پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: word کد فایل: 3276
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پیراپزشکی
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت

    ساخت عینک های طبی و آفتابی

    به اینکه کلیه انسانها در تمام دوران زندگی از بدو تولید تا ؟؟؟؟؟؟؟؟ سالمندی در معرض خطرات و بیماریهای ناشی از عوامل از لحاظ ژنتیکی و یا عوامل زیست محیطی وتغذیه دچارناراحتی های چشمی‌بوده اند.که ناگریز برای جبران‌خسارت های وارده و اینکه دید افراد را به حالت عادی یا صد در صد برسانند. عینک های طبی معنی و مفهوم خاص خود را پیدا کرده اند بگونه ای که عینک های طبی اعم از آفتابی و غیر آفتابی ابزاری برای جذب دیدن و در عین حال چون روی صورت افراد قرار می گیرد باید به لحاظ نوع و شکل و دیگر و ظرافت به کمک زیابی صورت بیاید. البته در صفحات فوق نشان می دهد که تمام انسانها درمراحل مختلف زندگی یابه عینکهای طبی ویا عینکهای آفتابی نیازمند بوده اند.وحال می توان نیازمندی افراد رابه عینکهای طبی یا آفتابی در قالبی کاملاً اصولی و منطقی در ارائه بحث به رشته تحریر درآورد. در مرحله اول مروری بر بیماری های چشمی داریم که عباتنداز:

    1. دور بینی:              استفاده از عدسی های طبی محدب    (convex)

    2. نزدیک بینی:          استفاده از عدسی های طبی مقعر      (coneave)

    3. آستیگماتیسم:        استفاده از عدسی های استوانه ای    (cylinder)

     

    1. دوربینی: در این نوع بیماری های چشمی کره چشم فرد مورد نظر از حد معمول کوچکتر بوده و در نتیجه تصویر اشیاء در فاصله ای دورتر، در پشت شبکیه ایجاد شده و تشخیص مورد نظر تصویری مبهم و غیر شفاف از اشیاء را خواهد داشت و چون مکانیزم چشم فوق العاده پیچیده و در عین حال خارق العاده می باشد سعی
    می کند از تصاویر، تصویری تا حد امکان شفاف در اختیار شخص مورد نظر قرار دهد و چون امکان پذیر نمی باشد در نتیجه شخص مورد نظر در پایان یک روز کاری خستگی زیادی را از جانب چشمان خود حس می کند که تاثیر زیادی در راندمان کاری فرد مورد نظر در طی روز تیر خواهد داشت. و برای رفع این قضیه باید از عدسی های محدب (یا convex) استفاده کرده تا بتواند تصویر اشیاء را روی شبکیه یا نقطه ماکده نشان دهد.

    2. نزدیک بینی: در این نوع بیماری های چشمی چون کره چشم فرد مورد نظر از حد معمول بزرگتر بوده در نتیجه تصویر اشیاء در فاصله ای نزدیک تر و جلوی شبکیه ایجاد شده و شخص تصویری مبهم و غیر شفاف از اشیاء را خواهد داشت.

    و باز هم چشم فرد مورد نظر بخاطر مکانیزم خاص خود و ارائه یک تصویر بهتر به یک پرکاری دست زده و چون بی نتیجه می باشد روزی مملو از خستگی جسمی و کوفتگی روحی و راندمان کاری پائین را برای فرد مورد نظر در بر خواهد داشت و برای رفع این نقیصه باید از عدسی های مقعر (یا coneave) استفاده کرده تا بتواند تصویر اشیاء را در نقطه ای دورتر روی شبکیه نشان دهد.

    3. استیگماتیسم: در این نوع بیماری های چشمی یک بهم خوردگی در محورهای چشمی یا به عبارتی انحنای سطحی عدسی چشم فرد مورد نظر که حالت طبیعی خود را ندارد و افق دیدمان شخصی از سمت چپ تا راست در یک قوس نیم دایره از صفر تا صد و هشتاد درجه در نقطه ای از این زوایا تصاویر را مات و سایه دار می بیند که برای رفع این نقیصه باید از عدسی دی تسیلندریک (یا cylinder) استفاده کرده و تصویری واضح را خواهد داشت.

    اکنون بعد از بررسی اجمالی ناراحتی های چشمی مروری خواهیم داشت از طول درمان از مراجعه به متخصصین تا استفاده بهینه از عینک طبی که عبارتنداز:

    1. مراجعه به متخصص

    2. تشخیص میزان ضعف بینایی

    3. هدایت بیمار به مکانی که عینک طبی و آفتابی را از آنجا تهیه نماید.

    4. انتخاب نوع فریم (یا عینک) در رابطه با عدسی های طبی و آفتابی مطابق با نسخه صادر شده از جانب متخصص

    5. مدت زمان مورد نیاز برای تهیه و ساخته شدن عینک طبی مربوطه

    6. دستورات لازم برای استفاده فرد مورد نظر طبق دستورالعمل مندرج در نسخه مربوطه

    7. و دقت به این مسئله که قبل از استفاده از عینک طبی مربوطه باید به متخصص مراجعه و از صحیح بودن مشخصه عینک طبی با نسخه مورد نظر اطمینان حاصل کند

     

    و حال بعد از مراجعه به متخصص فرد مورد نظر پشت دستگاهی نشسته و ته چشم فرد مورد معاینه قرار گرفته و بعد از آن با عینک مخصوصی که به چشم بیمار و
    می توان به روی آن عدسی های طبی کوچکتر در داخل شیارهای عینک با نمره های مختلف (اعم از محدب یا مقعر یا سیلندریک با زاویه ای بین صفر تا صد و هشتاد درجه که بالای فریم مربوطه مشخص است) بتواند با تشخیص دکتر و همینطور راحت بودن فرد مورد نظر که بتواند اشکال و نوشته ها را شفاف ببیند و یا چند قدمی با آن راه برود. که در نهایت با تشخیص دکتر نسخه نهایی صادر خواهد شد. و حال توضیحی خواهیم داشت در مورد نمونه ای از نسخه صادره از جانب متخصص. 

    نسخه ای طبی کلاً از دو قسمت تشکیل شده که ردیف بالا برای تجویز عینک طبی برای افرادی که برای دیدن اشیای دور مشکل دارند. (دیر دور= Distance) و حروف (R) برای چشم راست و حروف (L) برای چشم چپ می باشد و اما (SPH) که هر آن اسفریک بوده یعنی عدسی های طبی مقعر که (-0.25) بیست و پنج صدم منفی از صفر شروع و به نمرات پائین تر ادامه داشته که تا نمره (-20.00) حدود بیست منفی خواهد رفت و در پائین (دیر نزدیک= Near) برای عدسی های طبی محدب که (+0.25) بیست و پنج صدم مثبت از صفر شروع و به نمرات بالاتر تا (+20.0) حدود بیست مثبت ادامه خواهد داشت و همینطور درجه (cylinder) از صفر شروع و بیست و پنج صدم منفی یا مثبت تر ادامه خواهد داشت که بستگی به ضعف دید افراد دارد. و حال در مورد (محور= Axis) زاویه دید افراد که مشکل بهم خوردگی محورهای چشمی دارند که (از صفر تا صد و هشتاد درجه) می باشد. که در نسخه درج می شود.

    و اما در مورد (Prism و Base) که برای افرادی کاربرد دارد که لوچی چشم (یا انحراف چشمی) دارند که امکان دارد این انحراف به داخل یا بیرون چشم باشد که برایشان عدسی های طبی مخصوصی به نام (منشوری یا Prism) ساخته می شود. و اما در مورد (رنگ= color) که درعدسی های طبی تجویز شه برای دور ازعدسی هایی استفاده می کنند که در مقابل نور زیاد یا آفتاب خود را تیره کرده (که اصطلاحاً فتو) می نامند که آنهم انواع مختلف از نظر درصد تیره شدن دارد که (زیر %50 یا بالای %50) می باشد و از نظر رنگ به (دودی یا قهوه ای) می باشد. که درصدهای بالا معمولاً برای افرادی است که نسبت به نور (آنیسم یعنی حساسیت بسیار بالایی) داشته باشند تجویز می شود که اگر باز هم کارساز نبود عدسی های طبی سفیدی را داریم که می توان به رنگ های ثابت (دودی یا قهوه ای یا صورتی یا زرشکی یا تلفیقی از اینها بصورت تمام رنگ یا دو رنگ) در کارگاههای عینک سازی ساخت.

    اما برای افرادی که نیاز به عینک های مطالعه دارند باید عدسی های طبی مربوطه سفید بوده (و نیازی به فتو ندارند) استفاده نموده و چون افرادی که عینک استفاده می کنند. معمولاً انعکاس نورهای اطراف برایشان مشکل ساز بوده. می توانند از عدسی های طبی که (اصطلاحاً آنتی رفلکس بوده) استفاده کنند یعنی به این معنی که روی عدسی های مربوطه این نوع عدسی ها لایه ای از مواد سطح متخلخل عدسی طبی با کرده باعث از بین رفتگی انعکاس شده که اگر به عدسی ای طبی این افراد از روبرو نگاه کنیم به رنگهای (صورتی یا سبز یا بنفش یا آبی) دیده می شود. که قبلا عدسی های طبی بهینه سازی شده ای هستند. و اما در مورد نوشته پایین نسخه (P.D= . . . . .mm) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا فاصله دو مردمک چشم بوده که به ملی متر اندازه گرفته شده (اصطلاحاً پی دی متر به وسیله مورد نظر اندازه گیری می گویند) که برای این است برای دیر دور چشمها مستقیم نگاه می کنند  برای دید نزدیک چشمها با زاویه ای به داخل و معمولاً دیر دور را اندازه گرفته برای دور و (دو میلی متر) کمتر را برای نزدیک در نظر می گیرند که نکته بسیار مهمی است. 

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت

    فهرست:

    . RFP (تعریف پروژه) شامل- موضوع- چارت سازمانی- شرح وظایف.

    2. نمودار گانت (Gant)

    3. DFD (سطح صفر- سطح یک)

    4. D.TA (جدول تصمیم گیری) و

    D.TR (درخت تصمیم گیری)

    5. ERD (نمودار ارتباط موجودیت ها) 

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, دانلود کارورزی پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, گزارش کارورزی پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, پروژه کارورزی پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, کارورزی در مورد پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت, گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی چشم پزشکی یا مدیریت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت