گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 4193
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۱۲,۶۰۰ تومان
قیمت: ۷,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی

    فصل اول

    موقیت جغرافیایی کامل واحد دامپروری

    این مرغداری در فاصله 15 کیلو متری از شهر رامهرمز و حد فاصل بین شهر رامهرمز و بهبهان می باشد . فاصله سالن از جاده اصلی حدود 200 متر می باشد .

    طول مرغداری از شرق به غرب 100 متر و عرض 16 متر می باشد . (البته همراه با دو انبار که متصل به سالن می باشد) این مرغداری در حدود 10 کیلومتری روستای رستم آباد می باشد همچنین در شرق مرغداری یک رودخانه فصلی نیز وجود دارد که در عمق 3 متری از سطح جاده و سالن می باشد .

    وضعیت ساختمان ها و تاسیسات :

    این واحد دامپروری متشکل از یک ساختمان به طول 100 متر و عرض 16 متر (که تشکیل دهنده سالن جوجه ها و دو انبار می باشد که چسبیده به هم می باشد ) یک منبع آب و یک ساختمان 12×4 متری برای استراحت کارکنان و یک اتاقک 6 متری برای موتور برق و یک انبار متروک است . مصالح اصلی بکار رفته در این تاسیسات بلوک و سیمان می باشد و تمام دیوارها از بلوک می باشد .

    قسمت ته (کف) سالن از موزائیک و دیوارهای سالن که بلوکی می باشد درزهای آن به وسیله ماسه و سیمان (پلاستر) کاملا مسدود شده است . سقف سالن از آهن و آجر (طاق آجری ) است.

    سه ردیف ستون فولادی 13 تایی در طول سالن  امتداد دارند که باعث استحکام سقف می شوند که بین این سه ردیف 13 ستون از بقیه ستون ها بلند تر هستند که باعث شده اند یک شیب 2 درصدی از از وسط سقف روبه کناره ها ایجاد می شود و این شیب باعث کاهش فرسایش سقف شده می شود.

    انبار چسبیده به سالن به ظرفیت 30 تن نیز سقفش همانند سالن اما کف آن از بتون است .

    کف انبار 60 تنی تازه احداث شده در کنار انبار 30 تنی نیز از بتن اما سقف آن از ایرانیت است که البته سقف آن حدود نیم متر بلند تر از سقف سالن است در این انبار کشویی و به عرض 5 متر است طوری که کامیون های بزرگ به راحتی می توانند وارد و خارج شوند ( در انبارها بر خلاف سالن ستون فولادی وجود دارد )

    اطراف واحد دامپروری یک دیوار به ارتفاع 80 انتیمتر بنا شده (به عنوان حصار) و در بالای دیوار نیز سیم خار دار نصب شده است .

    کف منبع آب از بتون و دیوار ها بلوکی و پلاستر شده است منبع به ابعاد5. 3×4×4 یعنی به حجم 56متر مکعب است . سقف منبع از ایرانیت که قسمت هایی از سقف نیز باز می باشد .

    تامین آب آشامیدنی    

     آب مصرفی این واحد دامپروری از یک حلقه چاه به عمق 40 متر که در فاصله 100 متری از ضلع شمالی سالن قرار دارد تامین می شود .

    آب از درون چاه به وسیله یک الکتروپمپ به منبع آب پمپاژ می شود که بعد از پر شدن منبع از آب به طور اتوماتیک الکتروپمپ خاموش شده و دیگر آب را پمپاژ نمی کند .

    ساختمان منبع آب در ارتفاع بیشتری از سالن بنا شده است . بنا بر این آب به راحتی در لوله ها جریان پیدا می کند . لوله کشی سالن از سقف صورت گرفته است تا بتواند آبخوری های اتوماتیک را به راحتی نصب نمود .

    ساختمان منبع مربع شکل به ضلع 4 متر که دیوارهای منبع از بلوک و سیمان و از داخل و خارج درزهای آن با سیمان (پلاستر) پوشیده شده است سقف منبع سر پوشیده نمی باشد و از ایرانیت می باشد پس بنابراین احتمال نفوذ آلودگی به منبع خیلی زیاد است .

    البته بعد از برسی کارشناسان آب چاهی که تامین کننده آب مرغداری می باشد غیر بهداشتی بوده و مورد تایید کارشناسان قرار نگرفته است .

    فصل دوم

    جیره غذایی  

    در روز اول جیره جوجه ها فقط از مخلوط ذرت و سویا می باشد که این جیره متشکل از 75 درصد ذرت و 25 درصد سویا می باشد که این جیره فقط تا 24 ساعت اول مورد استفاده قرار می گیرد و جیره کامل یا دان کامل از روز دوم به بعد مورد استفاده قرار می گیرد .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی

    فهرست:

    چکیده و تشکر

    فصل اول

    موقیت جغرافیایی کامل واحد دامپروری                                                                              2

    وضعیت ساختمان ها و تاسیسات :                                                                                                 2

    تامین آب آشامیدنی                                                                                                        3

    فصل دوم

    جیره غذایی                                                                                                                    6

    وضعیت تهویه                                                                                                                 7

    روشنایی و پنجره ها                                                                                                        8 

    وضعیت بهداشت و سرزدن دامپزشک                                                                                8

    پاکسازی و ضدعفونی کردن سالن                                                                                                9

    آماده سازی سالن جهت ورود جوجه ها                                                                             11

    ایجاد شرایط ایده آل برای جوجه های پرورشی                                                                   12

    کنترل شرایط محیطی سالن                                                                                               12

    شکل و بافت دان                                                                                                            13

     

    فصل سوم

    روشهای خوراک دهی و تغذیه                                                                                         15

    ملاحضات مهم مدیریتی در شرایط استرس گرمایی                                                              16

    روشهای صحیح جمع آوری و بارگیری                                                                             17

    حداقل فضای لازم جهت حمل طیور به کشتارگاه                                                               17

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی پرورش جوجه های گوشتی در واحد مرغداری حاج ناصر سالمی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت