گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم

تعداد صفحات: 656 فرمت فایل: word کد فایل: 4156
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حقوق و فقه
قیمت: ۱۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم

    معرفی دفاتر دادگاه ها:

     در معیت شعب  دادگاهها دفاتر انجام وظیفه  می نمایند  که بر اساس اظهارات  مدیر دفتر محترم  شعبه پنجم دادگاه عمومی شهریار ارکان، وظایف ، اختیارات  وتشکیلات  مربوط  به دفاتر  و کارمندان آتی به شرح  آن مورد بررسی  قرار می گیرند.

    مدیر دفتر 2- ثبات 3- بایگان 4- منشی دادگاه

    در بیان  اهمیت  و نقش بسزای پرسنل  اداری و شرح وظایفشان،  ملحوظ نظر قرار دادن نحوه شکل گیری  پرونده از بدو  امر در دفتر  دادگاه تا اختتام  روند دادرسی  درمحاکم،  ضروری به نظر می رسد، بدیهی است  دقت و ظرافت خاص  درانجام امور  محوله توسط مشارالیهم  به دلیل ارتباط  باتصمیمات قضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و بدون همکاری  آنان اقدامات  قضایی بامشکلات  عدیده ای  مواجهخواهد شد، به عبارت  دیگر کارکنان  اداری وظیفه  مهمی درنظم  کار و قرار گرفتن صحیح  پرونده ها  و همچنین طرح  به موقع پروندهها ، جمع بودن  تمامی اوراق  مربوطه به پرونده در زمان رسیدگی،  ابلاغ وقت  جلسه  وجلوگیری  ازتجدید  جلسه  به عهده دارند.  نظر به اینکه  طبق مقررات  جاری نظارت  بر عملکرد  کارکنان  دفتر  و تکالیف  عدیده اداری و حتی بعضی  ازوظایف  قضایی در موارد خاص  بر عهده مدیران دفاتر قرار گرفته است لذا به شرح آتی،  به تفصیل  به معرفی  این دسته  از کارمندان  دادگستری  می‌پردازیم. مدیران دفاتر   اولین دسته  از مامورین ادای هستند که با مراجع قضایی  همکاری  دارند،  مدیر است که  با اداره دفتردادگاه  تعیین وقت  دادرسی،  دعوت اصحاب دعوی،  ابلاغ اوراق  دعوی و تصمیمات  دادگاه،  انجام به موقع  استعلام ها، برقراری  ارتباط دادگاه  با سایر مراجع  رسمی و بسیاری  کارهای دیگر  که لازمه دادرسی است  دفتر  دادگاه  را نظم بخشیده و از اطاله دادرسی جلوگیری  می نماید،  به تجزیه  ثابت  شده که مدیر  ناوارد  می تواند  کارآیی زبردست ترین قاضی  را به کمترین  سطح کاهش دهد و بر عکس  مدیر دفتری منظم  فعالیتهای  قضایی  دادرس  تازه کار  رانظم واعتبار ویژه بخشد.

    فصل اول:  وظایف  واختیارات  مدیران  دفاتر  درمرحله  تقدیم دادخواست  بدوی

    قبول  دادخواست های تقدیمی  به دادگاه  و بررسی  دادخواست ها  ازنظر تکمیل  بودن مدارک و هزینه های لازم  واحاله  برای ثبت  وانجام تشریفات قانونی  وارسال به دادگاه:

    وصول  دادخواست:  مدیر دفتر  دادگاه  پس از وصول  دادخواست  باید فوری  آن را ثبت  کرده،  رسیدی  مشتمل بر  نام خواهان،  خوانده،  تاریخ تسلیم با ذکر  شماره ثبت  به تقدیم کننده  دادخواست  بدهد  و در برگ  دادخواست تاریخ  تسلیم  راقید نماید تاریخ رسید  دادخواست  به دفتر،  تاریخ اقامه  دعوی محاسبه  میشود. (م 49 ق.ا.د.م)

    2-1- کنترل دادخواست: دادخواست  طبق ماده 51 قانون اخیر الذکر، باید  واجد شرایط  زیر باشد:

    الف) نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، سن و حتی الامکان  شغل خواهان

    ب) درصورتی  که دادخواست  توسط وکیل  تقدیم شود مشخصات  وکیل نیز باید درج گردد.

    پ) نام و نام خانوادگی،  اقامتگاه و شغل خوانده

    ت) تعیین خواسته  و بهای آن مگر  آن که تعیین  بها ممکن نبوده و یا خواسته مالی  نباشد.

    ج) تعهدات  و جهاتی که به موجب  آن خواهان خود رامستحق مطالبه  می داند،  به طوری که  مقصود  واضح و روشن باشد.

    چ)آن چه که خواهان  از دادگاه  درخواست دارد.

    ذکر ادله  و و سایلی  که خواهان  برای اثبات  ادعای  خود دارد از اسناد  و نوشتجات  واطلاع  مطلعین  و غیره،  ادله مثبته  به ترتیب  و واضح  نوشته می شودو اگر  دلیل،  گواهی گواه باشد،  خواهان باید  اسامی  ومشخصات  و محل اقامت آنان  را به طور  صحیح معین کند.

    د) امضای دادخواست دهنده  و در صورت عجز از امضا اثر انگشت او.

    نکته اول:  اقامتگاه  باید با تمام  خصوصیات  از قبیل  شهر و روستا  و دهستان  وخیابان  به نحوی  نوشته شود که ابلاغ  به سهولت  ممکن باشد.

    نکته دوم:  چنانچه خواهان  یا خوانده  شخص حقوقی  باشد در دادخواست  نام و اقامتگاه  شخص حقوقی  نوشته خواهد شد.

    نکته سوم:  برابر مقررات   مندرج  در ماده (52 ق.آ.د.م)  درصورتی که  هر یک از اصحاب  دعوی  عنوان  قیم  یامتولی  یاوصی  یا مدیر شرکت و امثال آن را داشته باشد و در دادخواست  باید تصریح شود.

     3-1- بررسی  دادخواست  و ضمائم  آن از جهت  پرداخت هزینه دادرسی دفتری:  بر اساس ماده 502 ق.آ.د.م  هزینه دادرسی  عبارت است از:

    هزینه برگهایی که به دادگاه تقدیم می شود.

    هزینه  قرار ها و احکام

    هزینه دادخواست  کتبی یا شفاهی  اعم از دادخواست  بدوی و اعتراض  به حکم غیابی  و متقابل  و ورود و جلب ثالث  واعتراض  شخص ثالث  و دادخواست  تجدید نظر و فرجام  و اعاده دادرسی  و هزینه  وکالت نامه  و برگهای اجرایی طبق  ماده سه قانون وصول برخی ازدرآمدهای  دولت  ومصرف آن  در موارد  معین  مصوب سال 1373 پرداخت می گردد.

    نکته:  عدم الصاق و ابطال تمبر قانونی  به دادخواست  و پیوست های آن و یا عدم  تادیه  هزینه های  یاد شده  وفق  بند یک ماده 53 ق.آ.د.م  ازموارد نقص دادخواست  محسوب شده و طبق ماده  قانون مزبور  مانع به جریان افتادن دادخواست می باشد.

    4-1- کنترل و بررسی  پیوست های دادخواست:

    خواهان باید  پیوست های دادخواست  را به شرح  آتی تهی و ضمیمه  نماید.  رونوشت یا تصویر  باید خوانا  و مطابقت آن با اصل  گواهی یاد شده باشد. هرگاه اسنادی  از قبیل  دفاتر بازرگان یا اساسنامه  شرکت  و امثال آنها مفصل باشد،  قسمت هایی که مدرک  ادعاست  خارج نویس شده  پیوست  دادخواست می گردد. وکلای  اصحاب  دعوی می توانند  مطابقت  رونوشت  تقدیمی  خود را با اصل  تصدیق کرده ، پس از الصاق  تمبر مقرر  در قانون  به مرجع صالح تقدیم نمایند.

    درصورتی  که اسناد زبان فارسی  نباشد،  علاوه بر رونوشت  یا تصویر مصدق،  ترجمه گواهی  شده آن نیز  باید پیوست  دادخواست  شود. صحت ترجه ومطابقت  رونوشت  با اصل  را مترجمین رسمی یا مامورین  کنسولی  حسب مورد  گواهی  خواهند نمود.  اگر دادخواست  توسط  ولی، قیم و وکیل  و یا نماینده  قانونی  خواهان تقدیم  شود،  رونوشت  سندی که مثبت سمت دادخواست  دهنده است  به پیوست  دادخواست  تسلیم  دادگاه  می گردد.  در ضمن  دادخواست  و کلیه برگهای پیوست  آن باید  در دو نسخه  ودر صورت  تعدد  آنها  به علاوه  یک نسخه تقدیم دادگاه شود.

    5-1- تحویل دادخواست  به دادگاه:  مدیر دفتر  دادگاه  باید پس از تکمیل پرونده،  آن را فورا  در اختیار  دادگاه قرار  دهد. دادگاه  پرونده را ملاحظه  و در صورتی  که کامل باشد،  پرونده را  با صدور  دستور تعیین وقت به دفتر اعاده  می نماید تا وقت دادرسی را تعیین و دستور ابلاغ  دادخواست  را صادر نماید .

    تعیین وقت جلسه  : وقت جلسه  باید طوری  معین شود  که فاصله بین   ابلاغ وقت  به اصحاب  دعوی  و روز جلسه  کمتر از 5 روز نباشد. در مواردی  که نشانی طرفین  دعوی  یایکی از آنها  در خارج  از کشور باشد  فاصله بین ابلاغ وقت  و روز جلسه کمتر از 2 ماه نخواهد بود.

    نکته : برابر مدوللو ماده 53 ق.آ.د.م  در موارد  زیر دادخواست  توسط دفتر  دادگاه  پذیرفته می شود لکن  برای به جریان  افتادن  آن باید به شرح  مواد آتی تکمیل شود:

    الف) در صورتی   که به دادخواست  و پیوست های آن برابر  قانون تمبر الصاق نشده باشد  یا هزینه  یاد شده  تایده نشده باشد

    ب) وقتی که بندهای  2 و3 4و5  و 6 ماده  51 این قانون  رعایت نشده باشد.

    7-1- صدور اخطار  رفع نقص:  مدیر دفتر  درموارد  زیر اخطار  رفع نقص  صادر می نماید:

    الف)  درصورتی که  به دادخواست  و پیوست های آن برابر  قانون تمبر  الصاق نشده  یا هزینه  یاد  رعایت نشده باشد.

    ب) عدم  رعایت نکات  لازم جهت  تهیه دادخواست( موضوع بند 2 ماده 53 وماده 56 ق .آ.د.م.د.ع.ا)

    پ) عدم پرداخت  هزینه انتشار  آگهی(ماده 55 ق.آ.د.م)

    نکته اول: هزینه نشر آگهی ضرف یک ماه ازتاریخ ابلاغ  اخطاریه  باید تادیه شود، مگر آنکه  خواهان  دادخواست  اعسار  ازهزینه  دادرسی  تقدیم کرده باشد که در این صورت  مدت یک ماه  یاد شده،  ازتاریخ  ابلاغ دادنامه  رد اعسار به نامبرده  محسوب خواهد شد.

    نکته دوم:  درصورت نقص دادخواست  خواهان مکلف است ظرف ده روز از تاریخ  نواقص  اعلام شده  راتکمیل  نماید.

    صدور قرار رد  دادخواست (بدوی) : مدیر دفتر در موارد زیر می تواند دادخواست را رد نماید:

    مشخص نبودن خواهان یامحل اقامت او در دادخواست

    عدم رعایت بندهای 2و3و4و5و 6 ماده 51

    عدم الصاق تمبر به دادخواست و پیوسته های آن و یاعدم تادیه  هزینه‌های مربوط به آنها

     در صورتی که  دادخواست  ازلحاظ تهیه  رونوشت  یا تصویر اسناد و مطابقت  آنها با اصل  سند ناقص  باشد.

    نقص دادخواست  از لحاظ  عدم پیوست ترجمه،  گواهی شده سند، چنانچه به زبان فارسی نباشد.

    نقص  داد خواست از لحاظ  عدم پیوست  رونوشت  سندی که مثبت  سمت دادخواست  دهنده باشد  در جایی که دادخواست  توسط ولی ،  قیم، وکیل یا نماینده  قانونی خواهان  تقدیم شود.

    نقص دادخواست  از لحاظ تعداد  برگهای پیوست

    عدم پرداخت هزینه انتشار آگهی

    نکته اول:  در مورد بندهای  4.5.6.7 مذکور  رعیات ماده 66 ق.آ.د.م  ضروری به نظر می رسد.

    نکته دوم:  اعمال ماده 66 باید با دستور  دادگاه باشد.

    نتیجه گیری و نظریه کارآموز:

    با عنایت  به وظایف و اختیارات  مدیران دفاتر پیرامون  بررسی دادخواست  و ضمائم  آن ونکات  مربوط به اخطار  رفع نقص  ، شایسته  است وکلای مدافع  در این خصوص  با دقت کامل  اقدام نمایند  به نحوی  که دادخواست  و ضمائم  آن دقیق  و بدون کمترین  نقص تهیه و تنظیم گردد و بدین  وسیله از سویی ازاطاله دادرسی و از سوی دیگر  ازتضییع حقوق موکل جلوگیری شود.

    اداره حقوقی  در پاسخ این سوال  اگر خوانده  در اقامتگاه  تعیین شده  از طرف خواهان ساکن نباشد  یا شناخته  نشود و خواهان  پس از اخطار رفع نقص،  اقامتگاه  دیگری را اعلام نماید  و در آن محل نیز شناخته نشود آیا دادخواست  باید رد شود  یا مجددا اخطار رفع نقص  صادر شود؟  طی نظریه  شماره 2031/7  مورخه 15/4/61 بدین شرح پاسخ داده است:

    از صراحت بند 2 ماده  72 و ماده 84 آئین دادرسی مدنی واطلاق  ماده 85 همان قانون (به ترتیب مواد 51، و 53، و 54، و بعد ق.آ.د.م مصوب 1379) چنین استنباط می شود که در صورت  شناخته نشدن خوانده دعوی درمحل تعیین شده دردادخواست  دفتر دادگاه جهت تعیین محل اقامتگاه خوانده فقط یکبار مکلف  به صدور اخطار  رفع نقص  می باشد و برای صادر  کردن اخطار رفع نقص  مجدد مجوزی  وجود ندارد.

    در خصوص تشخیص  دعوی مالی وغیر مالی  سوالی بدین  شرح مطرح  گردیده  : تقاضای  ابطال پروانه چاه آب که  از طرف اداره آبیاری صادر  گردیه است ازدعاوی  مالی است یا غیر مالی و آیا دادخواست  باید به ظرفیت  صاحب پروانه  تقدیم گردد  یا برعلیه  صاحب پروانه  واداره آبیاری هر دو؟  و در خواست الزام  موجر  به انجام  تعمیرات کلی  دعوی مالی است یاغیر مالی؟  اداره حقوقی  قوه قضائیه  به موجب  نظریه  شماره 420/7  مورخ 24/1/62 پاسخ داده است:

    دعوی  ابطال پروانه  حفر چاه  آب غیر مالی  محسوب است ودعوی بایستی  به طرفیت  مالک چاه  واداره  آبیاری  اقامه گردد.

    دعوی الزام  موجر به انجام تعمیرات  کلی و اساسی نیز  دعوایی غیر مالی است.

    آیا پول  خارجی مانند  مارک یا دلار  را عینا  می توان در دادخواست مورد مطالبه  قرار داد  یا باید  به ریال  تقویم شود؟  و آیا تقویم  ازحیث  صلاحیت   دادگاه  و الصاق  تمبر هزینه  دادرسی  باید به نرخ  دولتی باشد یانرخ آزاد؟  از بند 1  ماده 87  ق.آ.د.م  استفاده می شود  که پول خارجی  را می توان  در دادخواست  مورد مطالبه  قرار داد و تقدیم  آن از حیث  تعیین صلاحیت  دادگاه و میزان تمبر  هزینه دادرسی  باید به ماخذ  نرخ دولتی  در تاریخ  تقدیم  دادخواست  باشد رای شماره 90 مورخ  4/10/53 هیات عمومی دیوانعالی کشور موید این معنی است.

    نام و نام خانوادگی کاوه سیدی  شماره پرونده آموزش: 652 دادگستری شهریار دفتر شعبه پنجم  حقوقی  گزارش : شماره 4 دفتر : دادگاه  مورخه 17/12/82

    ادامه  وظایف واختیارات  مدیران دفاتر در مرحله تقدیم دادخواست بدوی:

    صدور  یا دریافت  اوراق نهاقضایی  و ارجاع برای ابلاغ  و بررسی  نحوه ابلاغ :  بدوا  معرفی  اجمالی اوراق قضایی ضروری به نظر می رسد  که مهم ترین  آنها عبارتند از:

    2-1- دادخواست  یاعرضحال : محاکم  حقوقی دادگستری  پس از تقدیم  دادخواست  ازسوی ذینفع  حق رسیدگی  به خواسته  را مطابق  قوانین موضوعه  خواهند داشت. به موجب ماده 48  قانون آئین دادرسی  مدنی  شروع به رسیدگی در دادگاه  مستلزم  تقدیم دادخواست می باشد.  دادگاه قبل ازتقدیم دادخواست  حق رسیدگی  را نخواهد داشت.

    دادخواست  یکی از مهمترین  اوراقی است  که برای اقامه  دعوی  در مراجع قضایی مورد استفاده  قرار میگیرد. ستون های موجود در دادخواست  باید به طور  کامل و صحیح  توسط خواهان  و یاوکیل  او تکمیل گردد ومدیر  دفتر موظف  است دقیقا آن را بررسی  نماید تا نواقص دادخواست  رفع  شود و بدین  وسیله  ازتقدیم   دادخواست  های ناقص  که موجب  تضییع حقوق و طولانی شدن روند دادرسی  و اتلاف  وقت دادگاه  می شود،  جلوگیری شود. دادخواست  و پیوست های  آن باید  به تعداد خواندگان  به اضافه  یک نسخه  تهیه و تقدیم  شود. فرم دادخواست  به بر سه نوع است:

    دادخواست  دادگاه عمومی  (نخستین)

    دادخواست  دادگاه تجدید نظر

    دادخواست دیوان عدالت اداری

    2-2- اظهارنامه : اظهار نامه  برگه ای است که هر کس  می تواند قبل از تقدیم دادخواست،  حق خود را به وسیله آن از دیگری به طور رسمی  مطالبه نماید.  مشروط بر اینکه  موعد مطالبه  رسیده باشد. اظهار نامه  مانند دادخواست به صورت اورراق  چاپی مخصوص  در اختیار مردم  گذاشته میشود. قانون به مسوولین  مربوطه اجازه داده است  که از دریافت  و ابلاغ  اظهارنامه هایی که درآن مطالب  خلاف اخلاق درج شده باشد خودداری نمایند.  اظهار نامه  می‌تواند  مشعر به تسلیم  چیزی  یاوجه  یا مال  یا سندی  از طرف اظهار  کننده  به مخاطب باشد.

     3-2- اخطاریه:  دعوتنامه ای است که به وسیله  آن طرفین  پرونده  یا گواهان  یاسایر اشخاصی که حضور  آن ها در دادگاه مهم است  در دعاوی حقوقی به مراجع  قضایی فراخوانده  می شوند.  برگ اخطاریه  به صورت  چاپی تهیه و درمراجع قضایی  مورد استفاده  قرار میگیرد.  اخطاریه دردو نسخه  تهیه وابلاغ می شود.

    4-2- احضار نامه  یا احضاریه :  ورقه ای رسمی است  در آن قاضی  به حضور کسی،  اعم از متهم  یامطلع  یاگواه  به دادگاه  و مراجع قضایی امرکرده باشد،  درصورتی که  دراحضاریه  قید شده باشد  که نتیجه عدم حضور  جلب خواهد  بود، چنانچه احضار شونده  در مدت مقرر،  خود را به مراجع احضار کننده معرفی  نکند جلب خواهد شد.

    احضار نامه در دو نسخه  فرستاده  می شود،  یک نسخه  را متهم گرفته ونسخه دیگر را امضا  کرده به مامور  ابلاغ رد  می کند.  برگ احضاریه  برای شاکی  هم ارسال می شود اما ضمانت  اجرای آن جلب نیست. در احضار نامه  اسم و شهرت احضار شده  و تاریخ  وعلت احضار و محل حضور  ونتیجه عدم حضور  باید قید  شود، البته  در جرائمی  که مصلحت  اقتضاء  نماید علت  احضار  ونتیجه عدم حضور ذکر نخواهد شد.

    قید کلاسه  پرونده  در سر برگ  احضاریه ضروری است هرگاه درامر جزایی ابلاغ  احضاریه  به واسطه  معلوم نبودن  محل اقامت  ممکن نشود  و به طریق  دیگری هم ابلاغ احضاریه ممکن  نگردد با تعیین وقت  رسیدگی ،  متهم  یک نوبت به وسیله  یکی از روزنامه های کثیر الانتشار  یامحلی احضار  و در صورت عدم  حضور،  قاضی  یا لحاظ  مواد 217  و 218  قانون آئین دادرسی کیفری  اظهار عقیده می نماید.  در ضمن  تاریخ نشر آگهی  تا روز دادرسی  نباید کمتر از یک ماه باشد.

    5-2- برگ جلب:  جلب متهم  به موجب برگ  جلب صورت می پذیرد  مضمون  آن همان  مضمون  احضاریه است  که باید به متهم ابلاغ  شود مامور جلب  پس از ابلاغ برگ جلب،  متهم را دعوت می نماید  که با او نزد قاضی حاضر شود  چنانچه  متهم امتناع  نماید او را جلب و تحت الحفظ  به مرجع قضایی تسلیم خواهد نمود، اشخاضصی که حضور  پیدا نکرده  و گواهی عدم حضور هم نفرستاده  باشند به دستور  قاضی جلب  می شوند .  قاضی می تواند  درموارد زیر بدون اینکه  بدوا احضاریه  فرستاده  باشد  دستور جلب  متهم را صادر نماید:

    الف)  درجرائمی  که مجازات  قانونی  آنها قصاص،  اعدام و قطع عضو می‌باشد.

    متهمینی  که محل اقامت  یا شغل و کسب آنها  معین نبوده  و اقدامات قاضی  برای دستیابی  به متهم به نتیجه نرسیده  باشد برگ جلب  توسط قاضی  صادر کننده  دستور جلب  امضا می شود.

    6-2- دادنامه : فرم مخصوص  تهی شده توسط قوه قضائیه   است که پیش نویس  رای بر روی آن نقش  می بندد و امروز  تایپ میشود  و به امضا  دادرس  دادگاه می رسد.

    مواردی  که در دادنامه  نوشته  می شود عبارتند از:  کلاسه پرونده،  شماره دادنامه،  تاریخ صدور  رای،  مرجع  رسیدگی  یا دادگاه  صادرکننده حکم یا قرار،  نام  دادرس،  مشخصات کامل  و اقامتگاه  متداعیین  و وکلای  آنها  گردشکار  شامل: خواسته  دعوی یا موضوع  دعوی و درخواست  اصحاب  دعوی و سپس رای   دادگاه  نوشته می شود.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم

    فهرست:

    فصل اول: دفاتر دادگاهها

    فصل دوم: دادگاههای کیفری

    قرار منع تعقیب

    ترک انفاق

    فحاشی

    صدور چک بلامحل

    قرار موقوفی تعقیب

    سرقت تعزیری

    مزاحمت  تلفنی

    جعل عنوان

    ممانعت  از حق

    کلاهبرداری

    فروش مال غیر

    قتل غیر عمد ناشی از بی احتیاطی  در امر رانندگی

    کلاهبرداری

     خیانت در امانت

    تخریب اموال

    قتل غیر عمد

    انتقال  مال غیر غیر و کلاهبرداری

    ایراد ضرب و جرح عمدی

    فصل سوم : دادگاههای حقوقی

    درخواست صدور گواهی انحصار وراثت

    افراز  و فروش ملک مشاع

    الزام به تنظیم  سند رسمی و مطالبه  خسارت ناشی  از تاخیر در ایفای تعهد

    الزتم به اخذ پایان کار و تفکیک و تنظیم سند رسمی

    اصلاح شناسنامه  و تغییر نام

    الزام به تنظیم سند اتومبیل

    اعسار به تقسیط محکوم به

    تجویز انتقال  منافع مورد اجاره به غیر

    تنفی  وصیت نامه عادی

    تنفیذ مبایعه نامه

    تجویز انتقال  منافع به غیر

    تعدیل وافزایش  اجاره بهاء

    خلع ید و قلع و قمع بنا

    صدور  حکم اصلاحی  بر اساس گزارش  اصلاحی  بین طرفین

    در خواست تحریر  ترکه

    دعوی مطالبه  وجه به استناد تجاری

    دعوی تصرف عدوانی

    مطالبه  وجه به استناد  اسناد تجاری

    درخواست  تخلیه  طبق قانون 1376 منزل مسکونی

    مطالبه  هزینه های  دارایی و شهرداری

    مطالبه  خسارت وارده بر ملک

    فسخ قرار داد  اجاره  و تخلیه  و مطالبه  اجور معوقه

    قرار تامین دلیل

    حذفغ نام زوج از شناسنامه

    فصل چهارم: اجرای احکام کیفری

    استفاده  از تجهیزات  ماهواره

    ارتشاء

    افتراء

    اعمال ماده 696 قانون مجازات اسلامی

    ترک انفاق

    تصادف رانندگی  منتهی  به ایراد خسارت بدنی

    آزادی  مشروط

    خیانت در امانت

    اعمال ماده 277 قانون آئین  دادرسی کیفری  و تخفیف  مجازات  در جرایم غیر قابل گذشت،  بعد از گذشت 

    شروع به جعل واستفاده  از سند مجعول  و سرقت و تحصیل و استفاده از اسکناس مجعول شاکی خصوصی

    رانندگی  بدون پروانه (گواهینامه)

    زنای غیر محصنه

    صدور چک بلامحل

    ضرب و جرح

    فروش مال غیر  و تقاضای  اعمال ماده 277 قانون  آیین دادرسی کیفری

    فریب در ازدواح

    ممانعت از حق

    فصل پنجم:  اجرای احکام مدنی

    تخلیه مغازه تجاری  به استناد قانون 1376

    مطالبه  وجه سفته

    الزام به تنظیم  سند رسمی تلفن

    صدور قرار داد دستور موقت

    مطالبه وجه

    تعدیل اجاره بها

    مطالبه کارگری

    فروش ملک مشاعی

    الزام به تنظیم سند رسمی آپارتمان

    مطالبه  وجه رسید  عادی

    اعتراض  به قرار  تامین خواسته

    فروش ملک مشاع

    خلع ید

    اعمال ماده 2 قانون نحو اجرای  محکومیت های مالی

    تنظیم  سند رسمی انتقال زمین

    تنظیم سند خودرو

    فصل ششم:  دادگاههای خانواده

    اجازه ازدواج  دختر باکره

    الزام به ثبت  واقعه  رجوع

    افزایش  و تعدیل نفقه

    اجازه  ازدواج مجدد

    اثبات  زوجیت  و الزام  به ثبت رسمی نکاح

    الزام به تهیه مسکن  علیهذه

    تمکین

    حق ملاقات

    طلاق توافقی

    طلاق خلع  و مطالبه مهریه  و استرداد جهیزیه

    صدور حکم رشد

    فسخ نکاح

    ملاقات فرزند

    مطالبه اجرت المثل  ایام سرپرستی  و نفقه فرزند

    مطالبه مهریه

    فصل هشتم :  دادگاه اطفال

    ایراد ضرب و جرح  عمدی

    ایراد  ضرب و جرح با چاقو

    ایجاد مزاحمت  و اخلاق  در نظم عمومی

    تحریب شناسنامه

    سرقت و تخریب

    رابطه نامشروع

    عدم رعایت حجاب شرعی

    فصل هشتم:  دادگاه  تجدید نظر استان تهران

    اثبات نسب

    تخلیه مغازه به استناد قانون 1356

    تصرف عدوانی

    تخلیه مغازه  به علت نیاز  شخصی

    تقاضای  توقیف  و ابطال  اجرائیه

    تقاضای  صدور حکم به تقسیط مهریه

    تقاضای  صدور گواهی  عدم امکان  سازش

    تعدیل  اجاره بها

    تعیین نفقه

    تنظیم سندرسمی  انتقال سرقفلی

    تنظیم قولنامه  و الزام به تنظیم سند رسمی مغازه

    تنفیذ طلاق

    طلاق  به استناد  قاعده عسر و حرج

    طلاق خلع

    فسخ  نکاح  بعلت تدلیس زوجه

    طلاق  وحضانت  فرزند

    مطالبه  مابه تفاوت  متراژ  آپارتمان

    مطالبه  وجه سفته  وتامین خواسته

    مطالبه ودیعه  منزل استیجاری

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی موضوع ماده 187 قانون برنامه سوم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت