گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت )

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: word کد فایل: 3695
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۸,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت )

    فصل اول

    مونتاژ سیستم

     شناسایی قطعات سیستم

     

     1-1مادربرد:

    مادربرد یکی از اجزای اساسی و پایه‌ای برای کامپیوتر به حساب می‌آید. در حقیقت مادربرد مکانی است که سایر وسایل موجود در کامپیوتر به آن متصل می‌شوند. گاهی این اتصال به صورت مستقیم و گاهی به صورت غیرمستقیم یعنی با استفاده از کابل است. اجزایی چون CPU، حافظه، درایو هارد، درایوهای نوری و سایر اجزای صوتی و تصویری دیگر همه از طریق مادربرد بایکدیگرارتباط برقرارمی‌نمایند.  

     

    مادربردی که انتخاب می‌کنید درباره‌ی نوع بعضی از اجزای دیگری که باید تهیه نمایید تصمیم می‌گیرد. برای مثال یک مادربرد یا از پردازشگر اینتل و یا از پردازشگر AMD پشتیبانی می‌کند. یعنی نمی‌توان مادربردی تهیه کرد که از هر دو پردازشگر پشتیبانی نماید. همچنین هر مادربردی با نوع خاصی از RAM مانند SDRAM، DDR-SDRAM و یا Ram bus RAM سازگاراست.

     

    بعضی از مادربردها‌ از تراشه‌ های صوتی- تصویری مجتمع استفاده می‌کنند. در چنین مادربردهایی نمی‌توان این تراشه‌ها را به صورت جداگانه‌ به کار برد. در بعضی از مادربردها اتصال LAN به صورت تعبیه شده وجود دارد لذا در این گونه مادربردها برای اتصال مودمی با پهنای باند بالا دیگر نیازی به تهیه‌ی یک کارت رابط شبکه(NIC) جداگانه نیست. مطمئناً اگر چنین اجزایی در خود مادربرد تعبیه نشده باشد ناچارید خودتآن ها را تهیه کنید.

     

     
    با وجود آنکه مادربرد برای سیستم نقش حیاتی دارد؛ اما قیمت آن چندان بالا نیست. معمولاً قیمت مادربردها بین 80 تا 160 هزار تومان است. از جمله شرکت‌های شناخته شده‌ای که تولیدکننده‌ی مادربرد هستند می‌توان به اینتل، ASUSTEK، ABIT، SOYO و Gigabyte اشاره کرد.

     

     

     

     
     1-2 CPU:

     

    این قطعه نیز یکی از اجزای حیاتی سیستم به شمار می‌رود و شاید مهمترین آنها باشد. CPU تمام عملیاتی که در کامپیوتر انجام می‌شود (از محاسبه‌ی اعداد گرفته تا پردازش داده‌های درایو هارد و حافظه ) را کنترل می‌کند. هرچه CPU سریع‌تر باشد کامپیوتر از قدرت پردازش بهتری برخوردار خواهد بود.

     

    CPUی که شما تهیه می‌کنید ممکن است متعلق به شرکت اینتل و یا AMD باشد، هر یک از این شرکت‌ها چندین نوع CPU تولید می‌کنند که دارای سرعت‌های متفاوتی هستند. بعضی از CPUها دارای حرارت‌گیر و فن نیز می‌باشند. این اجزا برای خنک نگه‌داشتن CPU همراه آن عرضه می‌شود اما در مدل‌های قدیمی‌تر باید فن و حرارت‌گیر به‌طور جداگانه تهیه می‌شد. قبل از هر چیز از سازگار بودن CPU با مادربردی که خریداری نموده‌اید مطمئن شوید. برای مثال یک مادربرد ممکن است از پردازشگر پنتیوم 4 (محصول اینتل) که 7/1 گیگاهرتز سرعت دارد پشتیبانی کند اما از یک پردازشگر Celeron (محصول اینتل) که یک گیگاهرتز سرعت دارد پشتیبانی نکند.

     

    همانطور که انتظار می‌رود هرچه یک پردازشگر سریع‌تر باشد قیمت آن بالاتر خواهد بود. در حال حاضر قیمت پردازشگرها بین 80 تا 400 هزار تومان است.

     3-1حرارت‌گیر و فن:

     داشتن این دو قطعه‌ی سخت‌ افزاری برای بقای کامپیوتر لازم و ضروری است. اگر CPUتان دارای فن و حرارت‌گیر نیست حتماً این اجزا را برای آن تهیه کنید؛ چون گرمای زیاد باعث خرابی CPU می‌شود. اما یک حرارت‌گیر و فن خوب می‌تواند گرما را از مغز کامپیوتر (CPU) بیرون کشیده و آن را خنک کند. تولیدکننده‌های مختلفی فن‌ها و حرارت‌گیرهای جداگانه عرضه می‌کنند که از جمله‌ی آنها می‌توان به Thermaltake، Antec و Cooler Master اشاره کرد. این قطعات نسبتاً ارزان هستند و قیمت آنها بین 12 تا 20 هزار تومان است.

     

     

     1-4 RAM:

    : RAM کامپیوتر را می‌توان اتاق انتظار فایل‌ها و برنامه‌های کاربردیی که در کامپیوتر اجرا می‌شوند به حساب آورد. برای CPU دسترسی به داده‌های موجود در RAM آسان‌تر از دسترسی به داده‌های موجود بر روی درایوهارد و یا درایو نوری است. هرچه RAM بیشتری داشته باشید، کامپیوتر می‌تواند داده‌ی بیشتری را در آن ذخیره کند و همین موجب می‌شود سرعت دسترسی به داده‌ها افزایش یافته و عملکرد سیستم بهتر شود. سیستم‌های امروزی حداقل به 128 مگابایت RAM نیاز دارند. کاربران حرفه‌ای که از سیستم‌های قوی‌تر استفاده می‌کنند دارای 256 تا 512 مگابایت RAM هستند. در بازار چندین نوع RAM وجود دارد اما مادربردی که خریداری می‌کنید درباره‌ی نوع RAMتان تصمیم می‌گیرد. از میان RAMهای موجود در بازار سه نوع عمده‌ی آن SDRAM، DDR-SDRAM و Rambus RAM می‌باشند. Rambus RAM از DDR-SDRAM سریع‌تر بوده و DDR-SDRAM نیز از SDRAM سریع‌تر می‌باشد. Rambus RAM به علت گران بودن از طرفداران کمتری برخوردار است.

    تعداد شرکت‌هایی که به فروش RAM می‌پردازند کم نیست اما از بین آنها می‌توان به Crucial Technology، Viking Components، PNY Technologies و Kingston Technology اشاره کرد.

     

    قیمت RAM همواره یک روند نزولی داشته است اما چندی پیش ناگهان قیمت آن افزایش یافت. در حال حاضر 128 مگابایت RAM از نوع SDRAM را می‌توان حدود 24 هزار تومان تهیه کرد.

     

     

     
     1-5 Case و منبع تغذیه:

     

    تمام اجزای خریداری شده در فضایی به نام Case قرار می‌گیرند. اکثر Caseها به رنگ بژ هستند اما Caseهایی نیز وجود دارند که رنگ‌های متفاوتی داشته باشند.

     

     

    البته در بازار Caseهایی با بدنه‌های کاملاً آلومینیومی هم پیدا می‌شود. هنگام خرید Case توجه به چند مورد مهم‌تر از زیبایی ظاهری آن است. این موارد عبارتند از وجود منبع تغذیه و برخورداری از جای کافی برای درگاه‌ها و کارت‌هایی که بر روی مادربرد نصب می‌شوند. اکثر Caseها دارای یک منبع تغذیه‌ی 350 وات و یا 250 وات هستند. در چنین Caseهایی شما از خرید منبع تغذیه راحت هستید. یک منبع تغذیه‌ی 250 واتی انتخاب خوبی برای مرورگران وب و کاربران اداری است. اما کاربران محصولات چندرسانه‌ای که قصد دارند اجزای بیشتری را به سیستم‌شان بیافزایند می‌توانند از یک منبع تغذیه‌ی 350واتی استفاده کنند. یک Case معمولی که دارای منبع تغذیه است حدود 40 هزار تومان قیمت دارد اما Caseهای کاملاً آلومینیومی گران‌تر هستند. برای مثال یک Case آلومینیومی بدون منبع تغذیه را می‌توان به قیمت 200 هزار تومان تهیه نمود. قیمت یک منبع تغذیه‌ی250 واتی 24 هزار تومان است در حالی که منبع تغذیه‌های 350 واتی حدود 60هزار تومان هستند. شرکت Enermax نیز در تولید منبع تغذیه‌های با کیفیت از سابقه‌ی خوبی برخوردار است.
     1-6 فضای ذخیره‌سازی:

     

    پس از آن که اجزای مهم را برای سیستم‌تان تهیه کردید اکنون نوبت به تهیه‌ی وسایلی می‌رسد که برای مدتی طولانی باید از داده‌ها و برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم نگهداری کنند.

     

     

    1-7 درایو هارد:

    درایوهارد مکانی است که سیستم تمام 1ها و 0هایی که برنامه‌های کاربردی را تشکیل می‌دهند، اسنادی که شما ایجاد کرده و استفاده می‌نمایید، فایل‌های چندرسانه‌ای و … را در آنجا ذخیره می‌کند.

     

    امروزه دیگر 20 گیگابایت تا 120 گیگابایت یک ظرفیت رایج برای درایوهای دیسک‌سخت به حساب می‌آید. اگر قرار است فایل‌های صوتی، تصویری و بازی بسیاری را بر روی هاردتان ذخیره نمایید در آن صورت به درایوی حداقل با 80 گیگابایت ظرفیت نیاز دارید. اما اگر می‌خواهید از کامپیوترشخصی‌تان برای کارهای روزمره‌ی خانگی یا اداری، مرور وب و دریافت و ارسال E-mail استفاده کنید در آن صورت یک درایو 20 گیگابایتی می‌تواند کافی باشد.

     

    هنگام خرید درایوهارد علاوه بر ظرفیت آن به سرعت نیز که یک عامل تعیین کننده به شمار می‌رود دقت کنید. سرعت درایو دیسک ‌سخت برحسب RPM (چرخش در دقیقه) محاسبه می‌شود. هرچه RPM درایوی بالاتر باشد آن درایو از سرعت بیشتری نیز برخوردار است یعنی کامپیوتر می‌تواند اطلاعات موجود بر روی درایو را زودتر پیدا کند. اگر می‌خواهید درایوی که RPM آن خوب بوده و در مقایسه با درایوهای دیگر قیمت مناسبتری دارد را تهیه نمایید به شما پیشنهاد می‌کنیم یک درایو rpm5400 را انتخاب کنید.

     

     

    اما اگر قیمت درایو برایتان مهم نیست در آن صورت یک درایو rpm7200 می‌تواند شما را راضی نگه دارد. شرکت‌های Maxtor،Western Digital و Seagate در زمینه‌ی تولید درایوهارد از سابقه‌ی خوبی برخوردار هستند. متوسط قیمت یک درایو در حال حاضر بین 48 تا 160 هزار تومان است.
     

     

     

     
     1-8 درایو نوری:

     

    هر  کامپیوتری حداقل باید یک درایو نوری داشته باشد. از جمله‌ی این درایوها می‌توان به CD-ROM،CD-RW، DVD-ROM یا DVD+RW اشاره کرد. درایوهای DVD-ROM می‌توانند CD،DVD و فیلم‌های DVD را بخوانند. درایوهای DVD-ROM از درایوهای CD-ROM گران‌تر هستند اما کاربرانی که با آنها کارکرده‌اند می‌دانند که این درایوها ارزش پولی که بابت آنها پرداخت می‌شود را دارند. (قیمت یک درایو DVD-ROM بین 40 تا 80 هزار تومان است.) درایوهای CD-RW یا DVD+RW می‌توانند داده‌ها را بر روی دیسک ضبط کنند. با استفاده از این درایوها می‌توان CD صوتی ایجاد کرده، فایل‌های داده‌ای و یا تصویری را بر روی یک CD-R یا CD-RW ذخیره نمود. یک درایو DVD+RW می‌تواند تمام وظایف یک درایو CD-RW را انجام دهد علاوه بر آن که شما می‌توانید با استفاده از آن فایل‌های تصویری قابل اجرا بر روی درایو DVD-ROM را نیز بر روی یک DVD-R ضبط کنید. سرعت نوشتن درایوهای CD-RW بین 4X تا 32X است. قیمت این درایوها نیز از 60 تا 200 هزار تومان می‌باشد. درایوهای DVD+RW در مقایسه با سایر درایوها نسبتاً گران هستند. قیمت این درایوها حدود 400 هزار تومان است.

     

    شرکت‌های Hewlett-Packard، Sony و Plextor در زمینه‌ی تولید درایوهای نوری معروف هستند.

    1-9 درایو فلاپی:

    این درایوها نسبت به درایوهای CD-ROM عمر طولانی‌تری دارند و برای ذخیره کردن فایل‌های کوچک همچنان از آنها استفاده می‌شود. بسیاری از شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هنوز داده‌هایی چون راه‌اندازها و برخی از داده‌های دیگر کامپیوتر را بر روی دیسکت‌های فلاپی ذخیره می‌کنند. درایو فلاپی یکی از اجزای سخت‌افزاری ارزان به شمار می‌رود. قیمت این درایو چیزی حدود 24 هزار تومان است.

     

     

    1-10 وسایل ورودی/ خروجی:

     

    هیچ  کامپیوتری هرقدر هم که پیشرفته باشد اگر نتواند داده‌ها را وارد خود کرده و یا داده‌های وارد شده را به طریقی به کاربر برگرداند عملاً کاربردی نخواهد داشت.

     

    1-11 مانیتور:

    اندازه‌ی صفحه‌نمایش مانیتورها بین 15 تا 22 اینچ می‌باشد. علاوه بر اندازه، نوع لامپ تصویر مانیتور نیز مهم است. شما می‌توانید یک مانیتور CRT که لامپ تصویر آن از نوع اشعه‌ی کاتدی است را به کار ببرید یا این که از یک مانیتور با صفحه نمایش مسطح استفاده کنید. مانیتورهایی که صفحه نمایش مسطح دارند فضای بیشتری را در Desktop کامپیوتر فراهم می‌نمایند، اما این مانیتورها از مانیتورهای CRT گران‌تر هستند.

     

    اکثر کاربران خانگی از مانیتورهای 15 یا 17 اینچ استفاده می‌کنند اما در محیط‌های اداری معمولاً از مانیتورهای 17 یا 19 اینچ استفاده می‌شود. کاربرانی که با برنامه‌های گرافیکی و صفحه‌گسترده زیاد کار می‌کنند مانیتورهایی را که صفحه‌نمایش بزرگتری دارند ترجیح می‌دهند. حتی بعضی از کاربران اداری از سیستم‌های دو مانیتوره استفاده می‌کنند. به این ترتیب کاربران مذکور می‌توانند همزمان به کارکردن با سندها یا برنامه‌های مختلفی که بر روی این دو مانیتور باز کرده‌اند بپردازند.

     

    شرکت‌های View-Sonic، NEC و Sony در بازار مانیتورها از شهرت خوبی برخوردار هستند.

     

    صفحه کلید و ماوس: این دو از جمله وسایل ارزان قیمت در یک سیستم به شمار می‌روند. برای مثال یک صفحه کلید 104 کلیدی را می‌توان حدود 9600 تومان خریداری کرد. اما اگر شما از صفحه کلید برای تایپ کردن‌های متمادی استفاده می‌کنید حتماً یک صفحه کلید ارگونومیک را به کار ببرید. معمولاً کاربران خانگی از صفحه‌کلید مالتی‌مدیا (چندرسانه‌ای) استفاده می‌کنند. همچنین در بازار؛ صفحه کلیدهای بی‌سیم را نیز می‌توان یافت. این صفحه کلیدها فضای بیشتری را بر روی میزکار فراهم می‌کنند. به طورکلی قیمت صفحه کلیدها بین 9600 تا 56000 تومان است.

     

    1-12 ماوس‌ ها:

    ماوس ها معمولاً به درگاه‌های سریال موجود در پشت کامپیوتر وصل می‌شوند. اما ماوس‌های بی‌سیم و یا ماوس‌هایی که از درگاه USB استفاده می‌کنند نیز وجود دارند. ماوس‌ها انواع دو کلیدی، سه‌کلیدی و حتی پنج کلیدی نیز دارند. در اکثر ماوس‌های امروزی یک دکمه‌ی چرخنده برای مرور اسناد یا صفحات وب وجود دارد. ماوس‌های نوری از اشعه‌ی لیزر برای جهت‌یابی اشاره‌گر در صفحه نمایش استفاده می‌کنند، اما در ماوس‌های معمولی از گوی گردان برای این کار استفاده می‌شود.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت )

    فهرست:

    فصل اول مونتاژ سیستم

    1- شناسایی قطعات سیستم.................................................................................... 2

    1-1 مادربورد................................................................................. 2

    1-2 CPU ................................................................................... 3

    1-3 حرارت گیر وفن ...................................................................... 4

    1-4 RAM .................................................................................. 4

    1-5 Case و منبع تغذیه ............................................................... 5

    1-6 فضای ذخیره سازی .................................................................. 6

    1-7 درایوهارد ............................................................................... 6

    1-8 درایو نوری ............................................................................. 7

    1-9 درایوفلاپی ............................................................................. 8

    1-10 وسایل ورودی و خروجی .......................................................... 8

    1-11 مانیتور ............................................................................... 9

    1-12 ماوس ................................................................................ 10

    1-13 چندرسانه ای و ارتباطات ........................................................ 11

    1-14 کارت تصویر ........................................................................ 11

    1-15 کارت صوتی ......................................................................... 12

    1-16 بلندگو ................................................................................ 13

    1-17 مودو وNIC ........................................................................ 14

    1-18 حرارت گیر ........................................................................... 15

     

    2-نصب قطعات ....................................................................................................... 16

    2-1 نصب مادربورد ....................................................................... 16

    2-2 نصب cpu ............................................................................. 17

    2-3 نصب حرارت گیر ..................................................................... 19

    2-4 نصب حافظه .......................................................................... 20

    2-5 نصب منبع تغذیه .................................................................. 21

     

    فصل دوم آموزش نصب ویندوز

    1- آموزش نصب ویندوزxp  ........................................................... 23

    2- آموزش نصب ویندوز از بوت ...................................................... 27

     

    فصل سوم گزارش هفتگی

    هفته اول ........................................................................................... 32

    هفته دوم .......................................................................................... 32

    هفته سوم ......................................................................................... 32

    هفته چهارم ....................................................................................... 33

    هفته پنجم ........................................................................................ 33

    هفته ششم 

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), دانلود کارورزی گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), گزارش کارورزی گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), پروژه کارورزی گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), کارورزی در مورد گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت ), گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی مرکز کامپیوتر شهرداری ( شهرستان مرودشت )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت