گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون)

تعداد صفحات: 38 فرمت فایل: word کد فایل: 3046
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۲۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: اسمپ - بدمینتون - تربیت بدنی - ورزش
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون)

    مقدمه

    اصل ورزش را از یونان دانسته اند که به منظور چابکی بدن و ایجاد قوت انجام می یافت و پاروزنی، بوکس، کشتی، شنا، شمشیرزنی، تیراندازی، اسکی و ورزش هایی چون بیس بال، سافت بال و بسکتبال و انواع فوتبال و چوگان بازی، والیبال ، گلف ، انواع تنیس، شنا، پرتاب وزنه و ... جزو ورزش محسوب می شوند.

    اولین ملتی که ژیمناستیک را بنیان و آن را نام نهاده اند، یونانیان قدیم می باشند، که ابتدا اصول ورزش در یونان خیلی خشن و ناصحیح بود و اولین نتیجه از ورزش را بزرگ نمودن عضلات بدن می دانستند. بعدها ورزش در یونان به شکل ریسمان بازی جان بازی درآمد و برای آن اهمیت زیادی قایل بودند و عمل کنندگان آن را آکروبات می نامیدند و این نوع حرکات را آکروباتیک می گفتند. به محل هایی که در آن جا ورزش می نمودند، ژیمنازیوم گفته می شد، که مهم ترین آن ها یکی لیسه و دیگری آکادمی نام داشت و چون مردم در آن محل ها لخت ورزش می کردند، کلمه ژیمناز از کلمه گیمنوس که به معنای لختی است گرفته و به آن محل ها نام نهادند و بعداً به عموم ورزش های بدنی نیز ژیمناستیک نام گذاشته شد.

    مورخ مشهور، ویل دورانت می نویسد: آن (مدینه فاضله بچه ها) فنون خانه داری را به دختران و فنون شکار و جنگ را به پسران می آموختند و به پسران آموزش می دادند که چگونه شکار کنند و ماهی بگیرند و شنا کنند و همچنین شخم زدن کشت زارها، دام گستری، دامپروری و نشانه روی با تیر و نیزه را می آموختند، تا در جمع مخاطرات زندگی توان محافظت و حراست از خویش را دارا باشند.

    اما اگر بیش تر در مساله دقت کنیم، در خواهیم یافت تعلیم و تربیت در حقیقت با پیدایش و سکنا گزیدن بشر در روز زمین آغاز شده است. خاک و سنگ و کوه و تپه و دریا و جنگل و جویبار و دیگر مظاهر طبیعت و نیز خود زندگی و نیازهای آن. نخستین کتاب های درسی نوع بشر بوده اند.

    از قدیم ترین روزگاران و حتی پیش از پیدایش خط، نیاز به تأمین خوراک و پوشاک از راه شکار حیوانات و احتیاج به کسب توانایی برای مقابله با خطرهای طبیعی و دشمنان گوناگون، جوامع کهن بشری را واداشته بود که به امر تربیت بدنی، به عنوان یکی از مهم ترین امور زندگی توجه نمایند و این حقیقت را دریابند که قدرت، استقامت، مهارت و سرعت را که در زندگی انسان ها از اهمیتی برخوردار است، می توان با بهره گیری از تمرین ها و فعالیت های جسمانی تا حد قابل ملاحظه ای تقویت کرد.

    قتی دولت ها و حکومت ها تشکیل و تاسیس شدند، رهبران آن ها متوجه شدند که برای حفظ یا گسترش مرزهای خود، نیازمند بازوان توانایی هستند که در جنگ ها بتوانند پیروزی را برای آن ها به ارمغان آورند؛ ویل دورانت در این باره می نویسد:

    از ضروریات دولت ها و تاکید بر روی حفظ نیروی جسمانی، پیروزمندی در جنگ هایی بوده است که متکی بر قدرت بدنی و نیرومندی جسمانی بوده است، و نیرومندی و مهارت بدنی، حاصل نخواهد شد، مگر در ورزش هایی که در بازی های المپیک مقرر گردیده است.

     

    گزارش کارآموزی :

    احتراماً به استحضار می رساند کاراموزی اینجانب نیما دارین از تاریخ 18/12/86 در مجموعه ورزشی شهید شیروری در سالن اختصاصی بدمینتون آغاز گردید که در بدو ورود با استقبال مسئول محترم مجموعه گشتم و بعد از مراسم معارفه و آشنایی با یکایک اعضاء مسئولان مربوط کارآموزی خود را با نام خدا و آشنا شدن با سیستم کاری آنجا (سالن بدمینتون) آغاز کردم امکانات مجموعه ورزش شهید شیرودی به شرح زیر است.

    دو عدد زمین چمن فوتبال- زمین های تنیس – سالن بوکس- استخر و سنا سالن چند منظوره- دو عدد زمین چمن مصنوعی – سالن اختصاصی بدمینتون که خودکارآموزی خود را در آنجا سپری کردم.

    و در پایان از بذل عنایت و توجه جناب آقای دکتر بهبهانی، دفتر ارتباط با صنعت، عوامل سالن بدمینتون و مجموعه ورزشی شهید شیرودی که در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی کارآموزی ما را یاری نموده اند کمال تشکر را دارم .

     

    تاریخچه بدمینتون در ایران

    با ورود کارشناسان نفتی انگلیس به ایران بدمینتون به کشور ما راه یافت البته این شروع منحصراً در مناطق نفت خیز جنوب و برای پر کردن اوقات فراغت کارشناسان بود که در نهایت کارمندان ایرانی شرکت نفت هم در این رهگذر به این ورزش علاقه مند شدند. این رشته ورزشی پس از خروج کارشناسان به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه میزبانی بازیهای آسیایی را در سال 1353(1974) تقبل نمودند، چون رشته بدمینتون یکی از رشته های این بازیها بود. در این راستا سازمان تربیت بدنی در سال 1351 فدراسیون بدمینتون را تاسیس نمود.

    از آنجایی که این رشته ورزشی در ایران هنوز ناشناخته و نوپا بود مسئولین امر جهت راه اندازی و شروع صحیح این رشته از کشور هندوستان مربی صاحب نامی به نام دیپوگوش را به همکاری دعوت کردند.

    وی در مدت پنج سال اقامت در ایران به کار آموزش و تعلیم بدمینتون اشتغال داشت. اولین مسابقه غیر رسمی این رشته ورزشی در سال 1351 بین تیمهای تهران و خوزستان بر گزار شد که تهران پیروز میدان این دیدار بود. در سال 1352 اولین مسابقات قهرمانی کشور به صورت رسمی در تهران با شرکت 24 تیم برگزار شد و نهایت عناوین قهرمانی را به ترتیب : تهران، خوزستان و اصفهان کسب نمودند.

    تیم ملی بدمینتون ایران در سال 1353(1974) برای اولین بار در بازیهای آسیایی تهران شرکت و بین 13 تیم شرکت کننده به مقام هشتم دست یافت. اولین رئیس فدراسیون بدمینتون ایران در سال 1351 آقای امیر نویدی بود که تا سال 1356 در این سمت انجام وظیفه نمود. از سال 1356 تا 1358 این رشته ورزشی توسط کمیته بدمینتون اداره می شد و در سال 1358 فدراسیون بدمینتون دوباره تأسس شد و اعضاء آن بصورت انتخابی مشخص شدند، عبارت بودند از آقایان اسماعیل کدخدا زاده، منوچهر یاوری، مرتضی مداحی، داریوش فروغی، غلامحسین یزدان پناه، محمد شاه حسینی و حسن خودی (نماینده سازمان تربیت بدنی).

    در سال 1360 مسئولین فدراسیون مجدداً از طرف رئیس سازمان تربیت بدنی منصوب شدند و این روند تاکنون ادامه داشته و روسای فدراسیون به شرح زیر بوده است:

    1360 منوچهر یاوری،3/1361 رضا حمزه لو،5/1363 محمد حسن عالمیف 6/1365 غلامحسین نوریان، 1368 تا به حال مهدی کرباسیان.

    هر سال مسابقات قهرمانی کشور به صورت تیمی و انفرادی (یک نفره و دونفره) در رده های مختلف سنی (خردسالان- نوجوانان- جوانان- بزرگسالان و پیشکسوتان) برگزار می گردد.

    مسابقات باشگاهی (باشگاههای دسته یک و برتر به صورت لیگ و باشگاههای دسته دو به صورت متمرکز) هر سال برگزار می گردد.

    مسابقات قهرمانی دانشگاهها، موسسات آموزش عالی دانشگاههای آزاد اسلامی و اوپن نیز برگزار می گردد. در سال 1366 اولین دوره مسابقات بین المللی شهدای هفتم تیر در تهران برگزار شد. از سال 1369 مسابقات بین المللی بدمینتون دهه مبارکه فجر که جزء تقویم ورزشی فدراسیون جهانی بدمینتون می باشد هر ساله برگزار می گردد. در سال 1370 اولین دوره مسابقات جوانان آسیا در ایران (زنجان) برگزار شد و تیم دونفره ایران مقام سوم را کسب نمودند. در سال 1376 اولین دوره مسابقات بدمینتون غرب آسیا در تهران برگزار گردید که تمام مقامها از آن بازیکنان جمهوری اسلامی ایران بود.

    اولین مسئول کمیته داوران فدراسیون بدمینتون : آقای محمد شاه حسینی و از سال 1381 تا بحال آقای ابوالفضل مهاجر بختیاری می باشد.

     

    زدن ضربه ها از بالای سر با پرش جفت

     

    یکی دیگر از پرشهای ارزشمند در بازی بدمینتون پرش جفت می باشد، بازیکنان با این پرش می توانند ضربه مناسب را در ارتفاع بالاتری به توپ بزنند. یکی از این پرشها، پرسش جفت است که بازیکنها توپ را از جلو و بالای سر خود می توانند بزنند.

    اکثر بازیکنهائیکه از این پرش استفاده می کنند دارای ضربه های قوی اسمش هستند، همچنان برای زدن ضربه با پرش جفت بازیکنها باید از آمادگی بدنی خوبی برخوردار باشند. این نوع پرش هم در بازی یک نفره و هم در بازی دونفره برای زدن اسمش بسیار مهم است. عکس شماره 1 پرش جفت در بازی یک نفره و عکس شماره 2 پرش جفت در بازی دونفره را قبل از زدن ضربه نشان می دهند.

    مراحل زدن ضربه های بالای سربا پرش جفت برای بازیکن راست دست:

    1- بازیکن به حالت آماده و تشخیص اینکه می تواند از پرش جفت برای زدن ضربه استفاده کند.

    2- فاصله پای چپ و پای راست در هنگام پریدن تقریباً به اندازه عرض شانه ها باز می باشد.

    3- دست راست از آرنج جمع (زاویه بین بازو و ساعد حدود 90 درجه) دست چپ هم کمی جم است.

    4- زانوها خم شده (زاویه پشت زانو حدود 120 درجه) همزمان با باز شدن زانوها و مچ پاها و استفاده از دو دست و بالاتنه جهت پرش بیشتر مانند عکس شماره 4

    5- بعد از بلند شدن از روی زمین دست راکت باز نمی شود، اما دست چپ بصورت تقریباً کشیده در جلو و دست راکت دار در عقب با کمی قوس کمر و زانوهای کمی (جم یا باز بودن زانوها بستگی به تکنیک های بازیکنها دارد). مانند عکس شماره 5

    6- باز شدن دست راکت دار، پائین آمدن دست چپ تبدیل قوس و چرخش بالاتنه بجلو و سپس برخورد راکت با توپ (اگر اسمش باشد شدت ضربه زیاد و راکت با توپ (اگر اسمش باشد شدت ضربه زیاد و راکت بطرف لبه تور، اگر تاس کلیر باشد شدت ضربه متوسط، زاویه راکت با توجه به تاس حمله ای و دفاعی بطرف بالا و دیواره سالن خواهد بود .

    در صورتیکه دراپ شات باشد، ضربه آرام و زاویه راکت در جهت لبه تور قرار می گیرد.)

    7- بعد از زدن ضربه ادامه حرکت راکت بجلو و فرود بازیکن با دو پا بطوریکه اکثرا پای راست در جلو و پای چپ در عقب قرار می گیرند.

    8- در عکس شماره 8 هوچیا، چانگ، در شماره 9 سون، جون ، در شماره 10 لیم سویی، کینگ، در شماره 11 کیم، مون، سو و در شماره 12 قهرمانی دیگر و شاره 13 علیرضا شفیعی را قبل از زدن توپ با پرش جفت بالای سر نشان می دهند.

    نکته مهم و قابل توجه:

    در پرش جفت اکثر بازیکنها در موقع جدا شدن از روی زمین دست راکت دار خود را باز می کنند. این عمل باعث می شود که نتوانند از حداکثر نیروی وارده به توپ جهت ضربه اسمپ استفاده کنند. به مرحله 5 و عکس شماره 5 در آموزش باید توجه ویژه ای بشود. در ضمن از تمرینهای پرش تک پای قیچی بالای سر، برای پرش جفت بالای سر استفاده کنید.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون)

    فهرست:

    مقدمه............................................................................................................... 4

    گزارش کار آموزی......................................................................................... 7

    تاریخچه بدمینتون در ایران............................................................................. 8

    زدن ضربه های بالای سر با پرش جفت....................................................... 11

    زدن ضربه ها از سمت راست انتهای زمین با پرش جفت برای بازیکنان راست دست.. 15

    چرا قوانین بازی بدمینتون به خصوص امتیاز گرفتن به صورت رالی درآمد؟ 17

    جایگاه بدمینتون قاره آسیا در المپیک............................................................. 18

    بازی بدمینتون چند گیم دارد و در هر گیم چه امتیازی تمام می شود.......... 21

    نحوه زدن سویس و دریافت آن در بازی یک نفره........................................ 21

    نحوه زدن سرویس دو نفره و ارزش و امتیاز گیری آن .............................. 23

    تصویر سازی و سرعت یادگیری................................................................... 26

    خلاصه مطالب................................................................................................ 30

    طرح درسی..................................................................................................... 32

    منابع............................................................................................................... 44     

    .

    منبع:

    استاد راهنما: دکتر علی اکبر بهبهانی،

    مجله خبری فدارسیون آسیا

    مجله بدمینتون آسیا

    کتاب نقش مربیان و بازیکنان در بدمینتون تألیف مرتضی مداحی

    کتاب قوانین بدمینتون ترجمه بابک صالحیان

    کتاب آموزش مهارتهای بدمینتون 2 تالیف مرتضی مداحی

    .

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), دانلود کارورزی گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), گزارش کارورزی گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), پروژه کارورزی گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), کارورزی در مورد گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون), گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی بدمینتون در مجموعه ورزشی شهید شیرودی (سالن اختصاصی بدمینتون)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت