گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

تعداد صفحات: 43 فرمت فایل: word کد فایل: 3285
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۱۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

    تاریخچه مختصری از دانشگاه :

    سنگ بنای دانشگاه  در سال  1363 از طریق مشا رکت  مردمی و هیئت امنای منتخب  بعنوان  دانشگاه علوم  پزشکی پی ریزی شد. .این دانشگاه در سال 1364 اولین قدم آموزشی خود را با پذیرش 75 نفر دانشجو در رشته پزشکی از طریق آزمون سراسری برداشت .دانشگاه علوم پزشکی در سال 1370با توجه به تصمیمات اتخاذ شده به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ارتقاءیافت .

    پیشگفتار :

    در طول دوره کارآموزی در دانشگاه علوم پزشکی با سیستم های نوین حسابداری آشنا شدم که شامل سیستم های حسابداری دانشگاهی و انبارداری و حقوق و دستمزد بود ، تفاوت این سیستم ها با سیستم های عامیانه حسابداری و حقوق و دستمزد و انبار داری  به اینگونه بود که این سیستم ها برای حسابداری در دانشگاه طراحی و پیاه سازی شده است و تفاوت هایی با سیستم های حسابداری شرکتی و یا حسابداری دولتی دارد ، در زیر به توضیح برخی از امکانات این سیستم ها می پردازم.

    شرح دوره :

    مختصری در باره سه نوع از حسابداری :

    حسابداری صنعتی

    این حسابداری که به تدریج و پس از انقلاب صنعتی روی داد در جهت نیاز به دانستن بهای تمام شده محصولات تولیدی بود . دراین نوع از حسابداری هدف اصلی سیستم دانستن ، بهای تمام شده یک واحد از نظر تمامی عوامل هزینه می باشد .

    همزمان و همراه با تکامل ابزارها و شیوه های تولید ، در سده های بعد ، روشها و شیوه های هزینه یابی پیشرفته ای ابداع و بکار گرفته شد که هزینه عملیات را به درستی شناسایی نماید .

    حسابداری صنعتی امروزه که ثمره این فرآیند شتاب آمیز تکاملی است اصولاْ همان هدف اندازه گیری و گزارش بهای تمام شده محصولات ، خدمات و فعالیت ها را دنبال می کند .

     

    حسابداری مالی

    این نوع از حسابداری را میتوان حسابداری گزارش نیز نامید . زیرا هدف اصلی در این نوع از حسابدری ، تهیه صورتهای مالی اساسی می باشد که مورد نیاز استفاده کننده گان از این صورتهای مالی است .

    شاید بتوان گفت که دلیل اصلی پیدایش این نوع از حسابداری ،‌ اصل تفکیک شخصیت می باشد . این اصل امکان مشارکت صاحبان سرمایه ای را که به تجارت نمی پراختند ممکن ساخت و به این شکل باعث رشد و توسعه بنگاه های تجاری شد . این نوع از مشارکت باعث پیدایش سهام و بازار بورس شد . البته دلیل اصلی ایجاد بازار بورس را می توان ، افزایش شمار شرکتهای سهامی دانست .

    یکی دیگر از موضوعات اصلی که در این دوران تأثیر اساسی بر رشته حسابداری گذاشت برقراری مالیات بر درآمد بود . این نوع از مالیات که در اغلب کشورهای صنعتی اروپا وسیله ای برای تأمین عدالت اقتصادی است از اوایل قرن نوزدهم ایجاد و به تدریج جزیی از نظام مالیاتی کشورها شد . تعیین مالیات بر درآمد مستلزم شناخت دقیق سود خالص بود و لازمه این شناخت نگهداری حسابها و دفاتر منظم و تهیه صورتهای مالی که میزان سود را به درستی نشان دهد . به این ترتیب دولت ها به صورت یکی از اصلی ترین استفاده کنندگان از صورتهای مالی موسسات درآمدند .

    دیگر استفاده کنندگان از این صورتهای مالی عبارتند از : بانکها ، اعتبار دهندگان ، بستانکاران بلند مدت و کوتاه مدت ، فروشندگان ، مشتریان ، کارکنان ، سرمایه گذاران بالقوه ، کارگزاران بازار سرمایه ، جامعه و مدیریت موسسه .

     

    حسابداری حرفه ای و حسابرسی

    در مورد این نوع از حسابداری در مطالب بعدی به طور کامل صحبت خواهیم کرد .

     

    دو نوع دیگر از حسابداری     : 

     حسابداری دولتی

    در دولت شهرها یا جمهوری های کوچک در ایتالیای کنونی ، همزمان با رشد و توسعه حسابداری بازرگانی‌ ، کوششهایی در جهت تدوین حسابی جامع برای حکومت برخی از جمهوریهای کوچک صورت گرفت . اما تغییر اساسی در حسابداری دولتی به دنبال انقلاب کبیر فرانسه در نیمه دوم قرن هجدهم و تحولات و اصلاحات سیاسی اجتماعی در برخی دیگر از کشورهای اروپایی در نیمه اول قرن نوزدهم رخ داد و اندیشه حاکمیت مردم بر درآمدهای دولتی را مسلط کرد .

    اندیشه کنترل عمومی بر هزینه های دولت از اواخر نیمه اول قرن نوزدهم میلادی به بعد پدید آمد و دولتهای برخی از کشورهای اروپایی مکلف شدند که درآمدها و هزینه های سالانه خود را پیش بینی و به تصویب مجلس نمایندگان برسانند و بدین ترتیب ، تنظیم و تدوین بودجه دولت متداول گردید . پیدایش و رواج سیستم بودجه ، سیستم حسابداری متناسبی را طلب می کرد که این جریان به پیدایش حسابداری دولتی به صورت رشته ای متمایز انجامید .

    در گذر سالها و به ویژه پس از بحران بزرگ اقتصادی غرب (۱۹۳۳ ۱۹۲۹) و جنگ جهانی دوم دولتها در سراسر جهان ، نقش بزرگی را در اقتصاد و امور اجتماعی کشورها به عهده گرفتند و اموری چون رفاه اجتماعی ، بهداشت ، آموزش ، اشتغال ، ایجاد تأسیسات زیربنایی و عام المنفعه ، توسعه شهرها و اجرای برنامه های توسعه اقتصادی و عمران کشور را به وظایف متعارف خود که حفظ نظم و امنیت و تأمین عدالت اقتصادی بود ، افزودند .

    این تحول همه جانبه به پیدایش انواع و اقسام موسسات و سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی عمومی اعم از دولتی و غیر دولتی انجامید و بودجه از شکل فهرستی از اقلام درآمد و هزینه های پیش بینی شده به صورت برنامه مالی جامعی در آمد که هدفهای اقتصادی و اجتماعی و انواع برنامه ها و فعالیتهایی را که دولت برای رسیدن به هدفها اجرا خواهد کرد شامل می شد .

    حسابداری دولتی نیز در همین راستا تکامل یافت و از شکل ساده نگهداری حساب درآمد ها و هزینه ها به سیستم پیچیده کنونی تبدیل شد .

     

     
    حسابداری مدیریت

    دراواخر قرن نوزدهم مدیریت علمی به عنوان رشته علمی خاص توسط فردریک تیلور مطرح گردید . مدیریت علمی بطور بسیار خلاصه ، روش برخورد منظم و منطقی با مسائل سازمانها به منظور یافتن مناسبترین راه برای انجام هر کار است و بر کسب اطلاع دقیق و کامل از آنچه می گذرد و نتایجی که بر اثر هر گونه تغییر حاصل می شود تأکید دارد . این نوع از مودیریت نیاز زیادی به اطلاعاتی از قبیل بهای تمام شده محصولات و خدمات ، مقدار تولید ، هزینه اجزاء مختلف تولید ، قیمت فروش محصولات و خدمات و ظرفیت منابع مختلف نظیر ظرفیت تولیدی ماشین آلات و تجزیه و تحلیل این اطلاعات داشت . این جریان ، نیاز به اطلاعات و به خصوص اطلاعات مالی را فزونی بخشید .

    افزایش استفاده مدیران از اطلاعات مالی موجب شد که روشهای هزینه یابی تولیدات ، خدمات و فعالیتها بهبود و توسعه یابد و اطلاعات مفصل تری از جنبه های مختلف مالی فعالیت ها فراهم آید . بدین ترتیب ، حسابداری مدیریت به عنوان رشته ای خاص در اوایل دهه ۵۰میلادی قرن حاضر شکل گرفت . وظیفه حسابداری مدیریت در ابتدا این بود که اطلاعاتی را که برای مقاصد حسابداری مالی و حسابداری صنعتی در روال عادی عملیات تهیه می شود با کاربرد روشهای ویژه برای تصمیم گیریهای مدیریت آماده کند . ابداع مدلهای تصمیم گیری مبتنی بر اطلاعات ، پیدایش روشهای برنامه ریزی ریاضی عملیات و تکنیکهای تحلیلی ارزیابی و کنترل و پیدایش و توسعه دانش و تکنولوژی اطلاعات و رشد فزاینده آن در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی موجب شد که حسابداری مدیریت در جهت انطباق با شرایط زمان و نیازهای برنامه ریزی و کنترل عملیات ، به سرعت بهبود و توسعه یابد و اموری چون تجزیه و تحلیل تولید و بهای تمام شده ، روشهای برنامه ریزی عملیات ، تهیه بودجه عملیات ، تهیه بودجه های نقدی و سرمایه ای ، مدیریت موجودیها و مدلهای قیمت گذاری را شامل شود . 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت