گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری

تعداد صفحات: 56 فرمت فایل: word کد فایل: 3767
سال: 1386 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مخابرات
قیمت قدیم:۲۶,۰۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری

    در این پایان نامه کارآموزی به مشخصات فنی سیستم KTDSS که ساختار شرکت کارا تلفن است پرداخته شده است در ابتدا به بررسی مفاهیم و اجزای کلی پرداخته شده است سپس به بررسی تک تک اجزاء و قابلیتها و کارایی آن پرداخته شده و در آخر مشخصات الکتریکی و مخابراتی این سیستم تشریح شده است.

    فصل اول

    مقدمه

     

    مقدمه:

    شرکت کارا تلفن به دنبال هدف تولید مراکز تلفن در رنجهای مختلف پس از تکمیل ظرفیتهای خود در رنج مراکز تلفن سانترال، اکنون سیستم تمام دیجیتال خود را که از 256 پورت تا 16000 پورت قابل گسترش است، به صنعت مخابرات و ارتباطات تقدیم می‌کند.

    هدف از ساخت چنین سیستمی، کارایی بالا در سطح استانداردهای جهانی در عین پائین بودن قیمت و سادگی نصب و نگهداری و مدیریت سیستم در شبکه مخابراتی است. این سیستم می‌تواند بصورت RX (Rural exchange)، PABX ، LX ( Local exchange)، LTX ( Local /Transit exchange )، TX ( Transitexchange) مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه قابلیت انعطاف کاملی به جهت برخورداری از سیستم کنترل SPC دارد.

    این مدرک به منظور آشنائی هرچه بیشتر پرسنل مدیریت و نگهداری سیستم سوئیچ KTDSS تهیه گردیده است و هدف از آن ارائه اطلاعات کلی دراین زمینه می‌باشد که از بخش‌های زیر تشکیل یافته است:

     فصل دوم

    بخش اول

    کلیات سیستم KTDSS

    1 کلیات سیستم KTDSS

    در این بخش ابتدا به توضیح کاربردهای سیستم پرداخته و سپس ظرفیت سیستم را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در انتها نحوه پیکره‌بندی سیستم و امکانات نرم‌افزاری و سخت افزاری آن را بطور اجمال تشریح می‌کنیم.

     

    11) کاربردهای سیستم

    به دلیل ساختار کاملاً مدولار و بلوکی سیستم سوئیچ و باتوجه به وجود سخت افزار‌ها و رابطهای استاندارد در آن و تنوع انواع خطوط مشترک و  ترانک در سیستم و همچنین قابلیت گسترش آن، هر سوئیچ موردتقاضا از کم ظرفیت گرفته تا میان ظرفیت از نوع PABX، Local و یاترانزیت بااضافه کردن بلوک‌های سخت‌افزاری و مدول های نرم افزاری توسط سیستم KTDSS قابل ارائه خواهد بود. همانطور که در شکل (11) مشاهده می‌کنید این سیستم می‌توان بصورت RX ( سیستم سوئیچ روستائی) ، PABX (سیستم سوئیچ اداری)، LX ( سیستم سوئیچ شهری)، LTX  ( سیستم سوئیچ شهری و ترانزیت)، TX (سیستم سوئیچ ترانزیت) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    شکل (1-1) کاربردهای سیستم KTDSS

    12) تکنولوژی ساخت

    طراحی سیستم KTDSS بصورت کاملاً دیجیتال بوده و کدینگ صوت از نوع PCM و نوع مالتی پلکسینگ آن بصورت زمانی مکانی است. در این سیستم از خطوط سرعت بالای 2 mbps برای انتقال 32 کانال صوتی و سیگنالینگ استفاده می‌شود.

    نوع کنترل در سیستم از نوع ( Stored Program control) SPC بوده و عمل سوئیچینگ و مالتی پلکس بصورت محلی و مرکزی انجام می‌گیرد. سخت‌افزار سیستم بصورت توزیع شده بوده و عمل پردازش مکالمه بصورت متمرکز انجام می‌شود. در این سیستم سعی شده است تا از آی سی های متداول و با کیفیت بالا از جمله آی سی های کنترلی شرکت اینتل و یا رابطهای خطوط، تولیدی شرکت مایتل استفاده گردد. منابع تغذیه از نوع سوئیچینگ مورد استفاده قرار گرفته و کلیه حفاظتهای لازم در آن لحاظ شده است . کنترل مرکزی توسط یک پردازنده 486 DX4 و یا پنتیوم 233 mhz انجام می گیرد و به منظور حفاظت بیشتر این کنترل Dual شده است . زبانهای بکار رفته شده در سیستم عبارتند از c.c++.visual c++.delphi .

    1-3) ظرفیت سیستم

    1-3-1) ظرفیت سیستم K T DSS2

     این سیستم در دو ساختار Large..small قابل تنظیم است که ظرفیت ترافیکی مکالمات مشترکین در ساختار Large .0.2 ارلانگ و در ساختار small.0.37 ارلانگ در نظر گرفته شده است . لازم به ذکر است که در سیستم 256 شماره ظرفیت ترافیکی 100% است . ظرفیت ماکزیمم سیستم در ساختار Large، 7936 پورت و در ساختار small ، 3840 پورت می باشد. تعداد ماکسیمم ترانکهای دیجیتال 30 لینک معادل 900 پورت می باشد که اضافه شدن هر لینک دیجیتال باعث حذف شدن 64 پورت مشترکین در ساختار small و 128 پورت در ساختار Large می شود ، لازم به ذکر است که تا ظرفیت 2048 مشترک در ساختار smallو 4096 مشترک در ساختار large، اضافه شدن لینک دیجیتال از ظرفیت سیستم نمی کاهد ، به عبارت دیگر اگر سیستم دارای 900 ترانک دیجیتال باشد می تواند در ساختار small 2048 و در ساختار Large 4096 مشترک نیز داشته باشد که در این صورت کم کردن هر 30 ترانک دیجیتال باعث افزایش 64 مشترک در ساختار small و 128 مشترک در ساختار large می شود.

    تعداد ماکزیمم ترمینالهای قابل اتصال به سیستم به منظور انجام وظائف مدیریت و اپراتوری و شارژینگ و نکهداری برابر 16 عدد می باشد که از طریق شبکه Lan و رابط 10Base –T و یا کابل سریال RS232  به سیستم متصل می شوند.

    1-3-2) ظرفیت سیستم K T D SS4

     در این سیستم نیز همانند سیستم KTDSS2 می توان آن را در دو ساختار Large وsmall تنظیم نمود و همچون KTDSS2 ظرفیت ترافیکی مشترکین دارای ارلانگ 2/. در ساختار Large و ارلانگ 37/0 در ساختار Small می باشد. ظرفیت ماکسیمم سیستم در ساختار Large 16128  پورت و در ساختار small 7936 پورت می باشد. تعداد ماکسیمم ترانک های دیجیتال 60 لینک معادل 1800 پورت بوده که اضافه شدن هر لینک دیجیتال باعث حذف 64 پورت مشترکین در ساختار smallو 128 پورت در ساختار Large می شود، لازم به ذکر است تا ظرفیت 4096 مشترک در ساختار small و 8448 مشترک در ساختار Large اضافه شدن لینک دیجیتال از ظرفیت سیستم نمی کاهد به عبارت دیگر اگر سیستم دارای 1800 ترانک دیجیتال باشد می تواند در ساختار small 4096 ودر ساختار large 8448 مشترک نیز داشته باشد که در این صورت کم کردن هر 30 ترانک دیجیتال باعث افزایش 64 مشترک در ساختار small   و 128 مشترک در ساختار large می شود. به عنوان مثال برای یک مرکز 10k (با 10240 مشترک ) می توان 1380 ترانک دیجیتال در نظر گرفت.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری

    فهرست:

    فصل اول: مقدمه

    فصل دوم

    بخش اول: کلیات سیستم KTDSS.............................................................................

    کاربردهای سیستم ............................................................................................. 5

    تکنولوژی ساخت................................................................................................. 7

    ظرفیت سیستم..................................................................................................... 7

    پیکره بندی سیستم.............................................................................................. 9

    امکانات سیستم................................................................................................. 12

    بخش دوم: ساختار سخت افزار.....................................................................................

    ساختار سخت افزار............................................................................................... 16

    2-1) واحد کنترل اصلی (Control Unit)......................................................................... 24

    فصل سوم

    بخش سوم: کارایی سیستم KTDSS.................................................................................

    کارایی سیستم........................................................................................................ 36

    قابلیت تحمل خرابی (Fault Tolerant)................................................................. 36

    قابلیت گسترش سیستم..................................................................................... 39

    ترافیک سیستم................................................................................................... 40

     امنیت شارژینگ................................................................................................ 42

     سرویسهای مربوط به مشترکین سیستم......................................................... 43

    بخش چهارم: مشخصات الکتریکی و مخابراتی سیستم KTDSS................................

    4- مشخصات الکتریکی و مخابراتی سیستم KTDSS................................................ 46

    4-1) مشخصات سیستمی......................................................................................... 46

    4-2) مشخصات الکتریکی.......................................................................................... 47

             

     

    منبع:

    ندارد.

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی مخابرات مرکز تلفن شهید منتظری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت