پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

تعداد صفحات: 81 فرمت فایل: word کد فایل: 2993
سال: 1386 مقطع: کاردانی دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۶,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

    معرفی محل کارآموزی:

    مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

     شهید بهشتی.

    این مرکز در جهت ارتقا سطح نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه IT دانشگاه

     قدم بر می دارد.

     

    عمده فعالیتهای مرکز در طول سالهای 82تا86 به پنج دسته ذیل تقسیم می­گردد .

    نرم افزار

    سخت افزار

    شبکه و اینترنت

    آموزش

    نظارت و اجرای پروژه های IT

     

    بخشی از پروژه های در حال اجرا عبارتند از : 

    طرح جامع اتوماسیون اداری  . ( ERP )

    تهیه RFP و برگزاری نشست های فنی با کارشناسان سایر مراکز .

    برگزاری مناقصات .

    کمک در راه اندازی نرم افزار.

    پروژه پورتال .

     

    ارتقاء سطح علمی کاربران با برگزاری کلاس ICDL .

    تولید CD های آموزشی جهت ارتقاء سطح علمی کاربران.

    کتابخانه الکترونیکی و آموزش الکترونیکی مباحث مختلف IT .

    بررسی امکانات موجود جهت ارائه سرویس آموزشی از راه دور E-Learning .

    مطالعه و انجام تحقیقات جهت راه اندازی سرویس مبتنی بر web مثل ویدئو کنفرانس ، تله کنفرانس، و تحقق سلامت الکترونیک .

    برگزاری همایش ها و سمینارها در جهت اعتلای سطح مرکز.

     

     

    فعالیت های  بخش نرم افزار این مرکزشامل موارد زیر می باشد :

    شامل ارائه کلیه خدمات ایجاد و نگهداری صفحات الکترونیکی و اختصاص Child Domain به مراکز تحت پوشش دانشگاه.

     درج اخبار و آگهی­های اطلاع ­رسانی­ جهت آگاهی بازدیدکنندگان از آخرین اطلاعات مربوط به دانشگاه ،همایشها و کنگره های مربوطه. 

     ایجاد و پشتیبانی بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز جهت واحدهای دانشگاه . 

     به روز رسانی برنامه ها و نرم افزارهای موجود در FTP دانشگاه . 

     انتخاب و پیاده سازی نرم افزارها .

     نگهداری و پشتیبانی نرم افزارها.

     

     تعریف پورتال

    تعریف اولیه پورتال بسیار ساده است : "مکانی (Hub) که ساده ترین کاربران اینترنت با رجوع به آن بتوانند به راحتی از  سرویس های متداول در اینترنت بهره مند شوند و یا  اطلاعات مورد نیاز خود در  را بدست آورند ". هریک از این کلمات دقیقا نشان دهنده ویژگی خاصی از پورتال هستند :

    مکان : در اکثر موارد  پورتال به عنوان یک وب سایت با ویژگی های خاص شناخته می شود. این وب سایت می تواند  یک واسط (Interface) بین کاربران و تعدادی وب سایت زیر مجموعه پورتال باشد و یا اینکه به عنوان وب سایتی واسط، بین کاربران و اینترنت قرار گیرد. اما  تعاریفی نیز وجود دارند که مستقیما از لغت وب سایت استفاده نکرده در  این مورد سکوت می کنند : "پورتال دروازه ای است به سایتهای دیگر " و یا "پورتال نقطه ورود کاربران به اینترنت است " .

    ساده ترین کاربران : کاربرانی که به پورتال مراجعه می کنند ، لزوما کاربران حرفه ای اینترنت نیستند. پورتال این توانایی را به کاربران می دهد که حتی کم تجربه ترین آنها بتواند از اطلاعات و سرویسهای ارائه شده استفاده کند . بر حسب نوع پورتال ، کاربران آن نیز متفاوتند و شامل کاربران معمولی ، مشتریان ، تولیدکنندگان ، کارمندان سازمان و... باشند .

    سرویس های متداول در اینترنت : هر وب سایتی بر حسب نوع فعالیت کاری خود ارائه دهنده سرویس خاصی است . اما یک پورتال باید توانایی ارائه سرویس های عمومی باشد نظیر سرویس پست الکترونیک رایگان ، انجمن ،تالار گفتگو ، اخبار ، نقشه های مرتبط با موضوع پورتال ، جستجو در سایتهای زیر مجموعه و اینترنت ، شخصی سازی توسط کاربر و شخصی سازی توسط پورتال(Tailoring) باشد . در پورتالهای تجاری خدمات خرید و فروش آنلاین ، ارائه کاتالوگ و سیستمهای پرداخت لحاظ می گردند .

    اطلاعات مورد نیاز  : یکی از ویژگی های  پورتال  دریافت اطلاعات از سایتهای دیگر(Content aggregation) است . پورتال تنها دریافت کننده اطلاعات است و آنها را به اشتراک می گذارد . به عبارت بهتر پورتال اطلاعاتی که در سایتها و پایگاههای مختلف وجود دارد را  سازماندهی کرده و نمایش می دهد. در نظر داشته باشید که این اطلاعات باید استاندارد شده باشند .

    بنابراین  :

     

                                  پورتال ، تولید کننده و مدیریت کننده اطلاعات نیست .

                                   پورتال ،  استاندارد کننده اطلاعات نیست .

                                   پورتال ،  یک وب سایت همه کاره نیست .

    به عبارت دیگر پورتال چهارچوبی است که اطلاعات و سرویسهای منابع مختلف را کنار یکدیگر قرار داده و تحت یک طرح امنیتی ارائه می دهد . با استفاده از پورتال می توان به یکپارچه سازی سیستمهای مجزا کمک کرده و کاربران  را برای استفاده از خدمات موجود یاری داد.

    این مقاله پورتال را در سه بخش مورد بررسی قرار می دهد :

     ویژگی های پورتال

    انواع پورتال

     اجزای فنی پورتال

    ویژگی های پورتال

    بر طبق نکاتی که در تعریف پورتال داده شد ویژگی های پورتال عبارتند از :

    1-     ارائه  شخصی سازی  اطلاعات و کاربری های پورتال بر حسب نیاز کاربر توسط شخص یا خود پورتال . (PersonalizationوTailoring)

    2-     ارائه سیستمهای  جستجو و دایرکتوری  به گونه ای که کاربر در کمترین زمان ممکن به اطلاعات دست یابد . (Search and Directory)

    3-     ارائه امکان شخصی سازی برای تغییر ظاهر و ساختار پورتال به ازای هر کاربر (End user customization)

    4-     ارائه ساز و کار  مدیریت اطلاعات به افراد مسوول پورتال .(Content & Data Management)

    5-     ارائه مکانیزمهایی به مدیران پورتال برای پاسخگویی به نیازهای افراد مختلف در سازمان.

    6-     پشتیبانی برقراری ارتباط با منابع خارج از پورتال نظیر  web service و سایتهای دیگر ،  برای دریافت اطلاعات و سرویسهای مورد نیاز .

    7-      عدم وابستگی به پهنه ای (Platform) خاص به گونه ای که برای تمامی افراد با سیستم عاملهای مختلف و مرورگرهای مختلف قابل دسترس باشد(Cross-platform functionality) . این مورد شامل پشتیبانی توسط سیستمهای PDA و موبایل نیز می گردد .

    8-     Single sign-on :  مکانیزمی که به وسیله  آن کاربر تنها با یک بار ورود به سیستم  به تمام سرویس ها و اطلاعات محدوده خود دسترسی داشته باشد .

    9-     راهکارهای امنیتی به منظور تعیین سطوح دسترسی کاربران و نقش هر کاربر در سیستم. این سطح دسترسی شامل بازدیدکنندگان و مسوولین پورتال می شود.(Security)

    10- ساختار مشخصی برای ارائه اطلاعات به کاربر(Taxonomy)

    11-  ساختار پیمایش ساده به گونه ای که کاربر با کمترین کلیک به مکان ، سرویس و یا اطلاعات مورد نظرش دست یابد .( Browse / Navigate Documents)

    12-       ایجاد امکان ارتباط کاربران با مسوولین پورتال و دیگر کاربران پورتال به صورت همزمان (“Chat”)یا غیر همزمان (“Forum”) . (Collaboration)

    13-       ارائه سرویس های متداول در اینترنت

    14-       ارائه مکانیزمی که از طریق آن کاربران بتوانند در بخش های مختلف پورتال عضو شده و در صورت تغییر اطلاعات آن بخش و یا افزودن اطلاعات جدید  ، Email  دریافت کنند .( Subscribe / what’s new)

    15- ارسال پیام به ازای رویدادهایی که برای کاربر مهم هستند . این سیستم با استفاده از  email و یا خود پورتال پیامی برای مشتری ارسال کرده و به او می گوید که رویداد درخواست شده اتفاق افتاده است . به عنوان مثال کاربران می توانند در بخش تنظمیات خود ،  برای دریافت پیامهای شخصی ، دریافت یک وظیفه ، دریافت یک خبر با عنوانی خاص  "دریافت پیام " را درخواست کنند.(Alert)

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی

    فهرست:

    معرفی محل کارآموزی....................................................................5

    تعریف پورتال..................................................................................8

    ویژگی پورتال..................................................................................10

    انواع پورتال....................................................................................14

    موتور جستو جوی پورتال........................................................28

    وب پورتال چیست؟.......................................................................32

    معرفی نرم افزار SHARE POINT........................................35

    نحوه ی کار بر روی پورتال............................................................48

    معرفی WEBPART...................................................................51

     

    .

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, دانلود کارورزی پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, گزارش کارورزی پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, پروژه کارورزی پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, کارورزی در مورد پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی, گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی ایجاد پورتال با استفاده از نرم افزار share point درمرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت