گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: word کد فایل: 4118
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

    مقدمه

     

    شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عملیات مربوط به خرید و فروش سم ، کود وبذر را انجام می دهد . خرید سم به صورت نقدی وخرید بذر و کود بصورت غیر نقدی انجام
    می شود که در این صورت چک صادر می گردد .

    شرکت این محصولات را از منابع مختلف خریداری می کند . بذر از کشاورزان پیش خرید می شود .

    نهاده های خریداری شده به انبار تحویل داده می شود و انبار در قبال دریافت انها قبض رسید صادر می کند که حاوی اطلاعات مقداری و نوع نهاده ( سم ، کود و بذر) می باشد .

    و در صورت تایید مقدار قابل فروش توسط قسمت بازرگانی و تحویل برگ درخواست به انبار،انبار حواله صادر می‌کند عملیات ثبت حواله ها و رسیدهای حسابداری انبار به عهده قسمت بازرگانی فروش می‌باشد.

     

    حسابداری

    حسابداری فرایندی است که اطلاعات مالی را ایجاد می کند و در کلیه واحدهای اقتصادی تصمیم گیری ها بر اساس همین اطلاعات اخذ می شود .

    در حال حاضر دانش حسابداری به عنوان یک دانش فراگیر در آمده که بسیاری خود را نیازمند دانستن ان احساس می کنند .

    حسابداری عبارت است از :

    شناسایی ، انداازه گیری ، ثبت وگزارش اطلاعات اقتصادی به استفاده کنندگان  به گونه ای که امکان قضاوت وتصمیم گیری آگاهانه برای انها فراهم شود .

    واستفاده کنندگان اطلاعات حسابداری کسانی هستند که برای تصمیم گیری وقضاوت اگاهانه علاقه مندند گزارشهای حسابداری را دریافت ومورد استفاده قرار دهند.

    نوع اطلاعات حسابداری که هر استفاده کننده به آن نیاز دارد ، بستگی به نوع تصمیماتی دارد که می خواهد اتخاذ نماید .

    شخصیت حسابداری واحد اقتصادی مشخص وجداگانه ای است که اطلاعات وگزارشهای حسابداری فقط در مورد آن تهیه می شود .

    ثبت اسناد هزینه

     

    شرکت برای انجام عملیات خرید وفروش متحمل هزینه های بسیاری می‌شود. این هزینه ها از محل اعتباراتی که برای هر اداره باتوجه به عملکرد ان اداره در نظر گرفته می شود تامین می شود . شرکت این اعتبار تخصیصی را جمع بندی کرده وبا توجه به عملیات هزینه
    می‌نماید .

    دوره مالی یکسال می باشد . در ابتدای سال شرکت مبلغی را به عنوان تنخواه برای انجام هزینه ها در نظر می گیرد که این مبلغ در ابتدای سال به حساب تنخواه گردان اضافه واز حساب بانک کسر می گردد .

     

    هزینه ها در این شرکت به چند دسته از جمله تبعی (عملکرد) و جاری عمرانی سرمایه ای
    و ..  تقسیم می شوند .

     

    هزینه های تبعی شامل نهاده ها (سم ، کود ، بذر ) می باشد برای مثال  هزینه کیسه و
    کیسه گیری  حمل ونقل جابجایی و دستمزد کارکنان.

    هزینه های جاری  مرتبط با هزینه های جاری شعبه می باشد از جمله هزینه های تعمیرات ، پذ یرایی ، ملزومات، حقوق ودستمزد .

    مبلغ تنخواه در اختیار فردی که مسئولیت  پرداخت هزینه ها به عهده او می باشد قرار می‌گیرد که اصطلاحا تنخواه گردان  (کارپرداز) اطلاق می گردد . کارپرداز شعبه خریدهایی انجام می دهد وفاکتورها را با تاریخ معین به قسمت مالی تحویل می دهد .

    عملکرد تنخواه گردان بدین نحو می باشد که پس از استعلام قیمت کالای مورد نظر از چند فروشگاه و مقایسه قیمتها کالای مربوط  را با به صرفه  ترین  قیمت خریداری می کند.  اگر کالای خریداری شده از اقلام  با قیمت بالا باشد در کمیسیون اداره باصرفه ترین قیمت در نظر گرفته می شود .

     

    بعداز خریداری کالا توسط کارپرداز ابتدا به انبار تحویل داده می شود و انبار برچسب حاوی شماره سریال را روی تمامی کالاهای خریداری شده نصب می کند. این شماره سریال روی قبض انبار نیز قید گردیده . این برچسب شامل اقلام مصرفی وکم قیمت
    نمی باشد. (کالاهای قابل استهلاک نیز در ستاد مستهلک می شود )

     

    حسابدار به صورت روزانه فاکتور هزینه ها را تنظیم نموده سپس طی سند هزینه ها را وارد سیستم می کند.  فاکتورها بر حسب نوع هزینه گروه بندی و مرتب می شوند. برای مثال هزینه خرید ابزار الات از هر نوع که باشد در حساب اثاثیه ولوازم اداری ثبت
    می شود

    برای ثبت اسناد هزینه ابتدا وارد سیستم مالی شده وسپس قسمت ورود اطلاعات و در  قسمت ثبت و روئیت اسناد پس از مشاهده دفتر روزنامه  ابتدا کد حساب را به ترتیب کد معین ، کد تفصیلی اول وکد تفصیلی دوم وارد می کنیم . کدهای تفصیلی توسط خود شرکت تعریف می شود به عنوان نمونه به هر کارمند یا قسمت عملیاتی کد مخصوص داده می شود .

    قسمت بعدی شرح می باشد شامل خلاصه ای از شرح فاکتور می باشد برای مثال قید می شود که کد هزینه وارد شده بابت خرید کدام قلم ازملزمات می باشد و سپس مبلغ بر اساس بدهکار یا بستانکار بودن ثبت می شود .

    در آخر جمع اقلام هزینه از حساب تنخواه کسر می گردد . سپس مجددا عین مبلغ  هزینه ها به حساب تنخواه گردان اضافه و از موجودی بانک کسر می گردد .                     

    سپس از سند مربوط چاپ گرفته می شود و به پیوست فاکتورهای مربوط وقبض انبار و برگ درخواست ضمیمه سند می گردد،                                               

    ثبت حواله و رسید

    این عملیات مربوط به قسمت بازرگانی ومالی می باشد که راجع به خرید وفروش نهاده ها (سم ، بذر، کود ) است .

    اطلاعات وارده به سیستم طبق حواله ها ورسید های ارسالی از انبار است ودر سیستم حسابداری نهاده ها به ثبت می رسد .

    در این سیستم نهاده ها از لحاظ مقداری و ارزش ریالی  مورد محاسبه قرار می گیرد .

    بدین ترتیب که پس از ورود به حسابداری انبار مورد نظر ابتدا شماره سند را به ترتیب آخرین شماره وارد کرده سپس تاریخ رسیدها را که از  15 هر ماه می باشد و در ستون بعد کد کالای مربوط به نهاده ها  را وارد می کنیم ستون بعد متعلق به مقدار نهاده ها است که پس از ورود مقدار، سیستم  ارزش ریالی ان را اتوماتیک وار محاسبه می کند .

    ستون اخرمربوط به مرکز هزینه ها می باشد . باکلیک کردن روی کد مرکز می توان کد تمام مراکز را مشاهده کرد و کد مورد نظر را یافت .

    درحواله ها تاریخ از 25 هر ماه زده می شود ومراحل بعد به همان ترتیب بالا می باشد .

     

    برگه های حواله ورسید به ترتیب شماره سند در زونکن مربوط به آن ماه  نگهداری
    می شود.

    در پایان هر ماه  پس از اینکه کلیه رسیدها و حواله های مربوط به نهاده ها (لازم به ذکر است که هر کدام از نهاده ها سیستم مخصوص به خود را دارد ) در سیستم حسابداری ثبت گردید گزارش ان را تهیه می نمائیم تا سند مربوط تنظیم گردد .

    برای ادامه این کار گزارش وارده وصادره از حسابداری انبار و گزارش وارده و صادره از کنترل موجودی ( انبار ) گرفته  وهر دو را با هم تطبیق می دهیم بطوری که هر دو باید با هم موازنه داشته باشند .

    گزارش بعدی مربوط به گزارش فروش نهاده ها می باشد . در پایان همان ماه مورد نظر این گزارش نیز با گزارش گرفته شده از انبار موازنه می شود . 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت