گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا

تعداد صفحات: 70 فرمت فایل: word کد فایل: 3269
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: کارخانجات و شرکت ها
قیمت قدیم:۲۱,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا

    گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا:

    پیشگفتار :

    در طول دوره کارآموزی در شرکت آسمان پلاست آپادانا در  استان اصفهان  ، با سیستم های گوناگون حسابداری و انبارداری در شرکت آشنا شدم و به بررسی آنها پرداختم ، شرکت را از جوانب گوناگون مورد بررسی قرار داده و به نتایج و راهکارهایی در زمینه بهبود وضعیت در شرکت دست یافتم ، این گزارش خلاصه ای است از آموخته های اینجانب در طول دوره کارآموزی که به استحضار جنابعالی خواهد رسید .

    مقدمه :

    جذابیت بهره‌جویی از نرم‌افزارهای مالی زمانی نمود پیدا می کند که لازم باشد محاسبات پیچیده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پرهیز از هرگونه خطایی صورت گیرد.  محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان در سازمان‌ها و موسسات اقتصادی مثال بارزی از همین محاسبات زمان‌بر است که مسئولین مالی همیشه درگیر آن هستند. حال آن که به دلیل تنوع شیوه‌های محاسبه و تعدد عوامل تاثیرگذار، طراحی نرم‌افزاری که پاسخگوی نیاز کاربران گوناگونی باشد، از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است. سیستم «حقوق و دستمزد»، وظیفه محاسبه حقوق و مزایای کارکنان سازمان را با توجه به اطلاعات دریافتی از سایر سیستم‌های حوزه «اداری- مالی» بر عهده دارد. این سیستم از یک سو ارتباط تنگاتنگی را با سیستم «مدیریت منابع انسانی» جهت دریافت اطلاعات استخدامی پرسنل برقرار و از سوی دیگر اطلاعات عملکرد پرسنل را از سیستم «حضور و غیاب» دریافت می‌نماید. اطلاعات مالی ایجاد شده در محاسبات این سیستم نیز به‌طور مکانیزه به سیستم «حسابداری مالی» ارسال می‌گردند. امکانات گسترده این سیستم در تعریف پارامترهای محاسبه حقوق به‌صورت کاملا پویا و با توجه به نیازهای موجود، سازمان را قادر می‌سازد که بدون وابستگی به لایه‌های نرم‌افزاری، اطلاعات خود را در سیستم تعریف نموده و آن را بسته به نیازهای خود بومی نماید.

     

    فصل اول

    معرفی شرکت آسمان پلاست آپادانا

    معرفی شرکت :

    شرکت آسمان پلاست اپادانا، تولید کننده لوله های پی وی سی سخت (PVC-U)

    شرکت تولیدی پلاست اپادانا یکی از شرکتهای فعال در صنعت تولید لوله و اتصالات پلیمری درایران است. این شرکت رسماً فعالیت خود را از سال ۱۳79 آغاز نموده است و هم اکنون تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانجات تولیدی لوله و اتصالات PVC-U (پی وی سی سخت) شده است.

    آسمان پلاست اپادانا اولین تولیدکننده لوله‌های سایز بالای پی وی سی سخت در کشور (سایزهای ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر) و تنها تولیدکننده لوله های سایز ۱۰۰۰ میلیمتر در خاور میانه است. این شرکت، همچنین تنها تولیدکننده لوله و اتصالات PVC-U (پی وی سی سخت) با گستره وسیعی از اندازه‌ها، از ۲۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر، و با فشار کاری ۴ الی ۲۵ اتمسفر است که سیستم اتصالات آن به دو صورت چسبی و اورینگی (push-fit) بوده و با ۱۲ خط اکسترودر و ۵ خط تزریق، دارای ظرفیت تولید بیش از ۳۰ هزار تن در سال می‌باشد.

     

    این شرکت تولیدی و صادراتی، با رعایت استانداردهای بین المللی در صنعت تولید لوله و اتصالات پلیمری و به کارگیری نیروی انسانی کارآزموده و مجرب و آشنا به علم روز دنیا، مدیریت علمی و متعهد، و داشتن مدرن‌ترین دستگاه‌ها و کامل‌ترین آزمایشگاه‌های تولید لوله و اتصالات پلیمری، علاوه بر موفقیت در حوزه تولید داخلی هم اکنون بزرگ‌ترین صادرکننده لوله و اتصالات PVC کشور هم می‌باشد و تاکنون به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، امارات متحده عربی و گینه صادرات داشته است.

    شرکت آسمان پلاست آپادانا ،به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید لوله و اتصالات پی وی سی سخت در استان اصفهان ، علاوه بر نوآوری در تولید لوله‌های سابداکت چندکاناله و لوله‌های ضدصدا، از سوی وزارت صنایع به عنوان تولید‌کننده انحصاری لوله‌های PVC-U سایز ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ میلیمتر در ایران معرفی گردیده است.

    وجود مزیت‌های فراوان، همراه با تنوع تولید در سایز و فشارهای کاری، کیفیت بالای محصولات و رعایت کلیه استانداردهای مواد اولیه، محصول و فرآیند، داشتن تکنولوژی برتر، مدیریت علمی و تجهیزات مدرن و داشتن آزمایشگاه همکار اداره استاندارد، شرکت وینوپلاستیک را به عنوان یک تولیدکننده برتر و تأمین‌کننده بخشی از نیازهای شبکه های آب و فاضلاب کشور، در کنار و همیار شرکت‌های آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی قرار داده است.

     

    خط مشی

     

    شرکت آسمان پلاست آپادانا تولیدکننده‌ی لوله و اتصالات PVC-U بر اساس اصول مشتری مداری و با توجه به استقرار سیستم مدیریت کیفیت، بر اساس استاندارد ISO 9001:2008 و نیز اجرای قوانین و مقررات مرتبط با آنها اصول زیر را سرلوحه عملکرد خود جهت ایجاد بهبود مستمر در تمامی سطوح سازمان قرار داده است:

     

    ۱- افزایش رضایت مشتریان بر اساس تولید محصولات مطابق با استانداردهای تعریف شده با بهترین کیفیت

     

    ۲- در نظر گرفتن نیاز بازار و افزایش سهم بازار داخلی و توسعه بازارهای خارجی

     

    ۳- توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها و ماشین‌آلات تولید و تنوع محصول

     

    ۴- ارتقای سطح آگاهی، دانش و مهارت کارکنان در سطوح مختلف به عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان از طریق بسط و توسعه‌ی آموزش

     

    به منظور پویایی سیستم، این خط مشی همواره مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و مدیریت شرکت خود را متعهد می‌داند که در راستای رسیدن به اهداف فوق نهایت تلاش را به کار برد و در سایه مشارکت همه پرسنل تحقق اهداف را عملی سازد.

    توصیه های حمل و انبارش

     

    حمل و نقل:

    در حمل و نقل لوله های PVC-U، توجه به نکات عمده زیر ضروری است:

    برای حمل و نقل لوله های PVC-U از محل کارخانه به انبارها و یا به کارگاه، باید از وسایل نقلیه با کف صاف استفاده شود. کف وسیله نقلیه باید عاری از میخ یا قسمت های تیز یا برآمده باشد. هر لوله باید در جهت طولی و بصورت یکنواخت روی تکیه گاه قرار گیرد.

    در زمان بارگیری لوله های دارای کاسه، باید دقت شود که قسمت مادگی و صاف لوله ها به صورت یک در میان، در کنار یکدیگر قرار گیرند، به نحوی که مادگی لوله ها تحت فشار قرار نگیرند.

    اگر لوله ها با قطرهای متفاوت بوده و داخل یکدیگر برای حمل قرار داده می شوند، باید دقت های لازم برای جلوگیری از آسیب رساندن لوله ها به یکدیگر به عمل آید.

    لوله ها به نحوی داخل وسیله نقلیه بارگیری شوند که طول قسمت آزاد انتهایی آنها، که احتمالاً به صورت آزاد و طره ای قرار خواهد گرفت، بیش از یک متر نباشد.

    دریافت و کنترل ورود:

    هنگامی که بار لوله به محل می رسد، باید به دقت مورد شمارش قرار گیرد و با بارنامه مطابقت داده شود و ضمن بررسی هر شاخه، موارد کسری یا خرابی به وینوپلاستیک اطلاع داده شود.

    تخلیه و باراندازی:

    مسئولیت نحوه تخلیه ی لوله در محل کارگاه به عهده خریدار است. تخلیه لوله های بسته بندی شده ترجیحاً باید توسط وسایل مکانیکی صورت گیرد. تخلیه لوله را می توان تک تک و به صورت دستی نیز انجام داد.

    در موقع تخلیه لوله نکات زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

    در صورت امکان از لیفتراک یا لودر شاخه دار برای تخلیه استفاده کنید. ابتدا مطمئن شوید که طول شاخه های لیفتراک به اندازه ای هست که لوله ها را حمل کند.

    هنگام استفاده از لیفت تراک، باید ابتدا بسته های بالایی برداشته و تخلیه شود. تیغه های زیرین لیفت تراک باید با فشار کم زیر بسته بندی قرار داده شوند تا صدمه ای به لوله ها وارد نشود.

    در صورتی که وسایل مکانیکی برای تخلیه موجود نباشد، تخلیه تک تک لوله ها با دست انجام می شود. در این صورت، پرتاب و انداختن لوله ها مجاز نبوده و لوله ها باید با دست بر روی تکیه گاه های روی زمین و یا روی هم قرار داده شوند تا از صدمه دیدن آنها جلوگیری شود.

    در حین تخلیه دقت شود که لوله ها ضربه نخورند، زیرا، خصوصاً در شرایط درجه حرارت زیر صفر درجه سانتیگراد، لوله ها آسیب خواهند دید.

    مجموعه لوله ها، به صورتی که بست هبندی شده است، می تواند در محل استفاده نیز نگهداری شود. ارتفاع بسته ها به هر صورت بیش از ۴/۲ متر نباشد.

    انبار کردن:

    رعایت دستورالعمل های زیر در نگهداری لوله ها و برای جلوگیری از صدمه به دیدن آنها الزامی است:

    سطح انبار باید صاف باشد.

    لوله های یک سر سوکت (مادگی)، باید به صورت یک در میان، یک سر مادگی و یک سر ساده، روی هم چیده شوند.

    وقتی که مجموعه ی بسته بندی شده ی لوله های پی وی سی روی یکدیگر قرار می گیرند، باید دقت شود که لوله های زیرین، تغییر شکل پیدا نکنند.

    ارتفاع چیدمان لوله ها نباید بیش از ۴/۲ متر شود.

    در زیر لوله های ردیف پائین که در تماس با زمین قرار دارند و در فواصل مناسب، از تکیه گاه هائی که از خمش لوله جلوگیری نمایند ، استفاده شود.

    وقتی که لوله ها به مدت طولانی در فضای باز نگهداری می شوند، باید با گونی و یا حصیر پوشانیده شوند تا از اثرات سوء اشعه ی ماورای بنفش محفوظ بمانند. به منظور خنک نگه داشتن لوله ها نیز پیش بینی فضای کافی برای حرکت هوا در بین و داخل لوله ها ضروری است.

    لوله های PVC-U نزدیک منابع گرم از جمله خروجی اگزوز موتورها، خطوط بخار آب و سایر منابع مشابه دارای حرارت قرار نگیرند.

     

    وقتی که لوله های PVC-U روی هم قرار می گیرند، باید دقت شود که چیدمان شکل گرفته تعادل کامل داشته باشد و از امکان سقوط آنها و صدمه به لوله ها و افراد جلوگیری به عمل آید.

    از کثیف شدن سطوح خارجی انتهای لوله و داخل لوله و داخل مادگی در محل ورود سر ساده لوله ها و اتصالات، که محل اتصال و آب بندی لوله است، باید جلوگیری نموده و این بخش ها از تماس با مواد خارجی حفظ شوند.

    لاستیک های آب بند باید در مقابل حرارت های زیاد و در معرض قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید، ازن، روغن ها و چربی حفظ شوند.

     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا

    فهرست:

     

    پیشگفتار :

    مقدمه :

    فصل اول - معرفی شرکت آسمان پلاست آپادانا

    معرفی شرکت :

    خط مشی شرکت

    نکات فنی

     

    فصل دوم – محاسبات تئوری

    روش محاسبه حقوق و دستمزد نظام کارمندی :

    حقوق مبنا براساس نظام هماهنگ و با ضریب 100 ریال بدین شرح میباشد .

    طرز محاسبه ضریب حقوقی در سال 1388 :

    طرز محاسبه حق اولاد :

    طرز محاسبه حق عائله مندی :

    طرز محاسبه فوق العاده شغل :

    طرز محاسبه محرومیت و تسهیلات زندگی :

    فوق العاده محل خدمت :

    فوق العاده محرومیت از روستا :

    طرز محاسبه فوق العاده نوار مرزی :

    طرز محاسبه فوق العاده جذب مناطق محروم :

    طرز محاسبه فوق العاده جذب مشاغل :

    طرز محاسبه فوق العاده ویژه :

    طرز محاسبه حداقل دریافتی :

    تفاوت حقوق با هیئت علمی :

    طرز محاسبه فوق العاده برجستگی :

    کمک هزینه ازدواج و فوت :

    شرایط دریافت :

    الف) کمک هزینه ازدواج :

    کمک هزینه سفر :

    کمک هزینه مسکن مناطق محروم :

    قانون پرداخت پاداش پایان خدمت :

    بازنشستگی :

    اختیاری :

    توافقی :

    اجباری :

    قهری :

     

    فصل سوم -  قراردادهای کار شرکت

    ۱- تعریف قرارداد کار

    ۲- ویژگی‌های قرارداد کار

    مشروعیت مورد قرارداد

    معین بودن موضوع قرارداد

    ۳- دوره آزمایشی

    ۴- قراردادهای کارمزدی

    ۴-۱- نحوه محاسبه حقوق و مزایا قراردادهای کارمزدی

    ۵- قراردادهای مزدساعتی

    اعمال نظام مزد ساعتی در موارد ذیل مجاز است:

    متصدیان حمل و نقل کالا و مسافر

    مشاغل آموزشی و پژوهشی

    ۵-۱- محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای مزدساعتی

    ۶- قراردادهای کارمزد ساعتی

    ۶-۱- نحوه محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای کارمزد ساعتی

     

    فصل چهارم  - صورت های مالی و ترازنامه شرکت

    فعالیت های مالی :

    فعالیتهای مالی بیرونی:

    فعالیتهای مالی درونی:

    ترازنامه :

    تراز پرداختها :

    صورت سود و زیان :

    صورت حقوق صاحبان سرمایه :

    دفتر کل :

    ستون عطف:

    ستون مبلغ:

    دفتر معین :

    دفتر روزنامه :

    واحد اقتصادی :

    واحدهای انتفاعی:

    واحدهای غیر انتفاعی:

    از نظر نوع فعالیت:

    واحد های تجاری انتفاعی

    واحدهای غیر تجاری انتفاعی

    موسسات انفرادی

    شرکتهای ضمانتی

    شرکتهای سرمایه

    موسسات انتفاعی غیر تجاری

    دارایی :

    داراییهاخود به پنج گروه اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از :

    داراییهای جاری :

    سرمایه گذاریهای بلند مدت:

    داراییهای ثابت:

    داراییهای نامشهود:

    سایر داراییها:

    بدهی :

    بدهی ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد :

    بدهیهای جاری:

    بدهیهای بلند مدت:

    سرمایه :

    تعریف سرمایه

    پرداخت سرمایه

    سرمایه نقدی و غیر نقدی

    سرمایه احتیاطی یا اندوخته قانونی

    افزایش سرمایه

    سرمایه در گردش

    بازار سرمایه

    سرمایه ثابت

    سرمایه مستقر

    سرمایه متغیر

    سرمایه ربایی

    سرمایه سهمی

    دفاتر روزنامه عمومی

    دفاترروزنامه اختصاصی

    دفتر روزنامه اختصاصی :

    دفتر روزنامه فروش:

    دفتر روزنامه خرید:

    دفتر روزنامه دریافتهای نقدی:

    دفتر روزنامه پرداختهای نقدی:

    دفتر روزنامه ترکیبی :

    حسابرسی داخلی

    کنترل داخلی

    دلائل استفاده از سیستم کنترل داخلی

    عناصر تشکیل دهنده کنترل داخلی

    هدفهای کنترل داخلی و حسابرسی داخلی

    تعریف حسابرسی داخلی

    تفاوت حسابرس داخلی و حسابرس مستقل

    ۶- تفاوت دامنه بررسی ها

    ۷- تفاوت در نحوه رسیدگی

    استقلال حسابرس داخلی

    استقلال حسابرسی داخلی به شکل های زیر محقق میشود :

    ۱- استقلال از لحاظ دسترسی

    ۲- استقلال از لحاظ گزارشگری

    ۳- استقلال از لحاظ فعالیت های سازمانی

    دامنه حسابرسی داخلی

    ۱- سیستم های مالی : ۲- سیستم های مدیریت :

    ۳- سیستم های عملیاتی :

    وظایف حسابرس داخلی

     

    فصل پنجم – نتیجه گیری

    نتیجه گیری :

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شرکت آسمان پلاست آپادانا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت