گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش

تعداد صفحات: 40 فرمت فایل: word کد فایل: 4208
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۴,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۶,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش

    مقدمه :

     اگر بخواهیم مقدمه ای برای این کار بنویسیم باید اول یاد کنیم از تمام جوانانی که هشت سال دفاع مقدس بدن خود را در مقابل گلوله های دشمن قرار داده و از ناموس و آزادگی و ایرانی بودن خود دفاع کردند و تا این چنین آزادنه زندگی کنیم و در سایه ی این آزادگی و با امنیت خاطر به تحصیل علم بپردازیم و با تلاش به هر چیزی برسیم امروزه آموزش و تربیت نیروی انسانی مشخص و ماهر مهمترین عامل شکوفایی اقتصادی و توسعه کشورها محسوب می شود.

    توسعه منابع انسانی از یک سوء همگام کردن آنها با فن آوری روز از سوی دیگر اهمیت و منزلت آموزشی را روشن می سازد

     

    چکیده :

    حسابداری یک سیستم اطلاعاتی جهت پردازش رویدادهای مالی و بعنوان مبنائی برای تصمیم گیری و بیان وضعیت مالی یک شخصیت تجاری می باشد این سیستم اطلاعاتی هنگامی می تواند شرایط لازم را برای اعمال مدیریت کارا و مؤثر ایجاد نماید که افراد کارشناس با اطلاعات تئوریک و تجربه لازم متصدی پردازش اطلاعات مالی باشند و اولین شرط اساسی برای خبره شدن در حرفه حسابداری ، داشتن اطلاعات تئوریک قوی از اصول و استاندارد های پذیرفته شده حسابداری می باشد . هر چه اطلاعات تئوریک یک فرد بالاتر باشد و بهتر بتواند این اطلاعات را از علم به عمل تبدیل کند در بین سایر کارشناسان کار او لایق تر شناخته می شود پس فراگیری دانستن حسابداری مقدمه ای برای حرفه ای شدن در این رشته خواهد بود و هر چه از اصول و استاندارد های پذیرفته شده حسابداری آگاهی بیشتری وجود داشته باشد علاوه بر اینکه نتایج کار انجام شده قابل اتکاء ترخواهد بود باعث می گردد تا حسابدار در کار خود موفق تر بوده و جذابیت کار را بیشتر احساس نماید. در این تحقیق کلاً مراحل و طریقه ی حساب و حسابرسی یک سیستم را شرح داده و آن را در چهار بخش با عنوان های مختلف تقسیم بندی کرده ام.

     

    فصل اول

    کلیات

    آشنایی کلّی به محیط کارآموزی( وزارت آموزش و پرورش):

    اهداف، وظایف و نوع خدمات آموزش و پرورش ایذه:

    محل کارآموزی اداره آموزش و پرورش منطقه ی ایذه می باشد. عنوان و موضوع کار آموزی بررسی امور مالی و آشنایی با امور مالی اداره می باشد در آن محل در قسمت حسابداری مشغول بهکار شده و از کارشناس امور مالی آن اداره اطلاعاتی در مورد کار آنها کسب کردم از جمله این اطلاعات بررسی حقوق ماهانه معلمان و کارمندان اداره آموزش و پرورش می باشد و همین طور طریقه ثبت آن ها به دفاتر و تحویل دادن آنها به بانک صادر کردن گواهی حقوقی برای کارمندان آن اداره که می بایست جمع هزینه ی آنها را می نوشتیم و بعد مهر کرده و تحویل آنها می دادیم.

    در این قسمت کارهای زیادی انجام می شد ولی متاسفانه وقت چندانی نداشتیم که بتوانیم با تمام آن کارها آشنایی پیدا کنیم، ترم تابستان بسیار کوتاه و خیلی زود گذشت و ما توانستیم در همین حد از آن اداره کمک بگیریم در تمام این مدت که به این اداره می رفتم روز به روز با بر خوردهای بهتری از جانب مسئولان آن اداره رو برو می شدم و آنها سعی می کردند کهروش کار کردنشان را به من یاد دهند و من هم علاقمند به یادگیری بودم. از همه آن عزیزان سپاسگذارم

    اهداف و وظایف آموزش و پرورش که به اختصار برشمرده می شوند:

    1- کیفیت دادن به مسائل آموزش.

    2- اشاعه فرهنگ آموزشی.

    3- ارائه طرحها و برنامه ها.

    4- روشهای مناسب ترویج آموزش و تدوین الگوهای مناسب.

    5- آشنا ساختن با فرهنگهای مختلف.

    6- رسیدن به اهداف کلّی تعلیم و تربیت.

    7- ایجاد سیاستهای جدید تربیتی.

    8- غنی ساختن فرهنگ فردی و اجتماعی.

    9- تعیین هدفها.

    10- اصول و مبانی آموزشی و مقررات مدارس.

    11- تحقیق در محتوای آموزشی و ساختار مدارس برای هماهنگی با عصر ارتباطات و اطلاعات.

    12- کیفیت بخشی به امور آموزشی و کمک آموزشی از راههای مختلف.

    13- تدوین و ارائه دهها طرح برای توسعه مدارس.

    14- پرورش استعدادها، آموزش مهارتهای اساسی.

    15- رشد اخلاقی، علمی، اجتماعی، فکری و فرهنگی.

    (چارت در فایل اصلی موجود است)

    مدیر

    کارشناس روابط عمومی و مسئول دفتر

    کاردان

    کارشناس امور بانکی و ممشاور

    کارشناس امور شورا ها

    کارشناس انجمن اولیاء و مربیان

    کارشناس حراست

    کارشناس مسئول ارزیابی و عملکرد پاسخگویی به شکایات

    کارشناس

    کارشناس

    کارشناس مسئول تربیت بدنی و سلامت و تندرستی

    کارشناس تربیت بدنی و تندرستی

    کارشناس سلامت و تندرستی

    رئیش اداره نهضت سواد آموزی

    کارشناس مسئول آموزشی

    کارشناس آموزش

    راهنماها

    مسئول بررسی هملکرد آموزشیاران

    مسئول تجهیز کلاسها

    مسئول ترویج سواد آموزی

    معاون آموزش و پرورش

    کارشناس  تکنولوژی و گروه ها ی عمومی

    کارشناس مدارش غیر انتفاعی

    معاون آموزش و پرورش نظری و مهارتی

    کارشناس  تکنولوژی و گروه ها ی آموزشی نظری و مهارتی

    کارشناس مدارش غیر انتفاعی آزاد

    کارشناس تحقیقات و پژوهش

    کارشناس مسئول اقامه ی نماز

    کارشناس مسئول پیش دانشگاه ها

    کارشناس مسئول سنجش و ارزیابی 

    معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت 

    کارشناس تشکیلات و تحول اداری

    کارشناس فن آوری اطلاعات

    کارشناس آمار و بودجه

    کاردان برنامه و بودحه

    کارشناس آموزش نیرو

    سرایدار و نگهبان

     

     

    فصل دوم

    مبانی تئوری تحقیق

     

    تاریخچه حسابداری

    بررسی تاریخچه حسابداری از اهمیت زیادی برخوردار است. این تاریخچه باعث می شود. تا بتوان زمان حال را درک کرد. به شیوه ی بهتری پیش بینی نمود و آینده را مهار کرد.

    تاریخچه حسابداری یعنی: مطالعه سیر تکاملی و عقاید حسابداری رویه ها و نهادهایی که با واکنش نشان دادن به تغییرات محیطی و نیازها اجتماعی بوجود آمده اند.

    از دیدگاه چشم انداز سیاسی: تاریخچه حسابداری ابزاری است برای درک هر چه بهتر مسائل حسابداری محتوای نهادینه شدن آن و تدوین سیاستهای عمومی و این مکان را بوجود می آورد. تا بتوان گذشته را با آنچه هم اکنون در حال انجام شدن است و آنچه باید انجام شود مرتبط ساخت.

     نخستین دوران تاریخ حسابداری : برای تعیین مکان و زمان پیدایش سیستم ثبت دو طرفه تلاشهای گوناگون انجام گرفته و سناریوهای متعددی انجامیده است از آن جمله اند تمدنهای، کلانی، بابی، آشوری و سومری که تشکیل دهنده ی نخستین دولت سازمان بافته با قدیمی ترین زبان مکتوب و کهن ترین ثبت های تجاری بودند.

    تمدن یونان : که در آن زنون مباشر بخش بزرگی از آپولوفیوس در 256 قبل از میلاد سیستمی ابتکاری از حسابداری سنجش مسئولیت را ارائه کرد. هنگامی که ما در صدد شناسایی ریشه های علمی حسابداری بر می آییم آن را به نخستین تجار مشهور نسبت می دهیم و شاید از نظر تقدیم تاریخی هیچ کس نتواند پیش از اعراب ادعایی داشته باشد.

    تعریف حسابداری

    حسابداری فرآیند شناسایی و جمع آوری و اندازه گیری و تجزیه و تحلیل و طبقه بندی اطلاعات مالی و ارائه آنها در غالب صورت های مالی جهت استفاده افراد ذینفع .

     یا به عبارت دیگر سیستمی است که فعالیتهای واحد تجاری را اندازه گیری می کند و سپس این اطلاعات را در قالب گزارش پردازش می کند و در نهایت نتایج فعالیت و عملکرد واحد تجاری را به تصمیم گیرندگان ارائه می دهد.

     انواع حسابداری

    حسابداری مالی :

    وظیفه جمع آوری اطلاعات برای افراد خارج از واحد تجاری را بر عهده دارد، برای مثال : افراد خارجی نظیر بستانکاران، سهام داران نمی توانند لحظه به لحظه بر شرکت نظارت داشته و آن را اداره کنند.

    حسابداری مدیریت : برای تصمیم گیرندگان داخلی اطلاعات فراهم می آورد، برای مثال: از تصمیم گیرندگان داخلی می توان از هیئت مدیره و مدیر عامل و سرپرست دوایر و یا ریاست یک دانشگاه یادکرد.

    فرآیند شناسایی، جمع آوری، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و طبقه بندی اطلاعات مالی و ارائه آنها در قالب صورتهای مالی جهت استفاده از افراد ذینفع

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی حسابداری در وزارت آموزش و پرورش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت