گزارش کارآموزی شهرداری میانه

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 3493
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شهرداری میانه

    مقدمه

            انسان موجودی است اجتماعی که همیشه و مداوم در حال حرکت و تکاپو و تکامل است و سعی دارد که با دستگیری از همنوعان خود و همیاری روز به روز علم و دانش خود را متحول سازد و با پیشرفت علمش زندگی خود را ارتقاء دهد و سطح زندگی امروزش با دیروز که که نوع ساده تر بود ، فرق داشته و بالاتر باشد  و همواره به آینده می نگرد ، به همین دلیل به آبادانی و شکوفائی و رشد محل زندگی و شهر و اطراف خود نظر خاصی دارد و در این راستا و برای رسیدن به اهدافش اقدام به ایجاد سازمانها و موسسات زیادی اعم از دولتی و غیر دولتی کرده است .

    موسسات دولتی بخش عمده این اهداف را دنبال می کند که از گستردگی و وسعت عظیمی برخوردار می باشد که اداره و کنترل و انجام کارهای این بخش زیر نظر دولت می باشد و دولت است که با تصویب و وضع مقررات و آیین نامه های اجرائی ، راه کارها و هدفها را مشخص می نماید و برای اجرای این کار احکام کارپردازان و مدیران را انتخاب می کند تا این که رفاه مردم تامین شود و مردم دارای شهرها و امکانات زندگی مناسبتر و بهتر باشند .

    یکی از این سازمانها و دولتی کارآمد که در امر آبادانی و عمران شهرها ایفای خدمت می کند ، شهرداری است . هر شهری برای اینکه آباد و زیبا شود نیاز به یک شهرداری دارد تا با یایر دیگر موسسات شهرهایی خوش سیما و آباد برای ملتی خوب و متمدن فراهم‌ آورد .

    باید این را در نظر داشت شهرداری هر چه قدر بکشود و آبادانی را به شهرها بیاورد و سختی هائی بر سر راه داشته باشد ، سخت تر از آن کار ، حفظ و نگهداری آن است که این امر را نمی توان فقط بعهده یک ارگان یا موسسه ای نسبت داد ، بلکه باید همه شهروندان نیز در این امر مشارکت و همیاری داشته باشند .

    نوع محصولات تولیدی یا خدماتی

                شهرداری سازمانی خدمتی است و در تولید نقشی ندارد و فعالیتها و عمکرد آن مربوط خدمات شهری می باشد که از عمده فعالیتهای آن می توان مختصری به شرح زیر بیان کرد :

    ایجاد ، حفظ و نگهداری از مکانهای عمومی مانند : کتابخانه ها ، قرائت خانه ها ، آزمایشگاهها ، پلها ، پارکینگهای عمومی و 000.

    ایجاد و نگهداری از تفرجگاه های عمومی مانند : پارک ها ، باغهای عمومی ، ورزشگاهها  و ایجاد فضای سبز .

    اجاد معابر و گذرگاه و بازسازی آنها ،‌مانند : پلها ، خیابان های درون شهری ، معابر عمومی ، ورودیهای شهر ، پایانه های مسافربری و 000.

    اجاد میادین و زیباسازی شهر ، ایجاد میادین و چهارراه ها ، ساخت مجسمه ها و نقاشی بزرگان ، جدول کشی و نقاشی ساختمانها و دیوارهای بزرگ ، نصب مجسمه های تزئینی و 000.

    خدمات بهداشتی و نظافتی ، ایجاد آبراهها ، کنال کشی ،‌ جمع اوری زباله های شهری و دفع بهداشتی آنها ،‌نظافت خابانها و معابر عمومی و 000.

    سایر خدمات شهرداری : آتش نشانی و اطفاء حریق ، ساخت کشتارگاهها ، پلاک گذاری کوچه ها ، نام گذاری خیابانها ، صدور پروانه ساخت منازل ،‌ صدور پروانه کسب ، اخذ مالیاتهای اختصاصی و 000.

    از دیگر فعالیتهای شهرداری که می توان ذکر کرد جلوگیری از ایجاد اماکن و تاسیسات غیرقانونی ، برآورد و تنظیم بودجه و متمم و اصلاح بودجه شهرداری می باشد .

     

    شرح مختصری از فرآیند خدماتی

                شهرداری نهادی محلی و خودکفا می باشد که در جهت توسعه و عمران و آبادانی شهر در قالب مقررات و دستورالعملها و آیین نامه های مصوب کل و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می نماید . می توان گفت :

    که شهرداری در خصوص نظافت سطح شهر و بازسازی معابر ، خیابانهای سطح شهر ، زیبا سازی شهر و میادین و گذرگاهها و کنترل ساخت و ساز سطح شهر و کنترل اصناف و کسبه و صدور مجوزهای قانونی فعالیت می کند .

     

    بخشی از اوقات فراغت افراد در خانه ها و بخشی دیگر در فضاهای بیرون شهر سپری
     می شود . فضاهای گذران اوقات در شهر به مدیریت خاص خود نیاز دارد و یکی از بهترین فضای این اوقات پارک و کتابخانه می باشد که شهرداری در حدود اعتبارات مصوب و بر اساس بند 6 از ماده 55 قانون شهرداری وظیفه احداث آن را بعهده دارد .

    شهرداری ها بر حسب ماده 99 از قانون شهرداری می بایست  برای حریم شهر نقشه شهرسازس تهیه کند . تفرجگاههای پیرامون شهر چنانکه از نامشان پیداست معمولاً در حریم شهرها قرار می گیرند و شهرداری موظف است بر اساس طرحهای مصوب ، بر ساخت و ساز در این محدوده نظارت کند و با تخلات سازمانی ( بر اساس ماده 100) و تخلفهای بهداشتی بر اساس ماده 55 بند 20 برخورد کند . برای اینکه تبلیغات و اطلاعیه ها در سطح شهر به طور صحیح و به جا انجام پذیرد ، شهرداری موظف است در معبر و مکانهای مناسب تابلوهای اعلانات دیواری جهت نصب آگهی و اطلاعیه در سطح شهر نصب کند و همچنین تهیه و نصب تابلوهای جدید اسامی ( راهنمای ) شهرکها .

        شهرداری با اخذ عوارض نقل و انتقالات و نوسازی و صدور مجوزهای کب و پروانه ساخت و دیگر عوارض می تواند ایجاد درآمد کند و وظایف خود را به خوبی و بموقع انجام دهد .

    شورای اسلامی شهرها موظفند که برای شهرداری ها یک شهردار مناسب و کاردان انتخاب و انتصاب نمایند و شهردار منتصب نیز موظف است تا کلیه عملکردهای کارمندان را کنترل و نظارت کند تا وظایف خود را به نحو احسن ایفاء نماید .

     

    اهداف سازمان

                شهرداری به عنوان یک سازمان انتفاعی بوده و همواره در ایجاد اماکن و اموال عمومی برای رفاه جامعه تلاش نموده است و سعی کرده تا شهر و اطراف آن از فضا و سیمای خوبی برخوردار باشد تا شهرهای ما نیز مثل سایر کشورها پیشرفت داشته باشد و روبه آبادانی برود .

     

    از اهداف شهرداری میانه می توان به تکمیل و بهره برداری کامل پایانه مسافربری میانه نام برد و همچنین کتابخانه ( قرائت خانه ) و پارک لاله وقع در محوطه سابق پارکینگ پایانه مسافربری قدیم میانه ، ارائه خدمات به شهروندان مناطقی که با کمبود و یا فقدان کتابخانه عمومی مواجه هستند . تشکیل سایر مراکز فرهنگی نیز از طرحهای آتی شهرداری
    می باشد.

    بازسازی پیاده رو ها ، بهره برداری فاضلاب شهری ، نوسازی معابر و آسفالتکاری و مرمت خیابانهای شهر میانه از جمله دیگر برنامه ها و طرحهای شهرداری میانه هستند . شهرداری میانه در اجرای طرحها و احداث خیابانهای مصوب شهر ، نیاز به همکاری و مشارکت جدی شهروندان میانه دارد و از عموم مردم دعوت به همکاری می نماید .

     

    تاریخچه :

               میانه در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی بر سر راه جاده ترانزیت تبریز - تهران با وسعتی معادل 5590 کیلیومتر مربع قرار گرفته است . میانه با مساحت 9/8 درصد از کل مساحت استان وسیعترین شهرستان استان می باشد . این شهرستان بین دو رشته کوه برغوش در شمال و قافلانکوه در جنوب قرار گرفته و از شمال به شهرستان سراب ، از جنوب به استان زنجان ، از شرق به خلخال و از غرب به هشترود محدود است .

     

    میانه در تاریخ به اسامی گرمرود و میانج یاد شده . طبق اسناد و مدارک و نوشته های مورخان از لحاظ تاریخی پشتوانه غنی و پرباری دارد . میانه از دیر باز شهری فرهنگی و مذهبی بشمار می رود . این شهر بر اثر حملات مغول یکبار به کلی ویران شده و در دوره های بعدی مجدداً روبه عمران و آبادی  نهاده است . دارای دو رودخانه شهر چای و
    قوری چای می باشد .

    دانشگاههای پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی با رشته های مختلف و متعدد خود پذیرای انبوه مشتاقان علم و تحصیل معرفت می باشد . جمعیت میانه حدود 77890 نفر می باشد . میانه دارای آثار و ابنیه تاریخی بسیاری است که شکوه و زیبائی معماری دوره اسلامی در آنها بخوبی مشهود و چشمگیر است .

     

     شهرداری میانه که سازمان خدماتی و اداری مورد نظر و محل کارآموزی اینجانب
    می باشد در سال 1314 تاسیس و از نظر درجه بندی سازمان شهرداریها در رده هفتم قرار دارد . شهرداری یکی از اساسی ترین و مهمترین نهادهای سازنده و ارگانهای شهری است که شهرداری میانه نیز در راستای طرحها و هدفهای سازنده خود می کوشد تا شهری آباد در پیش رو داشته باشیم که امیدواریم با تلاشهای دلسوزانه تر و آگاهانه تر دست اندرکاران ، کمرنگی آن پررنگتر و چشمگیر تر شود .

     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شهرداری میانه

    فهرست:

    آشنائی کلی با مکان کارآموزی :

    تاریخچه

    اسامی شهرداران میانه ( بعد از انقلاب اسلامی )

    چارت سازمانی

    انواع محصولات تولیدی یا خدمات

    شرح مختصری از فرآیند خدماتی

    اهداف سازمان 

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شهرداری میانه, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شهرداری میانه, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شهرداری میانه, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شهرداری میانه, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شهرداری میانه, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شهرداری میانه, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شهرداری میانه, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شهرداری میانه, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شهرداری میانه, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شهرداری میانه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت