گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر

تعداد صفحات: 39 فرمت فایل: word کد فایل: 4176
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی معماری
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر

    موقعیت، قدمت و تاریخچه ی شهرستان بندر ماهشهر

    شهرستان بندر ماهشهر در جنوب غربی ایران و جنوب استان خوزستان و در شمال خور موسی قرار گرفته است . این شهرستان در محدوده ی جغرافیایی 49 درجه و 54 دقیقه ی طول شرقی و 50 درجه و 30 دقیقه عرض شمالی واقع شده است.

    بندر ماهشهر دارای وسعت 7312 کیلومتر مربع می باشد و از لحاظ مساحت سومین شهرستان استان محسوب می شود. فاصله ی این شهرستان تا خلیج فارس 11 کیلومتر می باشد.

    این شهرستان از شمال و شمال شرقی به اهواز و رامهرمز، از جنوب به خلیج فارس و آبادان ، از غرب به خرمشهر و از شرق به بهبهان می رسد.

    این بندر در جلگه ی خوزستان و در کنار شاخابه ای از رود جراحی جای دارد که لوله های نفت از مناطق مجاور به آن کشیده شده اند و بخشی از نفت خام ایران از آنجا فرستاده می شود.

    بندر ماهشهر را معشور نیز نامیده اند و در گذشته های دور بندر ماچول و ماشول نامیده می شد. در سده ی چهارم هجری آباد بوده و از آن به عنوان شهری در کنار دریا با بازارهای بزرگ و مسجد ی نیکو یاد شده است.

     

     طرح مسکن مهر

    تعریف طرح مسکن مهر حق بهره برداری از زمین برای ساخت مسکن کوچک با متوسط زیر بنای هر واحد در حدود 75 متر مربع به ‏منظور کاهش و حذف هزینه زمین از قیمت تمام شده ساختمان برای انطباق با توان مالی خانوارهای کم در آمد و میان در آمد در ‏قالب اجاره 99 ساله زمین بر عهده طرح مسکن مهر است در این طرح متقاضیان مالک اعیانی واحد مسکونی می شوند و نقل وانتقال ‏به صورت اعیانی بلامانع است .‏

    اهداف تعاونی تعاونی مسکن مهر مانند سایر تعاونی ها ‘ تشکل های حقوقی هستند که ترویج و تحکیم مشارکت همکاری و تعاون ‏عمومی ‘ تامین مسکن اعضاء و کمک به تحقق عدالت اجتماعی را دنبال می کنند . ‏

    باتوجه بهاینکه اساس هر تعاونی اعضاء آن هستند تعاونی مسکن مهر خدمت به انسانهای شریف و بهبود وضعیت اقتصادی و ‏اجتماعی آنان را مد نظر دارد . نظارت حق قانونی اعضاء است به شرط آنکه تمامی وظایف و مسئولیتهایی را که در حدود قانون و ‏مقررات پذیرفته اند عمل کنند.‏

        واجدین شرایط طرح مسکن مهر متقاضیان ثبت نام شده در قالب طرح مذکور پالایش و سازماندهی می شوند . گفتنی است به ‏منظور برقراری عدالت پالایش در تمامی مراحل وجود داشته و در هر لحظه ثابت شود .

    دوره مشارکت مدنی در زمان تسویه قرارداد دوره مذکور و یارانه دوره فروش اقساطی به صورت یکجا محاسبه و از بدهی متقاضی کسر ‏می شود . از دیگر شرایط پرداخت این تسهیلات علاوه بر اینکه زمین واگذاری شده از سوی نهاد زیربط به عنوان وثیقه نزد بانک توثیق می ‏شود ‘ انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات احداث پروژه و پرداخت مراحل آن پس از پایان عملیات آماده سازی پروژه و پس از اجرای کامل ‏فونداسیون صورت خواهد گرفت . سقف فردی تسهیلات برای آماده سازی اراضی نیز حداکثر 15 میلیون ریال است .

    4

     

    فصل اول

     

    آشنای کلی با مکان کار آموزی

     

    این مکانی که من به عنوان کارآموزی مشغول به کار شدم یک اداره خصوصی که متشکل از تعدادی تعاونی میباشند که هدف اصلی آن خانه دار شدن عده ای از همشهریانمان می باشد و این ارگان خصوصی زیر نظر اداره تعاون و مسکن وشهرسازی میباشد ونیز دارای دو شعبه میباشد که یک شعبه آن شکل اداری دارد واقع در شهر میباشد که وظیفه آن انجام امور اداری میباشد

    شعبه دوم آن محل که محل اجرایی پروژه میباشد که واقع در بیرون شهر میباشد .

    1 تاریخچه سازمان

    این تعاونی ها در دی ماه سال 1386 با حضور عده ای از اعضایی که هدف انها خانه دار شدن می باشد شروع  شد..

    این تعاونی ها با حضور مدیر عامل ،رئیس هیئت مدیره ،منشی هیئت مدیره و ناظران به رسمیت رسید که این اشخصا برخاسته از دل همین اعضا اولیه میباشند.

    وکار فیزیکی این تعاونی ها از سال 87 با آماده سازی زمین ها شروع شد و پایان کار آنها از سال 90 تا 91 می باشد.

    -شرح مختصری از فرآیند تولید یا خدماتی

     

    در واقع اولین محصول تولیدی این تعاونی ها مسکن میباشد ، که تولید شهرکهای جدید با امکانات پیشرفته را در بر میگیرد.

    فصل دوم

     

    ارزیابی سنجش های مرتبط با رشته علمی کارآموز

     

    1 –موقعیت رشته کار آموز در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی رشته کار آموز در واحد صنعتی :

     من با توجه به رشته تحصیلی خود در این تعاونی به عنوان ناظر در این مرحله که مرحله اسکلت میباشد مشغول به کار شدم .

    2-بررسی شرح وظایف رشته کارآموز مشخص گردد.

     

     کارهای برای من در این مرحله به عنوان کارآموز تعیین شد که ابتدا با کار در سایت یعنی شعبه دوم کاری این تعاونی ها می باشد که شامل نظارت بر عملکرد کارگرها در سایت که در بعنوان یک معمار تا آن چیزی که انجام میشد مطابق با استاندارد روز و معاری روز باشد البته نا گفته نماند که این پروژه خود دارای دو گروه دستگاه نظارت که از معماران زبده وماهری می باشند شامل بود.واز سری انجام وظایف من به عنوان یک کار آمز گرفتن گزارش روزانه کاری از پیمانکاری در آخر هر ماه جهت اطلاع کامل کارفرما و قسمت اداری پروژه و همچنین سرکشی های که در نوبت های دیگر روز در غیاب مهندس ناظر بر روی اجرای اسکلت ساختمان و نظارت بر روی عملیات جوش این مرحله از پروژه.

    3-امور جاری در دست اقدام

    اجرای سقف : که این مرحله باید نسبت به وام پرداختی و معماری روز دنیا صنعتی ونیمه صنعتی باشد که مجریان انجام کار می توانند از سقف های کرومیت و سقف های صنعتی استفاده کنند و این مرحله از کار میبایست تا 3 ماه آینده به پایان برسد.

     

    4-برنامه های آینده

    برنامه های آینده این پروژه عظیم شامل مراحل دیوارچینی ، نازک کاری ، سفت کاری و نما میباشد و در پایان تحویل منازل مسکن مهر میباشد که نتیجه تلاش سالیان مسئولین ما در امر مسکن می 6

    5-تکنیک های که توسط رشته مورد نظر در واحد صنعتی به کار میرود.

     مشخصآْ ساختمان سازی بدون استفاده از معماری روز دنیا کاری است که امروزه باید به آن توجه شود تا ما و ساخت ساز های ما را جهانیان عقب نیاندازد،پس این معماری نوین بدون ترسییم پلان های که با استانداردهای جهانی هم از نظر ایمنی و هم از نظر آسایش مطابقت داشته باشد و این امر با بودن مهندسین ناظر و پیمانکاران  آشنا با دانش روز دنیا عملی خواهد شد .و خوشبختانه من شاهد همه این امکانات بر روی این پروژه ملی بودم.

     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر

    فهرست:

    موقعیت ، قدمت و تاریخچه شهرستان بندر ماهشهر

    4

    تاریخچه  مسکن مهر

    5

    فصل اول

     

    آشنایی با مکان کاراموز

    5

    تاریخچه سازمان

    5

    نمودار سازمانی و تشکیلات

    5

    شرح مختصری از فرایند تولید

    6

    فصل دوم

     

    ارزیابی سنجشهای مرتبط

    6

    بررسی شرح وظایف کاراموز

    6

    امور جاری در دست اقدام

    6

    برنامه های آینده

    6

    تکنیکهای بکار رفته توسط کاراموز

    7

    شرایط و مختصات تعاونی

    8

    اهداف تعاونی

    9

    مدت فعالیت تعاونی

    10

    شرایط عضویت تعاونی

    13

    شرایط هیئت مدیره

    14

    شرایط بازرس

    19

    مقررات مالی

    21

    کلیات

    22

    شرایط قرارداد

    25

    شرایط صورت وضعیتها

    26

    رعایت موازین و ظوابط فنی

    27

    مقررات مختلف

    30

     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی واحد صنعت و ارتباط در تعاونی مسکن مهر 11 ماهشهر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت