پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا

تعداد صفحات: 92 فرمت فایل: word کد فایل: 3608
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا

    گزارش کارورزی در رشته کامپیوتر گرایش نرم‌افزار      

    مقدمه :

    ظهور کامپیوتر انقلابی در اجتماع امروزی پدید آورده است که برخی اهمیت آن را به مراتب بیش از انقلاب صنعتی که در قرن هیجدهم میلادی در اروپا آغاز گردیده می دانند زیرا اختراع ماشین بخار و سایر ماشینهایی به دست بشر ساخته شده و به وسیله او به خدمت گرفته شده اند جایگزین کار بدنی یا به عبارتی مکمل نیروی بازوان انسان شده اند ، در حالی که کامپیوتر به مدد مغز انسان شتافته است .

    امروزه ، کامپیوتر ها اعمالی را انجام می دهند که در گذشته فقط مغز از عهده انجام آنها بر می آمد .  در اینکه مغز ،به عنوان کنترل کننده و فرمانده کلیه حرکات انسان ، دارای اهمیتی فوق العاده زیاد می باشد ،هیچ شکی نیست و همین امر ، یعنی متکامل بودن مغز است که انسان را اشرف مخلوقات کرده است . لذا اهمیت ماشینی که بتواند بخشی از وظایف مغز انسان را انجام دهد ، آشکار می گردد و از این رو است که غالباً کامپیوتر را مغز الکترونیکی نامیده اند. صرف نظر از اینکه اصطلاح مغز الکترونیکی تا چه اندازه صحیح و دقیق است، می توان در هر صورت  جنبه هایی از حقیقت را در آن دریافت ،زیرا انسان و کامپیوتر هر دو ، روی اطلاعات ، عملیات و پردازش انجام می دهند . درست است که انسان در مواردی همچون درک ، تفسیر ، ساختن مفاهیم جدید ، قضاوت و انجام عملیات با مدیریت انعطاف پذیر بر کامپیوتر برتری دارد ، ولی این ماشین نیز به نوبه خود از ویژگی ها و امتیازات خاصی همچون دقت، سرعت ، ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات و خستگی ناپذیری برخوردار است که در چنین مواردی از انسان پیشی می گیرد .

    کامپیوتر در طول چند دهه ای که از عمرش می گذرد ، چنان آثار اجتماعی و فرهنگی گسترده و عمیقی در جوامع بشری بر جای گذارده است که این امر ، خود موجب پیدایش خبرهای تازه در تاریخ بشر شده است .

    این جنبه از تمدن را به نامهای گوناگون از جمله ، تمدن انفورماتیک خوانده اند و این بدان معنی است که کامپیوتر ،به همراه تکنولوژی های پیشرفته دیگر ، راه را برای تکوین جامعه جدیدی باز کرده است که بیش از هر چیز می توان آن را " جامعه اطلاعاتی " نامید .

    اهمیت کامپیوتر در دنیای امروز و همچنین پیش بینی اهمیت آن در جوامع آینده ، بر کسی پوشیده نیست .

    به جرأت می توان گفت که بسیاری ار موفقیت های حاصله در سال های اخیر در زمینه های مختلف علمی ، بدون یاری کامپیوتر هرگز میسر نمی گردید .

    امروزه کامپیوترها حرکت فضا پیما ها را در اعماق کهکشان کنترل می نمایند ، بر ترافیک شهرها نظارت داشته ، کارهای بانکداری ، انبارداری ، آماری و...... را انجام می دهند و بدین ترتیب گره گشای تحقیقات فضایی ، پزشکی ، هواشناسی و...... می باشند .

    امروزه هم زمان با شخصی که در محل و یا اداره ای مشغول به کار است صدها امور دیگر از قبیل صدور حساب آب ، برق ، تلفن هتل ها ، امور انتظامی ، خبرگزاری ها و ...... بر عهده کامپیوترها است که در هر سک از آنها ، به خوبی به عنوان یک وسیله مؤثر و تعیین کننده ایفای نقش می کند . از این رو ، نوجوانان امروز باید با این پدیده و امکاناتی که به ارمغان می آورد آشنا شوند . حتی افراد معمولی نیز برای زندگی در چنین دنیایی باید به مجموعه ای از دانستنی های علمی در زمینه های گوناگون و از جمله کامپیوتر مجهز باشند و با آخرین و شگفت انگیز ترین پدیده اطلاع رسانی عصر حاضر ( اینترنت ) و قابلیت های آن آشنا شوند .

    استفاده از کامپیوتر در ایران از چند سال قبل رایج شده است . امروزه  در موارد متعددی از کامپیوتراستفاده بعمل می آید. چرخه استفاده از کامپیوتر از مرحله تهیه سخت افزارهای لازم شروع و در ادامه با نصب تجهیزات سخت افزاری زمینه استفاده از مقولات دیگر نظیر : نرم افزار، شبکه ،اینترنت و ... فراهم می گردد. در زمینه بکارگیری و استفاده از پتانسیل های فوق سوالات متعدد کاربردی برای هر یک از کاربران با سطوح متفاوت اطلاعاتی مطرح بوده و خواهد بود. تنها با یافتن پاسخ مناسب علمی به هر یک از موارد مطرح شده است که می توان امیدوار به ایجاد یک زیر ساخت مناسب فرهنگی بمنظور استفاده از کامپیوتر در جایگاه واقعی خود بود. در صورت نیل به هدف فوق شتاب حرکات هدفمند بمنظور نهادینه شدن فرهنگ عمومی استفاده و بکارگیری سیستم های سخت افزاری نرم افزاری و شبکه سیر منطقی و معقول خود را طی خواهد کرد.

     

     

    سوابق شرکت داده پردازی رسپینا

    شرکت داده پردازی رسپینا با هدف اعتلای صنعت فن آوری اطلاعات و ارتباطات درکشور درسال 1379 تاسیس گردید. موسسین شرکت که از نخبگان رشته های سخت افزاری و نرم افزاری از بهترین دانشگاه های تهران و خارج بوده و دارای سابقه فعالیت های پژوهشی و کاربردی دررشته های مختلف  IT       می باشند، با هدف گسترش این صنعت در زمینه ارائه خدمات اینترنت ، طراحی و تولید نرم افزارهای کاربردی، تجارت الکترونیک طراحی و راه اندازی ISP اقدام به تاسیس شرکت رسپینا نموده اند.

    باتوجه به رشد روزافزون صنعت IT در جهان و فاصله نسبتاً زیاد کشور ما با جهان خارج که با وجود متخصصین تراز اول و مطرح در سطح جهانی این فاصله غیرقابل قبول بوده و لذا وظیفه ملی افراد توانا که می توانند قدمی در این راه بردارند بیشتر می گردد. لذا شرکت رسپینا با اهداف ایجاد اشتغال و توسعه و ارتقای صنعت IT در زمینه های مختلف قدم در این راه گذاشته و تلاش مستمر درجهت نائل شدن به اهداف فوق می نماید.

    شرکت رسپینا با هدف ارائه بهترین کیفیت ممکن ارتباط Dial-up و با مساعدت مخابرات استان تهران اقدام به نصب و راه اندازی کابل اختصاصی فیبرنوری با ظرفیت (12 کر) همراه با تجهیزات SDH از نوع زیمنس SMA1K نموده است.

     

    انواع سرویسهای این شرکت:

    انواع سرویس های ارائه شده توسط این شرکت به کاربران به شرح زیر معرفی می گردد.

    سرویس ساعتی

    سرویس نامحدود (ماهانه، سه ماهه و سالیانه)

    سرویس Download (مطابق با شئونات اسلامی)

    سرویس Multi Link

    سرویس ADSL

    پایه میزان مصرف ساعتی خدمات اینترنت 5 ساعت به بالا می باشد و بنا به درخواست کاربران، سرویس ساعتی به آنها تخصیص می یابد لازم به ذکر است که تمدید اعتبار برای اعضای رسپینا محدودیت ندارد.

    کارت عضویت شرکت داده پردازی رسپینا، Emboss شده با نام کاربر و شماره سریال اختصاصی در محل، به کاربر تحویل داده می شود. با دارا بودن این شماره سریال، کاربر می تواند درصورت اتمام اعتبار، با همین شماره سریال  اعتبار خود را ازطریق تماس تلفنی تمدید نماید.

    در سرویس Download ، کاربر نام فایل ها و URL آنها را به این شرکت E-mail کرده و پس از بررسی درصورتی که این فایل مغایرتی با قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد، Download شده، برروی CD برای شخص ارسال می گردد. بدین ترتیب توانسته ایم تا هزینه اشغال بودن خط تلفن کاربر را به پایین ترین حد ممکن برسانیم .

    در سرویس Multi Link کاربران به کمک دو خط تلفن و همچنین دو مودم قابلیت اتصال با شبکه رسپینا، با سرعتی بیشتر از Leased Line 64K و هزینه ای به مراتب کمتر را دارا  می باشند.

    شرکت داده پردازی رسپینا در زمینه پروژه های کامپیوتری نیز اقدام به فعالیت نموده است. در حال حاضر این شرکت مجوز فعالیت به عنوان ISP در تهران را دارا می باشد . این شرکت ضمن بهره گیری از بهترین تجهیزات و به روز ترین تکنولوژی با سرمایه گذاری بالغ بر یک میلیون دلار اقدام به وارد کردن تجهیزات منحصر به فرد و بسیار پیشرفته برای این کار نموده که از این لحاظ این شرکت را در زمینه فعالیت ISP در سطح کشور کم رقیب نموده است . این تجهیزات از شرکتهایی چون Cisco، Dell، APC ، Krone، Compaq، Packeteer،  Blue Coat و Siemens  تهیه شده است . کلیه سیستمها و تجهیزات به صورت Redundant در نظر گرفته شده است. در نتیجه Availability سیستم در حدود 998/99 می باشد. متخصصان این بخش همگی از فارغ التحصیلان دانشگاههای مطرح و معتبر کشور می باشند و همچنین اکثر افراد این بخش دارای مدارک بین المللی Cisco و Microsoft و Krone می باشند.

     

    چکیده کارهای انجام شده در شرکت :

     

    ابتدا به کمک Telnet وارد AS (Access Server)  می شوم .

    Telnet : Telnetدر اصل پروتکلی است که برای login و استفاده از یک کامپیوتر دیگر به کار می رود.

    Access Server : به دستگاههایی گفته می شود که کاربران اینترتنی قادر باشند به آن Connect کرده و از طریق آن به اینترنت دسترسی پیدا کنند . همگی دارای پورت E1 هستند که به آن controller گفته می شود

    چک کردن E1 ها که آیا همه Up هستند یا خیر؟

    به کمک دستور زیر عمل فوق انجام می شود :  

    Show controllers E1                                                                                                  

    E1 0 is up – E1 1 is up – E1 2 is up …. E1 7 is up                                   

          اگر هر یک از  E1 ها Down  بودند با مخابرات تماس می گیریم.

    E1 : نام خطوط مخابراتی مخصوصی است که در اروپا و همچنین ایران ارائه می شود. بر روی هر خط E1 تعداد 30 خط تلفن معمولی شبیه سازی می شود. هر خط E1 می تواند حامل 2 MB/s پهنای باند باشد. خطوط E1 نمی توانند همزمان هم Dial in باشند و هم Dial out.

    در حال حاضر برخی از شرکتها و سازمانهای خصوصی در ایران از E1 برای ارتباط تلفنی خود استفاده می کنند که مشخصه این سیستم 8 رقمی بودن شماره های این سازمانهاست .

    3- چک کردن مودم های دستگاه   AS برای اطمینان از سالم بودن آنها. این عمل به کمک دستور زیر انجام می پذیرد :

    Show modem                                                                                             

             اگر کنار آنها B وجود داشت به معنای Bad  است و نشان می دهد که مودم خراب بوده و می بایست تعویض شود. 

    4- یکی از اصلی ترین مراحل کارهای روزانه چک کردن شبکه در هر لحظه  به منظور :

     الف ) Up بودن همه دستگاهها (در صورت Down شدن نرم افزار Alarm ارسال می نماید)  لازم به ذکر است که همه دستگاههای موجود در شبکه در حالت عادی و بدون مشکل، می بایست دائما Up و در حال کار باشند.

    ب ) چک کردن گراف های پهنای باند (Web Based)

    به کمک این نمودارها، میزان مصرف پهنای باند ها توسط دستگاهها و همچنین کاربران چک می شود.

    پهنای باند : به نرخ انتقال داده (ظرفیت تئوری و یا عملی) توسط یک اتصال شبکه و یا یک اینترفیس ، اشاره می نماید .

     

    این کنترل ها توسط نرم افزاری به نام Respina Network Monitoring Tool   انجام می شود.

    5- پنل UPS هر روز چک می شود تا در صورت داشتن Errorآن را رفع نماییم در ضمن باید کنترل شود تا UPS همواره حدود یک ساعت باتری داشته 

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا

    فهرست:

    مقدمه

    چکیده کارهای انجام شده در شرکت

    ISP چیست؟

    خدمات یک ISP چیست ؟

    سیستم عامل سرور

    خصوصیات یک سرور ISP چیست ؟

    آنچه در یک شرکت ISP خواهید دید

    شبکه

    شبکه اینترنت

    شبکه اترنت

     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, گزارش کارآموزی پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, پروژه کارآموزی پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, دانلود کارورزی پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, گزارش کارورزی پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, پروژه کارورزی پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, کارآموزی در مورد پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, کارورزی در مورد پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, نمونه گزارش کارآموزی درباره پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا, گزارش کار در مورد پروژه کارآموزی فعالیت در شرکت اینترنتی رسپینا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت