کن، پخش آسفالت و تنظیم ضخامت می باشد و تراکتور نیروی محرکه لازم برای پخش آسفالت را فراهم می کند.

    ماشین پخش آسفالت (فینیشر)

    کوبیدن لایه های آسفالت :

    پس از اینکه لایه آسفالت به ضخامت و عرض و شیب مورد نظر در سطح آ ماده شده راه پخش شد آنرا با غلتک زدن متراکم می کنند. عمل غلتک زدن در دو یا سه مرحله انجام میشود. در مرحله اول از غلتک های چرخ فولادی استفاده می شود.  این کار بای زمانی که دجه حرارت آسفالت بیش از 120 درجخ سانتیگراد است انجام شود. مرحله دوم غلتک زدن با استفاده از غلتک های چرخ لاستیکی انجام می شود و هدف استفاده از آن تراکم و آببندی کردن قسمت بالایی لایه آسفالت است. و در مرحله سوم غلتک زدن با استفاده از غلتک های چرخ فولادی است که اثر غلتک ها را که ممکن است در مراحل قبلی بر روی سطح آسفالت باقی مانده باشد برطرف می کند.

    غلتک زدن باید به موازات محور طولی راه و از لبه های کناری شروع شده و به طرف محور طولی راه ادامه یابد. در قوس هایی که راه دارای شیب عرضی است غلتک زدن باید از لبه داخلی قوس شروع شده و بطرف لبه های خارجی که ارتفاع آن بیشتر از لبه داخلی است ادامه یابد. غلتک زدن باید بطور یکنواخت و با سرعت کم انجام شود و از تغییر جهت دادن های ناگهانی اجتناب گردد تا سطح آسفالت مترکم شده ناهمواری بوجود نیاید.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور

    فهرست:

    مقدمه و آشنایی بامحل کارآموزی .......................................

    کارخانه آسفالت نیشابور  ......................................................

    تولید آسفالت   ...............................................................................................................

    مصالح سنگی   ...............................................................................................................

    قیر   ................................................................................................................................

    تهیه آسفالت  .................................................................................................................

    آسفالت راه و جاده  ...............................................................

    اجرای لایه های آسفالت  ...............................................................................................

    پخش آسفالت  .........................................................................................

    کوبیدن لایه های آسفالت  ..........................................................................

     

    انبار مرکزی شهرداری  ..................................................................

    طرز تهیه بتن   ...............................................................................................................

    ویبره کردن بتن  ......................................................................................

     

     

    روند اجرایی کارهای ساختمانی  ....................................................

    فونداسیون ....................................................................................................................

    کفراژبندی  ................................................................................

    آرماتور بندی ................................................................................................................

    اندود دیوار ( خاک گچ یا کاه گل )  .............................................................................

    فلسفه وجود کاه در خاک گچ    ..................................................................................

    اندود گچ ( سفید کاری )  ............................................................................................

    کاشی کاری  .................................................................................................................

    کیفیت کاشی   .............................................................................................................

      نحوه سرامیک کاری   ................................................................................................

    شیب بندی پشت بام  ..............................................................................

     

    مقاطع تیپ و جزئیات اجرایی کانیو و کانال  .................

    واحد عمران شهرداری نیشابور   ................................................................................

     متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری آبهای سطحی نیشابور  ..........

     

     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی کارخانه آسفالت نیشابور - انبار مرکزی شهرداری نیشابور - روند اجرایی کارهای ساختمانی - آسفالت راه و جاده - متره و ریز متره یک متر از کانال های جمع آوری - آب های سطحی نیشابور در شهرداری نیشابور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت