گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل

تعداد صفحات: 150 فرمت فایل: word کد فایل: 3519
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۲۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل

    تاریخچه

    شرکت صنایع غذایی زرین گل در سال 1371 در زمینی به مساحت 1 هکتار با خط تولید ماکارونی و ورمیشل آغاز به کار نمود و اینک دارای خط تولید آرد زرین گل می باشد ، این کارخانه به مدیریت برادران رحمت بخش و مسئول آزمایشگاه و فنی مهندس جلیل وند می باشد.

     

    خط مشی کیفیت

    شرکت صنایع غذایی زرین گل با هدف تامین انواع آرد مرغوب ، ماکارونی ، ورمیشل ، رشته آش ، آرد و سبوس در سال 1371 تاسیس شده است. این واحد صنعتی در جهت تولید محصولات با کیفیت مطلوب و افزایش سطح رضایت مشتریان و توسعه صنعت تولید آرد در داخل کشور و افزایش اعتماد و گرایش مشتریان به استفاده از محصولات استاندارد و دستیابی به استاندارد های ملی اقدام به استقرار سیستم کیفیت در چهار چوب این نظام نامه نموده است . در این راستا خط مشی کیفیت خود را به شرح ذیل اعلام می دارد :

    افزایش رضایت مشتریان از طریق تهیه محصولات منطبق با نیازمندی های آنان .

    بهبود مستمر سطح کیفیت محصولات .

    تولید و عرضه محصولات مطابق با استانداردهای ملی .

    آموزش مستمر و اثر بخش کارکنان در تمام سطوح سازمانی .

    اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری در سطح جامعه .

    مدیریت شرکت صنایع غذایی زرین گل با درک کامل از مفاد این خط مشی در اجرای آن متعهد می باشد و از درک کامل مفاد آن نیز از سوی یکایک اعضای واحد تولیدی از جمله کارکنان و سهام داران اعتقاد راسخ دارد .

     

    کنترل فرآیند

    کلیه فرآیندهای تولید که مستقیما بر کیفیت موثرند ، شناسایی ، برنامه ریزی و تحت شرایط کنترل شده صورت می پذیرند .

    مسئولین واحد تولید اطمینان حاصل می نمایند که کلیه فعالیت های آنان بر اساس برنامه ها و ترتیبات از پیش تعیین شده و طبق طرح کیفیت ، مشخصات و استاندارد های فنی و روش های اجرایی و دستورالعمل های کاری ، صورت می پذیرد .

    کلیه فرآیند های تولید توسط واحد تولید شناسایی و برنامه ریزی می شود ، توالی عملیات تولیدی ، مواد و تجهیزات تولید حمل و نقل های حین فرآیند ، و معیارها و ضوابط پایان کار در هر مرحله ، کنترل جهت تطبیق فرآیند با استاندارد ها و معیار های رد و پذیرش در هر مرحله تدوین گردیده است کلیه موارد فوق در هر مرحله کنترل و نتایج مکتوب میگردد.

    پیش از ورود مواد به تولید کلیه مواد از لحاظ انطباق با الزامات ، مطابق روشهای از پیش تعیین شده ، کنترل می شود.

    مسئولین واحد تولید اطمینان حاصل می نمایند که عوامل و امکانات تولیدی شامل وسائل و تجهیزات تولیدی ، مواد ، ابزارها و نرم افزارها ، شرایط کاری ، شرایط محیطی در وضعیت مناسب و مطلوب قرار دارد.

    مسئولین واحد تولید اطمینان حاصل می نمایند که منابع و مستندات کافی در دسترس هستند و آموزشهای لازم و کافی نسبت به انجام فرآیند به پرسنل انجام دهنده فعالیت ها داده شده و مهارت و تجربه لازم برای انجام کارها به نحو مطلوب را دارا هستند.

    صلاحیت و کفایت کاری پرسنل برای انجام کارهای محوله توسط مسئولین واحد تولید ارزیابی و تعیین می گردد.

    فرآیندهای ویژه تحت شرایط کنترل شده و با استفاده از تجهیزات و ابزاری صورت می گیرد که درستی و کفایت آنها قبلا اثبات گردیده است و به تصویب مقامات مجاز رسیده است.

    استفاده از تجهیزات موثر بر فرآیندهای تولید منوط به تائید صحت کارکرد آنها توسط واحد تعمیرات و نگه داری می باشد.

    2 . تاریخچه گندم

    منشا گندم به درستی روشن نیست ، هرودوت مورخ یونانی که یادداشت هایی از یک پیشوای مذهبی کلده جمع آوری کرده، از مطالعه ی آنها به این نتیجه رسیده که گندم در زمان حکومت کلده و آشور و پیش از آن در بین النهرین به طور وحشی می روییده است ، او در پنج قرن پیش از میلاد در نوشته های خود روش خرد کردن گندم و تهیه ی نان در مصر را شرح داده است .

    کاوش های باستان شناسی اخیر نشان داده است که گونه های گندم وحشی از حدود 15000 سال پیش از میلاد در مصر و بین النهرین می روییده است.

     

    2-2 . گیاه شناسی گندم

    گیاه گندم ممکن است از گونه های علف های هرز نزدیک به خانواده گرامینهAgrophron  یا از گونه های وحشی گندم ، Aegilops باشد . جزو گیاهان گلدار ¹ زیر شاخه نهان دانه گان ² ، در رده گیاهان تک لپه ای ، در راسته گلومی فلورا ³ در تیره یا فامیل Gramineae و جنس Triticum است.

    تعداد گونه های شناخته شده گندم متجاوز از 3000 است، اما از بین این تعداد حدود 10 گونه به طور کامل شناسایی شده و از بین این تعداد سه گونه در تجارت بین المللی دارای اهمیت بیشتری می باشند که هر سه از جنس تریتیکوم هستند و عبارتند از :

    1. Triticum vulgar (common wheat)

    2. T.Durum

    3. T.Compactum (club-wheat)

     

    برخی دیگر از گونه های گندم عبارتند از :

    T.Turgidum-poular wheat

    T.Polonicum

    T.Dicoccum emmer whaet

     گونه ایرانی T.Persicum

    T.Spelta

    T.Orientala

    T.Dicoccum

    تریتیکوم و ولگار در مجموع مهمترین گندم مورد استفاده آسیاب داران برای تولید آرد مناسب جهت تولید نان است، به علاوه بیشتر آرد مصرفی برای تولید بیسکویت و کیک هم از همین گونه تولید می شود.

    تریتیکوم دیوروم مناسب ترین گونه گندم برای تولید ماکارونی است.

    تریتیکوم کمپکتوم دارای مقدار پروتئین کمتری است و برای تولید فرآورده های قنادی و بیسکویت مناسب است.

    3-2 . مشخصات فیزیکی دانه گندم

    متوسط طول دانه گندم 6 میلیمتر (3 تا 10) ، عرض 8/2 میلیمتر (3 تا 5) ، ضخامت 3/2 میلیمتر و بیضوی شکل است که یک طرف آن صاف و دارای برآمدگی است و طرف دیگر آن دارای شکافی در تمام طول دانه است، دانه گندم به طور مشخص از سه قسمت آندوسپرم، پوسته و جوانه تشکیل شده است.

     

    4-2 . طبقه بندی گندم از نظر جنبه های صنعتی

    گندم از نظر تناسب آن برای تولید آردهای مختلف صنعتی و همچنین ویژگیهای فیزیکی و شرایط کاشت به چند دسته تقسیم می کنند :

     

    1-4-2 . گندم قرمز بهاره

    گندم قرمز بهاره، برای تولید نانهای مختلف مناسب بوده و دارای 9 تا 13 % پروتئین است.

    2-4-2 . گندم دیوروم و دیوروم قرمز

    گندم دیوروم و دیوروم قرمز ، برای تولید ماکارونی مناسب است و مقدار پروتئین آن حدود 15 % است.

    3-4-2 . گندم سخت قرمز زمستانه

    گندم سخت قرمز زمستانه ، برای تولید نان مناسب است و دارای 12 تا 14 % پروتئین است.

    4-4-2 . گندم نرم قرمز زمستانه

    گندم نرم قرمز زمستانه ، برای تولید کیک و بیسکویت مناسب است.

    5-4-2 . گندم سفید ( سخت و نرم)

    گندم سفید (سخت و نرم) ، بیشتر برای تولید فرآورده های قنادی مناسب است.

    6-4-2 . گندم مخلوط

    که با نسبت های معینی برای تولید آرد مناسب جهت تولید هر یک از فرآورده ها ، مخلوط می شود و این امکان را به دست می دهد که بتوان آرد با هرگونه ویژگی مورد نظر را تولید نمود.

     

    5-2 . عوامل فیزیکی موثر در کیفیت گندم

     

    1-5-2 . وزن حجمی یا وزن واحد حجم : وزن واحد حجم گندم یکی از معیارها و عوامل مهم و موثر در کیفیت و ارزیابی این محصول است که بیشتر بر حسب کیلوگرم به ازای هکتولیتر بیان می شود، در این عامل اندازه دانه تاثیر زیادی ندارد و برعکس یکنواختی شکل دانه همچنین دانسیته که خود مربوط به عوامل بیولوژیکی و ترکیب شیمیایی دانه به ویژه مقدار رطوبت است، در آن تاثیر زیادی دارند .

    از روی وزن واحد حجم می توان میزان بازدهی آرد آن را تخمین زد ، بعلاوه برای درجه بندی گندم از این فاکتور هم استفاده می گردد.

    وزن هکتولیتر گندم در گونه های مختلف و شرایط متفاوت کاشت و داشت متغیر است و در بیشتر موارد بین 35 تا 55 کیلوگرم است.

    2-5-2 . وزن دانه : وزن دانه بر حسب وزن هزار دانه بیان می شود و تابعی از اندازه و دانسیته دانه ، هر قدر دانه ها بزرگتر و دارای دانسیته بیشتری باشند مقدار آندوسپرم آنها در مقایسه با سایر قسمت ها بیشتر است و برعکس هر قدر دانه ها کوچکتر و دارای دانسیته کمتر باشند آندوسپرم آنها هم کمتر است .

    3-5-2 . اندازه و شکل دانه : بدیهی است که اندازه ی دانه ارتباط نزدیکی با وزن آن دارد و عاملی است که برای تخمین بازدهی تولید به کار می رود ، برای تعیین دانه گندم از مقطع دادن دانه استفاده می شود ، به علاوه از الک های سیمی مختلفی برای تعیین اندازه ها و به ویژه تعیین درصد اندازه های مختلف دانه های نمونه بهر استفاده می شود.

    4-5-2 . سختی دانه : آرد مناسب برای تولید نان بیشتر از گندم سخت تهیه می شود زیرا دارای مقدار پروتئینی بیشتری است و گلوتن آن مرغوب تر است ، از طرفی سختی دانه خود یکی از عوامل موثر در کیفیت است ، گندم سخت آردی به دست می دهد که دارای حالت زبر و دانه ای می باشد که برای تولید نان مطلوب است.

    5-5-2 . زجاجیت : زجاجیت دانه گندم با سختی آن ارتباط دارد و مانند سختی مربوط به مقدار پروتئین موجود در دانه است ، زجاجیت یکی از فاکتور های Subjective است و بنابراین تعیین آن از راه و روش های فیزیکی تا کنون عملی نشده است و بدین جهت همیشه به طور تقریبی ارزیابی می گردد.

     در سال های اخیر برای تعیین زجاجیت دانه ، از روش اسپکتروسکوپی نزدیک مادون قرمز (NIR) با طول موج 700 تا 2500 نانومتر استفاده شده است.

    6-5-2 . رنگ : در طبقه بندی گندم از نظر رنگ پوسته ، آن را به دو دسته سفید و قرمز تقسیم می کنند که هریک از آنها خود دارای رنگ های دیگری هم هستند ، به طور کلی رنگ های سفید و قرمز مربوط به عوامل مربوط به گونه و جنس گندم هستند درحالی که رنگ های دیگر مربوط به هر یک از این دو دسته اصلی ممکن است مربوط به عوامل محیطی باشند.

    گندم های قرمز بیشتر در امریکا ، اروپا و قسمتی از آسیا و گندم های سفید بیشتر در استرالیا، هندوستان، پاکستان و ایران کشت می شوند.

    7-5-2 . دانه های سیب دیده : دانه های گندم حتی پیش از برداشت در مزرعه در اثر عوامل گوناگون مانند آفات و بیماریهای مختلف ، سبز شدن و غیره ممکن است آسیب ببیند ، در طی درو کردن و خشک کردن و همچنین در طی جابه جایی و انبار کردن محصول این آسیب ها زیادتر می شوند.

    این آسیب ها شامل :

    بارندگی های موسمی غیر قابل پیش بینی

    یخ بندان شدید در زمانی که گندم هنوز نارس است

    خشکی هوا یا کم شدن آبیاری پیش از رسیدن محصول

    افزایش دما و رطوبت محصول در انبار

    آفات انباری و...

    علاوه بر آسیب های بالا عوامل ذیل نیز به کیفیت آسیاب کردن و پخت محصول صدمات زیادی وارد می آورند.

    زنگ

    سیاهک

    سن زدگی

    و آلودگی های میکروبی

     

    8-5-2 . ناخالصی ها : ناخالصی های گندم از هر نو ع ومقداری که باشند دارای اهمیت هستندو استانداردهای مختلفی هم برای آنها وجود دارد.

     

    6-2 . بیماری های گندم

    طی زمان رشد گیاه و تکامل دانه گندم ، عوامل بیماری زای زیادی ممکن است به آن حمله کرده و به نوعی موجب افت کیفیت آن شوند ، مهم ترین آنها عبارتند از :

    1-6-2 . زنگ گندم

    زنگ گندم دارای گونه های زرد رنگ ، زنگ قهوه ای و زنگ سیاه است که روی غلاف برگ ، ساقه و سنبله رشد کرده و لکه های رنگی ایجاد میکند ، پیگمان های تشکیل دهنده این لکه بر روی رنگ فرآورده های حاصل از آرد گندم هم تاثیر می گذارد ، از طرفی این بیماری موجب چروکیدگی و کوچک شدن اندازه دانه ، کم شدن آندوسپرم و زیاد شدن مقدار پوسته و خاکستر گندم می شود.

    2-6-2 . فوزاریوم گندم

    عامل این بیماری لکه های کوچک کم و بیش قهوه ای در قاعده یا وسط گلوم یا روی محور سنبله ایجاد می کند و همزمان مقداری مایکوتوکسین های مضر برای سلامت مصرف کننده سنتز می کند که در نتیجه مصرف فرآورده حاصل از آن موجب به خطر افتادن سلامت مصرف کننده می شود.

    3-6-2 . سیاهک

    سیاهک گندم دارای انواع پنهان ، پنهان پا کوتاه یا کارنال و آشکار است سیاهک پنهان عامل حدود 25 % خسارات وارده به گندم است ، موجب کوتاهی بوته ها شده و سیاهک پنهان پا کوتاه مانند سایر گونه موجب تیرگی رنگ آرد و فراورده های حاصل از آن می شود .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل

    فهرست:

    فصل 1 : آشنایی کلی با مکان کارآموزی   .....   1 

     تاریخچه    .....   2

    خط مشی کیفیت   .....   3

    سازماندهی و نمودار سازمانی شرکت صنایع غذایی زرین گل   .....   4

    کنترل فرآیند   .....   5

     

    فصل 2 : تاریخچه گندم   .....   6

    1-2 . تاریخچه گندم   .....   7

    2-2 . گیاه شناسی گندم   .....   8

    3-2 . مشخصات فیزیکی دانه گندم   .....   9

    4-2 . طبقه بندی گندم از نظر جنبه های صنعتی   .....   10

    1-4-2 . گندم قرمز بهاره   .....   10

    2-4-2 . گندم دیوروم و دیوروم قرمز   .....   10

    3-4-2 . گندم سخت قرمز زمستانه   .....   10

    4-4-2 . گندم نرم قرمز زمستانه   .....   10

    5-4-2 . گندم سفید ( سخت و نرم)   .....   10

    6-4-2 . گندم مخلوط   .....   10

    5-2 . عوامل فیزیکی موثر در کیفیت گندم   .....   11

    1-5-2 . وزن حجمی یا وزن واحد حجم   .....   11

    2-5-2 . وزن دانه   .....   11

    3-5-2 . اندازه و شکل دانه   .....   11

    4-5-2 . سختی دانه   .....   11

    5-5-2 . زجاجیت   .....   11

    6-5-2 . رنگ   .....   12

    7-5-2 . دانه های سیب دیده   .....   12

    8-5-2 . ناخالصی ها   .....   13

    6-2 . بیماری های گندم   .....   14

    1-6-2 . زنگ گندم   .....   14

    2-6-2 . فوزاریوم گندم   .....   14

    3-6-2 . سیاهک   .....   14

    4-6-2 . ناخنک   .....   14

    5-6-2 . نماتد گندم   .....   14

    7-2 . عوامل شیمیایی موثر در کیفیت گندم   .....   15 

    1-7-2 . رطوبت   .....   15

    2-7-2 . مقدار پروتئین   .....   15

    3-7-2 . کیفیت پروتئین   .....   16

    4-7-2 . اسیدیته چربی   .....   16

    8-2 . جنبه های صنعتی ترکیبات گندم   .....17

    1-8-2 . کربوهیدرات ها   .....   17

    2-8-2 . گلوتن   .....   20

    3-8-2 . چربی ها   .....   21

    4-8-2 . پنتوزان ها   ...... 22

    5-8-2 . سایر قندها   .....   23

    6-8-2 . آنزیم های گندم   .....   23

    7-8-2 . مواد معدنی گندم   .....   24

    8-8-2 . ارزیابی حسی گندم   .....   24

    9-2 . نگه داری گندم   .....   28

    1-9-2 . سیلو های نگه داری گندم   .....   28

    10-2 . نمونه برداری از گندم برای ارزیابی   .....   30

    1-10-2 . آزمون نمونه ها   .....   30

     

    فصل 3 : آسیاب کردن   .....   32

    مقدمه   .....   33

    1-3 . مواد اولیه خام   .....   33

    2-3 . مراحل تهیه   .....   33

    3-3 . مراحل مختلف   .....   34

    4-3 . شستشوی گندم   .....   36

    5-3 .تمیز کردن به روش خشک    .....   36

    6-3 . الک جدا کننده   .....   37

    7-3 . جدا کردن بذر علف های هرز    .....   37

    8-3 . آسپیراتور   ....   38

    9-3 . پوست گیری    ....   38

    10-3 . آهن گیر   ....   38

    11-3 . شن گیر  .....   39

    12-3 . سیکلون ها   .....   39

    13-3 . فرآیند آسیاب کردن گندم   .....   40

    14-3 . مواد افزودنی به آرد    .....   40

    15-3 . مخاطرات و پیشگیری از آن‌ها   ....   41

    16-3 . مداوای بیماران خارش ناشی از حبوبات   .....   44

     

    فصل 4 : تکنولوژی تولید ماکارونی   .....   45

    مقدمه   .....   46

    1-4 . مواد اولیه ماکارونی   .....   48

    1-1-4 . سمولینا    .....   48

    2-1-4 . آب   .....   49

    3-1-4 . تخم مرغ   .....   50

    4-1-4 . مواد افزودنی مجاز   .....   51

    5-1-4 . نمک    .....   51

    6-1-4 . السیتئین هیدروکلراید   .....   51

    7-1-4 . منو و دی گلیسرید   .....   52

    8-1-4 . بتا کاروتن    .....   52

    9-1-4 . ویتامین C   .....   52

    10-1-4 . ویتامین های گروه B   .....   52

    2-4 . فرآیند تولید ماکارونی    .....   53

    1-2-4 . روش غیر پیوسته   .....   53

    2-2-4 . مخلوط کردن اجزاء خمیر   .....   53

    3-2-4 . ورز دادن خمیر   .....   55

    4-2-4 . دستگاه رشته ساز   .....   56

    5-2-4 . قالب های ماکارونی   .....   57

    تمیز کردن قالب ها و پرس ها   .....   59

    6-2-4 . خشک کردن ماکارونی    .....   59

    1-6-2-4 . گرمخانه های ماکارونی   .....   59

    2-6-2-4 . سیستم گرمایش   .....   60

    3-6-2-4 . فن ها   .....   60

    4-6-2-4 . سیستم مکش رطوبت   .....  60

    3-4 . روش های خشک کردن ماکارونی   .....   61

    1-3-4 . تئوری های خشک کردن ماکارونی   .....   62

    2-3-4 . نواقص ناشی از روش های خشک کردن   .....   63

    4-4 . برش و بسته بندی ماکارونی   .....   65

    5-4 . ویژگی های ماکارونی    .....   65

    6-4 . ویژگی های پخت ماکارونی   .....   65

    7-4 . کنترل کیفیت فرآورده نهایی   .....   67

    1-7-4 . ترک خوردگی رشته های ماکارونی طی مرحله خشک کردن ..... 67

    2-7-4 . کنترل PH   .....   68

    3-7-4 . نشاسته در آب پخت   .....   68   

    4-7-4 . آزمون قوام رشته ها   .....    68

    5-7-4 . انحناپذیری یا مقاومت به خمش   .....   69

    6-7-4 . وجود لک   .....   69

    7-7-4 . رنگ   .....   69

    8-7-4 . سایر آزمون ها    .....   70

    9-7-4 . ارزیابی حسی محصول نهایی   .....   70

     

    فصل 5 : پروسه تولید   .....   72

    توزین غلات   .....   73

    تخلیه گندم   .....   73

    انتقال و حمل غله   .....   73

    معایب سیلوهای فلزی   .....   74

    سیلو و تجهیزات مورد استفاده در ذخیره سازی   .....   74

    سیلوهای فلزی   .....   74

    پروسه تولید آرد   .....   75

    عملیات بوجاری و تمیز کردن گندم   .....   75

    گندم های مصرفی و نا خالصی های آن ها   .....   76

    ناخالصی ها و اثرات نامطلوب آنها   .....   76

    بوجاری و تمیز کردن گندم از ناخالصی ها   .....   77

    دستگاههای بوجاری و اصول کار آ نها   .....   79

    عملکرد دستگاههای شن گیر   .....   80

    متد کار   .....   81

    عملکرد دستگاه پوست گیر   .....   82

    عملیات آسیاب گندم   .....   82

    الک کروپ   .....   83

    والس   .....   83

    فیلتراسیون   .....   84

    سیستم قسمت الکترونیک فیلتر   .....   84

    اختلاط آرد   .....   84

    خلاصه پروسه تولید آرد   .....   85

    پوستگیر"بوجاری" والس   .....   85

     مواد اولیه ماکارونی   .....   87

    سمولینا   .....   87

    ویژگی های گندم دیوروم   .....   88

    خط تولید   .....   88

    انبار آرد   .....   89

    اضافه کردن گلوتن   .....   86

    اکسترودر   .....   89

    قالب های ماکارونی و تمیز کردن آنها   .....   92

    گرمخانه   .....   93

    خشک کردن ماکارونی های فرمی   .....   94

    آزمون های کنترل کیفی   .....   95

    عوامل موثر در کیفیت   .....   96

    آزمون های کنترل کیفی مواد اولیه   .....   96

    الک کردن آرد   .....   96

    اندازه ذرات آرد   .....   97

    آزمون کمیت و کیفیت گلوتن   .....   94

    آزمون تعیین گلوتن مرطوب   .....   97

    آزمون تعیین مقدار گلوتن خشک   .....   98

    آزمون رطوبت   .....   98

    آزمون خاکستر و خاکستر غیر محلول در اسید   .....   98

    آزمون های کنترل کیفی فرآورده نهایی   .....   98

    آزمون پخت   .....   99

     

    فصل 6 : آزمایش ها   .....   100

    آزمایش اول   .....   101

    آزمایش دوم   .....   104

    آزمایش سوم   .....   106

    آزمایش چهارم   .....   107

    آزمایش پنجم   .....   109

    آزمایش ششم   .....   110

    روش اسپکتروفتومتری آهن   .....   114

    فصل 7 : شیمی در خدمت پخت و پز    .....   125

    عمل پختن و آزاد شدن دی‌اکسید کربن    .....   126

    منوساکاریدها   .....   127

    الیگوساکاریدها    .....   128

    پلی‌ساکاریدها    .....   128

    نشاسته   .....   129

    گلیکوژن    .....129  

    سلولز   .....   129

     

    فصل 8 : MSDS

    پتاسیم تیو سیانات  .....   131

    پراکسید هیدروژن   ....  132

    اسید کلریدریک  .....   134

     

     

    منبع:

     

    پایان،رسول/ مقدمه ای بر تکنولوژی فرآورده های غلات/نشر آییژ

    آالHvc

     

    Referenes:

    1:Andrews / js.& felt/C. The iron content of cereals

    Chem.18:819-

    2: AOAC International/1998/official Methods of analysis of AOAC International/16 ED/4 rev/method 944/02. The association/Gaithersburg/MD

    3:Howe/m.1944.Report of the 1943-1944 Methods of analysis/Subcommittee on the determination of iron in Cereal Products cereal chem.21:412

    Agency for Toxic Substances and Disease Registry (ATSDR). 1992. Toxicological profile for aluminum

    Atlanta, GA: U.S. Department of Health and Human Services, Public Health Service

    Threshold Limit Values for Chemical Substances and Physical Agents and Biological Exposure

    Indices. American Conference of Governmental Industrial Hygienists; Cincinnati, OH.

     

    Www. Wikipedia.com

    www.daneshnamehroshd.com

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی از گندم تا ماکارونی - کارخانه ماکارونی زرین گل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت