گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت

تعداد صفحات: 32 فرمت فایل: word کد فایل: 4206
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت

    چکیده:

    جزوه ای که پیش رو دارید شامل پنج فصل می باشد که فصل اول ما را با محل کار آموزی آشنا می سازد و فصل دوم شامل مبانی تئوری و تمام داده های مغزی و برداشت های اطلاعات از جزوان و کتابهای مختلف است و فصل سوم طریقه ی تحقیقم را روی کاغذ آورده و فصل چهارم را اختصاص داده ام به یافته های تحقیقم تمام مطالبی که یاد گرفته و به کار برده ام. فصل پنجم نیز پیشنهاد و نتیجه گیری جزوه ی کارآموزی بنده می باشد.

    مقدمه:

    حسابداری سیستمی است برای نگاهداری اثرات رویدادهای مالی در حیاط هر فرد یا سازمان به روشی که آن فرد  یا سازمان امکان داشته باشد موقعیت مالی هر فعالیت های مالی خود را برای عامه مردم گزارش نماید . حسابداری همانطوریکه در این تعریف آمده است : فقط به حوادث مالی مربوط می شود و کاری به سایر حوادث در داخل سازمان ندارد اطلاعاتی که جنبه مالی ندارد در سیستم حسابداری فراموش می شوند سیستم حسابداری نه فقط در تجارت و بازرگانی بلکه برای اشخاص و سازمانها که جنبه انتفاعی ندارند مانند کمیته امداد امام خمینی کاربرد دارد .

    و در دوران حیات هر شرکت یا موسسه بسیاری از افراد و موسسات دیگری مانند بانکها با سهام داران بستانکاران و مدیران داخلی به اطلاعات زیادی در باره موفقیت و فعالیتهای آن احتیاج دارند که سیستم حسابداری باید این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهد و بیشتر از حسابداری واحد دیگری نمی تواند چنین اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهد .

    و یا عبارت است از خدمتی که با فراهم کردن اطلاعات مالی مورد نیاز مدیران پرداخت کنندگان مالیات ، اداره کنندگان و سایرین جهت تصمیم گیری آگاهانه انجام می پذیرد .

    و در کل اینکه حسابداری عبارت از مجموعه قواعد و روشهایی است که با بکارگیری آنها ، اطلاعات مالی و اقتصادی یک موسسه جمع آوری تجزیه و تحلیل ، اندازه گیری، ثبت و طبقه بندی و به شکل گزارشهای حسابداری خلاصه می شود و برای تصمیم گیری در اختیار اشخاص ذینفع و ذی علاقه قرار می گیرد .

     

     

     

     

     

     

     

    فصل اول

    آشنایی با محل کار آموزی

     

    آشنایی با محل کار آموزی

    شبکه بهداشت شهر دهدز از نظر جغرافیایی قسمت جنوب شهرستان دهدز قرار داشته و زیر نظر سازمان بهداشت و آموزش کل کشور مشغول به بررسی سیستم بهداشتی کل شهرستان می باشد. و تمام مراکز بهداشتی زیر نظر این شبکه به فعالیت می پردازد.

     

    اهداف کار آموزی

    بررسی سیستم حسابداری شبکه بهداشت شهر دهدز و استفاده از اندوخته هایی که توسط استاد ارجمند جناب آقای کیانی در طول ترم به ما فراگیران آموخته و ما را در طول ترم یاری نموده اند در این کار آموزی هدف هر کار آموز استفاده از اطلاعات و داده های مغزی وی است تا بتواند در موقع مناسب بدون استفاده و کمک و ترس و تردید به کار برده و از آنها استفاده ی مناسب را برده و در امر حسابداری و حسابرسی موفق باشد.

     

    فصل دوم

    مبانی تئوری

     

     

    تعریف حسابداری :

     فنی است که عملیات مالی ثبت ، طبقه بندی تلخیص و تفسیر و با اعداد و ارقام قابل سنجش به پول و زمان بیان می نماید.

    همان طوریکه از تعریف فوق بر می آید حسابداری یک فن و تکنیک و روش است وقتی صحبت از ثبت رویدادها یا فعالیتها می شود منظور آن دسته از عملیات مالی است که قابل ذکر در سند حسابداری می باشد.

    منظور از ثبت – ثبت فعالیتهای مالی در دفتر روزنامه است که دفتر روزنامه یکی از دفاتر مورد عمل در حسابداری است که اسناد به ترتیب تاریخ وقوع در آن ثبت می شود .

    طبقه بندی در این مرحله فعالیتهای ثبت شده یا اسناد ثبت نشده در دفتر روزنامه دسته بندی شده و به دفتر کل تحت همان دسته و طبقه ثبت می گردد. دفتر کل دفتری است بنام دفتر حسابها که کلیه سرفصلهای حسابداری در این دفتر هر کدام در صفحه ای خاص نوشته می شود . تلخیص به معنای خلاصه کردن : اطلاعات مالی طبقه بندی شده از دفتر کل استخراج و بصورت گزارش و صورتهای مالی تهیه می گردد مثل ترازنامه سود زیان – صورتحساب سرمایه و در شرکتهای تجاری و عملکرد .

    تفسیر : در این مرحله اطلاعات منعکس شده در صورتهای مالی مورد تجزیه و و تحلیل قرار می گیرد وضعیت شرکت یا موسسه در آن دور تجزیه و تحلیل می گردد.

    زمان : لحظه وقوع رویداد شرکت یا موسسه است .

    واحد پول : رویدادهای مالی قابل تقویم به پول رایج کشور است مثلاً واحد پول ایران ریال است .

    1-مفروضات حسابداری :

    الف) فرض تفکیک شخصیت : در حسابداری هر واحد اقتصادی به عنوان یک واحد جدا و مجزا از مالک ( مالکان ) آن و سایر موسسات در نظر گرفته میشود .

    ب)فرض واحد اندازه گیری: به این معنا است که نتایج معاملات و عملیات مالی یک موسسه میتواند بر حسب واحد پول اندازه گیری و گزارشی شود یعنی در حسابداری تنها معاملات و رویدادهای ثبت می شده که قابل بیان به پول باشد .

    ج) فرض تداوم فعالیت : به این معنا است که فعالیت موسسه در آینده قابل پیش بینی استمرار می یابد و قصد انحلال موسسه یا تعطیلی آن وجود ندارد .

    و این فرض به مفهوم دوام و بقاء دائمی موسسه نیست بلکه پیش فرضی حاکی از تداوم یک دوره زمانی کافی برای اجری عملیات ، انجام قراردادهای و ایفای تعهدات موسسه است . 

    د) فرض دوره مالی : اگر چه نتایج واقعی عملیات یک واحد اقتصادی مشخص را نمی توان بطور دقیق قبل از انحلال تعیین کرد ، اما استفاده کنندگان از گزارشهای مالی نمی توانند برای دریافت اطلاعات تا زمان انحلال صبر کنند . از این جهت تهیه گزارشهای مالی در دوره های زمان معین ضروری است . به این منظور عمر یک واحد اقتصادی به یکسری دوره های زمانی مساوی تقسیم می شود . که هر دوره را اصطلاحاً دوره حسابداری می گویند و هر دوره که 12 ماه طول می کشد ، اصطلاحاً سال مالی می گویند .

    2) اصول حسابداری

    الف) اصل بهای تمام شده : یعنی کلیه اقلام با ارزش زمان تملک در دفاتر ثبت و در صورتهای مالی منعکس می گردد .

    ب ) اصل وضع هزینه های یک دوره از درآمدهای همان دوره ( اصل تطابق ) : یعنی در هر دوره مالی هزینه هایی که در تحقیق درآمد همان دوره صرف گردیده است باید از همان درآمد کسر گردد .

    ج ) اصل افشای حقایق : یعنی اینکه کلیه حقوق با اهمیت و مربوط به وضعیت مالی و نیز نتایج فعالیتهای مالی باید افشا گردد و در اختیار استفاده کنندگان از صورتهای مالی قرار گیرد.

    د ) اصل قابلیت مقایسه : یعنی اینکه اطلاعات حسابداری باید به همان اندازه که قابلیت مقایسه با یکدیگر در پی دوره های مالی مختلف را دارند ، قابلیت مقایسه با اطلاعات موسسات مشابه را نیز داشته باشند.

    ح) اصل ثبات رویه : رعایت اصل قابلیت مقایسه داشتن اطلاعات حسابداری مستلزم رعایت این اصل می باشد . یعنی اینکه در دوره های مختلف مالی یک رویه ثابت حسابداری مورد استفاده قرار گیرد .

    حسابداری دولتی : نظامی است که اطلاعات مالی مربوط به وزارت خانه ها و موسسات دولتی را به منظور تصمیم گیری صحیح مالی و کنترل برنامه های مصوب بودجه سالانه و منابع مالی مورد استفاده دولت را جمع آوری ، طبقه بندی ، تلخیص و نهایتاً گزارش می کند. در حسابداری دولتی حسابهایی به نام حساب دریافت و پرداخت داریم و از ترازنامه نیز به جای حقوق صاحبان سهام ، حسابی بنام حساب مازاد وجود دارد .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در مرکز بهداشت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت