گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص )

تعداد صفحات: 69 فرمت فایل: word کد فایل: 3669
سال: 1385 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: حسابداری
قیمت قدیم:۲۰,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص )

    رشته حسابداری بازرگانی

    چکیده :

    شرکت مانتل در سال 1358 در اداره ثبت شرکت های شیراز با هدف انجام پروژه های سیویل به ثبت رسیده ، سرمایه شرکت مبلغ 30000000000 ریال منقسهم به 30000 سهم بانام هر یک به ارزش 1000000 ریال می باشد شرکت در سال های گذشته پروژه های مختلفی انجام داده است از جمله احداث دبیرستان ، احداث راه کمر بندی ، احداث راه ساحلی و ... را در دست داشته است و همه ی این پروژه ها را با موفقیت هر چه تمام تر به اتمام رسانده است .

    بعد از گذشت زمان شرکت تصمیم تاسیس کارخانه را گرفت و با مطالعات و تحقیق های فراوان که برای انتخاب نوع کارخانه انجام گرفت سرانجام تصمیم برای تاسیس کارخانه فرآوری سنگهای ساختمان گرفته شد .

    حال این شرکت برای انجام عملیات مالی بایستی حسابداری داشته باشد که یک حسابدار زیر نظر بخش مالی فعالیت می کند و حسابدار بایستی عملیات حسابداری خود را به صورت صحیح ، دقیقی ، به موقع و قابل فهم تنظیم کند تا اینکه مدیر عامل شرکت بتواند برای بهبود شرکت تصمیم های لازمه را بگیرد .

    ابتدا ترین کار یک حسابدار تجزیه و تحلیل کردن اسناد مثبته ای است که در دسترس می باشد و یک سند حسابداری را از روی این استاد تنظیم می کنند و تمام این استاد مثبته بایستی ضمیمه سند ها بشود .

    یک حسابدار با انجام عملیات در طی دوره مالی و با گذشت یک سال بایستی در پایان سال مالی گزارشاتی را در مورد فعالیت های انجام شده در طی دوره تنظیم کند که درستی کار یک حسابدار را نشان می دهد به عنوان مثال گرفتن تراز آزمایشی ترازنامه صورت های مالی و ......

    تمام کارهایی که یک حسابدار انجام می دهد در دارایی بدهی و سرمایه خلاصه می شود و بایت ماهیت هر کدام از حسابها را با دقت فراوان رعایت کرد .

    و حسابدار در پایان سال مالی با انجام عملیات گزارش گیری عملکرد مالی شرکت را در طی یک سال مالی می سنجد .

    پس از اطلاع از فعالیت های انجام شده و گرفتن تصمیمات پس از اطلاع از فعالیت های انجام شده و گرفتن تصمیمات برای بهبود فعالیت های شرکت نوبت به بستن حساب های موقت و دائم می رسد بدین صورت که ابتدا حساب های موقت را بسته و به عنوان سود و زیان یا سرمایه می بندیم و حساب های موقت را به سال دیگر انتقال نمی دهیم و سپس حساب های دائمی را با تراز اختتمامی می بندیم و به سال بعد انتقال می دهیم هنگامی که به سال بعد انتقال دادیم و خواستیم عملیات مالی را برای سال جدید شروع کنیم حساب ها را با تراز افتتایی باز کرده و سال مالی جدید را شروع می کنیم .

    فصل اول

    آشنایی با شرکت

     

    نام و تاریخ ثبت شرکت :

    شرکت مانتل سهامی خاص در سال 1358 در اداره ثبت شرکت های شیراز با هدف انجام پروژه های سیویل به ثبت رسید و از آن زمان تاکنون مجری طراحهای عمرانی متعددی بوده است مدیران شرکت همگی دارای تحصیلات عالیه و سوابق کاری در داخل و خارج از کشور می باشند .

    2-1 موضوع شرکت :

    طرح و ساخت پروژه های ساختمانی و عمرانی ، اکتشاف و استخراج معادن و آبهای زیر زمینی ، سرمایه گذاری معاملات تجاری ، تولید، فرآوری سنگهای ساختمانی ، واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی ، تهیه و توزیع کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و کلیه اموری که مربوط به موضوع شرکت می باشد .

    مدت شرکت :

    مدت شرکت مانتل نامحدود می باشد .

    سرمایه شرکت :

    سرمایه شرکت مبلغ 000 000 000 30 ریال منقسم به 30000 سهم بانام هریک به ارزش 000 000 1 ریال می باشد که تمامی آن نقداً پرداخت می شود و بقیه از طرف صاحبان سهام تعهد شده که ظرف مدت حداکثر 5 سال شمسی پرداخت گردد .

     

    5-1 پرداخت مبلغ سهام :

    در صورتی که صاحب سهم بدهی خود را بابت تعهد سهام ظرف موعد مقرر تادیه ننماید سهام وی طبق مواد 35-36-37-38 لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب سال 1347 به فروش خواهد رسید .

     

    6-1 افزایش و کاهش سرمایه :

    شرکت می تواند بر حسب پیشنهاد هیات مدیره سرمایه خود را بنا به تصویب صاحبان سهام در مجمع عمومی فوق العاده با رعایت مقررات قانونی لازم الاجرا افزایش یا کاهش دهد .

    اوراق سهام :

    اوراق سهام شرکت چاپی و متحد الشکل و دارای شماره ترتیب بوده و باید امضاء دو نفر از مدیران که هیات مدیره به این منظور تعیین می نماید برسد و به مهر شرکت ممهور شود .

    در صورت تقاضای صاحب سهمی که مالک بیش از یک سهم است شرکت یک ورقه سهم که نماینده بیش از یک سهم باشد صادر خواهد کرد تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس طبق مقررات لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت صورت خواهد گرفت .

     

    8-1 هیات مدیره :

    الف ) شرکت توسط هیات مدیره اداره می شود .

    ب) هیات مدیره مرکب از 3 نفر مدیر خواهد بود که در مجمع عمومی عادی برای مدت دو سال انتخاب خواهند شد .

    مدت ماموریت مدیران دوسال است ولی هر مدیر تا هنگامی که جانشین او طبق مقررات انتخاب نشده در سمت خود باقی خواهد بود انتخاب مجدد هر یک از مدیران بلامانع است .

    د) مجموع عمومی عادی می تواند در موقع انتخاب هیات مدیره تعدادی مدیر علی البدل نیز انتخاب نماید در صورت فوت یا استعفا یا غیبت یا سلب شرایط هر یک از مدیران مدیر علی البدل او خود به خود حق خواهد داشت که بجای وی انجام وظیفه نماید .

    ه ) هیات مدیره باید در اولین جلسه خود از بین اعضا هیات مدیره یک رئیس و یک نایب رئیس انتخاب نماید رئیس و نایب رئیس مزبور که باید اشخاص حقیقی باشند ممکن است به اکثریب آرا هیات مدیره از سمت خود عزل شوند .

    10-1- دفاتر و محاسبات :

    الف ) سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هر سال شروع و در آخر اسفند ماه همان سال پایان خواهد گرفت ، اولین سال مالی شرکت از تاریخ ثبت شرکت شروع و در پایان اسفند ماه همان سال پایان خواهد گرفت .

    ب). دفاتر حساب در مرکز اصلی شرکت نگاهداری خواهد شد و در کلیه اوقات متعارف جهت بازرسی در دسترس مدیران و بازرس خواهد بود هیات مدیره باید ترتیبی دهد که حساب وضع مالی و فعالیتهای شرکت تهیه و در مجمع عمومی ارائه شود .

    ج) صورتحساب مالی که حساب سالانه شرکت را تشکیل می دهد شامل ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی خواهد بود این صورتحسابها در مدتی که نباید دیرتر از 20 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی باشد تهیه و بلافاصله پس از تنظیم به بازرس شرکت تسلیم خواهد شد .

    بازرس سپس گزارش خود ا در مدتی که نباید دیرتر از 15 روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی سالانه باشد به هیات مدیره تسلیم خواهد نمود .

    د ) حسابهای سالانه شرکت مطابق قواعد و رسوم متداول تجاری و مفاد مقررات قوانین جاریه از جمله مقررات مواد 232 تا 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت تهیه و تنظیم خواهد شد .

    11-1 انحلال و تصفیه :

    انحلال و تصفیه شرکت طبق مقررات قوانین جاریه صورت خواهد گرفت .

    نوع مالکیت و استهلاک :

    مالکیت شرکت مانتل به صورت خصوصی می باشد .

    و روش استهلاک برای شرکت مانتل براساس قانون وزارت اقتصاد و دارابی می باشد .

     

    فعالیتهای پیمانکاری شرکت :

    شرکت مانتل پس از تائسیس آغاز به کار کرد و عمده ترین فعالیتهای این شرکت در زمینه های راه سازی ساختمان و راه آهن بوده و حال قسمتی از پروژه های انجام شده با شرح مختصری از خصوصیات آنها ارائه می شود .

    1-1 احداث دبیرستان بزرگ شهرستان کوار که در زمینی به مساحت 5000 متر مربع در زمان مقرر اجرا گردید و در سال 1360 مورد بهره برداری قرار گرفت .

    2- احداث راه کمر بندی بردستان آبدان به طور 34 کیلومتر که در منطقه ساحلی بندر دیر واقع در استان بوشهر در مدت 24 ماه به اتمام رسید و در سال 1363 تحویل اداره کل راه و ترابری استان بوشهر گردید زمیتهای با تلاقی ، ماسه بادی ، بالا بودن سطح آب شور در محل اجرای فونداسیون پلها به علت نزدیکی به ساحل دریا و نیاز به پمپاژ حجم زیاد آب جهت خشک کردن زمین از جمله مشکلات عدیده ای بوده اند که شرکت در زمان اجرای پروژه با آن روبرو بوده است .

    احداث یکی از قطعات بلوار 70 متری کمر بندی شیراز ، حدفاصل سه راه زندان و دارالرحمه که در سال 1369 مورد بهره برداری قرار گرفت انجام کار در محدوده شهر حجم بالای ترافیک وجود خطوط اصلی شبکه گاز رسانی وجود شبکه های آب رسانی خطوط برق و مخابرات از معضلات بسیار پیچیده این پروژه بودند که در سایه مدیریت شایسته پروژه بدون ایجاد اشکال در سیستم های فوق یا بروز هر گونه حادثه ای عملیات اجرایی با موفقیت و همزمان با عبور ترافیک شهری انجام پذیرفت و پروژه بدون تاخیر در موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گرفت .

    4- احداث راه ساحلی بندر بوشهر بندر دیر قطعه 2 به طول 26 کیلومتر که در زمره پروژه های ملی محسوب می شود و در مدت پیمان و بدون تاخیر به اتمام رسید و در سال 1373 مورد بهره برداری واقع شد. محور بوشهر دیر کلاً از کنار خلیج فارس عبور می کند وجود زمینهای شوره زار ، آب آلوده دریا ، نبود آب قابل شرب و عدم وجود مصالح مرغوب علاوه بر ایجاد مشکل تدارکات توجه ویژه نیز در مدت پیش بینی شده و با کیفیت بسیار خوب اجرا گردید .

    5- احداث قطعه 3 راه اصلی جهرم لار به طول 40 کیلومتر که از پروژه های بسیار مهم ملی می باشد .

    این پروژه در منطقه کویری لارستان واقع در شرق استان فارس اجرا گردید .

    6- احداث قطعه 8 زیر سازی راه آهن تهران قم : این قسمت از محور تهران قم از ارتفاعات بلند جنوب شرقی قم می گذرد انجام عملیات برش در کوههای مرتفع و متشکل ااز ماسه سنگ سخت ایجاب می کرد که عملیات وسیع انفجار و جابجایی حجم عظیم مواد منفجره شده انجام پذیرد . این کار و سایر عملیات اجرایی شامل پلسازی خاکریزی و غیره نیز با دقت و نهایت تلاش شرکت انجام گرفت .

    14-1 توسعه شرکت و تاسیس کارخانه :

    شرکت مانتل پس از تاسیس و انجام پروژه های گوناگون و پیشرفت روز افزون در سال 1382 شرکت به فکر تاسیس کارخانه ای افتاد و سپس با مطالعات زیادی در خصوص اینکه چه نوع کارخانه ای احداث شود صورت گرفت .

    در این مطالعات چند نوع موضوع مهم مدنظر است :

    موارد اولیه در داخل کشور موجود باشد .

    اشتغال زائی خوب داشته باشد .

    بازار صادرات خوب داشته باشد .

    توجیه اقتصادی داشته باشد .

    بالاخره تیم تحقیق و بازاریابی شرکت پیشنهاد کارخانه فرآوری سنگها ساختمانی را داد همچنین شرکت خاستار صادرات بسیار بوده به همان دلیل باید محصولات با کیفیت عالی با قابلیت رقابت با محصولات کشورهای مترقی عرضه گردد. برای اینکار علاوه بر آموزش بایستی در ارتباط مداوم با پیشرفتهای جهانی و نوسازی و بهینه سازی مداوم کارخانه و همچنین نیازمند و رود قطعات و لوازم یدکی و ابزار مدرن بودند .

    15-1 شرح مختصری در مورد کارخانه و فعالیتها :

    کارخانه فرآوری سنگهای ساختمانی مانتل از بزرگترین کارخانه های نوع خود در ایران ، دارای 5 قله بر و2 خط تولید و پلیش می باشد کیفیت محصولات توسط دودستگاه مجهز به لیزر با دقت 3% میلیمتر کنترل می گردد کارخانه تمام اتوماتیک بوده و کلیه ماشین آلات از شرکت معتبر ایتالیایی پدرینی خریداری شده است .

    کارخانه در مساحتی به وسعت 4 هکتار در شهرستان قم مستقر است و موقعیت آن از نظر دسترسی به راههای اصلی آسفالته و راه آهن بسیار مناسب می باشد محصول نهایی در کمتر از 20 ساعت از طریق راه آهن بسیار مناسب می باشد محصول نهایی در کمتر از 20 ساعت از طریق راه آهن قابل حمل به بندرعباس است محصولات کارخانه شامل تایل مرمریت و تراورتن در ابعاد 60cm*60cm و حداقل 30cm *60cm و حداقل ضخامت یک سانتیمتر می باشد .

    16-1 هزینه هایی که شرکت برای تاسیس کارخانه انجام داده :

    مجوز برق 2400 وات برای به کار افتادن ماشین آلات ساخت

    بر پایی و ساخت تصفیه خانه و خرید جرثقیل برای جابجایی سنگها

    لوله کشی آب و ساختمان پست اختصاصی

    ساخت ساختمان اداری و همچنین ساخت انبار

    فصل دوم

     

    1-2 هیات مدیره

    1-1-2- معرفی هیات مدیره :

    شرکت توسط هیات مدیره اداره می شود هیات مدیره مرکب از 3 نفر مدیر خواهد بود که در مجمع عمومی عادی برای مدت دو سال انتخاب خواهند شد مجمع عمومی عادی می تواند در موقع انتخاب هیات مدیره تعدادی مدیر علی البدل نیز انتخاب نماید در صورت فوت یا استضا یا غیبت یا سلب شرایط هر یک از مدیران مدیر علی البدل او خود به خود حق خواهد داشت که بجای وی انجام وظیفه نماید .

    هیات مدیره باید در اولین جلسه خود از بین اعضا هیأت مدیره یک رئیس و یک نایب رئیس انتخاب نماید رئیس و نایب رئیس مزبور که باید اشخاص حقیقی باشند ممکن است به اکثریت آرا هیات مدیره از سمت خود عزل شوند .

    2-1-2- وظایف و اختیارات هیات مدیره :

    الف ) بدون آنکه عمومیت مراتب ذیل محدود گردد هیات مدیره نمایندگی شرکت را در برابر کلیه مراجع قضایی و دولتی و غیر دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکتها اعم از ایرانی و خارجی بدون هیچگونه استثنادارا می باشند هیات مدیره می تواند در حدود موضوع شرکت هر گونه عملیات و معاملاتی را انجام دهد و بدون قید محدودیت و اعضای هیات مدیره با رعایت موضوع و احتیاج و صلاح و صرفه شرکت دارای اختیارات زیر است .

    6)انعقاد هر گونه قرار داد خرید و فروش و شرکت در هر گونه مناقصه و مزایده .

    7) بین صاحبان امضا مجاز شرکت .

    8) واگذاری نمایندگی و عاملیت و شرکت در نمایندگی دیگران .

    ب ) هیات مدیره در انجام امور و وظایف مشروحه بالا می تواند تصمیمات لازم اتخاذ و همچنین انجام بعضی از امور و وظایف مزبور را بر اساس تصمیمات متخذه به شخص یا اشخاص تعویض نماید .

    ج) برای هر یک از جلسات هیات مدیره باید صورتجلسه ای تنظیم و لااقل به امضاء اکثریت مدیران حاضر در جلسه که تصمیمات مزبور را معتبراً اتخاذ کرده اند برسد .

    د) حدنصاب لازم جهت شور و اخذ تصمیم در جلسات هیات مدیره حضور دو عضو هیات مدیره اصالتاً یا وکالتاً میباشد و اتخاذ هیچگونه تصمیمی ممکن نخواهد بود مگر آنکه دو عضو هیات مدیره حاضر در جلسه اصالتاً یا وکالتاً با آن موافق باشند .

    ه ) تصمیماتی که به امضا کلیه مدیران رسیده باشد اعم از اینکه جلسه هیات مدیره تشکیل شده باشد یا نشده باشد معتبر خواهد بود .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص )

    فهرست:

    فصل اول : آشنایی با شرکت

    1-1 نام و تاریخ ثبت شرکت................................................................................... 4

    2-1 موضوع شرکت .............................................................................................. 4

    3-1 مدت شرکت .................................................................................................... 4

    4-1 سرمایه شرکت ............................................................................................... 4

    5-1 پرداخت مبلغ سهام ......................................................................................... 5

    6-1 افزایش و کاهش سرمایه ............................................................................... 5

    7-1 اوراق سهام .................................................................................................... 5

    8-1 مسئولیت صاحبان سهام ................................................................................ 5

    9-1 هیات مدیره .................................................................................................... 6

    10-1 دفاتر و محاسبات ........................................................................................ 6

    11-1 اخلال و تصفیه ............................................................................................ 7

    12-1 نوع مالکیت و استهلاک ................................................................................ 7

    13-1 فعالیت های پیمانکاری شرکت ..................................................................... 8

    14-1 توسعه شرکت و تاسیس کارخانه ............................................................. 10

    15-1 شرح مختصری در سورد کارخانه و فعالیتها .......................................... 10

    16-1 هزینه هایی به  شرکت برای تاسیس کارخانه انجام داده ......................... 11

    فصل دوم : چارت سازمانی

    1-2 نمودار سازمانی شرکت مانتل ..................................................................... 12

    2-2 هیات مدیره .................................................................................................. 13

    3-2 مدیر عامل .................................................................................................... 15

    4-2 معاونت اداری مالی ..................................................................................... 17

    5-2 حسابدار کل ................................................................................................. 18

    6-2 کارپرداز ...................................................................................................... 19

    7-2 منشی ........................................................................................................... 20

    8-2 مدیریت کارخانه .......................................................................................... 21

    9-2 مدیریت تولید ............................................................................................... 22

    10-2 انبار دار کل ............................................................................................... 22

    11-2 معاونت بازرگانی ...................................................................................... 23

    12-2 بازرگانی داخلی ......................................................................................... 24

    13-2 بازرگانی خارجی ....................................................................................... 24

    14-2 امور خرید .............................................................................................. 252

    15-2 امور فروش.................................................................................................. 6

    16-2 مدیریت پروژه ........................................................................................... 27

    17-2 مهندس راه و ساختمان ............................................................................. 27

    18-2 تکنسین راه و ساختمان ............................................................................. 28

    فصل سوم : آشنایی با حسابداری

    1-3 تعریف حسابداری ........................................................................................ 31

    2-3 اسناد مدارک مثبته :...................................................................................... 33

    فاکتور .................................................................................................................. 34

    رسید بانکی .......................................................................................................... 34

    قبض آب و برق..................................................................................................... 35

    رسید صندوق ...................................................................................................... 35

    3-3 سند حسابداری :........................................................................................... 35

    تنخواه گردان ....................................................................................................... 38

    استهلاک ............................................................................................................... 40

    صورت دستمزد ................................................................................................... 43

    کارت کار ............................................................................................................. 47

    صورت حساب بانک ............................................................................................. 49

    قرار داد کار با مدت معین ................................................................................... 49

    4-3 ثبت رویدادهای مالی در دفتر روزنامه ....................................................... 50

    5-3 انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به دفتر کل ................................................ 51

    6-3 تراز آزمایشی .............................................................................................. 52

    7-3 اصلاح حسابها ............................................................................................. 53

    8-3 تراز آزمایشی اصلاح شده .......................................................................... 54

    9-3 تهیه صورت های مالی :............................................................................... 54

    صورت حساب سدوزیان ..................................................................................... 54

    صورت حساب سرمایه ........................................................................................ 55

    ترازنامه ................................................................................................................ 55

    10-3 بستن حساب ها ......................................................................................... 55

    11-3 نتیجه‌گیری ................................................................................................. 62

     

    منبع:

    اصول مدیریت

    گرد آورنده : دکتر علی رضائیان

    طرح طبقه بندی و ارزش یابی مشاغل

    تدوین علی اکبر ابن علی

    انتشارات مدیرت

     

    قانون کارو قانون تامین اجتماعی با نضمام آئین نامه ها و تصویب نامه های مربوط گرد آورنده : محمدامین

    سرکار خانم آنا در دانلیان

    جناب آقای هاشمی فراشاه 

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), دانلود کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), گزارش کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), پروژه کارورزی گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), کارورزی در مورد گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص ), گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی حسابداری کل در شرکت مانتل (سهامی خاص )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت