گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه

تعداد صفحات: 37 فرمت فایل: word کد فایل: 4180
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه

     

     

     

     

    فصل اول :

     کلیات

     

     

     

     

    تاریخچه :

    اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه در تاریخ 13/2/1355 به شماره ثبت 34 تاسیس شد.

    شامل دو قسمت سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاون روستایی می باشد.

    اتحادیه تعاون روستایی دارای 14 نیرو و سازمان تعاون روستایی دارای 9 نیرو می باشد.

    سازمان تعاون روستایی دارای رئیس و اتحادیه تعاون روستایی دارای مدیر عامل که مدیر عامل توسط هیئت مدیره (5 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل) انتخاب و توسط رئیس سازمان تائید می شود و رئیس سازمان از طرف استان انتخاب می شود.

    سیستم حسابداری اتحادیه ی شرکت تعاونی روستایی ایذه به صورت دستی و کامپیوتری می باشد. که ابتدا ثبت های مربوط به حسابداری شرکت در دفاتر ثبت می گردد. و پدر پایان ماه رویدادهای مالی بر اساس برنامه های حسابداری از پیش تعیین شده نوشته و ثبت می شود.

     

     

     

     

     

    اهمیت :

     اهمیت وجود شرکت تعاونی روستایی بدان جهت است که برای روستائیان و کشاورزان فعالیت بازرگانی و خدماتی انجام می دهد و با این کار خود روستائیان و کشاورزان را حمایت می کند فعالیتهای که تعاونی روستایی برای روستائیان و کشاورزان انجام می دهد عبارتند از توزیع آرد روستایی توزیع کالای کوپنی بین روستائیان توزیع انواع کود شیمیایی توزیع و خرید نهادهای کشاورزی و بذر میان روستائیان و کشاورزی خرید گندم و جو مازاد بر مصرف از روستائیان و کشاورزی و ... می باشد و عمده ترین و درآمدزاترین فعالیت اتحادیه شرکت های تعاونی ایذه خرید گندم و توزیع آرد می باشد..

     

     

     

     

     

    محدودیت ها :

    در طول دوره کارآموزی خوشبختانه مسئول امور مالی شرکت تعاونی روستائیان ایذه آقای قاسم الماسی با بنده همکاری خوبی داشتند و من از ایشان مطالب زیادی یاد گرفتم که بنده صمیمانه از ایشان و مدیر عامل محترم شرکت آقای زادسر و بقیه همکاران گرامیشان که در این مدت بنده را تحمل کرده اند. تشکر و قدردانی را می نمایم.

    تنها مشکل در سرویس رفت و برگشت بود که با صحبتهای انجام شده با یک آژانس درون شهری این مشکل نیز خوشبختانه حل گردید.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فصل دوم :

    مبانی تئوری حسابداری

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    مبانی تئوری اصول حسابداری

    تعریف حسابداری1

    حسابداری عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی و تلخیص فعالیتهای مالی یک موسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تفسیر نتایج حاصله از بررسی این اعداد

    تعریف حسابداری از دیدگاه سنتی :

    حسابداری عبارت است از فن ثبت، طبقه بندی تلخیص و تهیه صوتهای مالی

    تعریف حسابداری از دیدگاه علمی 2:

    حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که یک سری داده های خام مثل روی دادهای مالی را به یک سری اطلاعات با ارزش و مفید تحت عنوان صورتهای عالی که قابل استفاده به منظور تصمیم گیری و سایر استفاده ها می باشند تبدیل می کند.

    تعریف سیستم حسابداری

    سیستم حسابداری عبارت است از مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته در داخل یک موسسه که آثار مالی روی دادهای آن موسسه را به صورتها و گزارش های مالی تبدیل می کند.

     

     

    کتاب اصول حسابداری 1 جلد اول دکتر عزیز نبوی سال نشر 1382

    کتاب نکات کنکوری کارشناسی مولف محمد علی جلالی سال نشر 1384

     

    تعریف سیستم حسابداری1

    سیستم حسابداری عبارت است از مجموعه ای از اجزاء به هم پیوسته در داخل یک موسسه که آثار مالی روی دادهای آن موسسه را به صورتها و گزارش های مالی تبدیل می کند.

    شاخه های حسابداری

    حسابداری مالی : وظیفه این شاخه از حسابداری به ثبت رویدادهای مالی انتقال به دفتر کل و تهیه تراز آزمایشی انجام اصلاح مانده حسابها و تهیه صورت مالی سالانه میباشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    1- کتاب اصول حسابداری 2 با ویرایش جدید دکتر یحیی حساس یگانه سال نشر 1383

     

    حسابداری صنعتی :

    محاسبه ی قیمت تمام شده ی یک واحد محصول یک کارخانه و یا مرحله ای از مراحل تولید کالای مذکور آنقدر هم که ممکنست در نظر نخست گمان رود ساده و آسان نیست به حسابداری صنعتی حسابداری مدیریت هم می گویند.

    حسابداری دولتی :

    بحث در سیستم حسابداری و نگاهداری حسابها و ثبت عملیات بنگاهها و سازمانهای دولتی غیرانتفاعی موضوع این رشته از حسابداری است و وظیفه ی اصلی حسابداری دولتی عبارت است از تهیه و تنظیم اطلاعات حسابداری مورد نیاز مربوط به فعالیتهای عالی و بازرگانی ادارات و بنگاه های دولت.

    حسابداری مالیاتی :

    معمولاً بزرگترین منبع درآمد دولت درآمدهای مالیاتی و قسمت اعظم آن مالیات بر در آمد بازرگانان و شرکتهاست که وظیفه ی حسابداری مالیاتی محاسبه ی این مالیاتها می باشد و حسابدارانی که در این رشته تخصص دارند باید همواره از مقررات و قوانین و رویه های مالیاتی آگاهی کامل داشته باشند.

     

     

    1- کتاب اصول حسابداری 1 جلد اول - دکتر عزیز نبوی  سال نشر 1382

     

    انواع موسسات :

     بطور کلی موسسات از نظر مدت فعالیت به دو دسته طبقه بندی می شوند:

    از موسسات انتفاعی موسساتی هستند که بدنبال کسب می باشند، این گونه موسسات هزینه های خود را از کل در آمد های تعیین شده خود تامین می کنند در لایحه بودجه کل کشور برای این موسسات اعتباری تصویب شده است.

    موسسات غیر انتفاعی (دولتی) : موسساتی هستند که از هدف ارائه خدمت و افزایش رفاه حال شهروندان تاسیس شده اند بدنبال کسب سود نمی باشند: مانند ، شهرداری ها، سازمان جهاد کشاورزی و ...

    برای اینگونه موسسات در لایحه بودجه در کل کشور اعتبار تصویب می شود یعنی هزینه های خود را از محل اعتبار تعیین یافته توسط دولت تامین می کنند، این گونه موسسات عام المنفعه نیز نامیده می شود.

     

    تعریف حسابرسی :

    حسابرسی یا ممیزی حساب عبارت است از بررسی و ممیزی دقیق و منظم صورتحساب ها، دفاتر مدارک حسابداری، اسناد و اطلاعات مربوط

    حسابرسی عبارت است از بررسی و رسیدگی به صورتهای مالی تهیه شده و ارائه اظهار نظر کلی در مورد کلیت صورتهای مالی

    امروزه حسابرسی یک رشته مستقل و مهم از حسابداری است و به دو شعبه تقسیم می شود :

    1 حسابرسی قبلی (ممیزی قبل حسابها) :

    ممیزی قبلی حساب های یک موسسه معمولاً یک حسابرسی داخلی است که توسط حسابرسانی که از کارمندان همان موسسه می باشد به عمل می آید.

    2 حسابرسی بعدی :

    حسابرسی بعدی پس از پایان دوره مالی انجام می شود و به عهدی حسابرسان رسمی و مستقل واگذار می شود و در واقع این حسابرسی توسط حسابرسان خارج از سازمان صورت می گیرد.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    - کتاب اصول حسابداری 1 جلد اول تالیف دکتر عزیز نبوی سال نشر 1382

    2- کتاب نکات کنکوری کارشناسی مولف دکتر محمدعلی جلالی سال نشر 1384

    3- کتاب اصولر مالی خود ارائه دهندر بین ادارات دولتی را  قوت خود  حسابداری 2 با ویرایش جدید دکتر یحیی حساس یگانه سال نشر 1384

     

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری در اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان ایذه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت