گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز

تعداد صفحات: 62 فرمت فایل: word کد فایل: 3943
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۳۲,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز

    فصل اول

     

    آشنایی کلی با مکان کارآموزی

    در ابتدا مختصری در مورد محل کارآموزی توضیح می دهم : شرکت مهندسی بانی ساز درزمینه پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری و شبکه بندی مشغول به کار است .

    عملکرد این واحد به صورت پیمانکاری هر ساله بر عهده پیمانکارانی است که با دانشگاه قرارداد تنظیم می نمایند و کلیه مسئولیت های مربوطه را بر عهده می گیرند .

    ساعات کاری این مرکز از ساعت 8 صبح تا 17 بعد از ظهر و در روزهای شنبه الی پنج شنبه می باشد .لازم به ذکر می باشد که این شرکت زیر نظر واحد انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

    ساختمانی که واحد انفورماتیک این دانشگاه در آن قرار می گیرد ساختمان معاونت دانشجویی نام دارد که در 4 طبقه شامل قسمت های اداری مختلف برای بررسی کارهای گوناگون دانشجویان می باشد . به عنوان مثال واحدهای این ساختمان به قسمت های زیر تقسیم می شوند که در ادامه به وظایف هر یک از آنها اشاره ای خواهیم داشت :

    اداره خوابگاه ها : در این قسمت به دانشجویان رشته پزشکی امکانات خوابگاهی ارائه میشود . خوابگاه های این دانشگاه 14 ساختمان میباشد که بطور پراکنده در سطح شهر قرار می گیرند و دانشجویان در شروع هر ترم تحصیلی نسبت به تهیه خوابگاه اقدام می نمایند و اداره خوابگاه ها نیز بررسی های لازم را انجام داده ئ نسبت به دادن امتیاز خوابگاه به دانشجویان اقدامات لازم را انجام می دهد.

    از دیگر وظایف اداره خوابگاه ها که بخش مرتبط با واحد انفورماتیک می باشد تهیه کلیه مایحتاج خوابگاه ها از قبیل لوازم بهداشتی و مواد خوراکی و دیگر موارد می باشد و همچنین این واحد به عنوان واحد مرتبط با واحد انفورماتیک در رابطه با بخش کافی نت هر خوابگاه می باشد که در صورت بروز نقص یا خرابی کامپیوترها یا قطعی اینترنت به عنوان واسط عمل کرده و وظیفه دارد نسبت به حل مشکلات خوابگاه ها وارد عمل شود.

    اداره تغذیه : این بخش نیز مسئول تهیه وتوزیع ناهار تمامی مسئولین وکارکنان قسمت های اداری و تمامی دانشجویان می باشد . تمامی کارکنان و دانشجویان می توانند از طریق کارت سلف خود از قبل با توجه به برنامه مدون شده نسبت به رزرو غذای خود اقدام نمایند .  

    اداره رفاه : این قسمت در رابطه با دانشجویان تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار میدهد . دادن وام به دانشجویان از جمله این تسهیلات می باشد .

    انبار : این قسمت نیز مسولیت نگهداری ابزار و لوازم واموال دانشگاه را برعهده دارد که در صورت احتیاج هر بخش به کالاهای داخل انبار اقدام به صدور کالا در قبال درخواست می نماید .

    واحد تربیت بدنی : این قسمت نیز تمامی امکانات ورزشی را در اختیار دانشجویان می گذارد و در طی سال بر اساس رویداد های مختلف به برگزاری مسابقاتی بین دانشجویان وگاهی کارمندان اداری می پردازد.

    واحد تدارکات : نسبت به تمامی کارهای تدارکاتی در مراسم های مختلف مسئولیت دارد.

    اداره اموال : مسولیت تمامی امور حسابداری در رابطه با دانشگاه را برعهده دارد .

    واحد نشریه : این واحد نسبت به چاپ دو هفته نامه ای در رابطه با اوضاع و احوال دانشگاه می پردازد و اخبار مرتبط با دانشگاه را بطور کلی منعکس می نماید و از جمله واحد های مرتبط با بخش انفور ماتیک به حساب می آید .

    امور اداری و دبیرخانه : همانطور که از نام این واحد مشخص است کلیه امور اداری و تایپ وثبت نامه ها و در انتها بایگانی آنها در این واحد صورت می پذیرد .

    اداره عمومی : بخش ارتباطی دانشگاه با دیگر ارگان ها و سازمان های دولتی .

    از دیگر بخش های این ساختمان می توان به واحد های : اداره فوق برنامه  مدیریت فرهنگی و تاسیسات و.... اشاره نمود که هر یک در راستای وظایف تعریف شده در ارتباط با دانشگاه اقدام به عملیات مربوط به خود می نمایند.

    پرسنل این سازمان موظفند راس ساعت 8 در محل حضور داشته باشند و بوسیله کارت خود ورود و خروج خود را در نگهبانی ثبت نمایند . ساعت پایان کار نیز 17 می باشد که پرسنل خود را  برای رساندن به سرویس ها آماده می کنند .

    فصل دوم

     

    آشنایی با بخش های مرتبط با کارآموزی

    اگر بخواهیم به کارهای روزمره ای که در این مرکز صورت می پذیرد اشاره ای داشته باشیم باید : رفع و برطرف کردن مشکلات کارکنان قسمت اداری که از طریق ارسال درخواست به این واحد ارجاع داده می شود من جمله : Share کردن سیستم ها و چاپگرها و ... و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری و مشکلات شبکه و کابل کشی و اسمبل کردن سیستم های کامپیوتری و...

    در این قسمت می خواهم در مورد برنامه ها و عملکرد کلی سازمان کمی توضیح بدهم :

    ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران جزو ساختمان های واحد اداری مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران است که کارهای مربوط به دانشجویان اعم از : مسئولیت های مربوط به اداره امور خوابگاه ها و امور مالی و پرداخت وام به دانشجویان و ارائه کلیه امور فرهنگی و بهداشتی مانند درمان دانشجویان و ...

    واحد اتوماسیون ( انفورماتیک) این ساختمان نیز وظیفه ارتباط دفاتر این ساختمان و کامپیوترهای آن را از طریق شبکه به یکدیگر بر عهده دارد و ضمن اینکه قادر به سرویس دهی و پشتیبانی از سیستم های این کامپیوترها  نیز می باشد.

    مسئولیت دیگر این واحد در رابطه با تمامی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران میباشد که پشتیبانی کامپیوتر ها ونیز سرویس دهی اینترنت به آنها جز آن است بطوریکه از وظایف اصلی و هر روزه این واحد چک کردن تمامی 14 خوابگاه های آن و برقراری اینترنت آن میباشد تا در صورت وجود نقص یا قطعی اینترنت نسبت به رفع آن اقدامات لازمه صورت پذیرد.

    فصل سوم

     

    آزمون آموخته ها و نتایج

    مشکلات بررسی شده

    در ابتدای امر ذکر این نکته را الزامی میدانم که در اکثر ادارات و محیط های دولتی با توجه به اطلاعات ناقص و بسیار پایین کارکنان  در مورد کامپیوتر و متعلقات آن که اکثرا به مشکل با آن مواجه میشوند  بیشتر رفع نقص ها در حد جزیی میباشد و گاهی حتی به یک refresh  کردن صفحه desktop  منجر میشود ( این چیزی بود که من به شخصه به عنوان یک کارآموز در محیط کاری تجربه نمودم ) لذا واقعا آموزشهای اولیه به کارکنان را اقدامات اولیه لازم برای هر سازمان میدانم حال به ذکر برخی سوال ها و مشکلات مشاهده شده در طی این دوره می پردازم :

     

    1- سیستم برق ندارد یا به اصطلاح روشن نمی شود مشکل چیست ؟

    یا power  سیستم سوخته است که در اینصورت باید نسبت به تعویض آن اقدام شود و یا اینکه دکمه power  مشکل دارد یعنی به  main متصل نیست که میبایست با توجه به دفترچه راهنمای آن ومدل مربوطه نقشه مادربورد را پیدا نموده نسبت به وصل کردن دکمه power  اقدام نماییم .

     

    2- سیستم مراحل بوت را انجام میدهد به اصطلاح بالا می آید ولی تصویر نداریم مشکل چیست ؟

    در وحله نخست اتصال کابل مانیتور به case  کامپیوتر و بطور دقیقتر اتصال به کارت گرافیک ودر صورت onboard  بودن اتصال آن به main  را چک میکنیم در صورت وجود نقص در کابل اقدام به تعویض کابل مینماییم

    مورد بعدی بررسی کارت گرافیک از لحاظ سالم بودن میباشد

    و در آخر اگر همچنان مشکل باقی بود نسبت به جابجایی Ram در Slot دیگر اقدام مینماییم تا مشکل حل گردد.

     

    3- سیستم پس از روشن شدن بوق میزند مشکل چیست ؟

    در رابطه با این گروه از مشکلات مورد اولی که بررسی می گردد کارت گرافیکی میباشد که آیا درست روی اسلات pci ویا Agp  قرار گرفته است

    البته لازم به ذکر است نحوه بوق زدن case  از لحاظ ممتد یا کوتاه بودن و نیز تعداد این بوق ها خود تعیین کننده مشکل کامپیوتر خواهد بود

    همین مورد می تواند در مورد ram  نیز اتفاق بیفتد یعنی ram  نیز به درستی بر روی slot  خود قرار نگرفته باشد و این موجب بوق زدن شود.

     

    4- به چه صورت می توان تشخیص داد که یک مادربورد از رده خارج شده یا به اصطلاح عام سوخته است ؟

    معمولا راحت ترین وعمده ترین راه شناخت یک مادربورد سوخته از طریق IC  ها وخازن های آنها می باشد بطوری که به عنوان مثال خازن ها باد می کنند و یا در اطراف Ic  ها سیاهی مشاهده می شود که حاکی از سوختن آنهاست که در صورت قابل تعمیر نبودن مادربورد می بایست نسبت به تعویض آن اقدام نمود .

     

    5- سیستمی برای تعمیرات به شما ارجاع داده شده که پس از روشن شدن از شما  password  میخواهد چگونه میتوان این رمز را از بین برد ؟

    رمز bios را در اکثر سیتم ها قبل از مرحله بوت شدن مشاهده مینماییم که کاربر برای حفاظت از اطلاعات شخصی و امنیت برای سیستم خود تعریف نموده است برای از بین بردن این رمز دو راه پیش رو داریم :

    روش اول اینکه بسیاری از باتری ها دارای کلمات رمز منحصر به فرد برای خود میباشند که به صورت عمومی قابل دسترس میباشد وبا دانستن این رمز های عبور می توان براحتی از رمز مورد نظر عبور کرد البته این کار در اکثر سیستم ها ی امروزی جواب نمی دهد.

    روش دوم که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد  این است که case  مورد نظر را باز نماییم باتری را از مادربورد بیرون بیاوریم و جای آنرا به وسیله یک رسانای جریان الکتریکی مثل پیچ کشتی اتصال کوتاه دهیم تا از الکتریسیته تخلیه شود سپس پس از مدتی حدود 5 دقیقه باتری را سر جای اولش قرار می دهیم  وسیستم را روشن میکنیم . این بار دیگر رمز را مشاهده نمی کنیم .

     

    6- هنگام بالا آمدن سیستم یک error  مشاهده میکنیم که : cpu fan error  وپس از آن کلید f1  را برای ادامه کار میخواهد مشکل چیست ؟

    این مشکل به fan  cpu برمیگردد که با نوع cpu  مورد نظر تطابق ندارد که باید نسبت به تعویض fan  اقدام گردد .

     

    7- floppy drive  خراب است و هنگام بوت شدن پیغام میدهد چکار باید کرد ؟

    در صورت عدم استفاده روزمره از فلاپی درایو می توان آنرا از طریق منوی start  در  bios  سیستم غیر فعال disable  نمود تا دیگر پیغام هشدار را مشاهده نکنیم .

      

    8- تفاوت یک drive  با ساختار FAT  و NTFS  چیست ؟

    درایوهای ntfs  بطور کلی برای  به وجود آمدن بحث امنیت در سیستم میباشند که پیش فرض سیستم عامل هایی نظیر windows xp  است و ساختار fat نسبتا قدیمی تر و نسبت به ntfs  حاوی امنیت کمتری می باشد . ntfs  بودن یک درایو سبب به وجود آمدن یک tab  جدید بر روی properties  درایو مورد نظر بنام Security tab  می شود که از طریق آن میتوان امنیت کاربران سایت را تحت کنترل خود در آورد به طور مثال می توان به یک کاربر امکان full access  برای دستیابی کامل به امکانات را فراهم آورد .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز

    فهرست:

    مقدمه............................................................................................................................4

            فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی

    محل کاراموزی................................................................................................................6

            فصل دوم : آشنایی با بخشهای مرتبط با کارآموزی

    بخشهای مرتبط...............................................................................................................9

            فصل سوم : آزمون آموخته ها و نتایج

    مشکلات بررسی شده.....................................................................................................12

    اسمبل کردن و ملزومات آن........................................................................................15

    نرم افزار سیستم شما برروی Mother Board........................................................16

    POST.......................................................................................................................16

    Error ها...................................................................................................................17

    CMOS RAM................................................................................................................18

    Motherboard ATX............................................................................................22

    فرایند بوت................................................................................................................22

    جریان داده ها............................................................................................................23

    شبکه بندی سازمان...................................................................................................24

    بحث Domain و Workgroup...................................................................................26

    بحث IP.......................................................................................................................27

    شبکه کردن چند کامپیوتر.........................................................................................29

    پیوست.........................................................................................................................31

    فهرست منابع ...............................................................................................................62

     

    منبع:

    ندارد

دانلود کارآموزی گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, گزارش کارآموزی گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, پروژه کارآموزی گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, دانلود کارورزی گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, گزارش کارورزی گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, پروژه کارورزی گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, کارآموزی در مورد گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, کارورزی در مورد گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, نمونه گزارش کارآموزی درباره گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز, گزارش کار در مورد گزارش کارآموزی پشتیبانی شبکه و سخت افزار و نرم افزار در شرکت مهندسی بانی ساز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت