گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2

تعداد صفحات: 57 فرمت فایل: word کد فایل: 3562
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شهرسازی
قیمت قدیم:۱۸,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۲,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2

    مقدمه:

    از انجا که بسیاری از مباحث در حیطه تئوری برای دانشجو بیان می گردد و هضم ان در کلاس های تئوری برای دانشجو تقریبا سخت و شاید هم ممکن نباشد لذا این دوره های کاراموزی می تواند تا حد بسیار زیادی دانشجو را در فهم و درک مسایل تئوری کمک نماید و همچنین باعث پیوند مسایل تئوری و اجرایی به خصوص در رشته ی معماری صرفا اجرایی گردد. همچنین این دوره کاراموزی دانشجو را با محیط کاری اینده و افراد و ایتم هایی که در اینده با ان برخورد دارد نیز اشنا می سازد نحوه برخورد با افراد مختلف و همکاران و... از مهمترین دستاوردهای این دوره می باشد. 

    فصل اول :

    آشنایی کلی با مکان کارآموزی و قوانین مهم آن

    فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی و قوانین مهم آن

    برای گذراندن کارآموزی مکانی دولتی را انتخاب کرده ام که مربوط به رشته معماری هم می شود . یعنی شهرداری گرگان که در آن برای ساخت یک ساختمان مسکونی و یا با کاربری دیگر مجوز داده می شود .شهرداری مکانی پر رفت و آمد و پر دغدغه ای است . سر و کار زدن با ارباب رجوع و یا هر قشری از جامعه و رفتار درست با آنها بسیار مهم می باشد و کنترل کردن این فضاها بسیار مشکل می باشد به همین دلیل از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هر بخش دارای کارمندهای خاص خودش است که د ارای تخصص و تجربه می باشند . در شهرداری فضاهایی از قبیل بخش شهرسازی و واحد عمران و بخش نوسازی و در آمد و دبیرخانه ، بانک ، اتاق معاونین و شهردار و غیره است

    در این مکان باید برای برخورد درست با همکاران سنجیده تر رفتار کنیم . در شهرداری مسائلی قابل ذکر و مهم می باشد .

    برای واحدهای زیر 75 متر مربع 5/12 متر مربع پارکینگ نیاز دارد

    برای دو واحد که تراز 50 متر مربع پارکنیگ نیاز است

    برای واحدهای اداری به ازای هر 1 متر مربع 25 متر مربع پارکینگ نیاز دارد .

    برای واحد تجاری و باب به ازای هر باب 25 متر تا 50 متر مربع پارکینگ

    برای واحد آموزشسی به ازای هر 1 متر مربع  متر مربع پارکینگ نیاز است .

    برای واحدهایی در سایت اداری به ازای هر 15 متر مربع 25 مترمربع نیاز هستند .

    برای واحدهای فرماتی به ازای هر 1 متر مربع 5/37 متر مربع پارکنیگ مورد قبول است .

    و در اجرای طراحی و اجرای آسانسور برای ساختمانهای 4 طبقه و به بالا الزامی می باشد در معابر بالای 2 متر پنجره ساختمانها می بایستی دو جداره اجرا شود .

    حداقل ارتفاع تجاری 3 متر می باشد .

    در تجاری سطح معابر 12 الی 16 متر یک باب واحد تجاری و از 16 متر به بالا در واحد تجاری تا سقف 25% سطح اشغال و حداکثر 50 متر مربع مجاز است .

    در جانمایی کلیه پلاکها رعایت 2/1 متر از پلاک ثبتی الزامی است ضمنا به منظور حفظ فاصله از پلاک ثبتی در سطوج نورگیرالزامی است .

    رعایت حداقل 6 متر از پلاک ثبتی در مجتمع های بلند مرتبه سازه ای و 7 طبقه به بالا الزامی می باشد .

    ارتفاع کنسول در معابر عمومی حداقل 5/4 متر می باشد .

    سطح اشغال زیرزمین حداکثر 80% عرصه در تمام کاربریها بلامانع است .

    از همه مهمتر کاربریهای ساختمان مورد بررسی می باشد .

    کاربریها یعنی ساختمان های مورد استفاده چه قشری می شود . مسکونی ، اداری ، آموزشی ، خدماتی ، فضای سبز ، بهداشتی و...

    کاربری اداری : به سه قسمت که شامل کاربری اداری محله، ناحیه و مرکز شهر تقسیم می شود . تراکم ساختن در سه مورد فوق به ترتیب 200% ، 220% و 240% تعداد طبقات به ترتیب 6 ،8 و 10 و سطح اشغال به ترتیب 45% ، 40% و 25% پیشنهاد شده است.

    در اراضی شیب دار ارائه نقشه های دیوار محافظ و اجرای دیوار اجباری است . رعایت ضوابط ساخت مندرج در آیین نامه 2800ا لزامی است .

    حداقل درز انقطاع در تراز هر طبقه برابر یک صدم ارتفاع آن تراز می باشد . معافیت تامین پارکنیگ برای واحدهای کوچک حداکثر تا دو واحد می باشد و علاوه بر آن می بایست پارکنیگ مورد نیاز تامین گردد .

     

    طرح تفصیلی شهرداری گرگان :

    ( مقیاس 2000/1 کل سطح شهر گرگان با کاربری های مختلف)

    مسکونی تراکم کم ، مسکونی تراکم متوسط ،مسکونی تراکم ویژه نهارخوران ، مسکونی تراکم قدیم ، آموزشی ، محور تجاری، مسکونی کارگاهی ، خدمات شهری ، خدمات حمل ونقل ، مسکونی آموزشی .

    صنایع گردشگری، فضای سبز حریم ، فضای سبز عمومی ، اداری ،ورزشی ، درمانی ، بهداشت درمانی ، جهانگردی ، پذیرایی ، مذهبی.

    در طرح تفصیلی به صورت نقشه مشخص شده به رنگهای مختلف  و بافت قدیم و بافت جدید شهر را مشخص می کند و کاربری متن مورد بررسی را نمایش می دهد . در طرح تفصیلی شهر چگونگی کاربری هر ساختمان و تغییرات کاربری ها را بررسی می کنند و جریمه های لازم برای هر منطقه با کاربری معلوم شده را مشخص می نماید .

    در خیابانهای با عرض بیش از 20 متر در صورتیکه احداث ساختمان غیرمسکونی باشد ، درمانی ،آموزشی ، ورزشی و تجمع های تجاری فرهنگی ، مذهبی ، جهانگردی پذیرایی مد نظر باشد . عقب نشینی حداقل 5 متر از بر خیابان الزامی است و در ساختمان دولتی و اداری به ترتیب در معابر بالای 20 متر و 10 متر ودر معابر کمتر از 20 متر 6 متر عقب نشینی از برخیابان می باشد .

     

     

    فصل دوم

    ارزیابی ( بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز)

     

    فصل دوم

    ارزیابی ( بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز):

    بخش هایی که از اول من در آن فعالیت نموده ام و با کار آنها آشنا شدم بخش شهرسازی می باشد .

    در شهر سازی منطقه دو گرگان از ابتدا کار یک پرونده ساختمانی شروع به کار شود در شهرسازی پر کردن فرم های مربوطه و درخواست ارباب رجوع می باشد که با پر کردن فرم ها و درخواست آن مشخص می شود .

    بخش اول ( خلاصه دهی و نوبت ) : بعد از درخواست مشخص شده ارباب رجوع و بررسی پرونده قدیم در شهرداری و دادن اطلاعات جدید به سیستم و انتخاب مامور بازدید به مامور بازدید ارائه می شود . مامور بازدید با فرم های ارائه شده و بررسی آنها و روز نوبتی که برای بازدید صورت گرفته مکان ملک و ساختمان و یا زمین بایر را می بیند و نظر خودش را اعلام می کند .

    بخش دوم ( مامور بازدید):  پس از دادن گزارش بازدید مهندسین مربوطه فرم های گزارش بازدید به ( بخش سوم – کنترل نقشه ) انتقال داده می شود که قبل از آن با گزارش بازدید مشخص می شود . ابعاد زمین و برهای ساختمان و زمین مربوطه به خیابان یا کوچه و نیز مساحت تقریبی زمین طبق بازدید مامور که مشخص می شود عدم خلاف و یا صدور پروانه و یا پایانکار و یا تمدید پروانه به آن ساختمان تعلق می گیرد یا خیر .

    در بخش کنترل نقشه بعد از بررسی کردن و محاسبات نقشه مقدار خلافی های ساختمان مشخص می شود و کنسول ها و پیش آمدگی های ساختمان را مورد بررسی قرار می دهند

    اگر در ساختمان نقشه ها با گزارش مامورد بازدید همخوانی نداشته باشد باید عدم خلاف صادر شود و جریمه مربوطه توسط فرم عدم خلاف معین شود .

    بخش 4(صدورعدم خلاف): و همینطور انتقال نقشه به طرح تفصیلی و تعیین نوع کاربری زمین ومیزان تراکم آن زمین بر اساس طرح تفصیلی معین شود که (بخش 5- طرح تفصیلی) می باشد که در طرح تفصیلی که نوع زمین و کاربری و میزان تراکم و منقطه آن مشخص شد و هیچگونه مشکلی زمین و یا ملک نداشت. رئیس شهرسازی با مهر و امضاء آن تایید می شود و به بخش واحد عمران و محاسبات انتقال می دهند.

     

    فصل سوم :

    آزمون آموخته ها و نتایج و پیشنهادات :

    در شهر سازی گرگان اول در بخش شماردهی پرونده های جدید کار کردم و آشنایی با فرم های جدید و درخواست های افراد مختلف برای گرفتن صدور پروانه و یا عدم خلاف و گزارش بازدید که در سیستم آن بخش از سه قسمت (کلاسه دهی از طریق سیستم ) اطلاعات پرونده جدید ، اطلاعات پرونده و فرم درخواست ، اطلاعات مورد بازدید ، در تشکیل پرونده نیاز کد نوسازی ملک و اطلاعات ملک داشت . مثل سند و یا قولنامه ، آدرس ،کد پستی کاربری مربوطه، نوع مالکیت زمین ، نوع سند ، کد محدوده ، پلاک ثبتی ، نام مالک ، وضعیت مشاعی ساختمان را حتما در سیستم وارد می کردیم ..

    در فرم درخواست پرونده باید شماره دبیرخانه و تاریخ آن و تاریخ نامه و شماره نامه و نام مالک و صاحب نامه و همینطور شماره دفترخانه ثبت می شد و در انتخای کار در سیستم کلید تایید می زدم و فرم درخواست در سیستم ثبت می شد .

    اطلاعات مامور بازدید : یعنی در سیستم وقتی ارباب رجوه برای بازدید ساختمان خود نوبت گرفت باید در آن روز مامور بازدید خود را مشخص کند که با ثبت کردن در سیستم و نام مامور بازدید آن را ارسال می کنیم به سیستم خود مامور بازدید.

    در مرحله دوم کارآموزی خود برای آشنایی با ساختمان و مراحل کار ساختمان سازی با مامور بازدید به بازدید از چند ساختمان و زمین بایر و ساختمان تخریب شده رفتم .

    در هنگام بازدید و متر کشی از فضاهای مختلف زمین و ابعاد زمین و مساحت تقریبی زمین و یادداشت اعداد بدست آمده در بازدید و دیدن عملیات و پیشرفت ساختمان در مراحل مختلف کار بود . در بازدید از این مراحل و دیدن خلافی های ساختمان و نداشتن عدم صلاحیت در کار و تعطیل کردن کار از طریق مامور بازدید صورت می گرفت... که همراه با عکس و گزارش مامورد بازدید همراه بود .

    در بخش آخر که فعالیت کردم بخش کنترل نقشه بود .

    برای بدست آوردن زیربنای نقشه وپلانی که مورد بررسی بود بر اساس ضوابط به صورت زیر عمل می کردیم : بررسی کل مساحت نقشه البته با کسر کردن تراس و نورگیرها و راه پله .

    برای واحدهای زیر 75 متر مربع  پارکینگ نیاز دارد . 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی شهرسازی منطقه 2
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت