گزارش کارآموزی در بهزیستی

تعداد صفحات: 43 فرمت فایل: word کد فایل: 4200
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تربیتی
قیمت قدیم:۱۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی در بهزیستی

    فصل اول

     تاریخچه بهزیستی

    آشنایی با اهداف بهزیستی      

    هدف از تاسیس سازمان بهزیستی

     

    تاریخچه بهزیستی:

    هوای گرم روزهای تابستان و بوی چمن زمین دانشگاه تهران فضای نماز جمعه تهران را گرفته است، گرچه این زمین تا بیش از انقلاب محل فوتبال هم به سنگر انقلابها تغییر ماهیت دا و نماز جمعه به عنوان یکی از ارمغانهای نظام تازه در این محل برگزار میشود.فیاض بخش با قامت تکیده و لاغر خود که تصویری از رجایی را در ذهن هر بیننده تداعی میکن، پرامیدو با هیجان از سازمان نوپای "بهزیستی" میگوید، سازمانی که آینه تمام نمایی از نظام تازه و خواست مردمی است که باکوشش های و اهدای جان خود در استقرار آن کوشیده اند. فیاض بخش از اهداف انقلاب میگوید:"یکی از شعارهای جمهوری اسلامی حمایت از محرومین و مستضعفین است، و محرومترین و مستضعف ترین افراد جامعه کسانی هستند که به خاطر جنگها،زلزله ها و عوامل مختلف زندگی مثل از کار افتادگی،معلولیت ،پیری و موارد دیگر، که شخص را از کارایی دور می کند و قادر به اداره درست زندگی خود نیستند. بعد از برقراری جمهوری اسلامی ، یک سال پیش در همین هفته به همت یاران امام و روحانیتی که در شورای انقلاب وجود داشت ، سازمان بهزیستی به تصویب رسید که خود را وظیفه دار حمایت از این طبقه محروم بداند و در جهت قادر سازی آنها گام بردارد." سازمان بهزیستی شاید نزدیکترین سازمان و ارگان به نظام تاسیس بود هم از جهت آرمانهایش، آرمانهی انقلاب را تعقیب میکرد و هم اینکه از همان ابتدایش با عطر شهادت گره خورد. فیاض بخش، لواسانی و عده دیگر از بنیان گذاران سازمان در هفتمین روز از تابستان 60 در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و به همراه شهید بهشتی به شهادت رسیدند.

    سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 10/4/1359 در جهت تحقق مفاد اصول سوم ، بیست و  یکم و بیست ونهم قانون اساسی ایران تشکیل شده است که بر این اساس با اتخاذ وتدابیر و ارائه خدمات و حمایتهای غیر بیمه ای با حفظ ارزشها وکرامات والای انسانی و تکیه بر مشارکتهای ذیربط در جهت گسترش خدمات توانبخشی ، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیتها و آسیبهای اجتماعی و کمک به تامین حداقل نیازهای اساسی جامعه هدف در قالب دستورالعمل های اجرایی سازمان بهزیستی به منظور تامین حداقل نیازمندیهای اجتماعی آنان.

    آشنایی با اهداف بهزیستی:      

    اصل قانون اساسی که برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی بیماری، از کار افتادگی، بی سرپرستی درراه ماندگی حوادث وسوانح ونیاز به خدمات بهداشتی ومراقبتهای پزشکی بصورت بیمه وغیره، حقی است همگانی در ارتباط  با اصول یاد شده سازمان بهزیستی کشور ومصوبه جلسه مورخ24/3/59 شورای انقلاب از وزارت منفک وبا اهداف ووظایف وتشکیلات زیر تشکیل گردید.

    اهداف

    در جهت تحقق مفاد 21 و 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین موجبات برنامه ریزی ،هماهنگی، نظارت وارزشیابی وتهیه معیارهای واستانداردهای خدماتی و توسعه دامنه اجرای برنامه های بهزیستی در زمینهحمایس از خانواده های بیسرپرست ونیازمند و ارائه خدمات مختلف کودکان وتدارکات امکانات پیشگیری ،درمانی ،توانبخشی ،حرفه ای اجتماعی ،معلولیت جسمی ،زهنی ،تمدید تربیت منحرفین اجتماعی ،حمایت ونگه داری از کودکان بی سرپرست ،معلولین غیر قابل توانبخشی ، سالمندان ،آموزش نیروهای انسانی خدمات بهزیستی وتوانبخشی وتامین موجبات تشویق وجلب مشارکت وفعالیتهای داوطلبانه موسسات غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور تشکیل میشود.

    پایان فصل اول

     

     

    فصل دوم

    هدف از تا سیس سازمان بهزیستی

    آشنایی با بخش های سازمان بهزیستی

    اهداف و وظایف قانونی سازمان بهزیستی

     

    هدف از تشکیل سازمان بهزیستی

    سازمان بهزیستی کشور در راستای محرومیت زدایی به همت شهید دکتر فیاض بخش در سال 1359 بمنظور تحقق اصول 21 و 29 قانون اساسی با هدف حمایت از محرومین (خانواده های بی سرپرست، از کارافتادگان،

    زنان مطلقه، مفقودالاثرها، زنان ودختران خود سرپرست، سالمندان) و معلولین (عقب ماندگان- ذهنی –جسمی – نابینایان و ناشنوایان) تشکیل و فعالیت خود را در جهت رفع معضلات اقتصادی ، اجتماعی خانواده ها آغاز و زمینه مساعد را در خصوص استقلال و خود کفایی افراد تحت پوشش فراهم نمود.

    اهداف و وظایف قانونی سازمان بهزیستی :

    الف: برنامه خدمات اجتماعی

    ب: برنامه خدمات توانبخشی

    ج: برنامه خدمات پیشگیری

    د: برنامه خدمات مشارکتهای مردمی

    الف) شرح و وظایف عملکرد واحد امور اجتماعی :        

    1-  پرداخت مستمری به خانواده های فاقد سرپرست از کارافتادگان ، خانواده هایی  که سرپرست آنان مفقودالاثر ، زندانی ، معتاد و سرباز باشد ، زنان مطلقه ، نیازمندان و خانواده در معرض آسیب اجتماعی.

    2_ نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری دائم یا موقت از کودکانی که فاقد سرپرست بوده و یا سرپرست صلاحیت نگهداری از آنها را بر اساس رأی دادگاه ندارد.

    3_ حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب ، ارائه خدمات حقوقی ، پزشکی روانپزشکی، مددکاری ، نگهداری و حمایتهای مالی از زوجین در معرض طلاق ، دختران فراری، کودکان خیابانی، زنان آسیب دیده اجتماعی.

    نظارت کمی و کیفی بر مؤسسات خیریه، نظارت بر مراکز پیش دبستانی، نظارت کمی وکیفی مهدکودکها و پیش دبستانها و روستا مهدها.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی در بهزیستی

    فهرست:

    فصل اول

    تاریخچه ی سازمان بهزیستی

    آشنایی با مکان کارآموزی

    امکانات و تجهیزات

    فصل دوم

    هدف از تاسیس سازمان بهزیستی

    شرح ارائه خدمات و وظایف و نمودارها

    فصل سوم

    چگونگی ارائه خدمات

    وظایف قسمتهای مختلف

    فصل چهارم

    نتیجه گیری

    پیشنهادات در خصوص بهبود سازمان

     

    منبع:

     

    1-هفته نامه خبری تحلیلی سازمان بهزیستی،مهرنو; سال اول ; شماره 21

    2-ویزه نامه گرامیداشت هفته بهزیستی،واحد مددکاری مجتمع بهزیستی هفتگل

    3-هفته نامه،بهداشت و روان جامعه،بخش جامعه،20 شهریور-1386

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی در بهزیستی , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی در بهزیستی , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی در بهزیستی , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی در بهزیستی , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی در بهزیستی , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی در بهزیستی , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی در بهزیستی , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی در بهزیستی , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی در بهزیستی , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی در بهزیستی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت