گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان

تعداد صفحات: 50 فرمت فایل: word کد فایل: 3622
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۶,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان

    پیشگفتار :

    اینجانب  .............. پروژه کارآموزی خود را در شرکت جوان پردازه شا یگان گذراندم .

    این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در شرکت به مدت 240 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف با عمل و اجرای کار صورت گرفته است.

    اینجانب نیز در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی استفاده های علمی و عملی خوبی نموده ، با توجه به زمان محدود 240ساعته تقریبا به همه ریزه کاریها ی اجرایی ونظارتی واقف شدم ، از اینرو شاید بهتر باشد واحد کارآموزی به دوقسمت تقسیم شده تا این نقیصه جبران گشته و ارتباط با محیط کار حفظ شود ، همچنین پیشنهاد می شود در صورت امکان تعامل بیشتری بین استاد کارآموزی و سرپرست و همچنین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بوجود آید تا دانشجو با تعهد بیشتری پا به عرصه عمل بگذارد .

     مقدمه :

    یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم  آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را  در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلات و نا بسامانیهای علمی و عملی محیط کار آشنا شده و سرمایه وقت خویش را در جهت رفع آنها مصرف نمایند ، که برای جامعه در حال توسعه ما از ضروریات می با شد .

    با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برای ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .

    فصل اول

    ( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

     

    معرفی محل کارآموزی :

     

    شرکت جوان پردازه شا یگان واقع در خیابان داریوش مجتمع تجاری شهر ,طبقه 5 واحد m4 که در تاریخ 1372 تاسیس و شروع به کار کرده که  از  بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل داده است.این بخش ها در زمینه های کاری خود ودیگر زمینه ها بر فرض مثال خدمات کامپیوترکه به ترتیب زیر مشغول کار است ،شبکه،گرافیک و انیمیشن،سخت افزارو آموزش  فعالیت می کند.این شرکت  دارای یک بخش به نام بخش سخت افزار می باشد که شامل یک اتاق می باشد که در این اتاق تمامی وسایل مورد نیاز برای نصب کردن  ( اسمبل کردن ) قطعات کامپیوتر موجود می باشد.

    بخش دیگر این شرکت قسمت تعمیر و عیب یابی کامپیوتر که شامل اتاقی جدا از اتاق های دیگر شرکت این شرکت به خاطر کیفیت کار مسئولانش واستاندارد بودن قطعات شرکت وسرعت العمل کار از شرکت های موفق است ومراجعه کننده های  این شرکت به خاط این مسائل مثبت شرکت که گفته شد . زیاد وقابل ملاحظه است . واین شرکت  یکی از شرکت های  موفق در زمینه ی فعالیت کاری خود ودیگر خدمات می باشد.

    اسمبل کردن سیستم از حرفه های مهم این روزها می باشد که نیاز به دقت و قدرت در تشخیص قطعات کامپیوتری می باشد.یک اسمبل کننده ی سیستم،باید به تمامی قطعات و مارک ها و مدل های آن و همچنین تفاوت های بین آنها آگاه باشد و بداند که کدام قطعه می تواند جوابگوی یک کاربر خاص باشد یا کدام قطعه جوابگوی کدام شخص باشد. وآموزش  نرم افزار از دیگر حرفه های مهم دیگر است که من در این شرکت به  آشنایی با سخت افزار و لوازم جانبی آموزش  اسمبل کردن کامپیوتر وتعمیر وعیب یابی کامپیوتر پرداختم .

     

    نوع محصولات خدماتی شرکت :

    این شرکت بعد از گرفتن سفارش و تهیه قطعات آنها راتست کرده و اسمبلی و برنامه ریزی و در آخر با توجه به نیاز مشتری برنامه های جانبی خواسته شده را نصب می کنند .  

     

    فصل دوم

      ( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی )

    شریح کلی از نحوه کار، وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو:

    وظایف انجام شده در شرکت کامپیوتری شرکت جوان پردازه شا یگان به شرح زیر می باشد.

     

    1- آشنایی با سخت افزارو لوازم جانبی

    2- اسمبل کردن کامپیوتر

    3- نصب نرم افزارهای کاربردی

     

    فصل سوم

    ( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات )

     

    چکیده :

    اولین مرحله اسمبل کردن،نصب cpu بر روی case می باشد،ابتدا مادربرد را بر روی board روی case گذلشته و سپس مادربرد را به صورت دقیق نصب می کنیم و پیچ می کنیم.پیچ های مادربرد بدین صورت می باشد که باید در یک شیار قرار گیرند.شیار ها یا به صورت پلاستیکی می باشند و یا به صورت فلزی می باشد که اگر از نوع پلاستیکی باشد بهتر می باشد،وقتی که شیارها بر روی مادربرد تعبیه شدند،نوبت به پیچ کردن مادربرد می شود.برای پیچ کردن مادربرد باید دقت به خرج داد و مادربرد را به خوبی بر روی case نصب کرد.

    بعد از نصب کردن مادربرد،نوبت به این می رسد که cpu بر روی مادربرد نصب شود،در نصب کردن cpu باید دقت فراوان به خرج داد چون اگر پایه ی cpu کج شود یا شکسته شود،cpu  دیگر جواب نخواهد داد.بر روی cpu یک fan هم برای خنک کردن cpu نصب می شود.

    وقتی که cpu نصب شد نوبت به نصب ram می باشد،برای نصب کردن ram،دو حاشیه در دو انتهای اسلات ها ی مربوط به رم می باشند که اگر این دو اسلات را به بالا فشار دهیم و رم را در آنجا قرار دهیم و اسلات را به دو حاشیه را با پائین فشار دهیم رم جا می رود.

    بعد از نصب رم باید کارت گرافیک را نصب کنیم که برای نصب کارت گرافیک فقط باید این کارت گرافیک را داخل شیار AGP بگذاریم و سپس این کارت را به case پیچ می کنیم.در مورد مودم هم وضع به همین منوال می باشد.

    مرحله ی بعد نصب hard disk می باشد که برای نصب hard disk ها باید هارد دیسک را در جای خود نصب کنید.برای نصب floppy هم وضع به همین منوال می باشد اما برای نصب cd rom و یا writer باید قبل از نصب writer یا cd rom،درب جلوی case که cd rom یا writer آنجا قرار می گیرد را بیرون آورده و cd rom یا writer  را از جلوی case در داخل case قرار دهیم.اگر هم cd rom و هم writer را نصب کردیم باید به این نکته توجه کنیم که جامپرهای master و slave را درست جا بزنیم یعنی cd rom و writer باید جامپرهایشان برعکس باشد یعنی اگر cd rom جامپر master دارد،writer جامپرش slave  باشد.

    بعد از نصب cd rom و writer نوبت به وصل کردن پورت ها می باشد که ابتدا پورت های IDE را به قطعات مورد نظر متصل می نمائیم و سپس سیم های ولتاژ برق را به به قطعات متصل می کنیم و باید یک فیش از این سیم ها را هم به fan خنک کننده ی cpu متصل کنیم.

    بعد از وصل کردن قطعات نوبت به تست سیستم می رسد،وقتی که سیستم روشن شد،باید سیستم با زدن یک بوق اعلام آمادگی کند و سیستم آماده برای بالا آمدن می باشد.

    وقتی که مطمئن شدیم که قطعات به درستی متصل شده اند و به درستی جواب می دهند،نوبت به پارتیشن بندی می شود.

    با روی کا آمدن ویندوز xp،کاربران دیگر از روش خسته کننده و وقت گیر fdisk استفاده نمی کنند و با استفاده از یک cd بوت xp،ابتدا به پارتیشن بندی پرداخته وبعد از پارتیشن بندی ویندوز را نصب کرده و سپس نسبت به نصب درایورها اقدام می کنیم.

    به طور کلی می توان گفت که اسمبل کردن یک کامپیوتر،احتیاج به تجربه ی کافی و دقت زیاد دارد و هر اسمبل گر سیستم با استفاده از این دو معقوله،می تواند هر چه سریع تر و مطمئن تر سیستم خود را اسمبل کند.

     

    اسمبل کردن :

    امروزه اسمبل کردن یک کامپیوتر و شناخت قطعات یک کامپیوتر از نیازهای ضروری هر کاربر کامپیوتر می باشد.هر کامپیوتر از قطعات زیادی تشکیل شده است و عدم آشنایی با این قطعات و همچنین عدم آشنایی با قطعات مختلف می تواند منجر به مشکلات زیادی برای کاربر شود.بازار قطعه در ایران به صورتی می باشد که نمی توان حساب خاصی روی فروشندگان کرد و اکثر فروشندگان قطعه فقط منتظر به فروش رسیدن قطعات خود می باشند و اینجاست که اطلاعات کافی در مورد قطعات و همچنین اسمبل کردن سیستم می تواند نقش بسیار مهمی را در کارآیی یک کامپیوتر شخصی را ایفا کند.

    اسمبل کردن سیستم از حرفه های مهم این روزها می باشد که نیاز به دقت و قدرت در تشخیص قطعات کامپیوتری می باشد.یک اسمبل کننده ی سیستم،باید به تمامی قطعات و مارک ها و مدل های آن و همچنین تفاوت های بین آنها آگاه باشد و بداند که کدام قطعه می تواند جوابگوی یک کاربر خاص باشد یا کدام قطعه جوابگوی کدام شخص باشد. وآموزش  نرم افزار از دیگر حرفه های مهم دیگر است که من در این بخش آموزش  اسمبل کردن کامپیوتر وتعمیر وعیب یابی کامپیوتر پرداختم که در صفحات بعد راجب این دو موضوع بیشتر توضیح می دهیم .

    گزارش کارکارآموز:

    بخش اول : آشنایی با سخت افزار و لوازم جانبی   

    سخت افزار شامل کلیه قطعات کامپیوتر می باشد از قبیل:

    1- مادر بورد 2- CPU 3- کیس و پاور 4- فلاپی دیسک 5- هارد دیسک 6- سی دی رام 7- کارت صدا 8- کارت فکس مودم 9- کارت گرافیک 10- کی بورد 11- مانیتور 12- ماوس 13- پلاتر 14- پرینتر 15- کارت شبکه 16- کارت TV 17- کارت I/O 18- قلم نوری 19- RAM 20- رسیور کارت 21- اسکنر

    آشنایی با قطعات سخت افزاری

    مادر بورد یا برد اصلی کامپیوتر( Main Board , Mother Board): بردی است که کلیه بردهای کامپیوتر روی آن نصب می شوند. بر روی آن محلهایی برای اتصال یا قرار گرفتن کارتهای مختلف‘ کابلهای مختلف و سی پی یو قرار دارد. ابعادی حدود 25*30 سانتی متر دارد. چند مدل رایج آن عبارتند از: GIGA، ATC 7010، Asus و ... جزء اصلی ترین بردها محسوب می گردد. نوع سی پی یو و ایرادهایش مستقیما روی نحوه کاردکرد سیستم تاثیر می گذارد و کوچکترین ایراد آن باعث عدم کارکرد کامپیوتر می گردد.

    مادر بردقسمتهای روی برد به شرح زیر می باشد:

    1- سوکت مخصوص CPU: که در مادر بردهای 486 و پنتیوم به صورت مربع بوده ولی در پنتیوم 2 به صورت کارتی می باشد. نوع سوراخهای سوکتهای 486 موازی بوده و در سوکتهای پنتیوم سوراخها به صورت اریب می باشد. هر دو دارای ضامنی جهت وصل کامل دارند.

    2- اسلاتها( (SLOTیا شیارهای گسترشی: توانایی مادربرد را گسترش میدهند. اسلاتها به سه صورت می باشند: آیزا AISA))- پی سی آی(PCI) - ای جی پی (AGP)که به ترتیب سریعتر و جدیدتر می باشند. اسلاتها برای نصب انواع بردها یا کارتها روی مادربرد طراحی شده اند.

    3- ماژولهای رم: که جهت نصب رم طراحی شده اند و انواع رم های 4 مگابایت- 16 مگابایت- 32 مگابایت- 64 مگابایت- 128 مگابایت و ... در این ماژولهای مخصوص خود نصب می شوند که دارای ضامنی نیز می باشند.

    4- باطری ساعت و تاریخ: این باطری جهت نگهداری ساعت و تاریخ سیستم در مواقعی که کامپیوتر خاموش می باشد گذاشته شده است که به صورت جعبه ای و سکه ای و خازنی قابل تعویض می باشد.

    5- خروجی کی بورد: این خروجی که جهت نصب به صفحه کلید طراحی شده به دو صورت معمولی و PS2 می باشد.

    6- خروجی های :ONBOARD بعضی از مادربردها بردها را به صورت روی برد دارند که خروجی این بردها روی مادر برد خواهند بود. در روی مادربرد جامپرهایی جهت تنظیم ولتاژ و سرعت و نوع سی پی یو وجود دارد که حتما باید تنظیم شود چرا که در غیر اینصورت ممکن است به سی پی یو آسیب برساند. یکسری جامپرها در مادر برد دیده می شود که به کیس وصل می شود جهت نمایش وضعیت روشن و خاموش بودن LED های روی کیس و کی بورد می باشد. جعبه مادر بورد معمولا شامل یک کابل IDE جهت اتصال به هارد درایو و یک کابل روبان برای اتصال به فلاپی درایو می باشد. یک سی دی شامل درایورهای چیپ ست مادر بورد که در صورت داشتن کارت صدا و کارت گرافیک و کارت LAN به صورت ONBOARD دارای درایورهای آنها نیز خواهد بود. مادربوردها مجموعه وسیعی از کانکتورها را در پنل I/O فراهم می کنند. به عنوان مثال در مادربورد EPoX 8RDA+ ازچپ به راست داریم: کانکتور داخل رنگ آبی کمرنگ یک کانکتور ماوس PS/2 می باشد. کانکتور داخل رنگ ارغوانی یک کانکتور کی بورد PS/2 می باشد. دو کانکتور داخل رنگ سبز کانکتورهای USB 2.0 می باشند. کانکتور داخل رنگ قرمز کانکتور پورت پارالل (موازی) می باشد((LPT . دو کانکتور داخل رنگ زرد کانکتورهای پورت سریال (COM1,COM2) هستند. کانکتور داخل رنگ نارنجی کانکتور RJ45 LAN می باشد. دو کانکتور داخل رنگ سبز دو کانکتور اضافی USB 2.0 می باشند. کانکتور داخل رنگ صورتی برای میکروفن می باشد. کانکتور داخل رنگ آبی کانکتور خط ورودی کارت صدای BUILT IN و کانکتور داخل رنگ سبز کانکتور خط خروجی کارت صدای BUILT IN می باشد. اتصال وسایل از طریق کانکتور USB به خاطر راحتی در استفاده روز به روز گسترش پیدا می کند و از آنجا که وسایل به صورت گردان می توانند به همدیگر زنجیره ای وصل شوند بنابراین کانکتورهای USB تمام شدنی نیستند

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , دانلود کارورزی گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , گزارش کارورزی گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , پروژه کارورزی گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , کارورزی در مورد گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان , گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی کارآموزی سخت افزار در شرکت جوان پردازه شایگان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت