گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 2940
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۲,۶۰۰ تومان
قیمت: ۷,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد

    معرفی محل کار آموزی :

    اینجانب کارآموزی خود را در دانشکده پزشکی مشهد یکی از مجموعه دانشکده های علوم پزشکی این شهر سپری کردم.

    تاریخچه

    اولین پیشنهاد راه اندازی دانشگاه در مشهد در سال 1313 ارایه شده است. در حدود دهه 1320 در محل قبلی ساختمان دانشکده پزشکی(واقع در خیابان دانشگاه روبروی سازمان مرکزی)، مدرسه ای به نام دبستان همت قرار داشت که پس از چندی به آموزشگاه عالی بهداشت تبدیل شد. ابتدا آموزشگاه عالی بهداری در مشهد تاسیس گردید و سپس دانشکده پزشکی مشهد، در دوم آذر ماه سال 1328 توسط مرحوم دکتر زنگنه، وزیر فرهنگ آن زمان رسماً افتتاح شد و با 61 دانشجو، یک نفر دانشیار و هفت معلم حق التدریس و با بودجه اولیه یکصد هزار تومان آغاز به کار کرد. اولین رئیس دانشکده پزشکی مشهد مرحوم دکتر حسین سامی راد بود. پس از دایر شدن دانشکده ادبیات مشهد، به استناد قانون تأسیس دانشگاهها درشهرستانها مبنی بر این که با تشکیل دو دانشکده می توان آن مرکز علمی را دانشگاه نامید، تاسیس دانشگاه مشهد در سال 1335 تحقق پذیرفت. در سال 1365 دانشکده های گروه پزشکی کشور از بدنه وزارت فرهنگ و آموزش عالی جدا شد و توام با وزارت بهداری سابق تحت عنوان « وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی » به کار خود ادامه داد. بدین ترتیب دانشگاه مشهد به دو موسسه مستقل به نامهای « دانشگاه علوم پزشکی مشهد » و « دانشگاه فردوسی مشهد » تقسیم شد.

     در حال حاضر:

    دانشکده پزشکی مشهد به ریاست آقای دکتر محمد تقی رجبی مشهدی و دارای معاونت های آموزش علوم پایه و تحصیلات تکمیلی، آموزش بالینی، آموزش تخصصی و فوق تخصصی، ‌پژوهشی ، اداری و مالی بوده و دارای 20 گروه آموزشی بالینی و 11 گروه آموزشی پایه و نیز گروه توسعه اموزش و پژوهش     می باشد. تعداد اعضای پایه و بالینی این دانشکده 383نفر است که از این میان 43 نفر استاد ،102 نفر دانشیار ، 218 نفر استادیار و 20 نفر مربی هستند.

    دانشکده پزشکی مشهد هم اکنون دارای ادارات امور اداری، حسابداری، آموزش، کتابخانه، امور طرحها و پایان نامه، امور فنآوری اطلاعات و آمار بوده و تعداد نیروهای مشغول بکار در این ادارات 100نفر می باشد.

    هم اکنون پذیرش دانشجوی دانشکده پزشکی مشهد در رشته پزشکی سالانه 60نفر در ترم مهرماه و 60 نفر در ترم بهمن ماه است و در حال حاضر 1213دانشجوی پزشکی عمومی در مقاطع مختلف علوم پایه و بالینی ، 116 نفر دانشجوی دوره های تحصیلات تکمیلی شامل 81 دانشجوی کارشناسی ارشد و 35 دانشجوی Ph.D رشته های علوم پایه ، 439 دانشجوی رشته های مختلف تخصصی و 29 دانشجوی دوره فوق تخصصی و 3 نفر فلوشیپ در این دانشکده مشغول به تحصیلند.

     

    مشخصات فیزیکی :

        دانشکده پزشکی مشهد در مهرماه سال 1386 به مکان جدید خود به آدرس میدان آزادی داخل مجموعه پردیس دانشگاه منتقل گردید.و در تاریخ 20/11/86 توسط وزیر محترم بهداشت درمان و اموزش پزشکی جناب آقای دکتر کامران باقری کنکرانی رسما افتتاح گردید.که مشخصات آن به اختصار در زیر بیان میشود:

    مساحت عرصه کل زمین دانشکده پزشکی 54720 مترمربع می باشد که در زیربنایی به مساحت 29424 متر مربع و در 4 طبقه ساخته شده است.

    طبقه منهای یک شامل قسمتهایی از گروه علوم تشریحی و اتاق حیوانات است.

    طبقه همکف شامل حوزه ریاست، امور اداری، حسابداری، امور فنآوری اطلاعات و آمار، اداره آموزش واحد تخصصی و فوق تخصصی، امور دانشجویی و گروههای آموزشی فیزیک پزشکی، فیزیولوژی، معارف اسلامی و علوم تشریحی و ژنتیک است.

    طبقه بعلاوه یک شامل اداره آموزش واحد عمومی و تحصیلات تکمیلی علوم پایه و گروههای اموزشی فارماکوژی و بیموشیمی و تغذیه است.

    طبقه بعلاوه دو شامل کتابخانه، به مساحت مجموعا 1400متر مربع و سالن مطالعه به ظرفیت 124 نفر در قسمت برادران و 126 نفر در قسمت خواهران و مرکز کامپیوتر با ظرفیت 46 ایستگاه کاری در دو قسمت برادران و خواهران می باشد.

     دانشکده پزشکی دارای 14 کلاس عمومی به ظرفیت مجموعا 950 نفر و دارای دو کلاس تخصصی به ظرفیت 46 نفر و یک کلاس برای آموزشIT به ظرفیت 20 نفر است.

    دانشکده همجنین دارای 2 آمفی تاتر به ظرفیت هرکدام 187 نفر و 3 اتاق شورا میباشد.

    فعالیتهای انجام شده اینجانب در این دانشکده در بخشهای آمار و فناوری اطلاعات و همچنین مرکز کامپیوتر صورت گرفته است .

    طرح تشکیل دفتر امور فن آوری اطلاعات و آمار

    دفتر امور فن آوری اطلاعات و آمار دانشکده پزشکی به منظورساماندهی، یکپارچه سازی و بهبود نظام آمار و اطلاعات و سیستم های انفورماتیک و نیز ارتقاء سطح دانش IT در بین اعضاء هیات علمی و پرسنل دانشکده پزشکی مشهد با استعانت از ایزد منان تشکیل می شود تا زیر نظر مستقیم رییس دانشکده به امور زیر بپردازد :
    آمار و اطلاعات: گردآوری، یکپارچه سازی و بروز نگه داشتن کلیه آمار و اطلاعاتی که دانشکده به نوعی با آن سروکار دارد و در تصمیم گیری ها کمک شایانی به مدیریت دانشکده می نماید.

    نرم افزار : کارشناسی و نیازسنجی واحدها بمنظور داشتن یک سیستم نرم افزاری کارا و ایمن برای افزایش سرعت و دقت در انجام کارهای محوله و ایجاد یک سیستم اتوماسیون جامع برای مکانیزه کردن کلیه کارها که هم اکنون یا ناقص انجام         می شود و یا اصلاً مکانیزه نیست. به قصد انجام سریعتر و دقیقتر کار اربابان رجوع و همچنین حرکت به سمت راه اندازی سیستم های دسترسی از راه دور که کمک زیادی در صرفه جویی وقت اربابان رجوع دارد.

    سخت افزار و شبکه : نیازسنجی و کارشناسی در امور مربوطه به خرید و استفاده بهینه ازسخت افزار و شبکه و ارتقاء سیستم های قدیمی به سیستم هایی که کارایی خوبی داشته و سرعت انجام کار را بالا می برد و همچنین ساماندهی به وضع دسترسی به اینترنت و اینترانت دانشگاه برای ذی نفعان.

    اطلاع رسانی و سایت : به روز نگهداری و تکمیل سایت دانشکده به سمتی که سایت دانشکده چهره تمام عیار از وضعیت دانشکده باشد و عملکردهای دانشکده درسایت بصورت روزآمد نشان داده شود و علاوه بر اطلاع رسانی دقیق و جامع از حضور به دانشکده حتی المقدور جلوگیری نماید. دراین قسمت با راه اندازی تلفن گویا مشکل کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند را نیز می توان حل نمود.

    آموزش : با توجه به گسترش روز افزون  ابزارهای فن آوری اطلاعات، هر روز با محصول جدیدی مواجه میشوم که در صورت مهارت در کار با آن میتوانیم بهره وری را درسیستم خود تزریق نماییم. از این رو ارتقاء سطح دانش IT در رابطه با پرسنل و اعضاء هیئت علمی به منظور استفاده بهینه و کاملی از این ابزار قدرتمند برای آسان سازی، سریعتر و دقیقتر نمودن کارهای خود میتواند در راستا اهداف دانشکده باشد.

    مشاوره وپشتیبانی : به منظوربالابردن سطح دانش IT دربین دانشجویان، هیات علمی و پرسنل در انتخاب راه حل های بهتر برای رسیدن به هدف و همچنین تنظیم قراردادهای مربوط به مناقصات کامپیوتری و همچنین راه اندازی سیستم های معیوب و...

    شرح کار انجام شده

    Join  کردن

    از این عمل برای اتصال سیستم ها به یکدیگر به منظور مبادله اطلاعات در یک شبکه داخلی استفاده می شود.

    برای انجام عملیات Join بایستی مراحل زیر را یکی پس از دیگری انجام داد:

    اقدامات لازم قبل از انجام عملیات Join

    1-تظیم کامپیوتر ها برای دریافت IP از سرور DHCP

    این کار باید به سرعت در کلیه مجموعه انجام شود چون در غیر اینصورت کاربران با مشکل مواجه خواهند شد .

    2-تغییر نام دادن کامپیوتر ها به یک نام معتبر در Domain .

    این کار می تواند به این صورت باشد که قبل از ایجاد Computer Name  ها در آفیس مورد نظر ، رابط IT با انجام 5 مورد اولیه ، اسامی کاربران و تعداد کامپیوتر ها را در لیستی جمع آوری کرده و سپس آن را به مرکز ITC ارجاع دهد تا در اسرع وقت نسبت به ایجاد آنها اقدام کند .

    الف – Computer name ها به تعداد مورد نیاز ایجاد شود .

    ب- در همان زمان نام کاربری به صاحب آن اعلام شده تا در صورت نیاز به اصلاح ، مراحل آن انجام شود و در مرحله بعدی نصب به فعال  (Active) نمودن آن اقدام شود . بدین ترتیب فقط اکانت های مورد نیاز فعال شوند .

    3-تعیین یک کلمه عبور قراردادی برای کاربر Administrator همان آفیس

    با توجه به اینکه برای انجام یکسری از فعالیت های مدیریتی در شبکه نیاز به وجود یک کلمه یکسان برای کاربر Administrator می باشد ، لذا نیاز است تا کلمه عبوری مختص به همان آفیس در نظر گرفته شده و در همان مراحل اولیه به تمامی کامپیوتر ها اعمال شود .

    4- فعال سازی قابلیت Remote Desktop

    5- پر نمودن لیست ارسالی از طرف مرکز ITC

    این لیست حاوی اطلاعاتی از قبیل : 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی کامپیوتر در دانشکده پزشکی مشهد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت